Чи потрібні Волині музеї червоних окупантів?
Комісія з питань поновлення прав реабілітованих Волинської облради 5 лютого вирішила звернутися до виконавчих органів влади та місцевого самоврядування з пропозицією вивчити доцільність подальшого функціонування в нинішньому форматі музейних комплексів у селі Лобна Любешівського району та Урочищі Лопатень – Ківерцівського.
Про це пише Роман Устимчук на «Волинській газеті».
Виконавча влада Волині, сформувавши відповідну комісію, та місцеві ради також отримають можливість вивчити доцільність функціонування в нинішньому форматі як мінімум двох музейних комплексів – у процесі виконання законодавства про декомунізацію.
Йдеться про село Лобна Любешівського району, де й посьогодні за бюджетні кошти утримується музей на честь Двічі Героя СССР, секретаря підпільного обкому КП(б)У, генерал-майора Олексія Федорова, який прибув в нашу область під час Другої світової з Чернігівщини і прославився не стільки бойовими діями проти гітлерівських окупантів, як масовим терором стосовно патріотично налаштованого місцевого населення та кривавим придушенням руху ОУН і збройних відділів УПА.
Схожий за червоним серпасто-зірковим оформленням і музей в Урочищі Лопатень Ківерцівського району, де в 1942-1944 рр. дислокувався закинутий із парашутами диверсійно-розвідувальний загін спецпризначення НКГБ під командуванням полковника беріївської держбезпеки Дмітрія Мєдвєдєва. Це формування також здійснило цілу низку каральних акцій проти українських патріотів, а одна з провокацій бойовика Ніколая Кузнєцова в рівному завершилася масовим розстрілом гітлерівськими карателями українських націоналістів, повстанців, священиків та інтелігентів.
В усякому випадку, якщо ці музейні комплексі й мають право на існування, то їхні експозиції мали б бути доповнені матеріалами, що об'єктивно б висвітлювали перебіг Другої світової війни на Волині та розказували правду про всіх її учасників.
Особливо зазначено, що всі військові поховання, незалежно від того, військовослужбовців яких армій там покоїться прах, на Волині повинні й надалі доглядатися та перебувати під опікою держави та місцевої влади.
На фото автора: портрети офіцерів НКГБ СССР, яких після війни назвали партизанами, в урочищі Лопатень.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це пише Роман Устимчук на «Волинській газеті».
Виконавча влада Волині, сформувавши відповідну комісію, та місцеві ради також отримають можливість вивчити доцільність функціонування в нинішньому форматі як мінімум двох музейних комплексів – у процесі виконання законодавства про декомунізацію.
Йдеться про село Лобна Любешівського району, де й посьогодні за бюджетні кошти утримується музей на честь Двічі Героя СССР, секретаря підпільного обкому КП(б)У, генерал-майора Олексія Федорова, який прибув в нашу область під час Другої світової з Чернігівщини і прославився не стільки бойовими діями проти гітлерівських окупантів, як масовим терором стосовно патріотично налаштованого місцевого населення та кривавим придушенням руху ОУН і збройних відділів УПА.
Схожий за червоним серпасто-зірковим оформленням і музей в Урочищі Лопатень Ківерцівського району, де в 1942-1944 рр. дислокувався закинутий із парашутами диверсійно-розвідувальний загін спецпризначення НКГБ під командуванням полковника беріївської держбезпеки Дмітрія Мєдвєдєва. Це формування також здійснило цілу низку каральних акцій проти українських патріотів, а одна з провокацій бойовика Ніколая Кузнєцова в рівному завершилася масовим розстрілом гітлерівськими карателями українських націоналістів, повстанців, священиків та інтелігентів.
В усякому випадку, якщо ці музейні комплексі й мають право на існування, то їхні експозиції мали б бути доповнені матеріалами, що об'єктивно б висвітлювали перебіг Другої світової війни на Волині та розказували правду про всіх її учасників.
Особливо зазначено, що всі військові поховання, незалежно від того, військовослужбовців яких армій там покоїться прах, на Волині повинні й надалі доглядатися та перебувати під опікою держави та місцевої влади.
