Невдалий пам’ятник Кузьмі у Луцьку замінять на інший. ОНОВЛЕНО
Перший в Україні пам’ятник Кузьмі Скрябіну, який днями відкрили на території «Сіті Парку», що на проспекті Волі в Луцьку, спровокував хвилю дискусій.
Автор пам’ятника, скульптор Ірина Дацюк заявила, що пам'ятник, який поставили Кузьмі - це ескізний варіант. Про це повідомляє «Слово Волині».
Як повідомила ZAXID.NET скульптор Ірина Дацюк, попереднє відкриття нового пам’ятника «Кузьмі» у Луцьку заплановане на 13 грудня.
Уже кілька днів користувачі соціальних мереж не замовкають з приводу того, що скульптура мало схожа на кумира сотень українців Андрія Кузьменка. Понад те, деякі лучани, знайомі з творчістю автора бронзового монумента Ірини Дацюк, нарікають на неймовірну подібність до іншої роботи мисткині – скульптури поета Костя Шишка.
Подію коментують відомі українці. Зокрема, журналіст і письменник Юрій Макаров на своїй сторінці у «Фейсбуці» написав ось що: «Кажуть: «Не узагальнюй». Але як тут не узагальнювати?! Хтось може згадати бодай один новий пам’ятник за останні, скажімо, десять років, за який не соромно? І питання навздогін: чому сучасний
вітчизняний живопис перебуває на досить пристойному рівні в середньому по палаті, а в окремих випадках просто розкішний, а вітчизняна скульптура в її доступних зразках нижче плінтуса? Це проблема смаку спонсорів і місцевих рад чи це так звичка ваяти Лєніна підкузьмила? Чи, може, я чогось не знаю».
«Слово Волині» поцікавилося думками мистецтвознавця Зої Навроцької та авторки пам’ятника Ірини Дацюк.
Зоя Навроцька, мистецтвознавець, заслужений працівник культури України:
– Це ще гірше, ніж я очікувала. Ця людина (скульптор Ірина Дацюк. – Авт.) засмітила Луцьк своїми малограмотними, малоталановитими і непрофесійними творами. А наше суспільство навіть не знає, яка та скульптура має бути. Чогось мистецького від цього пам’ятника я не чекала.
У нас торжествувати мистецтво скульптури не буде, поки такі, як Ірина Дацюк, відчиняють двері владних кабінетів, залазять у кишені заможних людей, які через неуцтво й несмак довіряють їй обличчя міста. Живопис і музику маємо, тоді як зі скульптурою дуже не щастить. Одна річ, якби ти це в себе на городі ставив. А це ж обличчя міста!
Ірина Дацюк, скульптор:
– Для мене це був шок, коли подивилася на те обличчя. На всіх етапах роботи скульптора пам’ятник погоджували з сім’єю співака, а технічні працівники цеху у Львові на свій лад його відкоригували. В мене руки-ноги затряслись, відняло мову…
Не можна було таке відкривати! До бронзи я, відверто кажучи, доступу не маю. Це вже працюють спеціалісти з відливання. Чому їм захотілося «підправити» обличчя – я не знаю. Обличчя було зовсім не таке, там поворот інший. На мою думку, доречніше було б поставити камінь і написати, що через деякий час тут встановлять пам’ятник. У європейських країнах роблять так: виконують ескізний варіант, приміряють до місця за розміром, поворотом. Але навіть в ескізному варіанті робітники не мають права «вдосконалювати» роботу спеціалістів.
Пам’ятник Кузьмі ще не готовий. Він буде зовсім інший. Наразі це ескізний варіант, бо треба було щось до Дня музики поставити, показати. Той, над яким зараз працюємо, створюється під пильним оком мами і родини. Тому заспокойте фанів і фанаток – все буде нормально. Я бажаю їм доброго здоров’я і щиро вдячна, що вони реагують на мистецькі заходи. І що вони – хороші захисники свого кумира. У мене на душі те саме, що й у них. І не тільки стосовно Скрябіна, а й щодо мистецтва загалом.
Людмила РОСПОПА
P. S. Як з’ясував ZAXID.NET, виготовленням бронзової скульптури «Кузьми» за проектом Ірини Дацюк, займалась відома львівська компанія «Пікарт».
Андрій Чуба, директор «Пікарту», про претензії Ірини Дацюк дізнався від кореспондента ZAXID.NET. Він стверджує, що його працівники лише перетворили гіпсову скульптуру Ірини Дацюк у бронзову. Чуба також додав, що про новий пам'ятник йому наразі нічого невідомо.
