USD 41.50 41.80
  • USD 41.50 41.80
  • EUR 41.50 41.85
  • PLN 10.12 10.30

Маніпуляції з пам’ятником на могилі Василя Мойсея

16 Травня 2015 19:00
Із спорудженням пам’ятника на могилі Василя Мойсея та пам’ятника Героїв Небесної сотні у Луцьку виникла непроста ситуація - проект пам'ятника, погоджений напередодні з родичами, місцева влада намагається змінити.

Труднощі в тому, що необхідно враховувати побажання батьків волинського героя Майдану Василя Мойсея й те, що розташування пам’ятного знаку буде на Меморіалі Слави - території пам’ятки культури й історії національного значення.

Після досягнутого нарешті компромісу з рідними полеглих Героїв зараз чиновники кулуарно намагаються змінити вигляд пам’ятника. З боку місцевої влади з цією метою розпочався певний тиск на родичів загиблих. У родичів Василя Мойсея складається враження, що представники міської влади лобіюють проект конкретного архітектора і намагаються будь-що його «просунути».

Нагадаємо, з березня 2014 року відбувалось декілька обговорень вигляду могили Василя Мойсея і побудови поруч пам’ятника Героям. Зрозуміло, що враховувалась думка мами та рідних Мойсея. Родичам приглянувся проект, де постать Василя зображена в повен зріст, а обличчя решти Героїв викарбувані барельєфами.

Отож, після численних засідань, минулого року за участі мами та брата Василя Мойсея, ВО «Майдан», міського голови Миколи Романюка, службовців ЛМР вигляд пам’ятника затвердили.

Як розповів брат Героя Небесної Сотні Василя Мойсея Роман Мойсей у коментарі для Інформаційного агентство Волинські Новини, родичі загиблих тричі зустрічалися з міським головою, і нарешті узгодили, яким буде пам’ятник: на могилі розташована скульптура Василя із щитом, із бронзи, а позаду - пам’ятник у вигляді гори із відображенням облич та фігур героїв Небесної сотні з Волині.

«Міський голова Микола Романюк переконував: усе буде зроблене так, як захоче родина», - пригадує Роман Мойсей. Отож, ідея була схвалена. Романюк урочисто усіх запевнив і роздав доручення.

Вирішили доручити одному з львівських художників оформити ідею у вигляді проекту.

Далі почались «фокуси» – на родину почали тиснути, вмовляти змінити вигляд, звинувачували у відсутності смаку, тощо. Підкреслимо, що схвалена концепція – це досягнення компромісу за участі активістів майдану, влади та родичів загиблих. А зараз кулуарно намагаються змінити вигляд пам’ятника, і це - образа для багатьох людей.

«Уперше про те, що у міськраді вирішили просунути інший проект пам’ятника, дізнався з публікації у ЗМІ. Обурило те, що з родичами вирішили не радитися. Тоді з допомогою Автомайдану вдалося вирішити проблему», - розповідає Роман Мойсей. Працівник ЛМР, зокрема, Лілія Кревська, теж підтвердила, що проект пам’ятника намагалися змінити, не порадившись із родичами.

Уже було декілька різних нарад з приводу зміни проекту. Громадськість обурена:

«Це – неподобство, коли з родичами не погоджують такі моменти», - вважає депутат Волинської облради Володимир Бондар.

Зараз у міського голови Миколи Романюка з’явилася ідея поставити на могилі Мойсея статую Архангела Михаїла.

Так, учора, 15 травня, відбулося засідання журі конкурсу на кращий ескіз пам’ятника волинським Героям Майдану під головуванням головного художника міста Ярослава Матвіїва. Члени журі підтримали композицію, яка складається з двох окремих пам’ятників. Один із них розташований на місці могили Василя Мойсея, поруч - фігура Архистратига Михаїла, покровителя воїнів.

Цей проект журі, очолюване головним художником міста Ярославом Матвіївим, підтримало, не узгодивши із родичами Василя Мойсея.