На фото автора: портрети офіцерів НКГБ СССР, яких після війни назвали партизанами, в урочищі Лопатень.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 44
Коли депутати перенесуть могили НКГБістів з Меморіалу в Гараджу. Роки загибелі після 45 років,тобто загинули воюючи проти місцевого населення.
Анонім до дідо
Показати IP
8 Лютого 2016 06:37
Теперішня влада вміє все тільки ламати, історію не зміниш, музеї повинні бути
Петро
Показати IP
7 Лютого 2016 13:47
Музеї повинні бути і ВСЕ, але експозиції повинні бути доповнені експонатами, які мають обєктивно висвітлювати події Другої світової війни і всіх учасників, а особливо місцевих - які приймали в них участь........... А з позицій сьогодення центральний експозиційний розділ повинний висвітлювати місцевих воїнів АТО!!!!!!!!!!!!!
Анонім до Петро
Показати IP
7 Лютого 2016 15:16
Так,треба висвітити скільки вчителів,медиків,працівників держ установ,культ.сектору знищіли "герої"після Великої Вітчизняної Війни.Народ повинен знати своїх "героїв".
Вова до Анонім
Показати IP
7 Лютого 2016 17:57
Музеї знищувати це варварство, переіменувати, доповнити, розповісти про загиблих повстанців.
Валентин до Анонім
Показати IP
7 Лютого 2016 22:07
Якої-якої війни? Великої вітчизняної? Царьов залогінься!
Анонім до Петро
Показати IP
7 Лютого 2016 18:03
Воїни АТО-ті що "як герої" ще повинні отримати оцінку часом
800
Показати IP
7 Лютого 2016 13:50
Якщо ці "музеї" почнуть закривати, комуняки - нкведисти піднімуть гвалт "Нє отдадім наши завоєванія". Краще в тих музеях розмістити інформацію, що насправді робили ті партизани - скільки пограбували і вбили людей серед мирного населення. Тоді комуняки - нкведисти самі закриють ті "музеї" і проблема зніметься.
полішук
Показати IP
7 Лютого 2016 13:52
не потрібні!!! хоч знайдуться(як не дивно!!!) волиняки .що будуть відстоювати іншу позицію і це на Волині--- яка найбільше постраждала від режиму!
Валентин до полішук
Показати IP
7 Лютого 2016 21:41
До кого Ви апелюєте?! Які волиняки?! Корінних мешканців Волині, українців, в часи польского правління, "великого об'єднання" 39-41 років, нациської окупації, післявоєнної операції Вісла та наступних "мирних" років винищили майже під корінь. Їх малочислені нащадки, яким пощастило вижити, зараз на сході нашої країни боронять землю від московітів ціною власного життя. А ті до кого Ви апелюєте то перевертні і нечесть, яка пристосовувалась, зраджувала, писала доноси і стреляла в спину українцям.
Всезнайко
Показати IP
7 Лютого 2016 14:00
Недопрацювали Медведєв і Федоров...
800 до Всезнайко
Показати IP
7 Лютого 2016 14:14
Ви з тих, хто цитату Пушкіна "Души прекрасные порывы" розуміють в смислі задушити? Чи прикалуєтесь?
Анонім до Всезнайко
Показати IP
7 Лютого 2016 14:36
Скоро відпрвашся к воевавшим дедам)))
Лучанка
Показати IP
7 Лютого 2016 14:45
Ну сьогоднішна влада чомусь зробила з себе істину в останній інстанції. Вже вона і тільки вона знає все , що відбувалось у ті роки насправді! А може все-такі ВСЮ правду розмістите у музеї? Не тільки про НКВДистів, але й про тих, на кого НКВДисти полювали? Чи то вже святі люди і чипати їх не можна? Ну радянська влада- новий формат і крапка! За це Майдан стояв? Не противно? Чи розраховуєте, що народ - дурна біомаса, котра все проковтне і вашу "правду"?
Олександр
Показати IP
7 Лютого 2016 14:52
Як вони уже задовбали зі своєю бандерівщиною. Походіть по селах - ще живі люди, вони вам розкажуть, що було. З них дурнів не зробите, їм не скажете, що то були переодягнені совєти - вони ж бо добре знали тих людей. А щодо Лобни і Лопатеня, то скажу за себе - мені цей музей потрібен. І переконаний, що безлічі волинян - теж. Що ж стосується радянського терору - так, він був, треба про це говорити, але треба говорити і про терор бандерівців. Ми можемо просто бути обєктивними і згадувати минуле, як біль? Ми можемо уникнути героїзації, обгрунтованій тільки кон'юктурою часу?
Саша до Олександр
Показати IP
7 Лютого 2016 15:08
Ні ні, твльки патріоти воювати а ці були карателі) як бистро все забуаається, давайте ще у німців вибачення попросимо що нас не завоювали... мені даже ті, що попали під гарячу руку і були вивезені на далекий схід ні за що,розказували що тут патріоти витворяли
800 до Саша
Показати IP
7 Лютого 2016 15:30
Від рук радянських "овободітєлєй" в Україні загинуло більше людей, ніж від німецьких окупантів. Так що ще треба розібратись, хто був окупантом, а хто "освободітєльом"
Валентин до Саша
Показати IP
7 Лютого 2016 21:50
Дійсно як все швидко забувається. І масові розстріли інтелегенції, колективізація, голодомор, репресії та висилки в табори без права переписки, доноси і кар'єризм. Або з більш сучасного - кілометрові черги і пусті полиці. Правда все забулось? Але ми ж памятаємо святе - горілку по 3,80 і ковбасу по 2,20, да товаріщ?!
800 до Олександр
Показати IP
7 Лютого 2016 15:26
Так стаття про нквдистів і про те, що вони вбивали мирне населення - при чому тут "бандерівщина"? Не переводьте стрілки - хочете поговорити про "бандерівщину" - напишіть окрему статтю і обговорюйте. Ніхто ж не каже, що "музей" в урочищі Лопатень треба закрити - в тому "музеї" треба змінити вивіску, де написати, що тут перебував не партизанський загін, а нкведистський загін і запитати в людей, які ще живуть по селах, скількох ці нкведисти пограбували і скількох вбили. Оце і буде об'єктивно.
Анонім до Олександр
Показати IP
7 Лютого 2016 19:41
І мені музей в Лопатені потрібен - там гарно опеньки ростуть. А так більше і ні...
не пацик
Показати IP
7 Лютого 2016 15:19
а хто вам побудував школи- ? дав вам роботу- ? жити в місті ? отримати освіту дітям ? настати жебраками ? ви в роки радянской влади бачили стільки багатіів і стільки бідних. Ви до сих пір думаете що ви зробили майдан і скинули владу. несмішіть- .
Я
Показати IP
7 Лютого 2016 15:36
Історія є історія.
800
Показати IP
7 Лютого 2016 15:36
Погані часи настали для комуняцької гебні - знову прийшлось йти в "подпольє", і що саме гірше, ходити в вишиванках під жовто-блакитним прапором. І щоби не отримати інфаркт від такого поношенія, приходиться вдягати кумачові труси, аби хоч якось компенсувати моральну травму. Ужасть.
стоп
Показати IP
7 Лютого 2016 16:26
вигоніть і романюка та гунчика теж комуняки
Анонім
Показати IP
7 Лютого 2016 16:38
Комунякі зараз стають патріотами)))).......Не здивуюсь якщо Кононович вже гопак вивчає)))))))
макс
Показати IP
7 Лютого 2016 17:16
Скажіть, ці музеї стосуються особисто Медвєдєва і Федорова? Чи це музеї людей, які воювали з фашистами, але не під знаменами УПА? Чи на сьогоднішній день у нас є єдина ортодоксальна і непогрішна влада, яка диктує нам, як жити і в що вірити, і єдині герої - воїни УПА? Ці повороти на 180 градусів вже починають доволі сильно дратувати людей, бо замість істини чиновники знову ліплять нам чергового ідола, об постамент якого ми повинні тупо розбивати лоби.
