Гість ВН: заступник керівника міліції Михайло Руденко. ІНТЕРВ`Ю
Шини на столі, погрози, начебто, спалити обласне управління МВС, резонансне обговорення наявності та вартості годинників, будинків та майна. В об’єктив громадськості потрапили особи, про яких раніше аби щось було відомо лиш документально.
Інформаційне агентство Волинські Новини забажало почути відверті відповіді на прямі запитання.
Так, на тлі подій в Україні неабияк збільшилася увага до волинських правоохоронців, зокрема до заступників нинішнього керівника міліції. Об’єктами обговорень стали Михайло Руденко, Олександр Никитюк та Володимир Поліщук.
Їх особи зацікавили волинян не менше, аніж перші особи країни, області чи міста.
Правоохоронців викликали на публічні обговорення, погрожували люструвати, вимагали написання заяв про звільнення, вривалися у кабінети тощо.
10 липня в гостях у редакції побував перший заступник керівника міліції, начальник Слідчого Управління УМВС України у Волинській області Михайло Руденко.
Користувачі видання у коментарі до анонсу події могли ставити гостю питання. Відповіді на все, що цікавило читача, опубліковані нижче. Додаємо також відео-інтерв`ю із правоохоронцем.
КОНКРЕТНІШЕ: ХТО ТАКИЙ МИХАЙЛО РУДЕНКО І ЩО ВІН РОБИТЬ НА ВОЛИНІ
Отже, Михайле Михайловичу, хто і що Вас привели на Волинь?
Народився і виріс я в Івано-Франківську, в 14 років переїхав до Києва, де закінчив школу олімпійського резерву. Після чого вступив в ряди міліції. В 1993 році я прийняв присягу в органах внутрішніх справ. Працював на різних посадах, дійшов до першого заступника одного з районних управлінь в Києві, згодом зайнявся науковою діяльністю, захистив кандидатську дисертацію та був переведений до слідчого управління Івано-Франківської області, де займав посаду заступника.
Після 2,5 років мені запропонували посаду начальника слідчого управління УМВС Волинської області. Мене було призначено, а в подальшому в зв’язку з реорганізацією структури УМВС цю посаду було підвищено до статусу першого заступника начальника УМВС у Волинській області. Так я з’явився на Волині. 21 рік працюю в міліції, йду вгору кар’єрною драбиною.
Які функції виконуєте на обійманій посаді?
Наразі я як начальник слідчого управління відповідаю за організацію роботи цього підрозділу. Фактично займають керівництвом і контролем роботи слідчих із розслідування кримінальних проваджень. Але, крім цього, в мене є також обов’язки з профілактики розслідування злочинів.
РЕВОЛЮЦІЯ: ЗА ЩО ЛЮСТРУВАТИ ЗАСТУПНИКІВ МІЛІЦІЇ ТА ЯК РОСІЙСЬКІ ЗМІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДІЇ АКТИВІСТІВ ПРОТИ МВС
Донедавна мало хто знав ім’я та прізвище заступників начальника обласного управління МВС. Чому раптом Ви потрапили в об’єктив громадськості?
Скажу відверто, згідно структури роботи міліцейських підрозділів керівник обласного рівня чи районного є фактично політичною особою, яка завжди звітує перед громадою. Оскільки він визначає основну спрямованість діяльності міліції вцілому в регіоні. Заступники по лініях, одним з яких є я, завжди знаходимось в тіні. Ми робимо свою роботу та спільною працею впливаємо на загальний результат діяльності міліції.
До недавнього часу я був непублічною особою, ніколи не любив про себе щось говорити, рідко давав коментарі з приводу розслідувань. Але так сталось, що за останніх півроку в зв’язку з революційними та постреволюційними подіями моє ім’я стало випливати частіше і частіше. Деколи про себе таке чуєш з різних сторін: мені дзвонять знайомі і кажуть «ми чули...» Фактично, це було останньою причиною, чому я погодився прийти до вас. Задавайте питання, відповім на все.
Але До вас не лише підвищена увага – до того всього вас хочуть люструвати. Власне, що це і чому?
Офіційна версія так званих «люстраторів» - це моя діяльність з приводу порушення кримінальних проваджень проти активістів революційних подій. Всього протягом листопада - лютого в УМВС порушили близько 18 проваджень. Це разом з тим, що порушила прокуратура і окремо міліція. В основному, це ті часи, коли органи прокуратури і міліції реагували на те, що відбувалося зовні. Формально, будь-які дії, які закликають до порушення нормальної роботи закладів державних установ чи перекриття руху, підбурювання до вчинення хуліганських дій, формально містять ознаки злочинів. У зв’язку з тим, що зараз нове кримінально-процесуальне законодавство прописано так, що будь-яка подія – це автоматично злочин. Тому реєструвались такі провадження, по них проводили роботу та перевірку. В кінці-кінців вони всі були закриті, адже дії активістів визнали як революційну необхідність. Після цього будь-яке кримінальне переслідування було припинене.
Скільки справ щодо активістів Майдану Ви сфальсифікували?
«Сфальсифікували» - це не дуже коректно сказано. Коли людину притягують до кримінальної відповідальності, а вона вважає себе такою, що не вчиняла злочини, то вона думає, що справу фабрикують.
Тобто Ви стверджуєте, що все ґрунтувалось на фактах?
Образно кажучи, вийшов я на площу і почав закликати людей до блокування будівель, вчинення безпорядків, і так далі. Формально це – злочин. Якщо ми такого не будемо припиняти, то це призведе до негативних наслідків, що ми бачимо на Сході. Одна справа – юридичний момент, друга – громадсько-політичний. Тобто необхідність певних осіб - вчиняти так чи інакше. Держава дала оцінку, що всі такі дії - революційна необхідність, в зв’язку з чим ніяких претензій в кримінально-правовому полі до них немає. В зв’язку з цим кримінальні провадження були закриті.
Після цього Вас хотіли викликати на громадські обговорення. Вам закидали відмову йти на них. Яка була реальна причина, чому Ви не прийшли?
Працівники органів внутрішніх справ підпорядковуються виключно статуту, відомчим нормативним актам та кримінально-процесуальному законодавству. Після того, як нам запропонували прийти на громадські обговорення, я доповів своєму керівництву про це – зокрема заступнику міністра по слідству. Те ж саме зробили мої заступники, після чого від керівництва УМВС була команда на подібні заходи не ходити.
Чому? Поясню: щоб не було спекулювань на цій темі. Наша діяльність носить специфічний у правовому полі характер. Перевіряти її може лише спеціаліст, який володіє певними навичками та має допуск до нашої діяльності. Тому детально вивчити нашу діяльність, зокрема і мою, може тільки спеціально повноважена особа. По-друге, в зв’язку з тим, що на даний момент закон про люстрацію не прийнятий, ніяких офіційних настанов щодо перевірки діяльності громадських діячів не було. Теоретично в цілому давати оцінку можна керівнику міліції, який визначає напрямок роботи. Він перед громадськістю звітується – це так. Але конкретні специфічні види робіт (порушення кримінальних справ, оперативних обліків тощо) оцінювати може лише спеціально уповноважена людина. Повинен зазначити, що мене неодноразово перевіряли, тому що активісти направили не одного листа і в генпрокуратуру, і в МВС. У зв’язку з цим настільки було промоніторено мою участь в зазначених кримінальних провадженнях, що якби там була доля зловживання службовим становищем, чи якась фальсифікація, я давним-давно не те що залишився без посади, а й був би притягнутий до кримінальної відповідальності.
Хто є тими активістами, які викликали вас на публічні обговорення? Чи досліджувалось те, чим вони займаються та яку категорію громадськості представляють? Сумніваюся, що їх позиція - думка більшості…
Я з Вами повністю погоджуюсь, тому що в той непростий період грудень – лютий, коли мала місце бурхлива революційна діяльність, яка фактично була викликана негативними проявами старого режиму при Януковичу, оці активісти збирали по 10-15 тисяч осіб, які дійсно виходили на площі і висловлювали своє обурення тим, що відбувалося в країні.
На сьогоднішній день зазначені активісти (50, 60, 100 чоловік) – це ті люди, які після революції, з їх точки зору, підтримують далі активну громадянську позицію. Але я вже неодноразово говорив, і позиція новообраного легітимного Президента однозначна – революція закінчилась, давайте розбудовувати державу. Давайте все робити для того, щоб держава стала кращою, ефективнішою і стала надійним членом для вступу в ЄС. Тому, якщо ти будівельник – іди будуй, якщо ти юрист – займайся юриспруденцію, якщо ти відчуваєш себе правоохоронцем – вступай до лав органів, борись зі злочинами, корупцією тощо.
Але зазначена категорія осіб на хвилі революції відчула, що вона в принципі впливає на суспільні процеси. І впливати таким чином, будучи революціонером на коні, дуже ефективно. Тому що вони, на їх думку, призначають всіх чиновників, вони регулюють відносини в державних підприємствах. Вони хочуть цим займатись для досягнення власних амбітних планів. Але я ще раз повторюсь: на сьогоднішній день в нашому регіоні повинен бути спокій, друге – злагоджена робота. Мені висувають претензії по моїй роботі в революційний період. Пройшло вже півроку після того. Результат моєї діяльності – будь ласка, задокументовано ряд організованих злочинних груп, притягнуто до відповідальності ряд високопосадовців-хабарників, розбійну групу тощо. Я цим займаюсь і за 6 місяців ніхто не закинув, що я роблю щось не те. Але вказані особи продовжують нагнітати ситуацію в суспільстві. Дійшло до того, що їх останній «візит» до мене в кабінет обернувся тим, що російські ЗМІ масово дали в ефір інформацію про те, що не тільки на Сході йде війна, а й на Заході.