Начальник управління містобудування та архітектури міської ради Леонід Герасимюк учора повідомив, що замовлення виконували скульптори із Львівської національної академії мистецтв. Вони підготували дві проектні пропозиції, які розглянуло журі і підтримало першу.

Однак родичів Василя Мойсея знову не спитали.

«Я не проти архангела Михаїла, але це має бути узгоджене з родичами. А то роблять що хочуть. Там похований мій брат, почесний громадянин міста (посмертно), а з нами навіть не радяться, просто намагаються просунути чийсь проект», - розповідає Роман Мойсей.

Натомість член журі конкурсу на кращий ескіз пам’ятника, заступник міського голови з питань діяльності виконавчих органів Луцької міської ради Лариса Соколовська запевнила, що узгодження проекту з родичами відбудеться протягом місяця – саме стільки часу журі виділило автору проекту на допрацювання.

«Проект пам’ятника ніхто іще не затверджував, його підтримали й віддали на розробку на місячний термін. Протягом цього терміну будемо його узгоджувати з родичами», - сказала Лариса Соколовська сьогодні, 16 травня, в коментарі для ІА «Волинські Новини».

Голова журі, головний художник міста Ярослав Матвіїв теж пояснив, що питання узгодження пам’ятника – ще попереду. І не тільки з родичами, а й з виконкомом.

«Родичі не до кінця усвідомлюють, що це не просто кладовище, це меморіал. Саме тому ми оголосили конкурс на кращу проектну пропозицію пам’ятника на місці захоронення волинського Героя.

Однак, як бачите, проект виявився складним, надійшло дуже мало пропозицій. Для розробки ідеї ми спеціально зробили замовлення в Академії мистецтв, знайшли для цього групу архітекторів.

Погоджувати, звичайно, будемо з родичами. Це все – попереду.

На мою думку, навколо цього питання виникає нездорова ситуація. Сформувалася група людей, які висловлюють недовіру до нас, з'являється упереджене ставлення. Насправді ми намагаємося наблизитися в цьому проекті до тієї ідеї, яку хочуть рідні Василя Мойсея», - каже Ярослав Матвіїв.

З його слів, завтра до Луцька саме для цього приїде скульптор Скакун Ярослав Іванович - професор кафедри монументально-декоративної скульптури Львівської національної академії мистецтв. До слова, він проектував пам’ятник Грушевському у Луцьку, а також пам’ятник покровителю міста Святому Миколаю, що розташований поблизу Луцької міської ради.

Зв'язатися з міським головою Миколою Романюком та начальником управління містобудування та архітектури міської ради Леонідом Герасимюком, аби почути їхню думку щодо цієї проблеми, журналістам ІА Волинські Новини поки що не вдалося.

Ситуація зараз досить напружена.

Схвильована мати Василя Мойсея погрожує перепоховати сина, щоб ніхто не робив політики на цьому, бо похорон на меморіалі був ідеєю місцевої влади. І зараз виходить, що їм вказують, як впорядкувати могилу її сина.

Аби «просунути» ідею міського голови Миколи Романюка поставити на могилі Мойсея статую Архангела Михаїла уже почали тиснути на брата Василя Мойсея – Романа(він священик) - через керівництво Волинської єпархії УПЦ КП.

«Кажуть, що владика Михаїл все узгодив. Однак я нічого про це не знаю, мені ніхто не повідомляв», - сказав Роман Мойсей.