не пацик
Показати IP
7 Лютого 2016 17:58
Я знаю що в Украіні непотрібні злодіі- непотрібні ті що 25 років обкрадають людей і зараз при владі як були 25 років раніше- я знаю що в Украіні непотрібні кгбовскі -сбушні-ментовські стукачі-чи просто стукачі в коллективі які таким способом заробляють посади- я знаю що в Украіні неможна бути бідним-безправним- чужинцем на свои землі - я знаю що нам непотрібні чужі Моесеі в нас досить своіх за всью історію але ми іх непамятаем- забули і чекаем чужинця-пройдисвіта і шахрая. Я знаю що нам непотрібно це бандитське шобло яке ведеться як барани на любупровокацію і речить Слава Украіні- в той же час тримае ніх за пазухою щоб забрати життя в сусіда. Як нема що робить то собака яйця лиже-так наша влада зализала вже всім аби ім дальше красти а потім на постійне місце проживання в Ріо-деженейро чи Тель-Авів. Я знаю що нам простому люду непотрібна ця війна але мені потрібно знати хто здав Крим ! і коли назвуть зрадників.
Лучанин
Показати IP
7 Лютого 2016 19:35
Треба все залишити але розповідати правду який би устрій небув би в краіні колись кричали що вони героі ...так скоро докотимось до того що героі майдану і ато теж будуть незрозуміло изолящ
Валентин
Показати IP
7 Лютого 2016 21:25
Чим більше читаю коментарі під подібними темами, тим сильніше переконуюсь, якими добрими і співчутливими були бандерівці. Занадто мало комуняцької нечесті та їх нащадків вони відправили в пекло. Тепер наїстися не можемо. Срата полішучня! Та різниця між вами і сепаратистами на сході лиш в тому, що Польща поки не претендує на ці землі. В разі чого ви в той же день потоптали б українські прапори і з криками:"Дуда введи війська" обвішались тряпками ВНР і пішли б громили магазини. Гидота! Сумуєте за совком?! Так агонь, 200 км на північ і ви в ньому. Нехай Лукашенко знайомить вас з КДБ, колгоспами, соціальним житлом і всіма задоволеннями радянського строю. А я наївний думав що війна і смерть людей чогось та вас і навчать...
музейник
Показати IP
7 Лютого 2016 21:49
Це добре, що почали говорити про музеї. Треба ще зробити так, щоб музеї перестали бути ідеологічною прокладкою, тоді все буде добре. Але для цього потрібні розумні люди в музеях, підтримка суспільства і кошти
Валентину
Показати IP
7 Лютого 2016 22:36
На ніч вставляй трубку в рот, щоб кислота збігала, а то отрута шлунок розїсть. І не плюй на землю - там 10 літ нічого рости не буде.
Валентин до Валентину
Показати IP
8 Лютого 2016 00:02
Що аж в носі засвербіло і сльози пішли?! Добре, значить повідомлення прийшло за потрібною адресою. Не проси, не пошкодую. Прийняв на свій рахунок отже пізнав себе в моїх словах. Едине пораджу, на майбутнє навчись правильно користуватись коментарями і натискуй кнопку "Відповісти", якщо хочеш комусь конкретному зробити зауваження. І ще - підписуйся під своїми словами, не будь анонімним бидлом.
Анонім
Показати IP
8 Лютого 2016 06:56
Такого, як ти, навіть про кулю в лоб просити противно. Просто неприємно, що наші діти змушені рости в одній країні з таким закомплексованими і звихненими на ідеї міфічного і надуманого богообранства, верховенства і панування української нації.Якщо мавпі дати в руки гранату, вона в будь-який момент може висмикнути кільце, і від цього можуть постраждати невинні люди. В нормальних країнах таку мавпу контролюють спецслужби, або її тримають в мпецзакладах. В нас - навпаки - вона розгулює містом.
Валентин до Анонім
Показати IP
8 Лютого 2016 13:41
Так все правильно, анонімне ти бидло. Твої діти сиділи в теплих хатах і барах, пили горілку і ситно їли, поки мої стояли на Майдані і гинули від куль снайперів. Першими пішли добровольцями і з честью прошли Іловайськ, Дебальцево, ДАП, поки твої діти їздили на заробітки в Москву і копали бурштин, перетворюючи рідну землю на місячний пейзаж. Ти правий я живу у Луцьку і ходжу по його вулицям, так що оглядуйся і думай перед тим як сказати в голос ще якусь ересь про українську націю і українських людей. І таких як я багато, супротив того, що такі як ти робили останні сто років.
віра до Валентин
Показати IP
8 Лютого 2016 17:49
Від мене Вам шана і повага за Ваші слова, а сипати перли перед свиньми напевно не варто, ім того не зрозуміти!!!!!!
Лучанка до Валентин
Показати IP
8 Лютого 2016 18:28
Слова, слова, слова...Чому ми повинні Вам вірити? Написати можна багато чого. Але...Такі потоки бруду, ненависті до людей,котрі мають свій погляд на сьогодення. І не факт, що зараз Ви праві. але, чомусь, Ви собі привласнили право називатися великим українцем, а всіх, хто не з Вами , Ви легко можете вбити, закатувати і рахуєте, що це єдине вірний шлях. Це страшно!
Валентин до Лучанка
Показати IP
10 Лютого 2016 20:34
Які гарні слова: "Інша думка на сьогодення". А може треба частіше дивитись на кров, відірвані кінцівки, каліцтва і трупи, тоді наші думки будуть співпадати. В країні вже другий рік іде війна, війна на знищення, з ворогом який ненавидить все українське і намагається знищити, в тому числі методом видуманої історії про єдиний братній народ і велике минуле. Може варто нарешті скинути рожеві окуляри і поглянути навколо, сходити, наприклад, в наш місцевий госпіталь, поспілкуватися з бійцями, подивитися на молодих, гарних, сильних людей, які не перефарбувались, не зрадили і не шукали собі виправдань, а пішли боронити країну від тих, кого ви так хочете випрадати. Тих хто в Луганську поставив памятник Сталіну, відновив піонерів, а по сумісництву катував наших полонених, відрізував їм геніталії і виколював очі. Вам страшно від моїх слів, а мені гидко від вас і таких як ви, пристосуванців і лизоблюдів!
Риба
Показати IP
8 Лютого 2016 08:49
Экономика в заднице. Она держится только на потоке халявных денег, который неуклонно уменьшается. Страна давно ничего не производит, кроме понтов. Всеобщее падение морали у населения. Читать книги — считается западлом. Мужчины, женщины и даже дети пьют, курят и беспорядочно тр@хаются. Зажравшиеся правители — на понтах. Они давно оторвальсь от реальности и верят в свою божественность. Постоянные и никому не нужные провокации и ссоры с соседями. Озверевшие силовики давно не способны защитить страну, зато регулярно грабят собственных граждан... об упадке и падении Римской империи.
Валентину від анонім
Показати IP
10 Лютого 2016 09:34
Чи не забагато в тебе різновікових дітей, тато-герой? Не забагато береш на себе? Чи думаєш, що всі, хто думає не так, як ти, повинні бути в концтаборах? Чи всі, хто думає не так, як ти - повинні пити горілку, їздити на заробітки в Москву і копати бурштин? Мої діти ще ростуть, ходять в школу, а на Сході в АТО я служив в 2014 - 2015 роках. Тебе там не бачив. І право на свою думку я заслужив там, а не в маневицьких лісах на бурштині.
Валентин до Валентину від анонім
Показати IP
10 Лютого 2016 20:12
Покажи мені, ткни мене носом в мої слова, де я закликаю стратити людей, відправити їх до таборів чи чинити наругу над ними за те, що вони думають інакше? Поки тільки мені пропонували пустити кулю в лоба, вставити трубку і т. д. Де я говорив про богообраність українського народу і перевагу моєї думки над іншою? Фантазія розігралась чи намагаєшся виправдатись перед мною за якісь свої образи і комплекси? Якщо ти був в АТО, якщо ти бачив ту кров, каліцтва і смерть, як ти можеш виправдобувати комуняк і тих блазнів, що їх підтримують, якщо їхні ставленики з Штабів і Міністерств видпраляли таких як ти на вірну смерть? Щось останім часом розвелось дуже багато анонімних бійців АТО, командирів і волонтерів, які мають надиво "червону" думку на всі події, що відбуваються в нас в країні.