Як допустили правоохоронці те, що люди в спецодязі, в масках, штовхнувши охоронця, проникли на режимний об’єкт?
Дійсно, міліціонери не були готові до подібної витівки вказаних осіб. Всі звикли, що в нас суспільний порядок не порушується, люди свідомі і так далі. І ніхто не міг уявити, що від своїх можна було очікувати такої акції. Після того, як доповіли керівництву МВС про вказану ситуацію, вона стала предметом обговорення на дуже високих рівнях і нашу роботу визнали в даному випадку неефективною, тому що допустили подібний інцидент. Згідно з нормативними документами ми повинні були «присікти» подібну акцію.
Хтось був покарний? Яка робота велась з правоохоронцями, які це дозволили?
Триває службове розслідування. Згідно з даним фактом прокуратурою області порушено кримінальне провадження, яке передано для розслідування в СБУ. Я думаю, що результати скоро дадуть про себе знати, і це буде, як кажуть, «достоянием гласности».
Були погрози? Що казали активісти, які прийшли до Вас в кабінет?
Це революціонери, які не заспокояться, поки їх не зупинять. Погрожували, що буде зі мною як з Башкаленком, і спалять… Різні погрози, неприємно це відчувати. Особливо тоді як наша спільнота намагається зберегти мир як в регіоні, так і в державі. Цьому буде дана належна оцінка.
Як Ви розумієте поняття «люстрація»?
Взагалі, люстрація – це моніторинг діяльності посадовця. Перевірка того, як він працював в той чи інший час. Якщо виявлені порушення - маєш за них відповісти.
Голова люстраційного комітету Ігор Соболєв підтримав пікет під УМВС за звільнення Вас з посади. Як Вам далі працюється після такої «підтримки»?
Я - слуга закону і статуту органів внутрішніх справ. Завжди намагався дотримуватись цього принципу в своїй діяльності. Є в мене пряме керівництво, а також закон, якого я маю дотримуватись. Я звик: протягом багатьох років моєї діяльності завжди комусь щось не подобається, люди висловлюють свої думки. Але вони мають на це повне право – будь ласка, висловлюйте, доводьте, якщо є претензії – звертайтесь в відповідні структури. Тоді притягнуть того чи іншого чиновника, зокрема й мене, за скоєні дії.
Претензії лише до Вас чи і до ваших колег?
До мене і до інших заступників. Таке відчуття, що люди хочуть попіаритись – в черговий раз засвітити свої імена поруч з діючими керівниками міліції.
ПРАВИЙ СЕКТОР І МІЛІЦІЯ
Правий сектор заявив про те, що поїхав на Схід воювати. Чи відомо Вам, чи поїхали вони взагалі і що вони там роблять?
Наскільки мені відомо, вони дійсно поїхали - в Урзуф, Донецька область, де є тренувальна база батальйону Азов. На даний момент часу будь-хто, хто воює на Сході і приймає активну участь в АТО, облікований, бо в подальшому за подібні дії люди будуть визнані як учасники бойових дій. Немає громадських формувань, які би просто лізли в АТО просто так. Бо це чітко сплановані заходи і в кожного своя роль в межах АТО. Наскільки мені відомо, поки прізвища вказаних активістів ніде в розстановці сил АТО не фігурують.
Після того, як вони повернуться, Ви будете викликати їх на допити, продовжувати справу щодо притягнення їх до відповідальності?
Інцидент, пов’язаний з тим, що вказані особи забігли до мене в кабінет, розслідується в СБУ. Як до людей в мене нічого до них немає. Якщо буде доведена їх участь у вчиненні злочинів, то будемо викликати та проводити відповідні в рамках закону слідчі дії. Поки що я не збираюсь їх викликати.
Читачі запитують (цитата): «Як довго Ви будете терпіти нерозумні вчинки Правого сектору?»
Їх перевага - в тому, що вони громадські діячі, в них моменти руху, поведінки не мають меж – як хочуть, так і роблять. Я – чиновник, я можу робити лише те, що дозволено в рамках закону. Якщо хтось з представників громадськості крикне нецензурною лайкою чи ще якось, то я не впевнений, що його притягнуть до відповідальності. А якби я, як чиновник, не стримався і сказав би, то це було б добре описано і спекулювали би на цьому. В даному випадку мені залишається лише набратись терпіння чекати поки згідно з законом будуть відповідати.
Тобто, щоб робити те, що робить Правий сектор, достатньо лише стати громадською організацією?
Згідно з теорією розвитку суспільства, після революції йде анархія, а після неї – диктатура закону. Якщо не припинити анархію, то буде революція. Нашій державі вистачить поки революцій, ми розбудовуємо нормальну стабільну функціональну державу.
Чому Правий сектор їздить на машинах з чужими номерами, зате інших люструє. Що вам про це відомо?
Мене це не цікавить, поки що. Якщо будуть якісь заяви та провадження, то будемо дані факти досліджувати.
Але є інші громадські організації, такі як «Самооборона», ВО «Майдан» і неодноразово коментатори нашого сайту повідомляли про те, що активісти були винуватцями і зловживали своїми посвідченнями…
Справа в тому, що міліції все одно на релігійні та політичні переконання громадянина. Порушив закон - то відповідай. І немає різниці, чи ти представник Правого Сектору чи комбайнер.
«Як ви ставитесь до Ігоря Гузя, Павла Данильчука та компанії, з якими у Вас трапився конфлікт?», - пишуть користувачі сайту.
Ми просто знайомі – я про них знаю, вони про мене. Поки в рамках тих дій, що вони вчиняють, претензій в кримінально-процесуальному колі в мене немає. З приводу того, що вони постійно підбурюють суспільство, закликаючи мене до вчинення якихось дій, то я вже 21 рік в міліції і звик не звертати увагу на таке.
До Вас приходять громадські активісти та вимагають написати заяви на звільнення. Вони пропонують когось натомість? Можливо, є кандидатури які хотіли би обіймати вашу посаду і Вам дихають в спину?
Про жодну з таких кандидатур мені невідомо. Просто є Руденко, такий собі «стояковий» міліціонер, який не гнеться, і з ним можна піарити власне ім’я. Ось і все.
ХТО МАЄ БУТИ НА СХОДІ
Наші користувачі цікавляться, чому Ви досі не на Сході України?
Я – за нормальне функціонування будь-якої діяльності. Я би з задоволенням поїхав на Схід, не знаю, як би там склалась доля, але коли повернувся, було б інше відношення в плані цих акцій. Я зателефонував, доповів - на сьогоднішній день йде актива фаза АТО, де передбачається участь силовиків по конкретних напрямках. Зараз – це громадська безпека. Після кожної такої операції йде законне зачищення на території. Партизанські формування все одно залишаться, їх треба буде зачищати. Я не боягуз і патріот своєї держави – із задоволенням би поїхав. Мені сказали прямо: до тебе черга ще дійде. Думаю, я буду в перших рядах.
Користувачі просять передати: «Рота патрульної служби Луцька прагне їхати на Схід. А Ви що, їх не пускаєте?»
Ззідно з цим напрямком роботи працює інший заступник, а керує безпосередньо начальник УМВС. Це мене не стосується, але мені дуже приємно, що є такі люди.
Чи правда, що був певний відтік кадрів, пов’язаний з тим, що міліціонерів почали відправляти на Схід?
Наскільки мені відомо, відмовились їхати близько 13 чоловік з ДАІ, їх звільнили. До того ж, в кінці квітня - на початку травня прийнято ряд законів, які реформували пенсійну і соціальну систему. І в подальшому негативні наслідки були для соціального забезпечення. Я сам міг піти, в мене є вже пенсія… але я залишився на посаді.
ПРО РУДЕНКА, "ВИЩІ СИЛИ", І ЗВІДКИ КОШТОВНИЙ ГОДИННИК НА РУЦІ?
Хто з олігархів лобіює ваші інтереси, чи є у Вас близькі стосунки з ними, звідки Ви їх знаєте. Зокрема, які у вас стосунки з Ігорем Палицею?
Це питання, направду, мені дуже часто задають. Я - з простої сім’ї. Родився на Заході, пішов вчитись та працювати в Київ. Всі здобутки були зроблені особисто мною. Момент знайомства з різними людьми був і дав багато позитивного. Я - слідчий і дуже довго ним працював. 90% роботи слідчого – це спілкування зі всіма верствами населення: від злодіїв в законі до міністрів. Бо злочини є в будь-якій соціальній сфері. В процесі розслідування проваджень знайомився з багатьма людьми. Закидають мені стосунки з Ігорем Палицею. Я відповім - знайомий в рамках його допиту по кримінальному провадженю в 2012 році. Після цього на масових заходах бачив. Але, щоб ви розуміли, я в своїй спортивній кар’єрі об’їздив півсвіту. Я і членом збірної був, а потім і тренером. Кожна поїздка в країну на чемпіонат супроводжується офіційною делегацією. В ній багато тих, хто займає дуже хороші позиції в різних структурах. Я людина щира – дуже багато знайомих в процесі моєї життєдіяльності і спортивної кар’єри з’явилось. Не буду вихвалятись прізвищами, але не секрет, що колись з нинішнім міністром оборони я стояв в парі, адже він теж був членом збірної МВС по самбо. Нормальні люди стараються один одного підтримати та допомогти. В процесі нашого спілкування ми досягаємо певних результатів.
У Вас на руці годинник, який нещодавно став об’єктом резонансного обговорення. Називають його вартість – 12 тисяч євро. Розкажіть, чи дійсно він стільки вартує, чи Ви їх колекціонуєте?