Нагадаємо, Луцький міський голова Микола Романюк у березні 2014 року обіцяв, що за рік буде споруджено пам’ятник. Наразі немає навіть проекту.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 53
Василь Показати IP 16 Травня 2015 19:15
Агов, Романюк і його команда, а ви не офігіли? Це що за ... Припиніть це, бо буде вам виніс тіла мера з мерії
ЛУЧАНКА до Василь Показати IP 18 Травня 2015 19:09
Василю! Майте повагу до влади, яку самі ж вибрали! Не ображайте мера! А що зробили ви особисто? Кожен сам робить свій вибір. Всім треба зробити паузу! Завжди є вихід! Найстрашніше - це смерті наших хлопців! Герої не вмирають! Слава Україні!
Боєць до Василь Показати IP 20 Травня 2015 08:51
Чого танкіст Бондар не на передовій??? Гемороя, плоскостопіє чи що там у помаранчевого поводиря???
Alex Показати IP 16 Травня 2015 19:54
"...території пам’ятки культури й історії національного значення." Можливо обласного ?)
Анонім Показати IP 16 Травня 2015 20:07
Из мухи слона делают
ЛУЧАНИН Показати IP 16 Травня 2015 20:28
У місті бардак і деградація влади. Усе прикривають якимись фестивальними балаганами, не міська рада а концертно-балаганне управління фестивалями. Медовуха. вишиванки. базарчики, загадження стін.... гуляй братва
Анатоль_ до ЛУЧАНИН Показати IP 16 Травня 2015 21:07
помовчав би ти!
Кася до ЛУЧАНИН Показати IP 16 Травня 2015 22:55
А що тоді треба робити? Сісти і руки скласти? Кричати, що все пропало?. Попри війну, необхідно життя продовжувати. Є діти, які мають право на дитинство. Інколи треба знімати напругу
Люша до Кася Показати IP 17 Травня 2015 07:40
А ти своїх рідних відправ на Донбас -- тоді побачиш як співатимеш...
Люша до Кася Показати IP 17 Травня 2015 07:40
коментар було видалено
Анонім Показати IP 16 Травня 2015 21:09
Інтрига повітового значення.
Лучанка Показати IP 16 Травня 2015 22:26
Як на мене, скульптура Архистратига Михаїла, покровителя воїнів, поряд із пам"ятником Василеві, дуже доречна. Зрозуміло, що у родичів Василя Мойсея оголені нерви. Але, мені думається, автор цієї статті зробив із мухи слона.
ЛУЧАНКА до Лучанка Показати IP 16 Травня 2015 22:39
Істинна правда!
Ярослав Матвіїв Показати IP 16 Травня 2015 22:48
Меморіал Вічної Слави є памяткою історії та культури національного значення. Відповідно до українського законодавства проектування та спорудження памятників на цій території необхідно здійснювати виключно на конкурсній основі, за погодження з центральним органом охорони культурної спадщини. Тому нема жодних маніпуляцій, а є творчий пощук ідеї спорудження памятника.
САМ до Ярослав Матвіїв Показати IP 17 Травня 2015 09:38
Шановний пане Матвіїв! Так уже завтра на цій національній памятці згідно указу президента будете знімати комуністичну символіку за чиїми дозволами. Меморіал памяті давно вже потрібно зробити українським і волинським, а не російсько-імперської слави. Сором, коли ви вже станете патріотом Луцька та нашої держави?
Анонім до САМ Показати IP 17 Травня 2015 12:49
Влучні слова.Комуністів геть.
Знаючий Показати IP 16 Травня 2015 22:51
Так ідея поховати Мойсея на меморіалі належить Гузю і Данильчуку, а не місцевій владі. Тоді вони на революційній хвилі собі бали заробляли. Не треба місцеву владу звинувачувати
Анонім до Знаючий Показати IP 16 Травня 2015 23:17
А у Франківську теж Гузь і Данильчук подали ідею похоронити героїв на Меморіалі?
Вася Показати IP 16 Травня 2015 22:53
Ніхто і нічого не пропихає. Почитайте самі, що пишете. Розробили конепцію, а потім з батьками погоджуватимуть. вн не пишіть дурні. і не висмоктуйте з пальця шкандалю