Коментувати закиди Ірини Дацюк у спотворенні пам’ятника директор «Пікарту» відмовився. Каже, що давно працює з нею і не розуміє, чому вона так повелася.
«Сподіваюся, що наступний пам'ятник буде кращий», - заявив Андрій Чуба.
Проте директор «Пікарту», на прохання ZAXID.NET, надав фото гіпсової скульптури, виліпленої Іриною Дацюк – для порівняння.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Автор пам’ятника, скульптор Ірина Дацюк заявила, що пам'ятник, який поставили Кузьмі - це ескізний варіант. Про це повідомляє «Слово Волині».
Як повідомила ZAXID.NET скульптор Ірина Дацюк, попереднє відкриття нового пам’ятника «Кузьмі» у Луцьку заплановане на 13 грудня.
Уже кілька днів користувачі соціальних мереж не замовкають з приводу того, що скульптура мало схожа на кумира сотень українців Андрія Кузьменка. Понад те, деякі лучани, знайомі з творчістю автора бронзового монумента Ірини Дацюк, нарікають на неймовірну подібність до іншої роботи мисткині – скульптури поета Костя Шишка.
Подію коментують відомі українці. Зокрема, журналіст і письменник Юрій Макаров на своїй сторінці у «Фейсбуці» написав ось що: «Кажуть: «Не узагальнюй». Але як тут не узагальнювати?! Хтось може згадати бодай один новий пам’ятник за останні, скажімо, десять років, за який не соромно? І питання навздогін: чому сучасний
вітчизняний живопис перебуває на досить пристойному рівні в середньому по палаті, а в окремих випадках просто розкішний, а вітчизняна скульптура в її доступних зразках нижче плінтуса? Це проблема смаку спонсорів і місцевих рад чи це так звичка ваяти Лєніна підкузьмила? Чи, може, я чогось не знаю».
«Слово Волині» поцікавилося думками мистецтвознавця Зої Навроцької та авторки пам’ятника Ірини Дацюк.
Зоя Навроцька, мистецтвознавець, заслужений працівник культури України:
– Це ще гірше, ніж я очікувала. Ця людина (скульптор Ірина Дацюк. – Авт.) засмітила Луцьк своїми малограмотними, малоталановитими і непрофесійними творами. А наше суспільство навіть не знає, яка та скульптура має бути. Чогось мистецького від цього пам’ятника я не чекала.
У нас торжествувати мистецтво скульптури не буде, поки такі, як Ірина Дацюк, відчиняють двері владних кабінетів, залазять у кишені заможних людей, які через неуцтво й несмак довіряють їй обличчя міста. Живопис і музику маємо, тоді як зі скульптурою дуже не щастить. Одна річ, якби ти це в себе на городі ставив. А це ж обличчя міста!
Ірина Дацюк, скульптор:
– Для мене це був шок, коли подивилася на те обличчя. На всіх етапах роботи скульптора пам’ятник погоджували з сім’єю співака, а технічні працівники цеху у Львові на свій лад його відкоригували. В мене руки-ноги затряслись, відняло мову…
Не можна було таке відкривати! До бронзи я, відверто кажучи, доступу не маю. Це вже працюють спеціалісти з відливання. Чому їм захотілося «підправити» обличчя – я не знаю. Обличчя було зовсім не таке, там поворот інший. На мою думку, доречніше було б поставити камінь і написати, що через деякий час тут встановлять пам’ятник. У європейських країнах роблять так: виконують ескізний варіант, приміряють до місця за розміром, поворотом. Але навіть в ескізному варіанті робітники не мають права «вдосконалювати» роботу спеціалістів.
Пам’ятник Кузьмі ще не готовий. Він буде зовсім інший. Наразі це ескізний варіант, бо треба було щось до Дня музики поставити, показати. Той, над яким зараз працюємо, створюється під пильним оком мами і родини. Тому заспокойте фанів і фанаток – все буде нормально. Я бажаю їм доброго здоров’я і щиро вдячна, що вони реагують на мистецькі заходи. І що вони – хороші захисники свого кумира. У мене на душі те саме, що й у них. І не тільки стосовно Скрябіна, а й щодо мистецтва загалом.
Людмила РОСПОПА
P. S. Як з’ясував ZAXID.NET, виготовленням бронзової скульптури «Кузьми» за проектом Ірини Дацюк, займалась відома львівська компанія «Пікарт».
Андрій Чуба, директор «Пікарту», про претензії Ірини Дацюк дізнався від кореспондента ZAXID.NET. Він стверджує, що його працівники лише перетворили гіпсову скульптуру Ірини Дацюк у бронзову. Чуба також додав, що про новий пам'ятник йому наразі нічого невідомо.