Справа в тому, що на дорогі речі я ніколи для себе не витрачав би великих коштів. Всі годинни, які в мене є, я їх не рахував, як правило, мені дарують. Вартості цього годинника не знав. Чесно, дивився коментарі користувачів, що підробка. Може й так, я навіть цього не знаю. Годинник є, він працює, я ніколи не цікавився. Добре, що його вже легалізували. Щоб нікого не нервувати, буду ходити на Волині тільки в ньому.
Якими авто їздите? Яка у Вас нерухомість? Чи виховуєте дітей і де любите відпочивати?
В мене двоє дітей: сину - 18, закінчив 1 курс в Києві, дочці - 16 років, закінчила 9 клас. Ніколи в своєму житті за статками я не гнався. Повірте, я підтримую думку про те, що щаслива людина не тоді, коли в неї всього багато, а тоді, коли їй вистачає. 90% часу я їжджу на службовому авто, хоча в родини є декілька машин. В мене брат займається бізнесом, тато - бізнесмен, тому родині є на що жити. В нас 3 автомобіля. Мерседес нещодавно попав в телекамери, то він належить матері. І це авто не дороге – воно 2007 року. Подивіться, скільки таке авто коштує на ринку. Коли починають закидати, що це щось нереальне та неймовірне… Особистого авто не було і не маю, тому що незручності не відчував. Що стосується нерухомості, то маю службову квартиру в Києві, і все. Люблю відпочивати в Карпатах, за кордоном. Вибір місця відпочинку залежить від можливості та наявності вільного часу.
ПРО КАДРИ В МВС
Читачі нарікають на те, що в органах МВС працюють чимало досвідчених працівників, та з часом вони змушені йти на пенсію. Їх місця займають молоді кадри, які з часом теж набувають необхідного досвіду. Але ті, хто звільняється, на пенсії виробляють собі інвалідність або групу за здоров’ям та знову повертаються в органи на керівні посади. Люди не бачать перспективи кар’єрного росту – це правда?
Кожен випадок – індивідуальний. Я застав той час, коли в 1998 році були перші соціальні законодавчі зміни, через що одна хвиля правоохоронців пішла на пенсію, потім на початку 2005 року ситуація повторилась. Будь-яка нормальна особа без вад здоров’я і з головою на плечах може досягнути, чого хоче. Я почав з простого слідчого в Івано-Франківську, і дійшов до того, що маю. І це, я думаю, ще не останній щабель. Проте, коли пенсіонер повертається на службу на посаду вільнонайманого держслужбовця, і є необхідний досвід, то чому ні?
Правоохоронники обурюються тим, що зарплата рядових працівників міліція набагато менше за з.п. працівників прокуратури та СБУ. В підсумку, як вони кажуть, найбільш прикрим є той факт, що революція нічого не змінила.
На жаль, сьогодні, як і було раніше, дійсно є факт, що в порівнянні працівник міліції отримує найменше за інших працівників правоохоронних органів. Але, наскільки мені відомо, зараз гостро стоїть питання щодо підвищення з.п. працівникам міліції.
Наші користувачі вважають, що Руденко – майбутній прокурор Волині, а Парака – заступник. Які у Вас стосунки з ним?
Хочу, щоб всі знали – я вже працював слідчим в Залізничному райвідділі міліції Києва, коли Парака був помічником прокурора в тому ж райвідділі. В одному районі працювали рік. Потім в різні місця нас направили, бачились десь раз в рік на нарадах. Якихось близьких довірливих стосунків у нас не було. Але так сталось, що в 2010 році мене призначили в Івано-Франківськ, де Парака був заступником прокурора області. Тоді по роботі ми стикались часто, обговорювали різні проблеми. Ніякого бізнесу в нас не було, я ніякий його не родич. Але так як по роботі часто спілкувались, то, можливо, виникли деякі товаристські стосунки. І коли мені запропнували бути начальником слідчого управління на Волині, і Парака тут вже був, мене це підштовхнуло. Але він ніякої участі в цьому не приймав.
Чи допускаєте Ви можливість того, що станете прокурором Волині?
Так сталось, що керівництво генпрокуратури, це ті особи, під керівництвом кого я працював в Києві. Начальник головного управління Віталій Ярема, його заступник Анатолій Даниленко – це ті мої керівники, які мене знають. Але я завжди собі казав – поки не отримаю генеральських погонів, я нікуди з міліції не піду. Має бути якась мета, і, грубо кажучи, зраджувати інетереси служби не буду. Бо пропонували в прокуратуру разів 3, і міг давно бути на хорошій посаді – а я тоді не пішов. Зараз не пропонують посади, бо знають, що відмовлюся.
Все ж, якби запропонували стати прокурором області, чи взяли би ви в заступники пана Параку?
Ні. По-перше, ми з ним різні люди, а по-друге - різного спрямування. Працювати в системі єдиної дислокації різних органів – із задоволенням. А в одній службі – ніколи.
Які у Вас стосунки з колишнім скандальним заступником голови адміністрації Януковича Андрієм Портновим. Чи правда, що він лобіював призначення Вашого рідного брата головою Івано-Франківського міського суду?
З Портновим, як і з багатьма іншими представниками влади, познайомився в рамках кримінального провадження – я допитував його як свідка ще десь в 2006-2007 роках. Відтоді ніяких товариських стосунків не мали - з днем народження навіть ніколи не вітали одне одного. Хоча на спільних нарадах вітались. Хочу ще раз сказати - є в мене рідний брат, суддя міського Івано-Франківського суду. Він хотів, щоб його 11-річний син вступив у футбольний клуб "Волинь", і в той час став можливим його перехід. Але чутки пішли дуже швидко – «Руденко, Парака, його брат, суд, Портнов…». «Дозв’язались» до того, що він вже мав бути головою Луцького міського суду. Це нісенітниця - 4 роки його роботи не давали підстав для того, щоб займати цю посаду. Через ці чутки мій племінник так і не потрапив у "Волинь".
ПРОБЛЕМИ МІСТА: ВАЛЮТЧИКИ, РЕЙДЕРСТВО, ЧЕЧЕНЦІ І ХАБАРНИКИ
Користувачі нашого сайту стверджують, що валютчики в центрі міста біля ЦУМа як стояли, так і стоять. Справи за винагороду як розвалювались – так і розвалюються. «Якщо Ви це все не контролюєте – то Ви не професіонал, якщо покриваєте, то ваше місце - в тюрмі. Прислужникам Януковича не місце в УМВС», - пише користувач.
Я як юрист, як фахівець своєї справи, оперую лише фактами. Коли йдуть такі закиди, потрібні докази. Голослівно говорити – це одне. А надати факти – зовсім інше. На даний момент отак сказати, що справи завалюються і продають, то це викрик в пустоту. На жаль, сьогодні суспільство так сформовано, що починають брати до уваги чутки і маніпулювати ними. Хочу всім побажати – вірте лише фактам. Я про валютчиків біля ЦУМу чув, особисто валюту не міняв. Обмін валюти передбачає адміністративну відповідальність, що не є юрисдикцією слідчого управління. Принаймні, це не моя прерогатива.
«Скільки рейдерських захоплень Ви здійснили, порушуючи кримінальні справи. І що можете сказати про рейдерське захоплення підприємства «Флора», яке належало депутату Волинської облради Василю Столяру?», - пише один з користувачів.
Я хотів би роз’яснити термін. Рейдерство – це передення об’єкта з однієї власності в іншу. Мушу відверто сказати, що за час моєї роботи по жодному кримінальному провадженню не було скоєно подібних дій. Що стосується підприємства «Флора», яке у всіх на вустах, то, по-перше, як засновник чи будь-яка особа-посадовець до даного підприємства Столяр не мав ніякого стосунку. А по-друге, власність міняється виключно в судових цивільних спорах. Те, що в нас були кримінальні провадження, то вони були й до мене. Хвала Богу, я їх здихався, їх позабирало головне слідче управління. Не треба цим спекулювати, бо ця тема звучить на всіх рівнях.
Ще одне запитання від користувачів: «Пане Руденко, чому всім відоме луцьке бандинське чеченське угрупування до цього часу на волі? Через тісний зв’язок з вами, прокуратурами та суддями?»
Я знову ж таки звик оперувати лише фактами, і я перший раз чую про якесь чеченське угрупування. Про подібний факт мені не відомо, хоча мені дуже цікаво, що є якесь угрупування.
«Єдина озброєна банда в Луцьку – це міліція. І їх «криша» - на верхніх поверхах Луцької міської ради. Нічого за останні 20 років не змінилося, навіть обличчя хабарників в кабінетах», - що Вам про це відомо, про що йдеться?
Про «озброєну банду» - це некоректне висловлювання. Повірте, якщо щось в когось стається (не важливо, хто це – проста людина, чиновник чи активіст), біжать в міліцію. В міру можливостей міліція допомагає. Тому мені дуже неприємно чути подібні речі.
За час Вашої роботи в правоохоронних органах, які найбільш резонансні справи Ви могли б назвати, що успішно завершені?
Що стосується кримінальних справ, повірте, їх безліч, і кожна особлива. Коли працював на оперативній роботі в Києві, 2007 року було вбивство скінхедами представника Корейської місії в Голосіївському районі. Паралельно, схоже вбивство було скоєне в Москві, яке досі не розкрили. Ми знайшли вбивцю, після чого Прем’єр-міністр Кореї писав подяку на ім’я Президента України, вказуючи моє прізвище і моїх працівників. Старий посол Кореї мене вітав з кожним святом – в нас були хороші стосунки. Все, що пов’язано з вбивствами і серйозними хабарниками, лягає в пам’ять. Коли ти чогось подібного досягаєш, то отримуєм справжню насолоду. Це має бути підгрунтям роботи міліціонерів в правоохоронних органах.