БЕРКУТ Показати IP 16 Травня 2015 23:00
Усіх на цвінтар і крапка !!!
Анонім до БЕРКУТ Показати IP 16 Травня 2015 23:11
А вас беркутів ,в першу чергу.
Анонім Показати IP 16 Травня 2015 23:10
Чужий біль не болить.....А проблема дійсно існує. ..
ВОНО Показати IP 17 Травня 2015 01:36
увічнити память тих хто кликав зубожіння і війну це перемога, а поховати їх поряд з жертвами війни то подвійна перемога
Анонім до ВОНО Показати IP 17 Травня 2015 13:11
Це Ви ,що маєте на увазі?Якби не Майдан,хто знає де ми були б,ким були б,і чи взагалі жили б зараз.
волиняка Показати IP 17 Травня 2015 07:12
Так ідею поховання на меморіалі висунули данильчук . самооборона поха бігав і верещав.а батьки відмовлялися.А тепер у всьому міська влада винувата а де "героі крикуни"? Ще бондар буде розказувати про неподобства хай краще гроші вадасть за двері фірмі яка йому встановила.
Анонім до волиняка Показати IP 17 Травня 2015 13:08
До чого тут Ваші борги за двері,ви усі однакові.
Анонім Показати IP 17 Травня 2015 07:30
Якщо героі поховані в іншому місці, то недоречно пам'ятник одному ставити за всіх, погодьтесь, героі стоять в один ряд, рівні. То , мабудь і родичам треба подумати, що вони не одні мають дорогу могилу........
Анонім до Анонім Показати IP 17 Травня 2015 13:02
Пам*ятник Героям Майдану робіть який хочете(хоча у них теж є родичі),а на могилі нашого брата дозвольте вирішити нам.
совість до Анонім Показати IP 17 Травня 2015 16:09
То може самі і встановите? Як родичі інших таких же Героїв.
Анонім до совість Показати IP 17 Травня 2015 23:32
Ми тільки за і як найшвидше,була б наша воля ,пам*ятник уже давно стояв би.
Нововолинськ до Анонім Показати IP 17 Травня 2015 18:25
Він такий ж герой, як і інші троє .Так що , всі вони рівні і пам'ятник повинен бути всім.
Анонім до Нововолинськ Показати IP 17 Травня 2015 23:39
Не троє,а п*ятеро, бачу ви знаєте своїх героїв?Ми говоримо лише про могилу Василя,а загальний пам*ятник робіть ,що вам усім подобається.
До Бондара і К Показати IP 17 Травня 2015 10:37
Мовчав би вже, керовник с...аний! Перед виборами всі пнетеся Романюку гадості зробити. Ще й Кревська знов намалювалася, "освітянський клоун" та бездар. Працівник ЛМР. Склочниця та болтлива істота. Романюк хоч щось робить, а всі "демократи" тільки бла-бла... З доброї справи роздули піар для горе-патріотів. Соромно.
Анонім до До Бондара і К Показати IP 17 Травня 2015 15:06
Усі вони добрі для себе,говорити говорили,казати нічого не казали.
13 Показати IP 17 Травня 2015 11:31
тут одні балаболки сидять
Анонім до 13 Показати IP 17 Травня 2015 13:05
Це точно,тільки нерви псують. Бачать герої за кого померли...
Анонім Показати IP 17 Травня 2015 14:02
Ну , Ліля Кревська-Романюк спеціаліст зі всіх питань. І членкиня всіх парті1
лмр Показати IP 17 Травня 2015 15:10
Клоун в освіті міста - гребенюк,який своїми курячими мізками розуміє,що романюка вже ніхто не вибере в мери от і милиться директором у 21 школу.Розвалив 15,розвів безлад в управлінні освіти, покриває афери зеньки. Мерзота ще та .А більшої склочниці в освіті як зенька немає і не може бути.
лучанка Показати IP 17 Травня 2015 15:17
Кревська дала ляпаса Романюку виграла всі суди.І все місто це знає. От і гавкають гієни міського голови та поливають брудом людину. Але цей бруд більше липне до Романюка ніж до Кревської.
федя з луцька до лучанка Показати IP 17 Травня 2015 16:12
Я не знаю ні хто така Кревська, ні кому вона що дала. За все місто не розписуйтесь.
Освіта Показати IP 17 Травня 2015 15:34