Коментувати закиди Ірини Дацюк у спотворенні пам’ятника директор «Пікарту» відмовився. Каже, що давно працює з нею і не розуміє, чому вона так повелася.
«Сподіваюся, що наступний пам'ятник буде кращий», - заявив Андрій Чуба.
Проте директор «Пікарту», на прохання ZAXID.NET, надав фото гіпсової скульптури, виліпленої Іриною Дацюк – для порівняння.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 38
не пацик
Показати IP
8 Жовтня 2015 10:56
Та вже выдстаньте выд Кузьми з тими памятниками ! досить піаритися -хай з Богом спочивае .
перехожий до не пацик
Показати IP
8 Жовтня 2015 20:51
Який Кузьма на Волині, ви що олігархи, барани інтелекту 0,01%????? ****и ви скоро Потапу і Насті поставите.
Завдяки Мареничам світ почув що є таке фолькльорно-етнографічне племя волиняни, а Кузмі нехай львівяни ставлять!!!
Завдяки Тарасу Бульба-Боровецю, Клячківському..... світ почув що є такі волиняни які зі броєю вовали за Україну, а Бандері нехай львівяни ставлять, не будьте мавпами.
Які ж ви спонсори олігархи *****, думаю після виборів настане спокій на 4 роки!!!!!!
Анатоль_
Показати IP
8 Жовтня 2015 10:58
А ось мені разом із панею Наталко Семенівною дуже подобається саме цей варіант бо він схожий на Кузьму яким він був у житті!
опа
Показати IP
8 Жовтня 2015 11:05
"Мало схожий на кумира пару сотень українців". Звідки такі "захмарні цифри"?!
відмазка
Показати IP
8 Жовтня 2015 11:12
Можна спробувати хрестиком вишивати.
Дацючці
Показати IP
8 Жовтня 2015 11:15
Задню включила?
777
Показати IP
8 Жовтня 2015 11:20
Навроцька-браво. Лучше и не скажешь. добавить нечего.
Ірина до 777
Показати IP
8 Жовтня 2015 20:55
Навроцька це друга Дацючка 2, Рижук 2 одне покоління антикварних комсомольців з клубу кому 60.
лучанка до 777
Показати IP
15 Жовтня 2015 12:42
Ясно що ця скульптура, то, м"яко кажучи, бяка. Але Навроцька теж ще той критик. Не так давно вона хвалила роботу іспанця - три різньокольорові глиби - як велике мистецтво. Плюватись хочеться від таких критиків
Дьодік
Показати IP
8 Жовтня 2015 12:00
Сьогодні проходив повз цей пам"ятник - він якийсь жаский і справляє гнітюче враження. Совок, одним словом.
Совок до Дьодік
Показати IP
8 Жовтня 2015 23:18
Який совок??? Памятник як і скульптор лише відображає в реальному часі не тільки відсутність художнього смаку у суспільстві а піар, брехню, кумівство і ще багато багато хвороб таки того самого суспільства - Людей зі спільною культурою, спільною територією та спільною ідентичністю.
Лучанин до Дьодік
Показати IP
31 Жовтня 2015 01:00
До чого тут совок? Ви гляньте на совкові барельєфи, які знаходяться на Меморіалі Слави. Сучасні пам"ятники і близько не стоять по якості виконання.
Як завжди...
Показати IP
8 Жовтня 2015 12:11
І я не я, і хата не моя... Поясність мені, як це автор твору не слідкує за його втіленням в життя? Або якщо це ескізний варіант, то для чого був той цирк із "помпезним" відкриттям? Гроші на вітер, як за звичай...
Хлоп до Як завжди...
Показати IP
8 Жовтня 2015 13:14
ну як для мене, то цьому пояснення одне - памятник не має ніякого відношення до памяті і поваги до цієї людини на честь і в память про яку його поставили. Це просто засіб для одних - піару, для інших - отримання винагороди за виконану роботу. Як на мене - хочете виявити повагу до музиканта - слухайте його музику, організуйте вечір памяті. Для чого ця показуха, для чого продовжувати існування гурту, який без Кузьми не може вже бути тим, чим був раніше. У людей немає нічого святого, прикро.