Мабуть, за цей час і ворогів нажили? Якщо так, то як до них ставитесь?
Навіть з тими, що потрапляли під слідство і за грати, ми розходились так, що завжди вони все розуміли і особистих неприязних відносин не відчували. На сьогоднішній день головна проблема окремих міліціонерів - це те, що вони не хочуть або не вміють правильно пояснити ситуацію тій чи іншій людині. Неважливо, хто це: свідок, постраждалий, підозрюваний… І люди йдуть, б’ються головою об стіл, а їх просто не сприймають. Через це починається ескалація. Секрет мого успіху в тому, що я старався відверто, логічно і послідовно будь-якому учаснику кримінального процесу роз’яснювати, щоб вони розуміли. Маленький приклад: коли я сюди прийшов на Волинь, стабільних скаржників, у яких десятки років одні й ті ж проблеми, було понад 20. Їх зараз залишилось десь 5-7. Але це люди, які в не дуже здоровому глузді і ходять в міліцію як на роботу. Але ті, хто вміють мислити тверезо, зрозуміли свої проблеми.
ПРО СПОРТ, НАУКУ І... КАЗИНО
Ви згадували про наукову діяльність. Зараз Ви цим займаєтесь?
Я - кандидат наук, писав, коли не було навантаження по роботі. Видавав статті і книги, чим заробляв гроші. Викладаю, студенти 5 курсів мене добре знають. Але, якщо чесно, зараз в зв’язку з роботою майже не займаюсь науковою діяльністю.
В яких часописах можна знайти ваші дописи?
Є різні збірники наукових статей. Кожен нормальний університет 4 рівня акредитації видає свої збірки. Я друкувався в Одеському університеті внутрішніх справ, Луганському, Дніпропетровському, Волинському. Також у мене було 2 монографічних видання – стосовно тероризму та основної частини кримінального кодексу.
Ви згадували про спорт. Зараз продовжуєте тренуватися?
Завжди мріяв бачити себе спортсменом, займався дзюдо і самбо. У 1988 році став чемпіоном першості СРСР серед школярів. Був багаторазовим призером по самбо і дзюдо, переможцем по рукопашному бою. Став чемпіоном світу по бойовому самбо. На сьогодні я є позаштатним тренером Збірної України з бойового самбо, маю 3 вихованці, 2 з яких – заслужені майстри спорту України.
Якщо на терези поставити ваші чемпіонські досягнення в спорті і досягнення в правоохоронних органах?..
Я - заслужений майстер спорту. Це найвище досягненя в спорті; наразі вирішується питання про присвоєння статусу Заслуженого тренера. Тому в спорті я досяг. В правоохоронній діяльності найвище – це, напевне, досягти посади міністра. Але це не значить, що я можу ним стати. Хоча, треба завжди йти вперед і ставити цілі. Якщо ти маєш мету, навіть якщо ти до неї не прийшов, то на шляху до неї ти вдосконалюєшся.
Ви вживаєте алкоголь чи, можливо, наркотики?
Наркотики ніколи не вживав. Що стосується алкоголю, то я нормальна людина - можу собі дозволити за столом щось вжити. Крім того, справжня оперативна робота передбачає це. Деколи по-іншому дуже важко отримати потрібну інформацію, бо за чаркою в людини «розв’язується» язик. А головне завдання оперативника – отримати інформацію, не порушуючи закону. Але я завжди казав: «Випити – це не штука. Штука – це триматись на ногах і завжди розуміти, що ти робиш». Коли ти можеш випити і поводити себе пристойно, то я не вважаю що це щось погане.
А як щодо азартних ігор? Можливо, ігри в казино, карти, тощо…
Скажу відверто – так сталось, що колись занесла мене доля в казино. Пограв буквально 2-3 роки, але з успіхом залишив цю проблему, бо це, повірте, дуже непроста ситуація.
Більше вигравали, чи програвали?..
Бувало по-різному, зараз не пригадаю. Але це азарт, через це треба пройти. Проте, якщо ти через це пройшов, дуже багато є вершин, які ти надалі подолаєш.
Чи читаєте Волинські Новини і коментарі під статтями, де фігурує ваше ім’я?
Останнім часом почав читати. Раніше просто часу не було, а зараз десь на роботі, як тільки є хвилина, то читаю. Бо дуже багато подій, і дізнаюсь про них я з інтернет-ресурсів, зокрема і з Волинських Новин.
Що ви хотіли би побажати волинянам насамкінець?
Я неодноразово казав – майте голову на плечах, не вірте різним шахраям, вірте лише фактам. Не віддавайте свою долю в руки чуток та домислів. А по-друге, повірте, особисто я та інші працівники волинської міліції зроблять все, щоб стосунки з простими громадянами були набагато ближчі і відвертіші. Мої двері завжди відкриті не лише для активістів, а й для будь-кого з вас. Ті люди, з якими я спілкувався, вони знають, що роз’яснити проблему я завжди зможу. Можливо, не завжди допомогти вдасться, оскільки не маю таких повноважень. Але крапки над «і» розставити в їх проблемі завжди зможу.
Спілкувалася Олена П`яних
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Інформаційне агентство Волинські Новини забажало почути відверті відповіді на прямі запитання.
Так, на тлі подій в Україні неабияк збільшилася увага до волинських правоохоронців, зокрема до заступників нинішнього керівника міліції. Об’єктами обговорень стали Михайло Руденко, Олександр Никитюк та Володимир Поліщук.
Їх особи зацікавили волинян не менше, аніж перші особи країни, області чи міста.
Правоохоронців викликали на публічні обговорення, погрожували люструвати, вимагали написання заяв про звільнення, вривалися у кабінети тощо.
10 липня в гостях у редакції побував перший заступник керівника міліції, начальник Слідчого Управління УМВС України у Волинській області Михайло Руденко.
Користувачі видання у коментарі до анонсу події могли ставити гостю питання. Відповіді на все, що цікавило читача, опубліковані нижче. Додаємо також відео-інтерв`ю із правоохоронцем.
КОНКРЕТНІШЕ: ХТО ТАКИЙ МИХАЙЛО РУДЕНКО І ЩО ВІН РОБИТЬ НА ВОЛИНІ
Отже, Михайле Михайловичу, хто і що Вас привели на Волинь?
Народився і виріс я в Івано-Франківську, в 14 років переїхав до Києва, де закінчив школу олімпійського резерву. Після чого вступив в ряди міліції. В 1993 році я прийняв присягу в органах внутрішніх справ. Працював на різних посадах, дійшов до першого заступника одного з районних управлінь в Києві, згодом зайнявся науковою діяльністю, захистив кандидатську дисертацію та був переведений до слідчого управління Івано-Франківської області, де займав посаду заступника.
Після 2,5 років мені запропонували посаду начальника слідчого управління УМВС Волинської області. Мене було призначено, а в подальшому в зв’язку з реорганізацією структури УМВС цю посаду було підвищено до статусу першого заступника начальника УМВС у Волинській області. Так я з’явився на Волині. 21 рік працюю в міліції, йду вгору кар’єрною драбиною.
Які функції виконуєте на обійманій посаді?
Наразі я як начальник слідчого управління відповідаю за організацію роботи цього підрозділу. Фактично займають керівництвом і контролем роботи слідчих із розслідування кримінальних проваджень. Але, крім цього, в мене є також обов’язки з профілактики розслідування злочинів.
РЕВОЛЮЦІЯ: ЗА ЩО ЛЮСТРУВАТИ ЗАСТУПНИКІВ МІЛІЦІЇ ТА ЯК РОСІЙСЬКІ ЗМІ ВИКОРИСТОВУЮТЬ ДІЇ АКТИВІСТІВ ПРОТИ МВС
Донедавна мало хто знав ім’я та прізвище заступників начальника обласного управління МВС. Чому раптом Ви потрапили в об’єктив громадськості?
Скажу відверто, згідно структури роботи міліцейських підрозділів керівник обласного рівня чи районного є фактично політичною особою, яка завжди звітує перед громадою. Оскільки він визначає основну спрямованість діяльності міліції вцілому в регіоні. Заступники по лініях, одним з яких є я, завжди знаходимось в тіні. Ми робимо свою роботу та спільною працею впливаємо на загальний результат діяльності міліції.
До недавнього часу я був непублічною особою, ніколи не любив про себе щось говорити, рідко давав коментарі з приводу розслідувань. Але так сталось, що за останніх півроку в зв’язку з революційними та постреволюційними подіями моє ім’я стало випливати частіше і частіше. Деколи про себе таке чуєш з різних сторін: мені дзвонять знайомі і кажуть «ми чули...» Фактично, це було останньою причиною, чому я погодився прийти до вас. Задавайте питання, відповім на все.
Але До вас не лише підвищена увага – до того всього вас хочуть люструвати. Власне, що це і чому?
Офіційна версія так званих «люстраторів» - це моя діяльність з приводу порушення кримінальних проваджень проти активістів революційних подій. Всього протягом листопада - лютого в УМВС порушили близько 18 проваджень. Це разом з тим, що порушила прокуратура і окремо міліція. В основному, це ті часи, коли органи прокуратури і міліції реагували на те, що відбувалося зовні. Формально, будь-які дії, які закликають до порушення нормальної роботи закладів державних установ чи перекриття руху, підбурювання до вчинення хуліганських дій, формально містять ознаки злочинів. У зв’язку з тим, що зараз нове кримінально-процесуальне законодавство прописано так, що будь-яка подія – це автоматично злочин. Тому реєструвались такі провадження, по них проводили роботу та перевірку. В кінці-кінців вони всі були закриті, адже дії активістів визнали як революційну необхідність. Після цього будь-яке кримінальне переслідування було припинене.
Скільки справ щодо активістів Майдану Ви сфальсифікували?
«Сфальсифікували» - це не дуже коректно сказано. Коли людину притягують до кримінальної відповідальності, а вона вважає себе такою, що не вчиняла злочини, то вона думає, що справу фабрикують.
Тобто Ви стверджуєте, що все ґрунтувалось на фактах?
Образно кажучи, вийшов я на площу і почав закликати людей до блокування будівель, вчинення безпорядків, і так далі. Формально це – злочин. Якщо ми такого не будемо припиняти, то це призведе до негативних наслідків, що ми бачимо на Сході. Одна справа – юридичний момент, друга – громадсько-політичний. Тобто необхідність певних осіб - вчиняти так чи інакше. Держава дала оцінку, що всі такі дії - революційна необхідність, в зв’язку з чим ніяких претензій в кримінально-правовому полі до них немає. В зв’язку з цим кримінальні провадження були закриті.
Після цього Вас хотіли викликати на громадські обговорення. Вам закидали відмову йти на них. Яка була реальна причина, чому Ви не прийшли?
Працівники органів внутрішніх справ підпорядковуються виключно статуту, відомчим нормативним актам та кримінально-процесуальному законодавству. Після того, як нам запропонували прийти на громадські обговорення, я доповів своєму керівництву про це – зокрема заступнику міністра по слідству. Те ж саме зробили мої заступники, після чого від керівництва УМВС була команда на подібні заходи не ходити.
Чому? Поясню: щоб не було спекулювань на цій темі. Наша діяльність носить специфічний у правовому полі характер. Перевіряти її може лише спеціаліст, який володіє певними навичками та має допуск до нашої діяльності. Тому детально вивчити нашу діяльність, зокрема і мою, може тільки спеціально повноважена особа. По-друге, в зв’язку з тим, що на даний момент закон про люстрацію не прийнятий, ніяких офіційних настанов щодо перевірки діяльності громадських діячів не було. Теоретично в цілому давати оцінку можна керівнику міліції, який визначає напрямок роботи. Він перед громадськістю звітується – це так. Але конкретні специфічні види робіт (порушення кримінальних справ, оперативних обліків тощо) оцінювати може лише спеціально уповноважена людина. Повинен зазначити, що мене неодноразово перевіряли, тому що активісти направили не одного листа і в генпрокуратуру, і в МВС. У зв’язку з цим настільки було промоніторено мою участь в зазначених кримінальних провадженнях, що якби там була доля зловживання службовим становищем, чи якась фальсифікація, я давним-давно не те що залишився без посади, а й був би притягнутий до кримінальної відповідальності.
Хто є тими активістами, які викликали вас на публічні обговорення? Чи досліджувалось те, чим вони займаються та яку категорію громадськості представляють? Сумніваюся, що їх позиція - думка більшості…
Я з Вами повністю погоджуюсь, тому що в той непростий період грудень – лютий, коли мала місце бурхлива революційна діяльність, яка фактично була викликана негативними проявами старого режиму при Януковичу, оці активісти збирали по 10-15 тисяч осіб, які дійсно виходили на площі і висловлювали своє обурення тим, що відбувалося в країні.
На сьогоднішній день зазначені активісти (50, 60, 100 чоловік) – це ті люди, які після революції, з їх точки зору, підтримують далі активну громадянську позицію. Але я вже неодноразово говорив, і позиція новообраного легітимного Президента однозначна – революція закінчилась, давайте розбудовувати державу. Давайте все робити для того, щоб держава стала кращою, ефективнішою і стала надійним членом для вступу в ЄС. Тому, якщо ти будівельник – іди будуй, якщо ти юрист – займайся юриспруденцію, якщо ти відчуваєш себе правоохоронцем – вступай до лав органів, борись зі злочинами, корупцією тощо.
Але зазначена категорія осіб на хвилі революції відчула, що вона в принципі впливає на суспільні процеси. І впливати таким чином, будучи революціонером на коні, дуже ефективно. Тому що вони, на їх думку, призначають всіх чиновників, вони регулюють відносини в державних підприємствах. Вони хочуть цим займатись для досягнення власних амбітних планів. Але я ще раз повторюсь: на сьогоднішній день в нашому регіоні повинен бути спокій, друге – злагоджена робота. Мені висувають претензії по моїй роботі в революційний період. Пройшло вже півроку після того. Результат моєї діяльності – будь ласка, задокументовано ряд організованих злочинних груп, притягнуто до відповідальності ряд високопосадовців-хабарників, розбійну групу тощо. Я цим займаюсь і за 6 місяців ніхто не закинув, що я роблю щось не те. Але вказані особи продовжують нагнітати ситуацію в суспільстві. Дійшло до того, що їх останній «візит» до мене в кабінет обернувся тим, що російські ЗМІ масово дали в ефір інформацію про те, що не тільки на Сході йде війна, а й на Заході.
Як допустили правоохоронці те, що люди в спецодязі, в масках, штовхнувши охоронця, проникли на режимний об’єкт?
Дійсно, міліціонери не були готові до подібної витівки вказаних осіб. Всі звикли, що в нас суспільний порядок не порушується, люди свідомі і так далі. І ніхто не міг уявити, що від своїх можна було очікувати такої акції. Після того, як доповіли керівництву МВС про вказану ситуацію, вона стала предметом обговорення на дуже високих рівнях і нашу роботу визнали в даному випадку неефективною, тому що допустили подібний інцидент. Згідно з нормативними документами ми повинні були «присікти» подібну акцію.
Хтось був покарний? Яка робота велась з правоохоронцями, які це дозволили?
Триває службове розслідування. Згідно з даним фактом прокуратурою області порушено кримінальне провадження, яке передано для розслідування в СБУ. Я думаю, що результати скоро дадуть про себе знати, і це буде, як кажуть, «достоянием гласности».
Були погрози? Що казали активісти, які прийшли до Вас в кабінет?
Це революціонери, які не заспокояться, поки їх не зупинять. Погрожували, що буде зі мною як з Башкаленком, і спалять… Різні погрози, неприємно це відчувати. Особливо тоді як наша спільнота намагається зберегти мир як в регіоні, так і в державі. Цьому буде дана належна оцінка.
Як Ви розумієте поняття «люстрація»?
Взагалі, люстрація – це моніторинг діяльності посадовця. Перевірка того, як він працював в той чи інший час. Якщо виявлені порушення - маєш за них відповісти.
Голова люстраційного комітету Ігор Соболєв підтримав пікет під УМВС за звільнення Вас з посади. Як Вам далі працюється після такої «підтримки»?
Я - слуга закону і статуту органів внутрішніх справ. Завжди намагався дотримуватись цього принципу в своїй діяльності. Є в мене пряме керівництво, а також закон, якого я маю дотримуватись. Я звик: протягом багатьох років моєї діяльності завжди комусь щось не подобається, люди висловлюють свої думки. Але вони мають на це повне право – будь ласка, висловлюйте, доводьте, якщо є претензії – звертайтесь в відповідні структури. Тоді притягнуть того чи іншого чиновника, зокрема й мене, за скоєні дії.
Претензії лише до Вас чи і до ваших колег?
До мене і до інших заступників. Таке відчуття, що люди хочуть попіаритись – в черговий раз засвітити свої імена поруч з діючими керівниками міліції.
ПРАВИЙ СЕКТОР І МІЛІЦІЯ
Правий сектор заявив про те, що поїхав на Схід воювати. Чи відомо Вам, чи поїхали вони взагалі і що вони там роблять?
Наскільки мені відомо, вони дійсно поїхали - в Урзуф, Донецька область, де є тренувальна база батальйону Азов. На даний момент часу будь-хто, хто воює на Сході і приймає активну участь в АТО, облікований, бо в подальшому за подібні дії люди будуть визнані як учасники бойових дій. Немає громадських формувань, які би просто лізли в АТО просто так. Бо це чітко сплановані заходи і в кожного своя роль в межах АТО. Наскільки мені відомо, поки прізвища вказаних активістів ніде в розстановці сил АТО не фігурують.
Після того, як вони повернуться, Ви будете викликати їх на допити, продовжувати справу щодо притягнення їх до відповідальності?
Інцидент, пов’язаний з тим, що вказані особи забігли до мене в кабінет, розслідується в СБУ. Як до людей в мене нічого до них немає. Якщо буде доведена їх участь у вчиненні злочинів, то будемо викликати та проводити відповідні в рамках закону слідчі дії. Поки що я не збираюсь їх викликати.
Читачі запитують (цитата): «Як довго Ви будете терпіти нерозумні вчинки Правого сектору?»
Їх перевага - в тому, що вони громадські діячі, в них моменти руху, поведінки не мають меж – як хочуть, так і роблять. Я – чиновник, я можу робити лише те, що дозволено в рамках закону. Якщо хтось з представників громадськості крикне нецензурною лайкою чи ще якось, то я не впевнений, що його притягнуть до відповідальності. А якби я, як чиновник, не стримався і сказав би, то це було б добре описано і спекулювали би на цьому. В даному випадку мені залишається лише набратись терпіння чекати поки згідно з законом будуть відповідати.
Тобто, щоб робити те, що робить Правий сектор, достатньо лише стати громадською організацією?
Згідно з теорією розвитку суспільства, після революції йде анархія, а після неї – диктатура закону. Якщо не припинити анархію, то буде революція. Нашій державі вистачить поки революцій, ми розбудовуємо нормальну стабільну функціональну державу.
Чому Правий сектор їздить на машинах з чужими номерами, зате інших люструє. Що вам про це відомо?
Мене це не цікавить, поки що. Якщо будуть якісь заяви та провадження, то будемо дані факти досліджувати.
Але є інші громадські організації, такі як «Самооборона», ВО «Майдан» і неодноразово коментатори нашого сайту повідомляли про те, що активісти були винуватцями і зловживали своїми посвідченнями…
Справа в тому, що міліції все одно на релігійні та політичні переконання громадянина. Порушив закон - то відповідай. І немає різниці, чи ти представник Правого Сектору чи комбайнер.
«Як ви ставитесь до Ігоря Гузя, Павла Данильчука та компанії, з якими у Вас трапився конфлікт?», - пишуть користувачі сайту.
Ми просто знайомі – я про них знаю, вони про мене. Поки в рамках тих дій, що вони вчиняють, претензій в кримінально-процесуальному колі в мене немає. З приводу того, що вони постійно підбурюють суспільство, закликаючи мене до вчинення якихось дій, то я вже 21 рік в міліції і звик не звертати увагу на таке.
До Вас приходять громадські активісти та вимагають написати заяви на звільнення. Вони пропонують когось натомість? Можливо, є кандидатури які хотіли би обіймати вашу посаду і Вам дихають в спину?
Про жодну з таких кандидатур мені невідомо. Просто є Руденко, такий собі «стояковий» міліціонер, який не гнеться, і з ним можна піарити власне ім’я. Ось і все.
ХТО МАЄ БУТИ НА СХОДІ
Наші користувачі цікавляться, чому Ви досі не на Сході України?
Я – за нормальне функціонування будь-якої діяльності. Я би з задоволенням поїхав на Схід, не знаю, як би там склалась доля, але коли повернувся, було б інше відношення в плані цих акцій. Я зателефонував, доповів - на сьогоднішній день йде актива фаза АТО, де передбачається участь силовиків по конкретних напрямках. Зараз – це громадська безпека. Після кожної такої операції йде законне зачищення на території. Партизанські формування все одно залишаться, їх треба буде зачищати. Я не боягуз і патріот своєї держави – із задоволенням би поїхав. Мені сказали прямо: до тебе черга ще дійде. Думаю, я буду в перших рядах.
Користувачі просять передати: «Рота патрульної служби Луцька прагне їхати на Схід. А Ви що, їх не пускаєте?»
Ззідно з цим напрямком роботи працює інший заступник, а керує безпосередньо начальник УМВС. Це мене не стосується, але мені дуже приємно, що є такі люди.
Чи правда, що був певний відтік кадрів, пов’язаний з тим, що міліціонерів почали відправляти на Схід?
Наскільки мені відомо, відмовились їхати близько 13 чоловік з ДАІ, їх звільнили. До того ж, в кінці квітня - на початку травня прийнято ряд законів, які реформували пенсійну і соціальну систему. І в подальшому негативні наслідки були для соціального забезпечення. Я сам міг піти, в мене є вже пенсія… але я залишився на посаді.
ПРО РУДЕНКА, "ВИЩІ СИЛИ", І ЗВІДКИ КОШТОВНИЙ ГОДИННИК НА РУЦІ?
Хто з олігархів лобіює ваші інтереси, чи є у Вас близькі стосунки з ними, звідки Ви їх знаєте. Зокрема, які у вас стосунки з Ігорем Палицею?
Це питання, направду, мені дуже часто задають. Я - з простої сім’ї. Родився на Заході, пішов вчитись та працювати в Київ. Всі здобутки були зроблені особисто мною. Момент знайомства з різними людьми був і дав багато позитивного. Я - слідчий і дуже довго ним працював. 90% роботи слідчого – це спілкування зі всіма верствами населення: від злодіїв в законі до міністрів. Бо злочини є в будь-якій соціальній сфері. В процесі розслідування проваджень знайомився з багатьма людьми. Закидають мені стосунки з Ігорем Палицею. Я відповім - знайомий в рамках його допиту по кримінальному провадженю в 2012 році. Після цього на масових заходах бачив. Але, щоб ви розуміли, я в своїй спортивній кар’єрі об’їздив півсвіту. Я і членом збірної був, а потім і тренером. Кожна поїздка в країну на чемпіонат супроводжується офіційною делегацією. В ній багато тих, хто займає дуже хороші позиції в різних структурах. Я людина щира – дуже багато знайомих в процесі моєї життєдіяльності і спортивної кар’єри з’явилось. Не буду вихвалятись прізвищами, але не секрет, що колись з нинішнім міністром оборони я стояв в парі, адже він теж був членом збірної МВС по самбо. Нормальні люди стараються один одного підтримати та допомогти. В процесі нашого спілкування ми досягаємо певних результатів.
У Вас на руці годинник, який нещодавно став об’єктом резонансного обговорення. Називають його вартість – 12 тисяч євро. Розкажіть, чи дійсно він стільки вартує, чи Ви їх колекціонуєте?
Справа в тому, що на дорогі речі я ніколи для себе не витрачав би великих коштів. Всі годинни, які в мене є, я їх не рахував, як правило, мені дарують. Вартості цього годинника не знав. Чесно, дивився коментарі користувачів, що підробка. Може й так, я навіть цього не знаю. Годинник є, він працює, я ніколи не цікавився. Добре, що його вже легалізували. Щоб нікого не нервувати, буду ходити на Волині тільки в ньому.
Якими авто їздите? Яка у Вас нерухомість? Чи виховуєте дітей і де любите відпочивати?
В мене двоє дітей: сину - 18, закінчив 1 курс в Києві, дочці - 16 років, закінчила 9 клас. Ніколи в своєму житті за статками я не гнався. Повірте, я підтримую думку про те, що щаслива людина не тоді, коли в неї всього багато, а тоді, коли їй вистачає. 90% часу я їжджу на службовому авто, хоча в родини є декілька машин. В мене брат займається бізнесом, тато - бізнесмен, тому родині є на що жити. В нас 3 автомобіля. Мерседес нещодавно попав в телекамери, то він належить матері. І це авто не дороге – воно 2007 року. Подивіться, скільки таке авто коштує на ринку. Коли починають закидати, що це щось нереальне та неймовірне… Особистого авто не було і не маю, тому що незручності не відчував. Що стосується нерухомості, то маю службову квартиру в Києві, і все. Люблю відпочивати в Карпатах, за кордоном. Вибір місця відпочинку залежить від можливості та наявності вільного часу.
ПРО КАДРИ В МВС
Читачі нарікають на те, що в органах МВС працюють чимало досвідчених працівників, та з часом вони змушені йти на пенсію. Їх місця займають молоді кадри, які з часом теж набувають необхідного досвіду. Але ті, хто звільняється, на пенсії виробляють собі інвалідність або групу за здоров’ям та знову повертаються в органи на керівні посади. Люди не бачать перспективи кар’єрного росту – це правда?
Кожен випадок – індивідуальний. Я застав той час, коли в 1998 році були перші соціальні законодавчі зміни, через що одна хвиля правоохоронців пішла на пенсію, потім на початку 2005 року ситуація повторилась. Будь-яка нормальна особа без вад здоров’я і з головою на плечах може досягнути, чого хоче. Я почав з простого слідчого в Івано-Франківську, і дійшов до того, що маю. І це, я думаю, ще не останній щабель. Проте, коли пенсіонер повертається на службу на посаду вільнонайманого держслужбовця, і є необхідний досвід, то чому ні?
Правоохоронники обурюються тим, що зарплата рядових працівників міліція набагато менше за з.п. працівників прокуратури та СБУ. В підсумку, як вони кажуть, найбільш прикрим є той факт, що революція нічого не змінила.
На жаль, сьогодні, як і було раніше, дійсно є факт, що в порівнянні працівник міліції отримує найменше за інших працівників правоохоронних органів. Але, наскільки мені відомо, зараз гостро стоїть питання щодо підвищення з.п. працівникам міліції.
Наші користувачі вважають, що Руденко – майбутній прокурор Волині, а Парака – заступник. Які у Вас стосунки з ним?
Хочу, щоб всі знали – я вже працював слідчим в Залізничному райвідділі міліції Києва, коли Парака був помічником прокурора в тому ж райвідділі. В одному районі працювали рік. Потім в різні місця нас направили, бачились десь раз в рік на нарадах. Якихось близьких довірливих стосунків у нас не було. Але так сталось, що в 2010 році мене призначили в Івано-Франківськ, де Парака був заступником прокурора області. Тоді по роботі ми стикались часто, обговорювали різні проблеми. Ніякого бізнесу в нас не було, я ніякий його не родич. Але так як по роботі часто спілкувались, то, можливо, виникли деякі товаристські стосунки. І коли мені запропнували бути начальником слідчого управління на Волині, і Парака тут вже був, мене це підштовхнуло. Але він ніякої участі в цьому не приймав.
Чи допускаєте Ви можливість того, що станете прокурором Волині?
Так сталось, що керівництво генпрокуратури, це ті особи, під керівництвом кого я працював в Києві. Начальник головного управління Віталій Ярема, його заступник Анатолій Даниленко – це ті мої керівники, які мене знають. Але я завжди собі казав – поки не отримаю генеральських погонів, я нікуди з міліції не піду. Має бути якась мета, і, грубо кажучи, зраджувати інетереси служби не буду. Бо пропонували в прокуратуру разів 3, і міг давно бути на хорошій посаді – а я тоді не пішов. Зараз не пропонують посади, бо знають, що відмовлюся.
Все ж, якби запропонували стати прокурором області, чи взяли би ви в заступники пана Параку?
Ні. По-перше, ми з ним різні люди, а по-друге - різного спрямування. Працювати в системі єдиної дислокації різних органів – із задоволенням. А в одній службі – ніколи.
Які у Вас стосунки з колишнім скандальним заступником голови адміністрації Януковича Андрієм Портновим. Чи правда, що він лобіював призначення Вашого рідного брата головою Івано-Франківського міського суду?
З Портновим, як і з багатьма іншими представниками влади, познайомився в рамках кримінального провадження – я допитував його як свідка ще десь в 2006-2007 роках. Відтоді ніяких товариських стосунків не мали - з днем народження навіть ніколи не вітали одне одного. Хоча на спільних нарадах вітались. Хочу ще раз сказати - є в мене рідний брат, суддя міського Івано-Франківського суду. Він хотів, щоб його 11-річний син вступив у футбольний клуб "Волинь", і в той час став можливим його перехід. Але чутки пішли дуже швидко – «Руденко, Парака, його брат, суд, Портнов…». «Дозв’язались» до того, що він вже мав бути головою Луцького міського суду. Це нісенітниця - 4 роки його роботи не давали підстав для того, щоб займати цю посаду. Через ці чутки мій племінник так і не потрапив у "Волинь".
ПРОБЛЕМИ МІСТА: ВАЛЮТЧИКИ, РЕЙДЕРСТВО, ЧЕЧЕНЦІ І ХАБАРНИКИ
Користувачі нашого сайту стверджують, що валютчики в центрі міста біля ЦУМа як стояли, так і стоять. Справи за винагороду як розвалювались – так і розвалюються. «Якщо Ви це все не контролюєте – то Ви не професіонал, якщо покриваєте, то ваше місце - в тюрмі. Прислужникам Януковича не місце в УМВС», - пише користувач.
Я як юрист, як фахівець своєї справи, оперую лише фактами. Коли йдуть такі закиди, потрібні докази. Голослівно говорити – це одне. А надати факти – зовсім інше. На даний момент отак сказати, що справи завалюються і продають, то це викрик в пустоту. На жаль, сьогодні суспільство так сформовано, що починають брати до уваги чутки і маніпулювати ними. Хочу всім побажати – вірте лише фактам. Я про валютчиків біля ЦУМу чув, особисто валюту не міняв. Обмін валюти передбачає адміністративну відповідальність, що не є юрисдикцією слідчого управління. Принаймні, це не моя прерогатива.
«Скільки рейдерських захоплень Ви здійснили, порушуючи кримінальні справи. І що можете сказати про рейдерське захоплення підприємства «Флора», яке належало депутату Волинської облради Василю Столяру?», - пише один з користувачів.
Я хотів би роз’яснити термін. Рейдерство – це передення об’єкта з однієї власності в іншу. Мушу відверто сказати, що за час моєї роботи по жодному кримінальному провадженню не було скоєно подібних дій. Що стосується підприємства «Флора», яке у всіх на вустах, то, по-перше, як засновник чи будь-яка особа-посадовець до даного підприємства Столяр не мав ніякого стосунку. А по-друге, власність міняється виключно в судових цивільних спорах. Те, що в нас були кримінальні провадження, то вони були й до мене. Хвала Богу, я їх здихався, їх позабирало головне слідче управління. Не треба цим спекулювати, бо ця тема звучить на всіх рівнях.
Ще одне запитання від користувачів: «Пане Руденко, чому всім відоме луцьке бандинське чеченське угрупування до цього часу на волі? Через тісний зв’язок з вами, прокуратурами та суддями?»
Я знову ж таки звик оперувати лише фактами, і я перший раз чую про якесь чеченське угрупування. Про подібний факт мені не відомо, хоча мені дуже цікаво, що є якесь угрупування.
«Єдина озброєна банда в Луцьку – це міліція. І їх «криша» - на верхніх поверхах Луцької міської ради. Нічого за останні 20 років не змінилося, навіть обличчя хабарників в кабінетах», - що Вам про це відомо, про що йдеться?
Про «озброєну банду» - це некоректне висловлювання. Повірте, якщо щось в когось стається (не важливо, хто це – проста людина, чиновник чи активіст), біжать в міліцію. В міру можливостей міліція допомагає. Тому мені дуже неприємно чути подібні речі.
За час Вашої роботи в правоохоронних органах, які найбільш резонансні справи Ви могли б назвати, що успішно завершені?
Що стосується кримінальних справ, повірте, їх безліч, і кожна особлива. Коли працював на оперативній роботі в Києві, 2007 року було вбивство скінхедами представника Корейської місії в Голосіївському районі. Паралельно, схоже вбивство було скоєне в Москві, яке досі не розкрили. Ми знайшли вбивцю, після чого Прем’єр-міністр Кореї писав подяку на ім’я Президента України, вказуючи моє прізвище і моїх працівників. Старий посол Кореї мене вітав з кожним святом – в нас були хороші стосунки. Все, що пов’язано з вбивствами і серйозними хабарниками, лягає в пам’ять. Коли ти чогось подібного досягаєш, то отримуєм справжню насолоду. Це має бути підгрунтям роботи міліціонерів в правоохоронних органах.
Мабуть, за цей час і ворогів нажили? Якщо так, то як до них ставитесь?
Навіть з тими, що потрапляли під слідство і за грати, ми розходились так, що завжди вони все розуміли і особистих неприязних відносин не відчували. На сьогоднішній день головна проблема окремих міліціонерів - це те, що вони не хочуть або не вміють правильно пояснити ситуацію тій чи іншій людині. Неважливо, хто це: свідок, постраждалий, підозрюваний… І люди йдуть, б’ються головою об стіл, а їх просто не сприймають. Через це починається ескалація. Секрет мого успіху в тому, що я старався відверто, логічно і послідовно будь-якому учаснику кримінального процесу роз’яснювати, щоб вони розуміли. Маленький приклад: коли я сюди прийшов на Волинь, стабільних скаржників, у яких десятки років одні й ті ж проблеми, було понад 20. Їх зараз залишилось десь 5-7. Але це люди, які в не дуже здоровому глузді і ходять в міліцію як на роботу. Але ті, хто вміють мислити тверезо, зрозуміли свої проблеми.
ПРО СПОРТ, НАУКУ І... КАЗИНО
Ви згадували про наукову діяльність. Зараз Ви цим займаєтесь?
Я - кандидат наук, писав, коли не було навантаження по роботі. Видавав статті і книги, чим заробляв гроші. Викладаю, студенти 5 курсів мене добре знають. Але, якщо чесно, зараз в зв’язку з роботою майже не займаюсь науковою діяльністю.
В яких часописах можна знайти ваші дописи?
Є різні збірники наукових статей. Кожен нормальний університет 4 рівня акредитації видає свої збірки. Я друкувався в Одеському університеті внутрішніх справ, Луганському, Дніпропетровському, Волинському. Також у мене було 2 монографічних видання – стосовно тероризму та основної частини кримінального кодексу.
Ви згадували про спорт. Зараз продовжуєте тренуватися?
Завжди мріяв бачити себе спортсменом, займався дзюдо і самбо. У 1988 році став чемпіоном першості СРСР серед школярів. Був багаторазовим призером по самбо і дзюдо, переможцем по рукопашному бою. Став чемпіоном світу по бойовому самбо. На сьогодні я є позаштатним тренером Збірної України з бойового самбо, маю 3 вихованці, 2 з яких – заслужені майстри спорту України.
Якщо на терези поставити ваші чемпіонські досягнення в спорті і досягнення в правоохоронних органах?..
Я - заслужений майстер спорту. Це найвище досягненя в спорті; наразі вирішується питання про присвоєння статусу Заслуженого тренера. Тому в спорті я досяг. В правоохоронній діяльності найвище – це, напевне, досягти посади міністра. Але це не значить, що я можу ним стати. Хоча, треба завжди йти вперед і ставити цілі. Якщо ти маєш мету, навіть якщо ти до неї не прийшов, то на шляху до неї ти вдосконалюєшся.
Ви вживаєте алкоголь чи, можливо, наркотики?
Наркотики ніколи не вживав. Що стосується алкоголю, то я нормальна людина - можу собі дозволити за столом щось вжити. Крім того, справжня оперативна робота передбачає це. Деколи по-іншому дуже важко отримати потрібну інформацію, бо за чаркою в людини «розв’язується» язик. А головне завдання оперативника – отримати інформацію, не порушуючи закону. Але я завжди казав: «Випити – це не штука. Штука – це триматись на ногах і завжди розуміти, що ти робиш». Коли ти можеш випити і поводити себе пристойно, то я не вважаю що це щось погане.
А як щодо азартних ігор? Можливо, ігри в казино, карти, тощо…
Скажу відверто – так сталось, що колись занесла мене доля в казино. Пограв буквально 2-3 роки, але з успіхом залишив цю проблему, бо це, повірте, дуже непроста ситуація.
Більше вигравали, чи програвали?..
Бувало по-різному, зараз не пригадаю. Але це азарт, через це треба пройти. Проте, якщо ти через це пройшов, дуже багато є вершин, які ти надалі подолаєш.
Чи читаєте Волинські Новини і коментарі під статтями, де фігурує ваше ім’я?
Останнім часом почав читати. Раніше просто часу не було, а зараз десь на роботі, як тільки є хвилина, то читаю. Бо дуже багато подій, і дізнаюсь про них я з інтернет-ресурсів, зокрема і з Волинських Новин.
Що ви хотіли би побажати волинянам насамкінець?
Я неодноразово казав – майте голову на плечах, не вірте різним шахраям, вірте лише фактам. Не віддавайте свою долю в руки чуток та домислів. А по-друге, повірте, особисто я та інші працівники волинської міліції зроблять все, щоб стосунки з простими громадянами були набагато ближчі і відвертіші. Мої двері завжди відкриті не лише для активістів, а й для будь-кого з вас. Ті люди, з якими я спілкувався, вони знають, що роз’яснити проблему я завжди зможу. Можливо, не завжди допомогти вдасться, оскільки не маю таких повноважень. Але крапки над «і» розставити в їх проблемі завжди зможу.