А що Кревська - великий спеціаліст? Може коментувати рішення журі конкурсу на кращий памятник Героям майдану? Вона спеціаліст широкого профіюю І тут вона все знає.
ЗМІ Показати IP 17 Травня 2015 17:12
Ніяких маніпуляцій немає. Є просто деякі неузгодженості з вини багатьох "опікунів" цієї справи. В семи няньок завжди дитя голодне. На будь-яку справу можна дивитися під багатьма кутами і вести про неї мову з точки зору крайнього негативу чи суперпозитиву. Усе залежить від того, хто як і чим майстер маніпулювати. Так зване інформаційне агентство Волинські новини дивиться на все через купу лайна, або виглядаючи з-за цієї купи. Тим паче, що в будь-якій негативній інформації має фігурувати голова міста. Він тут, як бачите, присутній. Ось і усі проблеми з памятником.
віка Показати IP 17 Травня 2015 17:19
Задовбали. Батькам треба думати, як давати згоду на поховання. Це буде могила їхнього сина, чи символ Небесної сотні. З цих міркувань і треба виходити яким буде пам*ятник. На меморіалі не може бути могил таких як на цвинтарі.
Анонім до віка Показати IP 18 Травня 2015 00:15
Не знаю,чи ви мати,не знаю чи ви ховали сина,але в такий момент думати не можливо.......
Анонім до віка Показати IP 18 Травня 2015 16:15
Не знаю чи ви мама,не знаю чи ви ховали свого сина,але думати в той момент не можливо...
Перехожий Показати IP 17 Травня 2015 17:42
Що за маячня ! "... скульптура Василя із щитом із бронзи в повен зріст , а позади - пам'ятник у вигляді гори із відображенням обліч та фігур героїв Небесної сотні з Волині ". Що ,решта Героїв - другого гатунку ?! Ви мізки хоча б інколи включайте !
ЛУЧАНКА до Перехожий Показати IP 18 Травня 2015 19:00
І справді... Невже взагалі оце все-е-е на часі?.. А чого вже всі до Романа М.Я. вчепилися? Єдина людина в місті, яка щось робить - чи добре, чи недобре! Не помиляється той, хто нічого не робить! А де всі інші? За кого ми голосували? Вже набридло читати, що у всьому винен мер! А що ж не роблять нічого ті, хто хоче в мери???????
ківерці Показати IP 17 Травня 2015 18:06
Ясна річ , що треба його перепоховати . Так буде чесно , справедливо і по - християнськи .
Анонім Показати IP 17 Травня 2015 23:52
Для тих,хто нас не правильно зрозумів,пишу,до пам*ятника Героям Майдану на Меморіалі Слави у нас не має жодних претензій,він має бути,герої усі рівні. Дозвольте зробити нам пам*ятник на могилі Василя (не як на кладовищі)так,щоб не було соромно перед нашими дітьми.
Анонім до Анонім Показати IP 17 Травня 2015 23:56
Якщо у когось є трішечки совісті,ці слова поставлять крапку на цій темі.Достатньо бруду було прочитано,знаєте,дуже боляче читати,і усвідомлювати,що є люди ,які не міняються.
Толік Показати IP 18 Травня 2015 08:31
Кревсікій подобається воювати з міським головою, що вона успішно й робить. Вона що великий експерт у галузі архітектури, чи баба, яка завжди "проти". Пам’ятник за затверджував не Романюк, а журі, до якого увійшли кращі художники міста, вони також брали до уваги думку родини. Не можна якимось крикунам брати під сумнів їхні.думки.
Батюшка Показати IP 18 Травня 2015 23:50
Героїв загинуло багато, і одного ховати на меморіалі це вже просто кощунство, тут вихід один-батькам перепоховати свою дитину і дати його душі спокій, це з самого початку було зроблено не по людськи.
Ось і вся правда Показати IP 19 Травня 2015 11:32
Вихід один-батькам перепоховати свою дитину біля рідних йому людей і дати його душі спокій, це з самого початку було зроблено не по людські. Сьогодні одні герої, а завтра інші!

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus