Як з ЛНТУ зробити європейський вуз
Конкурс на заміщення вакантної посади ректора Луцького національного технічного університету оголосило Міністерство освіти та науки. Попри амбіції потенційних керівників вишу, перше, що цікавить як викладачів, так і студентів - власне, доля навчального закладу, - у якому форматі надалі існуватиме ВНЗ.
Говорять і про об'єднання з іншими навчальними закладами, наводять приклади роботи інших вишів, розглядають різні варіанти розвитку. Утім, яке майбутнє чекає на ЛНТУ, як не крути, знаходиться в руках майбутнього очільника.
Про можливості ВНЗ та бачення розвитку закладу Інформаційне агентство Волинські Новини поспілкувалося з професором Петром Савчуком. Головною складовою успіху він бачить наявність робочої схеми, сильного колективу-команди та, ясна річ, практичних рішень.
- Петре Петровичу, 19 березня МОН України оголосило конкурс на обрання посади ректора Луцького НТУ, 17 червня відбудуться вибори. Згідно з новим ЗУ «Про вищу освіту» шляхом таємного голосування весь викладацький колектив, а також 15% студентів та 10% технічних працівників спільно обиратимуть собі керівника.
Ви пропрацювали в університеті понад 16 років, пройшли всі щаблі – від асистента кафедри до завідувача найбільшої за чисельністю кафедри університету, стали доктором технічних наук, професором і на сьогодні є одним із найбільш вірогідних керманичів політеху. То ж з яким настроєм, якими очікуваннями Ви підходите до цього рубікону?
- Попри військову агресію сусіда та економічну нестабільність настрій бойовий та оптимістичний. Україна і ми всі разом отримали реальний шанс побудувати іншу цивілізовану країну, де відсутня корупція, злидні, підлість та інші пороки загниваючого посткомуністичного суспільства.
Ми, освітяни, особливо відповідальні, оскільки в певній мірі є лікарями та творцями молодих душ, які йдуть в авангарді тогочасних змін. Зрештою Україна чекає на високоосвічених інженерів та економістів. Особливо це важливо для відродження нашої економіки.
Сьогодні існує багато різноманітних рейтингів вузів, що пов’язано із різними системами опитувань та врахуванням тих, чи інших показників. Як Ви оцінитие реальне місце Луцького політеху серед когорти українських та світових вишів?
- Не секрет, що наразі ми не в лідерах, поки не все вдається. При цьому поряд є яскраві приклади успішних периферійних вузів, як то Сумський державний університет, з яким моя кафедра налагоджує все більш тісну співпрацю в рамках реалізації комплексної держбюджетної теми, має успішний досвід підготовки призерів студентських олімпіад.
Потенціал нашого університету - значний. У нас чудовий та дієздатний колектив: випадкових людей не знаю. Основна проблема – відсутність спільних дієвих програм та проектів в координації з органами місцевої та центральної влади, ефективної комунікації та менеджерських рішень на зовнішньому рівні взаємодії, а також потужних інвестицій. Головне - мати стратегію розвитку, правильно та швидко розставити акценти і успіх безсумнівно прийде.
Але чи варто чекати, так би мовити, «з моря погоди»?
- А хто чекає? Ми давно діємо. І прикладом цього є створена нами ГО «Волинська асоціація вчених та інноваторів», де Ваш покірний слуга є головою правління. Ми працюємо над пошуком інвесторів для наших університетських інноваційних розробок та проектів, надаємо консультації по набуттю та захисту прав у сфері інтелектуальної власності, а головне були ініціаторами, підготували і наразі реалізуємо ряд важливих грантових проектів. Насамперед, це будівництво сучасного водолікувального комплексу у селі Грем’яче Ківерцівського району на базі санаторію «Пролісок», а також експертний супровід від України в рамках розробки техніко-економічного обґрунтування відновлення водного шляху Е-40 на ділянці Дніпро-Вісла за Програмою прикордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2007-2013.
Впевнений, що знайдемо фінансування проекту «Безпечне місто Луцьк», де Луцький НТУ буде задіяний як партнер. На часі підготовка проектної пропозиції будівництва водолікувального комплексу та медико-реабілітаційного центру на базі ЛПЗ «Волинський обласний госпіталь для інвалідів війни» в рамках обласної програми медичної та психологічної реабілітації учасників АТО. Обов’язково знайдемо фінансування для реалізації на базі Луцького НТУ проекту «Українсько-польсько-білоруський віртуальний технологічний парк» для створення на Волині венчурного фонду та впровадження пілотних інноваційних пропозицій, а також міжнародного студентського проекту «Формула-студент».
- Ваш рецепт успіху для сучасного українського вузу, нашого політеху зокрема?
Основні складові? Їх декілька. Насамперед – чіткі орієнтири на якість підготовки випускника. Такі його риси як конкурентність, уніфікованість та здатність швидко реагувати на виклики ринку є найбільш значимими.
Безумовно, мають бути сформовані базові компетенції, але світ розвивається динамічно і випускник завжди повинен йти в ногу з часом. А це вимагає від вузу при підготовці фахівців мислення як в шахах «на крок, а то й два вперед». І на перший план тут виходять не спеціальності, а спеціалізації.
По-друге – одночасна достатньо сильна та дієва мотивація як студентів, так і викладачів (напевно, єдина панацея від хабарів). Наша команда (а це не один десяток колег-однодумців не байдужих до долі вузу) напрацювала ці технології і готова їх презентувати найближчим часом.
І по-третє – інвестиційна складова (джерело фінансування). Без значних коштів не можливо швидко перебудуватись, модернізувати матеріально-технічну базу, впровадити новітні технології навчання, зрештою забезпечити додаткову фінансову мотивацію працівників. Ще один важливий аспект: ми, технічний вуз, тому маємо бути максимально інтегровані у виробництво, бізнес та отримувати замовлення на вирішення практичних задач та проблем, а отже – зміцнювати власну фінансову незалежність, що і забезпечить реальну автономію!
Не менш вагомим фактором також є академічна мобільність студентів та викладачів в світовому освітньому просторі для обміну досвідом, реальної оцінки власних можливостей та перспектив. Таким дієвим прикладом та наочним посібником для мене й моїх колег стало перебування в Шведському королівському інституті, Турінській політехніці, Тель-Авівському університеті та інших провідних європейських вузах в рамках виграних грантових проектів за програмою Tempus.
Важливим є залучення до науково-освітнього процесу Луцького НТУ провідних науковців світу через систему персональних грантів, подальше сприяння розвитку професійної освіти на Волині та в підготовці кваліфікованих трудових ресурсів.
- Останнім часом на рівні держави простежується тенденція до зменшення кількості вузів, вже давно говорять про об’єднання 2-х волинських національних університетів. Ваша думка?
На національному рівні, зокрема базуючись на прийнятий достатньо прогресивний ЗУ «Про вищу освіту» нас неминуче чекає зменшення їх кількості у 1,5-2 рази. Це об’єктивний процес, якщо ми прагнемо бути конкурентними на світовій арені в науково-освітньому просторі.
Я не випадково їх поєднав – такі реалії: без потужної наукової складової будь-який навіть дуже амбітний вуз не має перспектив. Так само академічні інституції швидко старіють та деградують без молодого покоління. В ідеалі – потужні за оснащенням наукові лабораторії, де є місце сміливим науковим експериментам та промислова площадка для їх безпосереднього втілення під керівництвом досвідченої когорти професорів та інженерів-виробничників. Такий симбіоз дозволяє згенерувати інноваційний продукт, біля такого магніту буде і бізнес, і інвестор, та й прибуток не за горами.
Отже, висновок: якщо держава думає про власний економічний розвиток, про майбутнє – на часі вкладання коштів в прикладні науки і саме в технічну освіту, а не ефимерне примусове об’єднання ВНЗ за формальними ознаками та показниками.
Більше того, критерієм існування освітньої структури повинен бути самоаналіз колективу та ринок якісного фахівця, а не розчерк пера представника акредитаційної комісії. Щодо об’єднання, переконаний, це не на часі. Давайте краще разом (освітяни, бізнес та влада) побудуємо на Волині технічний вуз європейського рівня. Тоді приводи для закриття чи так зване злиття не зможуть мати місця.
- В житті, як і в проектій діяльності, є ризики. Як їх нівелювати?
- Проект буде успішним, якщо передбачити, нейтралізувати чи мінімізувати ризики. Якщо бути згуртованими, однодумцями, діяти разом – перемога обов’язково прийде і ризики залишаться позаду.
Переконаний, все вирішує колектив, а він у нас є. Головне - мати віру та бути командою однодумців.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Говорять і про об'єднання з іншими навчальними закладами, наводять приклади роботи інших вишів, розглядають різні варіанти розвитку. Утім, яке майбутнє чекає на ЛНТУ, як не крути, знаходиться в руках майбутнього очільника.
Про можливості ВНЗ та бачення розвитку закладу Інформаційне агентство Волинські Новини поспілкувалося з професором Петром Савчуком. Головною складовою успіху він бачить наявність робочої схеми, сильного колективу-команди та, ясна річ, практичних рішень.
- Петре Петровичу, 19 березня МОН України оголосило конкурс на обрання посади ректора Луцького НТУ, 17 червня відбудуться вибори. Згідно з новим ЗУ «Про вищу освіту» шляхом таємного голосування весь викладацький колектив, а також 15% студентів та 10% технічних працівників спільно обиратимуть собі керівника.
Ви пропрацювали в університеті понад 16 років, пройшли всі щаблі – від асистента кафедри до завідувача найбільшої за чисельністю кафедри університету, стали доктором технічних наук, професором і на сьогодні є одним із найбільш вірогідних керманичів політеху. То ж з яким настроєм, якими очікуваннями Ви підходите до цього рубікону?
- Попри військову агресію сусіда та економічну нестабільність настрій бойовий та оптимістичний. Україна і ми всі разом отримали реальний шанс побудувати іншу цивілізовану країну, де відсутня корупція, злидні, підлість та інші пороки загниваючого посткомуністичного суспільства.
Ми, освітяни, особливо відповідальні, оскільки в певній мірі є лікарями та творцями молодих душ, які йдуть в авангарді тогочасних змін. Зрештою Україна чекає на високоосвічених інженерів та економістів. Особливо це важливо для відродження нашої економіки.
Сьогодні існує багато різноманітних рейтингів вузів, що пов’язано із різними системами опитувань та врахуванням тих, чи інших показників. Як Ви оцінитие реальне місце Луцького політеху серед когорти українських та світових вишів?
- Не секрет, що наразі ми не в лідерах, поки не все вдається. При цьому поряд є яскраві приклади успішних периферійних вузів, як то Сумський державний університет, з яким моя кафедра налагоджує все більш тісну співпрацю в рамках реалізації комплексної держбюджетної теми, має успішний досвід підготовки призерів студентських олімпіад.
Потенціал нашого університету - значний. У нас чудовий та дієздатний колектив: випадкових людей не знаю. Основна проблема – відсутність спільних дієвих програм та проектів в координації з органами місцевої та центральної влади, ефективної комунікації та менеджерських рішень на зовнішньому рівні взаємодії, а також потужних інвестицій. Головне - мати стратегію розвитку, правильно та швидко розставити акценти і успіх безсумнівно прийде.
Але чи варто чекати, так би мовити, «з моря погоди»?
- А хто чекає? Ми давно діємо. І прикладом цього є створена нами ГО «Волинська асоціація вчених та інноваторів», де Ваш покірний слуга є головою правління. Ми працюємо над пошуком інвесторів для наших університетських інноваційних розробок та проектів, надаємо консультації по набуттю та захисту прав у сфері інтелектуальної власності, а головне були ініціаторами, підготували і наразі реалізуємо ряд важливих грантових проектів. Насамперед, це будівництво сучасного водолікувального комплексу у селі Грем’яче Ківерцівського району на базі санаторію «Пролісок», а також експертний супровід від України в рамках розробки техніко-економічного обґрунтування відновлення водного шляху Е-40 на ділянці Дніпро-Вісла за Програмою прикордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2007-2013.
Впевнений, що знайдемо фінансування проекту «Безпечне місто Луцьк», де Луцький НТУ буде задіяний як партнер. На часі підготовка проектної пропозиції будівництва водолікувального комплексу та медико-реабілітаційного центру на базі ЛПЗ «Волинський обласний госпіталь для інвалідів війни» в рамках обласної програми медичної та психологічної реабілітації учасників АТО. Обов’язково знайдемо фінансування для реалізації на базі Луцького НТУ проекту «Українсько-польсько-білоруський віртуальний технологічний парк» для створення на Волині венчурного фонду та впровадження пілотних інноваційних пропозицій, а також міжнародного студентського проекту «Формула-студент».
- Ваш рецепт успіху для сучасного українського вузу, нашого політеху зокрема?
Основні складові? Їх декілька. Насамперед – чіткі орієнтири на якість підготовки випускника. Такі його риси як конкурентність, уніфікованість та здатність швидко реагувати на виклики ринку є найбільш значимими.
Безумовно, мають бути сформовані базові компетенції, але світ розвивається динамічно і випускник завжди повинен йти в ногу з часом. А це вимагає від вузу при підготовці фахівців мислення як в шахах «на крок, а то й два вперед». І на перший план тут виходять не спеціальності, а спеціалізації.
По-друге – одночасна достатньо сильна та дієва мотивація як студентів, так і викладачів (напевно, єдина панацея від хабарів). Наша команда (а це не один десяток колег-однодумців не байдужих до долі вузу) напрацювала ці технології і готова їх презентувати найближчим часом.
І по-третє – інвестиційна складова (джерело фінансування). Без значних коштів не можливо швидко перебудуватись, модернізувати матеріально-технічну базу, впровадити новітні технології навчання, зрештою забезпечити додаткову фінансову мотивацію працівників. Ще один важливий аспект: ми, технічний вуз, тому маємо бути максимально інтегровані у виробництво, бізнес та отримувати замовлення на вирішення практичних задач та проблем, а отже – зміцнювати власну фінансову незалежність, що і забезпечить реальну автономію!
Не менш вагомим фактором також є академічна мобільність студентів та викладачів в світовому освітньому просторі для обміну досвідом, реальної оцінки власних можливостей та перспектив. Таким дієвим прикладом та наочним посібником для мене й моїх колег стало перебування в Шведському королівському інституті, Турінській політехніці, Тель-Авівському університеті та інших провідних європейських вузах в рамках виграних грантових проектів за програмою Tempus.
Важливим є залучення до науково-освітнього процесу Луцького НТУ провідних науковців світу через систему персональних грантів, подальше сприяння розвитку професійної освіти на Волині та в підготовці кваліфікованих трудових ресурсів.
- Останнім часом на рівні держави простежується тенденція до зменшення кількості вузів, вже давно говорять про об’єднання 2-х волинських національних університетів. Ваша думка?
На національному рівні, зокрема базуючись на прийнятий достатньо прогресивний ЗУ «Про вищу освіту» нас неминуче чекає зменшення їх кількості у 1,5-2 рази. Це об’єктивний процес, якщо ми прагнемо бути конкурентними на світовій арені в науково-освітньому просторі.
Я не випадково їх поєднав – такі реалії: без потужної наукової складової будь-який навіть дуже амбітний вуз не має перспектив. Так само академічні інституції швидко старіють та деградують без молодого покоління. В ідеалі – потужні за оснащенням наукові лабораторії, де є місце сміливим науковим експериментам та промислова площадка для їх безпосереднього втілення під керівництвом досвідченої когорти професорів та інженерів-виробничників. Такий симбіоз дозволяє згенерувати інноваційний продукт, біля такого магніту буде і бізнес, і інвестор, та й прибуток не за горами.
Отже, висновок: якщо держава думає про власний економічний розвиток, про майбутнє – на часі вкладання коштів в прикладні науки і саме в технічну освіту, а не ефимерне примусове об’єднання ВНЗ за формальними ознаками та показниками.
Більше того, критерієм існування освітньої структури повинен бути самоаналіз колективу та ринок якісного фахівця, а не розчерк пера представника акредитаційної комісії. Щодо об’єднання, переконаний, це не на часі. Давайте краще разом (освітяни, бізнес та влада) побудуємо на Волині технічний вуз європейського рівня. Тоді приводи для закриття чи так зване злиття не зможуть мати місця.
- В житті, як і в проектій діяльності, є ризики. Як їх нівелювати?
- Проект буде успішним, якщо передбачити, нейтралізувати чи мінімізувати ризики. Якщо бути згуртованими, однодумцями, діяти разом – перемога обов’язково прийде і ризики залишаться позаду.
Переконаний, все вирішує колектив, а він у нас є. Головне - мати віру та бути командою однодумців.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 69
Скільки випускників працюють по спеціальності та яку вони отримують зарплату, це є справжнів рейтингом ВНз, а не потрачені кошти платників податків на утримання внз.
Анатоль_ до дідо
Показати IP
1 Квітня 2015 18:59
Ти помовчи поки. Треба спочатку зрозуміти що таке "ВУЗ". Може ВНЗ хотіли сказати. Щоб він став европейським треба туди посадити на ректора розумного хлоця-як я. А я б вже перетягнув туди ще розумних осіб. Усе б стало чики-піки!
гав до Анатоль_
Показати IP
1 Квітня 2015 19:06
вуз, внз, виш - усі варіанти вживаються. мова наша калинова!
Анатоль до гав
Показати IP
1 Квітня 2015 19:18
Треба у Наталі Семенівни спитатися як правильно, бо вона філолог
Анонім до гав
Показати IP
1 Квітня 2015 22:37
відомо, що таке ВУЗ, ВНЗ, а що таке виш ? розшифруй
полішук до Анатоль_
Показати IP
2 Квітня 2015 00:17
Письмо твоё получил...Ищу каналы передачи..Over...
ЛНТУ - це кузня кадрів для "Варшавки".
Вася до дідо
Показати IP
2 Квітня 2015 00:31
ЛНТУ - як ПТУ - "Памагите Тупому Устроицца" - петьо савчуг рулить! Уважаю человека - с ним всегда можно договориться по любому вопросу. И расценки всегда умеренные
Варшавка до дідо
Показати IP
2 Квітня 2015 16:00
На "Варшавку" без вищої освіти не беруть. Хоч не хоч, а мусиш йти до універу спочатку, щоб потім туди влаштуватись
мара
Показати IP
1 Квітня 2015 19:08
потрибно тико із сторони
Лучанин
Показати IP
1 Квітня 2015 19:29
Савчук у ректори замахнувся?
Я до Лучанин
Показати IP
1 Квітня 2015 19:50
Там Зорянка
місто Л
Показати IP
1 Квітня 2015 20:12
Савчук той вже задовбав, лізе скрізь, вже його аж забагато
двірник вишу
Показати IP
1 Квітня 2015 20:24
Всі будуть раді, якщо він стане європейським, але це так недосяжно. А поки що він тягне на школу комбайнерів. Так кажуть у народі. А якщо ще зубата зоряна стане ректором, то й на це не потягне. Династії в вузах бути не може. Дочка вовчиці є вовчиця, а дочка ректора може бути бараном.
випускник
Показати IP
1 Квітня 2015 21:26
Це гарний "грошовитий" ВУЗ
Житуха
Показати IP
1 Квітня 2015 22:02
ПЕРЕСТАНЬТЕ ХАБАРІ БРАТИ - СТАНЕТЕ ЄВРРОПЕЙСЬКИМ ВУЗОМ !
Влад
Показати IP
1 Квітня 2015 22:10
Допоки в цьому навчальному закладі буде Божидарнік із своїми дітьми та вірнопідданими заступниками - там й надалі готуватимуть людей із дипломами, що нікому не потрібні в народному господарстві. Щоб цей НВЗ став Європейською кузнею кадрів мають прийти молоді й креативні фахівці, котрих гнобила клан Божидарніків та його прихвостнів.
земляк Савчука "Вол
Показати IP
1 Квітня 2015 22:21
Виправте у біографії Савчука про школу, яку закінчив. Горинська ЗОШ І-ІІІ ступеня, а не І-ІІ.
Анонім
Показати IP
1 Квітня 2015 22:41
посміховисько під назвою ЛНТУ - це навіть не коледж. це зброд блатних і шайка ніщіх
123 до Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 00:33
Техо будь! Я ШО з ЛюбеШОва куданебудь вчитися приїхала? Мені мамка казали - кінчу "палітєх" - мєня тогда любой вазьмот!!!!!!
Анонім до 123
Показати IP
2 Квітня 2015 17:07
а диплома в першу шлюбну ніч під робочий орган покладеш
куця
Показати IP
1 Квітня 2015 22:50
найшли мені ректора хаха
студент
Показати IP
2 Квітня 2015 01:16
ГГГГ.Савчук буде боротися з корупцією????Сам лічно брав грошики з студентів))))не брезгував.сміх та й годі
Вася
Показати IP
2 Квітня 2015 03:10
Не женіть пацани гам.... П. П. досить нормальний чел...
І на Ректора він потягне. Гамн... вопрос!!!
луцкий
Показати IP
2 Квітня 2015 09:05
Петя Савчук ректором стать хочет?)) та не смешите мои носки)))) он у меня тоже чтото преподавал... мелковат и странноват))) вотъ...
Працівники ЛНТУ до луцкий
Показати IP
2 Квітня 2015 09:51
Хотите мы Вас выберем, вы ведь "не мелковат и странноват", а именно ТО, что надо университету.
луцкий до Працівники ЛНТУ
Показати IP
2 Квітня 2015 09:57
я в отличии от него заказную статейку не просил, где бы меня называли "на сьогодні є одним із найбільш вірогідних керманичів політеху")))
Працівники ЛНТУ до луцкий
Показати IP
2 Квітня 2015 11:06
Если он победит, а скорей всего так и будет, то получится, что так оно и есть. "Найбільш вірогідний". ЛНТУ - это университет сюрпризов, так что пусть победит хитрейший. Журналисты же не написали "найбільш чесний, найбільш розумний чи найбільш достойний". Хотите спор на бутылку виски, что ректором будет либо Савчук П.П., либо Герасимчук З.В.? Или у вас свой вариант?
Наталка
Показати IP
2 Квітня 2015 09:09
Прочитала коментарі і здивуванню немає меж! Люди добрі, у вас усіх треба забрати дипломи, які ви отримали за хабарі! Не платіть хабарів! і не треба казати, що тут нічому не навчають - навчити можна того, хто хоче вчитися! Біда теперішніх вузів у тому, що менше абітурієнтів і вузи змушені брати всіх підряд(аби було ЗНО). Раніше такі абітурієнти ніколи би не стали студентами - їх би навіть у бурсу не взяли! Моя дитина закінчила ЛНТУ з відзнакою - НІКОЛИ НІКОМУ НЕ ПЛАТИЛИ ЗА ЗАЛІКИ-ІСПИТИ! Ніколи дитина не казала, що з неї "щось вимагають"! Навчалась вона шалено і не вона одна... І тому після проходження практики, їй запропонували офіційну роботу по спеціальності в Німеччині, де вона зараз і працює. Є випускники, які через сімейні обставини виїхали до Німеччини і працюють за фахом, отриманим у ЛНТУ. Багато абітурієнтів вступають до вишу на певний факультет не тому, що їм подобається ця спеціальність, а щоб "отримати корочку"(за їхніми ж висловами). Тому вони отримують "корочку", а не диплом, бо знань по диплому - нуль... і поповнюють лави безробітних. І це не тільки випускники ЛНТУ - такі проблеми мають всі виші - і столичні, і периферійні.
Анонім до Наталка
Показати IP
2 Квітня 2015 10:40
Наталю, а розкажи но детально, хто запропонував твоїй доці в Німеччині роботу ? може, вона туди заміж вискочила ?
Наталка до Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 11:13
Анонім, ми з Вами на "ти" не переходили - хоч це і не так суттєво. А тепер детально. Заміж донька "не вискочила" в Німеччину. Є така програма Брукеншлаг, за якою студенти СНУ і ЛНТУ іздять на стажування(практику) в Німеччину на 2 місяці. Стажуються в різних фірмах. Так поїхала і моя донька. Як потім було написано у її характеристиці з фірми стажування - "показала глибокі знання і вміння швидко навчатись. Тому, якщо фрау N захоче реалізувати себе в Німеччині, фірма готова підписати з нею контракт на роботу за фахом у будь-який час". Самі розумієте, що відмовитись від такої пропозиції - нерозумно. Спочатку був іспитовий термін 6 місяців(потім скоротили його до 3 місяців) і тепер має безстроковий контракт на роботу за фахом- з відповідними соціальними гарантіями і заробітною платою.
Анонім до Наталка
Показати IP
2 Квітня 2015 20:04
фрау - це ЗАМІЖНЯ жінка, а молода дівчина - Fräulein. так по якій спеціальності навчалась ваша доця ?
Наталка до Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 23:43
В контрактах, великорозумний Аноніме не пишуть "фройлян", а пишуть "фрау"- "фройлян" вживається при спілкуванні. Тому не варто виділяти "заміжня жінка"... А з приводу спеціальності - може, Вам ще паспортні дані вказати? Зріст, вагу, взагалі, параметри не потрібні?
Надія до Анонім
Показати IP
5 Квітня 2015 09:19
Та скільки можна!!!? Знаю я цю дівчину - вона навчалася, пройшла відбір на стажування на підприємстві і тепер там офіційно працевлаштована. Чому окремі "особи" (в тому числі і ВИ) не в змозі визнати, що є розумні люди??!! Чи, можливо, всіх оцінюєте по собі? І взагалі, дуже рада за Наталю. Удачі їй в подальшому житті.
студентка ЛНТУ для в
Показати IP
2 Квітня 2015 09:39
Шановні, нехай кожен з вас спочатку досягне того, що досяг Петро Петрович. Дуже багато є класних проектів, розробок зроблених студентами під його керівництвом. Один побудований лікувальний комплекс в с.Грем'яче чого вартий. Сама я є студенткою факультету бізнесу, деканом якого є Тарас Вікторович Божидарнік. І знаєте що? Це найкращий факультет, і я пишаюсь, що навчаюсь саме тут. Тарас Вікторович дуже багато робить для факультету, для налагодження міжнародних зв'язків. На факультеті є дуже багато розумних, талановитих студентів, які виграють грантові програми, конкурси, іменні стипендії закордонних фондів. Але ви цього не знаєте, бо "наверняка" спілкуєтесь тільки з людьми свого рівня - "бидло". А до рівня цих молодих розумних студентів вам дуууже далеко. Так як писати такі некоректні речі, які ви писали вище - справа дурнів.
І ще, на рахунок хабарів - ніколи не платила, ніколи в думку таке не приходило, ніхто ніколи на таке не натякав. Маю червоний диплом.
питання до студентки до студентка ЛНТУ для в
Показати IP
2 Квітня 2015 09:43
Якби Ви голосували: Савчук П.П. чи Божираник Т.В.? просто цікаво
студентка ЛНТУ для в до питання до студентки
Показати IP
2 Квітня 2015 09:47
Савчук П.П.
луцкий до студентка ЛНТУ для в
Показати IP
2 Квітня 2015 09:54
ты чего равняешь профессора с обычным обывателем или студентом? на их фоне он может и выделяется... но на фоне более толковых и умных людей, таких как Дидух, например, или Пустюльга, он просто не конкурентовозможен))))
Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 10:05
Цілком підтримую позицію Наталки!
Питання не в ректорі, не у викладачах, та навіть не у самій системі освіти! В першу чергу питання у бажанні та мотивації студента до навчання! Якщо кожен абітруєнт, який йде на навчання у ВНЗ буде чітко розуміти для чого він продовжує навчання (для отримання знань) та що це йому у майбутньому дасть - то питання корупції, люстрації і т.д. відпаде саме собою! І для цього не буде необхідності міняти ні керівників вузу, ні викладачів і т.д.! Якщо студент йде для того щоб навчатися- він отримує знання та виходит зі стін вузу висококваліфікованим спеціалістом, якщо ж студент йде у ВНЗ задля отримання корочки- то він ту "корочку" отримуватиме будь-якими шляхами, а потім голосно кричатиме, що усі погані, тому що щось вимагають! Потрібно кожному усвідомлювати відповідальність за свої дії!І тоді ніхто не зможе виливати весь цей бруд на вузи ( в т.ч. і ЛНТУ),викладачів, ректорів, проректорів і т.д.
Анонім до Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 10:44
так кришталево чистий викладач не буде брати хабар, а поставить двійку. таких багато у ЛНТУ ? та його ректор викличе на коврик і розкаже, хто фінансує діяльність цієї бурси.
Анонім до Анонім
Показати IP
2 Квітня 2015 11:42
довожу до Вашого відома, що сама вчилась у ЛНТУ, багато моїх одногрупників на протязі семестру отримували двійки, а потім викладач сам по добрій волі чекав цих студентів на сесії, хоча б з одним вивченим питанням, що б студент отримав зарах, тому що приїжджали мами, які просто плакали, що б ті діти закінчили вуз! Так що про такі випадки теж не потрібно забувати, а усі чомусь пам`ятають тільки хабарі і т.д.!
Студент ЛНТУ
Показати IP
2 Квітня 2015 10:22
1) савчук як викладач: клоун, примітивний, понтів більше як справ.
2) савчук як працівник:ще більший клоун. Його всерйоз не сприймає ніхто.
3) проекти: виграв в карман собі а не в університет. Якщо такий патріот, чому ж не навпаки?
4) савчук ректор: рівень поплавського. Тільки той хоча б менеджер хороший.
5) Зорянка: ця сволоч(прошу не вважати це образ ою, так як реалії вони такі) всіх буде гамнити заради кормушки своєї. Купляти,лякати, наговорювати...ой чорна це людина...
питання до Студент ЛНТУ
Показати IP
2 Квітня 2015 10:24
а кого Ви бачите ректором ЛНТУ? які варіанти?
маха до питання
Показати IP
2 Квітня 2015 11:23
пустюльга.
Студент ЛНТУ до питання
Показати IP
2 Квітня 2015 22:11
Університет працює для студентів і завдяки їм, тому треба людину, в якої є крім досвіду ще й креатив, сучасність і молодість в голові.
Ректор - це менеджер, а не науковець і не клоун!
викладач
Показати IP
2 Квітня 2015 13:01
Сьогодні найстрашніше для цього вищого ПТУ - Зоряна. Це жінка - жах! Баба базарна, пліткарка, посьміховисько в спідниці.
)))) до викладач
Показати IP
2 Квітня 2015 13:11
не розумію таких жахливих коментів під різними ніками! Якщо реально є що сказати, якщо є конкретні факти- то потрібно про це говорити відкрито, не під ніками! Зоряна Вікторівна реальна кандидатура на місце ректора ЛНТУ! Людина, яка знає специфіку роботи ВНЗ не з теорії, а на практиці!
!!!!! до ))))
Показати IP
2 Квітня 2015 14:32
Хай краще, ваша Зорянка розкаже чому і за що її вигнали з роботи з Києва з університета Мазаракі, хай розкаже , що вона робила і з ким в Севастополі. Хай розкаже, чого і з ким їздила в Англію, в Америку, Німеччину , Польшу, Італію, Іспанію ітд. і це все за державний кошт.Хай розкаже скільки в неї коштує захист, але це думаю і ви добре знаєте,,,,,,,,,
Анонім до !!!!!
Показати IP
2 Квітня 2015 19:50
а Ви достовірною інформацією володієте?
Анонім до !!!!!
Показати IP
2 Квітня 2015 22:31
Зоряна є проректором, в посадові обов'язки якого входить налагодження міжнародних зв'язків , тому і їздила за кордон. Доречі ,за кошти грандів ,які сама і започаткувала в ЛНТУ . Багато студентів і викладачів мали змогу їздити за кордон дякуючи укладеним нею договорам
аспірант до !!!!!
Показати IP
17 Червня 2015 13:05
захищалась у Зоряни Вікторівни. Захист у неї безкоштовний :)
Ірина
Показати IP
2 Квітня 2015 15:12
Я мама випускниці цього закладу. 5 років - без хабарів, стипендія, магістратура - все по -чесному. зараз працює по здобутій спеціальності. півроку на випробувальному терміні була в роботодавця, хоча червоний диплом, магістр, нагороди і т.д. і т.п. А проблема в єдиному - як може інженер-будівельник мати фах, не бувши ні дня на будівництві? удосконалюйте систему проходження практики!
!!!!! до Ірина
Показати IP
6 Квітня 2015 11:16
Не потрібно строїти ідола. По перше, да дійсно гранди вигравали талановиті студенти та викладачі, а їздила Зоряна. По друге, більшість проектів які були підписані з закордонними вузами - це приватні вузи, тобто викладачі та студенти утримували себе за кордоном за свої кошти, мало того вони ще й платять за те навчання тому вузу, а яка вигода нашому Вузу від того?
???????????????????
Показати IP
2 Квітня 2015 23:03
Дідух? А чому б ні. Реальний кандидат!!
брєд до ???????????????????
Показати IP
22 Липня 2015 12:48
Що? Аня Дідух? Ви з дуба впали? Вона студентів нічого навчити не може....ви що напилися?
Философ
Показати IP
2 Квітня 2015 23:55
Сначала они вас игнорируют, потом смеются над вами, затем борются с вами, а потом вы выигрываете (М.Ганди)
Nemo
Показати IP
3 Квітня 2015 07:57
Все звелось до обговорювання особистостей. Хто реально подав? Де програми претендентів?
Обговорювати треба програми. Хватить вибирати по пліткам.
) до Nemo
Показати IP
3 Квітня 2015 08:23
Згідна на усі 100 % з Вами! Саме нерозумне що можна зробити зараз-це просто сидіти і виливати бруд на особистості, які реально заслуговують на повагу. Кожен з претеднентів на цю посаду має свої плюси та мінуси, а вибиратимуть найсильнішого! Тому не бачу змісту у голослівній словесній перепалці, яка не містить реальних фактів щодо підтвердження усього вищенаписаного.