Спілкувалася Олена П`яних
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 35
ахахах
Показати IP
11 Липня 2014 10:39
олена п`яних - смішне прізвище))))))))))))))))))))))))))))
хухухух до ахахах
Показати IP
11 Липня 2014 21:00
своє назви - разом посміємось)
Санька
Показати IP
11 Липня 2014 10:52
Такий вже "хороший", хоч до одного місця прикладай..
Знаю толк
Показати IP
11 Липня 2014 11:30
Дійсно хороший: і розумний, і красивий!
Ляна
Показати IP
11 Липня 2014 12:00
Дякую, Михайле Михайловичу, за вичерпні відповіді.
міра
Показати IP
11 Липня 2014 12:18
Цілком адекватний чоловік зі здоровими амбіціями. Давав відверті відповіді на доволі провокативні запитання. А таким як Данильчук і компані, до Руденка ще ой як далеко.
Факт
Показати IP
11 Липня 2014 12:22
Спілкувався з простими міліціонерами, Руденка поважають. Думаю, що добре коли є такий міліціонер на Волині.
Ірина
Показати IP
11 Липня 2014 12:31
Молодець!!! Більше би таких сильних, думаючих і справжніх!
вн
Показати IP
11 Липня 2014 13:45
Просто ідеал.Дякуємо за обєктивність волинські новини.Чому б це....
Яна
Показати IP
11 Липня 2014 13:56
Було дуже цiкаво, дякую за iнтерв'ю.
Петро
Показати IP
11 Липня 2014 14:41
Очевидно, ця "журналісточка" на годинник як у Руденка.ще не "витягує" але відчутно рухається в потрібному напрямку... чи хоча б усвідомлює це ,щоб не було пізно...
Петро
Показати IP
11 Липня 2014 14:48
І яке її теляче діло,куди поїхав чи пішов "Правий сектор")... Коли були в місті,ляпали язиками:вояки ,їдьте на Схід...тепер що,будуть разом з Руденком вимагати повернення?)))Та вони повернуться,будьте певні...
не член
Показати IP
11 Липня 2014 15:32
Руденко дуже цікавий як людина і як спеціаліст. В нього в дупі більше розуму, ніж в голові усіх членів "правого сектору", разом взятих.
не член
Показати IP
11 Липня 2014 15:33
Вибачте за описку: Руденко. Прошу виправити. Дякую.
777
Показати IP
11 Липня 2014 15:47
З якою метою видаляти об'єктивні коменти і залишати лише вихваляючі...???
Пишу ще раз:
"Я - з простої сім’ї..." і "В мене брат займається бізнесом, тато - бізнесмен....", він має людей за ідіотів???
Окрім того, нічого не зміг сказати про свої публікації, кандидат наук!!!
иван
Показати IP
11 Липня 2014 16:56
якщо такий нарний-мудрий-скормний-вихований-обьктивний-нехапуга живе на одну заплату -рапорт в ато :- чого тамтриматися
Дмитро до иван
Показати IP
11 Липня 2014 18:22
А ти чого ще не там, Ванька?
Чудак ти до иван
Показати IP
11 Липня 2014 20:53
А тут ти, розумнику, будеш забезпечувати роботу міліційного слідства всієї області? Чи може Майю запросимо? Дійсно, недолугі ви, звиняйте, люди.
гусь
Показати IP
11 Липня 2014 18:24
Руденко - нормальний адекватний чоловік, впевнений у своїх відповідях, не то, що той Поліщук - хабарник і брехун.
Респект і уважуха Руденку!!!
0001
Показати IP
11 Липня 2014 20:48
Звичайно, на такій посаді, тим паче - з його досвідом Руденко М. не може бути кристально чистим. Так, мали місце провадження відносно "активістів". Та ніхто не зможе заперечити того факту, що у той час ці діяння цілком відповідали критеріям кримінального вчинку. А щодо фальсифікацій, зловживань, перевищень, хабарництва і т.д. і т.п. - чого ви, "активісти" воду товчете в ступі який місяць - надайте Соболєву факти і все, не реба чекати Закону "Про люстрацію", пікети і хороводи водити, як "деб...ли" посеред білого дня в масках ходити. Є докази - гнати Руденка, не має -хватить скавулити, не ганьбіться, хай працює. Є кращі - прізвища і на обговорення. А щодо "фактів" у вигляді чуток - то кажуть ПС і поряд них гарно "піднялись" на рев.коштах)))
Любі свині
Показати IP
11 Липня 2014 22:50
Два моменти - 1. Признався, що був ігроманом.2. Про його походеньки по кабакам відомо всім. для себе зробив висновок
333 до Любі свині
Показати IP
12 Липня 2014 00:39
А що нормальним людям не можна ходити по кабакам? Це якесь порушення??? Чи як це розуміти??? Чи може в нас кабаки тільки для бидла?????
Retro
Показати IP
12 Липня 2014 01:06
Судя по вопросам и учитывая реальную ситуацию - не доросли мы еще до того уровня, когда можно требовать идеала.
Дмитро
Показати IP
12 Липня 2014 02:01
А ви запитайте в любого міліціонера, і кожен скаже, що в усьому керівництві УМВС є дві адекватні людини це Руденко і Никитюк. Так не святі, але справжні міліціонери і порядні, наскільки мєнт може бути порядним....А всі правосєки це шушера, які бояться, що і до них дійде черга за їх "подвиги"
Гуля
Показати IP
12 Липня 2014 16:10
РУДЕНКО ЄДИНИЙ ЗІ ВСЬОГО ШОБЛА СЛІДЧИХ, ХТО РОЗБИРАЄТЬСЯ В ЗАКОНОДАВСТВІ, МОЖЕ ХОТЬ НАУЧИТЬ ТЕМНИХ ВОЛИНСЬКО-ПОЛІШУЦЬКИХ СЛІДАЧКІВ ЕЛЕМЕНТАРНИХ НОРМ ЗАКОНУ. ХАЙ БИ ХОДИЛИ ДО НЬОГО НА ЛЕКЦІЇ У ВУЗ.
Гулі
Показати IP
12 Липня 2014 18:34
Нешобла в шоблі не живе, а якщо і наважується, то тільки тому, що вміє вправніше косити капусту. І чім краще це в нього виходить, тим більшою шоблою він стає. А загалом, панове, з хору від Руденка. В Україні справжні юристи лишились тільки серед правозахисників, але не серед правоохоронців
Дєд
Показати IP
12 Липня 2014 21:43
Браво! Руденко безумовно майстер слова, для нього не проблема поприкалуватись з відсталих волиняк!
456
Показати IP
12 Липня 2014 22:19
Родился 17 (30) июля 1907 года в селе Носовка ныне Черниговской области Украины в бедной крестьянской семье. Украинец. Член ВКП(б)/КПСС с 1926 года. В 1929 году по решению Черниговского окружного комитета партии был направлен на следственную работу в окружную прокуратуру, где в том же году становится старшим следователем. В 1937—1938 гг. — прокурор Донецкой области, в 1938—1940 гг. — прокурор Сталинской области. Во время Большого террора был членом тройки УНКВД по Донецкой области.[1]
С 1942 — заместитель прокурора УССР, в 1944—1953 — прокурор УССР. Главный обвинитель от СССР на Нюрнбергском процессе (1945—1946 гг.), входил в состав суда в процессе шестнадцати (1945).
Генеральный прокурор СССР в 1953—1981 годах.
В 1970-е годы готовил для Политбюро ЦК КПСС документы по преследованию диссидентов (иногда совместно с Ю. В. Андроповым).
Цей Руденко часом не родич цього Руденка?
СУ
Показати IP
13 Липня 2014 01:18
коментар було видалено
До волинян
Показати IP
13 Липня 2014 13:14
Микитюк і Руденко збирайте людей ми вас підтримаємо і треба закінчувати згузями слабенками данильчуками і їм подібним
Це добре
Показати IP
13 Липня 2014 13:31
Це добре що ублюдки нарвались на вас гузяра і слабий риють собі могилу так їм і треба а народ за вас ви нормальні менти
дідо
Показати IP
13 Липня 2014 20:49
авто - мамине, годинник-подарунок, гральну залежність- подолано...
дюдя
Показати IP
13 Липня 2014 21:53
Ой мєнти! кончайте хор. Ну тупо ви все це в коментах робите. Та хто цього Руденка знає. Нормальна людина намагається обходити мєнтовську тему, так само, як не думати про чорта. Вас ненавидять ще від радянських часів. Ще тоді мали за "щось". А кого ненавидять, про того і знають.
СУ
Показати IP
14 Липня 2014 19:27
Зверніть увагу на імена тих, хто похваляє Руденка в коментах: Ляна, Міра, Ірина, Яна, Гуля. Ці імена дуже добре відомі, бо це є луцькі ***. І Руденко повівся на них - то ж, відпрацьовують!
Думай до СУ
Показати IP
14 Липня 2014 23:43
в тебе мабуть теж не нік, а ім"я? як же його розшефрувати СУ-стильний урюк? :))
У Луцьку відбувся ХХVІ фестиваль вертепів
Сьогодні 22:33
Сьогодні 22:33
Підтвердили загибель військового з Волині Олександра Мазурка
Сьогодні 22:04
Сьогодні 22:04
Завтра прощатимуться з чотирма загиблими Героями з Луцька
Сьогодні 21:08
Сьогодні 21:08
Графік вимкнення електроенергії на Волині 27 грудня
Сьогодні 20:12
Сьогодні 20:12
На Волині провели в останню дорогу воїна Івана Оніщука
Сьогодні 18:18
Сьогодні 18:18
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.