Радован до Хлоп
Показати IP
8 Жовтня 2015 14:47
Не совсем так. Памятник Кузьме нужен, это безусловно. Поколения людей должны о нем помнить, как о Гражданине и глядя на бронзу, это чувство не должно теряться. Для этого скульптор должен сам прочувствовать душу Человека, понять ее и попытаться изобразить это в материале. Здесь стопроцентно имел место случай дешевого пиара, быстрого и безобразного. Нужно исправлять ошибку, ведь ничего в этом страшного нет, наоборот, прецендент показывает что общество здорово, раз ее устраняет. Ждем, Певец заслужил того, чтобы памятник был выстрадан творцом, а не "сбацан как в натуре". Успехов.
Хлоп до Радован
Показати IP
9 Жовтня 2015 08:54
Могу с тобой согласиться. Но все же память о человеке не зависит от количества установленных в его честь памятников. Я думаю о Кузьме будет помнит еще долго то поколение, которое росло вместе с ним и то что хотя бы застало несколько лет его творчества. Я не противник памятников, я противник дешевого пиара.
Радован до Хлоп
Показати IP
9 Жовтня 2015 09:34
ну, так и я о том же. Однако, с уходом поколений, память уменьшится или вообще сойдет на нет, это так. Придут другие герои и прочая. Памятник же, увиденный вашим пра-пра-правнуком, заставит проявить его любопытство- "кто же этот "мужик" с волевым лицом?". Начнет искать, спрашивать, взбудоражит других людей... Расскажет своим детям... В конце концов не одним же мошенникам Осям Бендерам да Паниковским лить бронзу!
Георгій
Показати IP
8 Жовтня 2015 13:20
Це творіння-яскравий приклад, ні не провінційності навіть,- це знущання над інтелектом української нації .Це вина не тільки безталанного скульптора,а і відсутності художнього смаку мецената та грубого порушення міськрадою порядку встановлення пам"ятників.Прикро визнавати ,що в одному ряду : Вєрка Сердючка ,Поплавський, Віталька, Ілони, Стелли, магазін ,сільодка, харашо і тепер додали всіх лучан.Інтелігентні батьки скромно промовчали.Зате влада, меценати і ваятєлі зарахували все те собі в політичний імідж, принизивши лучан в очах цілої Украни.Батьки ,простіть!
Іван
Показати IP
8 Жовтня 2015 14:58
Хотілося би, щоб на Волині появивилися свої Ханенки чи Третьякови-високоосвічені культурні меценати.Але ,на жаль, сьогодні місто заполонили плоди творчої діяльності Кравчука- Дацюк той вик*диш у сквері біля " Мисливця ",Покровського-Романюка-Дацюк кітч у "Сітіпарку ",яким місце на дачі Простопчука і то, якщо він дозволить.Перш ніж зносити "Слава праці"- вивчіть облазьте, обмацайте.З точки зору ідейно-політичної небхідно перенести, до Простопчука- він точно дозволить.А за своїми художніми якостями ,то Дацюк до нього, як за море в біотуалет.Якщо влада нерозумна і в скульпторів руки із задниці ростуть, то, меценати, невже вам , навіть якщо і грошей не шкода, байдуже, як відпрацьовують половину грошей з тих ,що не розікрали, і яка думка про вас зформується у громади ?
Лучанин
Показати IP
8 Жовтня 2015 20:33
1. Це покоління безграмотних скульпторів і мистецвознавців яких залишив нам у спадок СССР.
2. А в Луцьку усі добре памятають його агітаційний концерт за Януковича перед університетом. Який памятник люди ви що ідіоти, поставте собі удома і дивіться, а не на вулиці. Може ще Кобзону поставиммо? Майте гордість.
радован до Лучанин
Показати IP
8 Жовтня 2015 21:34
А ну, мистецтвознавець, вкажи нам одного грамотного скульптора!
Роман до Лучанин
Показати IP
9 Жовтня 2015 12:39
як видно не всі. Для мене він запамятається як зпопснячений запроданець.
лучанка
Показати IP
8 Жовтня 2015 20:44
батьків Кузьми будуть щоразу запрошувати на нові "творчі проби" відомої скульпторки? не знущайтеся!
Укр
Показати IP
8 Жовтня 2015 21:03
Комуняки встановлювали пам'ятники і ми те ж робимо. Пам'ятники встановлюють на кладовищах і крапка.
радован до Укр
Показати IP
8 Жовтня 2015 21:34
Дурнику?
Архітектор
Показати IP
8 Жовтня 2015 22:36
Те що я бачу на фото гіпсової скульптури, теж далеке від образу Кузьми. Хочу застерігти від переробляння - якщо переробити бронзу так як існуючий гіпс, то це буде дуже погано. Підкажу вихід - взяти фотку обличчя і зробити більш-менш подібну!!!!!!! гіпсову скульптуру по якій потім вилити бронзу.