Валентин
Показати IP
10 Лютого 2016 22:23
Друкований номер газети "Волинь" #64 від 23 черня 2015. На сьомій сторінці висвітлена історія останього живого свідка розстрілів у луцькій тюрьмі в червні 41 року - Зінаїди Рубіновської. Підіть в бібліотеку і найдіть цей номер, уважно прочитайте, що прийшлось пережити цій відважній і дуже нещасній жінці, будучи 17-літнім підлітком. Як її зарештували за читання віршів на Шевченкіському вечорі і присудили 10 років таборів. Що вона побачила в дворі вязниці, коли вийшла із спільної камери де тримали таких самих "ворогів народу". Що сталось з її хлопцем, якому пошастило потрапити в ту ж саму тюрму. Уважно прочитайте, а потім зателефонуйте у редакції і знайдіть контакти цієї жінки і зустріньтесь з нею, а потім дивлячись в очі розкажіть, що комунізм то добре, що памятники Леніну не треба скидати, що декомунізація це забавка чиновників. Розкажіть ви жалюгідні потвори і перевертні, котрі захищають "совок" і так за ним сумують. Я все сказав.
Валентину
Показати IP
11 Лютого 2016 00:22
На мою "червону" думку, всі музеї і памятники повинні бути збережені. Перенесені у відповідні місця, спеціально створені музеї, майданчики. і т.п. Щоб майбутні покоління могли бачити того ж Леніна і інших "вождів", щоб знали, хто вони такі, що вони зробили. Мабуть, урок історії в такому місці краще засвоювався б. Щоб не було в цьому плані білих плям, які ми маємо з памятниками доби "ненависного царизму", які були знищені бандами безграмотних матросів і солдатів. Не знаю, як Вам, а мені було б цікаво подивитися на тогочасні памятники. А немає їх. Копають чорні археологи, шукають речі старовини, продають за шалені гроші. А чи не краще було б, коли б вони зберігалися в музеях, щоб кожен міг побачити їх? Зрозумій, чоловіче, не можна "весь світ дотла зруйнувати, а потім...". На пустому місці не збудуєш багато. Були вже в 17 році такі "будівничі". Хороша ця історія, чи погана, але її потрібно зберегти, кожен її момент унікальний і неповторний. Ну, спалиш ти цей музей, зруйнуєш. А звідки Твої нащадки знатимуть про ці роки? Чи не простіше зібрати свідчення всіх ще живих очевидців, речі, які збереглися, і доповнити, оновити експозиції? Зрештою, в кожного з нас своя думка, і кожен з нас має на неї право. Головне, мабуть, щоб ми не стріляли один в одного.
У волинському селищі перекрили аварійний міст
Сьогодні 23:37
Сьогодні 23:37
На 175 мільйонів: у волинському місті запланували низку ремонтів у комунальних закладах. Що зроблять
Сьогодні 23:08
Сьогодні 23:08
В Україні по-новому встановлюватимуть курси валют
Сьогодні 22:21
Сьогодні 22:21
У Ковелі чоловік вкрав ключі від авто патрульних: під час затримання сталася стрілянина та бійка
Сьогодні 21:53
Сьогодні 21:53
Кредит погасив, а іпотеку не закрили? Будинок волинянина «застряг» у ліквідованому банку
Сьогодні 21:25
Сьогодні 21:25
Графік вимкнення електроенергії на Волині 25 листопада
Сьогодні 20:56
Сьогодні 20:56
На Камінь-Каширщині три села тимчасово будуть без газу
Сьогодні 20:28
Сьогодні 20:28
У Ковелі провели в останню дорогу Героя Богдана Степанюка
Сьогодні 19:59
Сьогодні 19:59
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.