костря
Показати IP
3 Квітня 2015 21:18
ну і який з пустюльги ректор нехай гляне на себе в люстро
Дід Панас
Показати IP
14 Травня 2015 21:28
Пєтя - це совковий нафталін, пристосуванець та кон'юнктурник, що тупо рветься до кормушки. Пєтя, хоч і молодий за віком - вчорашній день відмираючої системи, бо ж говорити - не мішки носити. Його хлібом не корми - дай лише побути "начальником". Хтось писав що він клоун. Погоджуюсь, що клоун, але клоун, який у самий відповідальний момент з легкістю всуне вам ніж у спину заради посади. Ради Бога, який з нього ректор, вже президент подібний був, що добре в Пєті виходило б, так це бігати в магазин за пляшкою для начальства. Звісно, він комунікабельний та вміє вилизувати певні місця у начальства.
На рахунок Дідуха - особисто не знайомий, але мій знайомий колишній студент на моє повідомлення про вибори в універі відразу запитав чи він не подає свою кандидатуру, бо "толковий дядько"...
Чесний
Показати IP
15 Травня 2015 01:18
Дідух - не керівник в принципі. Не заплутуйте народ. Просто тому, що не спроможний. Якщо хто і нафталін, то таки не Пєтя...
професор
Показати IP
28 Травня 2015 17:11
а такі кандидатури як Мольчак, Марчук, Талах - що про них скажете
Песиміст до професор
Показати IP
5 Червня 2015 21:00
Савчук та Зоряна…. Дійсно, вони люди глобального, вселенського масштабу. І обіцянки у них відповідні. А це так подобається плебсу! При чому, як викладачам так і студентам. "Венчурні фонди", "віртуальні технопарки" і т.п. Супер. А можливо краще почати з простих, але реальних речей? Наприклад, професійно спроектуйте та облаштуйте комп'ютерну мережу в корпусах із покриттям Wi-Fi. Купіть канал з високою швидкістю доступу в Інтернет. Всі роботи з проектування та монтажу можна було б організувати силами спеціальностей КСМ, КН, АВ. Думаю, що хоча б кілька фахівців там є. Таких відносно простих, реальних і головне - потрібних речей можна зробити багато. Але ж це так нецікаво.
Можливо елементарний порядок зміг би навести Талах. Та й виглядає він у порівнянні з іншими кандидатами реалістом (я не Талах, чесно!). Але, нажаль основної проблеми політеху – хабарництва ніхто із запропонованих кандидатів не поборе точно. І не тому, що не зможе, а тому, що не захоче. Не вигідно це нікому. Адміністрації: якими коштами робити ремонти, за що купувати витратні матеріали і т.п.? Викладачам: невже мені бідному жити лише на зарплату? Студентам: невже доведеться вчитися!!! Жах!!! Я на це не підписувався!!! А тепер скажіть "кому это надо?". Тож про кандидатів-пташок високого чи низького польоту можна говорити багато. Але усі вони будуть щиро і зі всіх сил підтримувати хабарництво. Це точно. Тепер про Пустюльгу. Ви вірите, що той, хто інших за людей не має може бути хорошим ректором? Єдиний був би вихід – запросити "варяга". Якогось бандита рівня Коцана з СЄНУ. Цей хоча б менеджер.
*************
Показати IP
2 Червня 2015 15:28
можливо чесний спроможний
аксакал
Показати IP
5 Червня 2015 21:07
Думаю, що зрозуміли кому потрібно бути ректором! Так тримати!
професор
Показати IP
6 Червня 2015 00:03
ви знаєте, всвітлі останніх подій і тенденцій - Савчук сама передбачувана і реальна кандидатура. з двох бід вибирають меншу....
аспірант
Показати IP
10 Червня 2015 15:32
Якщо успішно займаючи енну кількість років посаду завідувача кафедри, згодом посаду директора інституту Дідух В.Ф, поганий керівник.....Ви колективу запитайте перед тим як писати "неспроможний" та студентів, яких він навчав.
геть
Показати IP
15 Червня 2015 18:55
геть преподів зі студентської общаги!!!
жахи
Показати IP
22 Липня 2015 12:50
Европейский вуз.....ЛДТУ да далеко до Европы как мне до пенсии. Знания- ноль, все покупается. Я училась, конечно, ни за что не платила. Но меня ничему не научили....Пришлось переучиваться. Вопрос: зачем нужны такие ВУЗы, если фотошоп можнот выучить по ютьюбу?
Два села у Володимирському районі тимчасово будуть без газу
Сьогодні 21:31
Сьогодні 21:31
«Постійно вмикали ультразвук та били струмом»: морпіх з Херсонщини після полону лікується у Луцьку
Сьогодні 21:12
Сьогодні 21:12
Військовим передали з Луцька чергову партію квадрокоптерів
Сьогодні 20:19
Сьогодні 20:19
Як отримати «тисячу Зеленського». Інструкція від уряду
Сьогодні 20:01
Сьогодні 20:01
Графік вимкнення електроенергії на Волині 26 листопада
Сьогодні 19:42
Сьогодні 19:42
Дощ і до 7° тепла: якою буде погода на Волині цього тижня
Сьогодні 19:05
Сьогодні 19:05
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.