Радован
Показати IP
9 Жовтня 2015 07:04
если хотят, чтобы общество по настоящему сделало выбор, пусть проводят конкурс эскизов или просто представят их людям для обсуждения. (хотя, эскиз еще не вечер...)
Мистецтво
Показати IP
9 Жовтня 2015 09:10
Дацюк,як Остап Бендер,"Я художник","Я шахматист",Я артист"-"крісла зранку-ввечері гроші" ,таланту нуль,а здирає тисячі і хоче показати з себе знавця і майстра, насправді бездар і хапуга.
радован до Мистецтво
Показати IP
9 Жовтня 2015 09:25
в Раше у бывшего мэра "Лужка" был такой себе любимчик - художник-скульптор Церетели.
Англичане присвоили его работам звание "худшие работы века". Наверняка кто то видел их...
А он входил во всякие высокие художественные советы и комиссии.
Не нужно идти по пути козлов. Имхо.
Дацюк
Показати IP
9 Жовтня 2015 10:41
Хто вср@вся?
Невістка!
ФигВам
Показати IP
9 Жовтня 2015 15:08
А то, что Кузьму СБУ убрало за его высказывания по Крыму и Донбассу - никого уже не волнует?
RM до ФигВам
Показати IP
9 Жовтня 2015 16:00
ти кацап???
добряк
Показати IP
9 Жовтня 2015 17:54
нашо нам той пам.ятник взагалі,кузьма в луцьку бував не часто,на гастролях або так проїздом,пісні його так собі на любителя навіть творчістю назвати язик не повертається,нехай на батьківщині ставлять а в нас недоречно,я проти
Анонім до добряк
Показати IP
10 Жовтня 2015 00:35
Ти у цьому світі - випадковий чувак, Ти втікай, добряк, заховайся, добряк! Заржавілим людям не поможеш ніяк, Зрозумій, добряк: пізно, вже - ніяк! Ти у цьому світі - випадковий чувак, Ти втікай, добряк, заховайся, добряк! Заржавілим людям не поможеш ніяк, Зрозумій, добряк: пізно, вже - ніяк! Він дивився очима дитини, як гасне навколо цей світ. Він хотів шоби це зупинилось, та крім нього ніхто не хотів. Приспів: Ти у цьому світі - випадковий чувак, Ти втікай, добряк, заховайся, добряк! Заржавілим людям не поможеш ніяк, Зрозумій, добряк :)
оощ
Показати IP
10 Жовтня 2015 00:35
Це вина усього совкового українського суспільства а не Дацючок, Рижуків, Навроцьких, Кравчуків, начильників культури......
Це усе покоління повинно піти у небуття по доброму і не заважати новій Україні. Вони усе вже сказали при "совєтах" і не треба гавкати на поїзд де їм не має місця.
ааа
Показати IP
10 Жовтня 2015 21:04
Чому Кузьма, і чому у Луцку ?
Радован до ааа
Показати IP
11 Жовтня 2015 16:39
Потрібен ваш дозвіл?
в Одесі цього не дочекаєшся, поки не заплатиш сам за місце для пам'ятника.
у Варшаві попросили почекати.
у Києві Віталій не пам'ятає боксера за прізвищем Кузьма
у Кіровограді гроші лише на ноги, на тулуб ще збирають
у Парижі дозволили в Сен-Жерменському передмісті, але українців там поки що мало
у Німеччині, в Дрезденської галереї, вже готують місце. Але тобі воно там треба?
Володимир Редкач
Показати IP
29 Жовтня 2015 11:50
чОМУ костюмі? в одному з інтервю, він чітко сказав, що ненавидить їх одягати.... то для чого напамятку він?????
«Надії немає, нема куди їхати»: як у Нововолинську допомагають переселенцям із Донеччини
Сьогодні 09:34
Сьогодні 09:34
У Сумах пролунали вибухи: двоє загиблих та 12 поранених
Сьогодні 08:27
Сьогодні 08:27
Вимагав 400 доларів для судді? Волинського адвоката судять за шахрайство і зловживання впливом
Сьогодні 08:10
Сьогодні 08:10
Понад 60% німців проти надання Україні Taurus
Сьогодні 07:46
Сьогодні 07:46
На Волині цьогоріч виявили понад 70 випадків крадіжок газу
Сьогодні 07:16
Сьогодні 07:16
Рада ухвалила законопроєкт про безпеку в закладах загальної середньої освіти. Що він передбачає
Сьогодні 06:47
Сьогодні 06:47
На Марсі знайшли ознаки життя: що кажуть вчені
Сьогодні 00:19
Сьогодні 00:19
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.