Трипільська символіка – у сучасному текстилі луцької художниці. ФОТО
Вишукане мистецтво сучасного текстилю, закладені старослов’янські і трипільські символи на поверхні переплетених ниток, а також тепло рук майстрині – це ART FABRIC художниці Тетяни Ядчук-Богомазової. Концептуальна експозиція на тему «Семантика знаків і символів» відкрилася 19 квітня у малому залі Галереї мистецтв Національної спілки художників України.
Коротко про авторку експозиції: Тетяна Ядчук-Богомазова народилася у 1961 році на Волині. Закінчила відділ художнього текстилю Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва (1987). Членкиня Національної спілки художників України з 1990 року. Мисткиня представляє персональні виставки з 1990 року - у Луцьку, Ковелі, Львові, Києві, Вроцлаві і Острові Великопольському (Польща). Учасниця численних міжнародних мистецьких подій – пленерів, бієнале, арт-проектів в Україні і закордоном, серед яких міжнародні пленери «Скіфія» у Херсоні (1997, 1998), проекти «Декоративне мистецтво України кінця ХХ ст.», «Сучасне мистецтво України» у Парижі (Франція, 2002), трієналє текстилю у Києві (2004, 2007, 2010, 2013), бієнале «Текстильний шал» у Львові (2006 – 2015), живописні пленери в Польщі (Ленчна, Сосновиця, Острів Великопольський). Займається активною педагогічною діяльністю – викладає цикл спеціалізованих дисциплін у Луцькій художній школі №1. Творчий набуток художниці становлять десятки оригінальних творів, що вирізняються неповторністю індивідуального стилю, глибиною філософських тем, особливою вишуканістю і тонкою емоційністю. Останнім часом мисткиня активно працює у новому напрямку сучасного текстилю, який вирізняється новим для українського текстилю рельєфом та об’ємно-просторовими формами.
Відкриваючи експозицію творів Тетяни Ядчук-Богомазової, голова Волинської організації НСХУ Володимир Марчук відзначив глибоко символічну тему робіт авторки та її майстерність у сучасному текстилі. Авторка експозиції розповіла про artfabric – текстиль, який є актуальним у сучасному інтер’єрі, і водночас володіє багатою виражальною живописною мовою. З одного боку мистецтво тканини генетично пов’язане з народним мистецтвом, з іншого – з монументальним живописом, графікою. Artfabric пропонує художнику свободу ставлення до матеріалу і оновлення декоративних прийомів.Родина Тетяни Ядчук-Богомазової – це сім’я мистців, творчих особистостей. Тому розуміння та підтримка супроводжують її творчість протягом багатьох років. Художниця, член Національної спілки художників України Оксана Ядчук-Мачинська – сестра мисткині – віднайшла надзвичайно теплі слова для привітань з приводу відкриття персональної виставки Тетяни, побажала їй натхнення і творчого поступу, з хвилюванням розповіла про свої улюблені роботи експозиції.Привітати авторку експозиції з такого чудового приводу прийшли колеги по Спілці художників, члени родини, представники мистецьких кіл Волині, друзі та шанувальники її мистецтва, журналісти волинських ЗМІ. Теплі, щирі слова поздоровлень, весняні ароматні квіти створили неймовірно легку атмосферу дружнього спілкування з авторкою про її останні роботи.Оглядаючи твори експозиції ART FABRIC, занурюєшся у дивовижний світ символів і знаків, які сягають своєю глибиною до Трипільської давньої цивілізації, і які закладені у нас, українців, генетичним кодом. Знаки неба і землі, сонця і вогню, часу і безкінечності вже тисячі років живуть у наших писанкових візерунках-кодах, мудрих переспівах наших предків, родинних оберегах.
Зміна дня і ночі, пошуки початку і закінчення, одвічні питання пізнання світу, таємниці любові і духовності… У пошуках гармонії з навколишнім світом людина керується знаками, розшифровує коди і створює рукотворні обереги.Розкажіть, будь ласка, про задум і втілення робіт експозиції «Семантика знаків і символів», яку ми сьогодні маємо нагоду бачити.
На сьогоднішній виставці експонуються роботи, створені за останній рік. Вони мають об’єднуючу концепцію – тут задіяні семантичні знаки трипільської культури і старослов’янські символи, які слугують як обереги. Ми їх можемо зустріти в орнаментах вишивок, на писанках, на керамічних виробах. Це своєрідний генетичний код українців, в першу чергу інформативний. Символи ці живуть в українській культурі з дохристиянських часів. Наприклад, сварги – це знаки Сонця. Їх є велика кількість з закладеними символічними сенсами. Наприклад, у мене тут є сварга «вітряк», сварга з трьома кутами, круги, які відтворюють рух Сонця. Ще у роботах використані такі знаки, як «безкінечник» – символ часу у вигляді закрученої спіралі, трикутник, який, до речі, є дуже сильним знаком у орнаменті, – триєдність «небо – земля – людина». Ще під час навчання у Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва я вже почерпнула таку наснагу, глибинні символічні знання, схильність до таких тем для власних робіт. Ми, мистці, не можемо бути поза соціумом, а наша Західна Україна завжди була багата орнаментами у предметах ужиткового мистецтва: у кераміці, текстилі. Це все невипадково. Я думаю, що такі зв’язки інформативні існують, і завдання художника не лише прикрасити інтер’єр, а й збудити думку глядача, виразити зміст.У презентації важливі поєднання символіки з майстерністю виконання, органічність змісту і форми робіт. Розкажіть про техніку, в якій виконані Ваші панно.
Я працюю у техніці гарячого і холодного батику. Та останнім часом гарячий батик є ближчим мені до душі. Він більш глибокий, хоча і більш трудомісткий, бо потрібно тканину покрити воском і поступово вона стає дуже задублена воском. Потім її потрібно прогладити і випарити, щоб остаточно видалити віск. Гарячий батик у техніці кракле створює «старовинний» ефект, щось таке нерукотворне. Ця техніка робить панно монументальним. Тут можливо працювати з бавовною, в той час, коли холодний батик застосовують в основному при роботі з шовком. Великі панно, які створюють враження скульптури, і дають ефект монументальності.
У центрі експозиції знаходяться надзвичайно прозорі панно, легкі і повітряні.
Прозорість ця залежить лише від тканини. Таку легкість можна створити і на шовку. Коли я вперше побачила цю тканину, відразу з’явився задум зробити текстиль у об’ємі. Сама структура тканини, її фактура іноді художників надихає. Гра з матеріалами і фактурами є дуже цікавою.При всій своїй монументальності, Ваші роботи легко уявити собі в інтер’єрі житла. Символіка їхня тепла, вона сприймається як оберіг і легко «вживається» у людську домівку.
Працюючи з роботами, я завжди бачу її в інтер’єрі. І в ужитковому також. Мої роботи дійсно є в домівках багатьох людей: друзів і колег. Вони мають мої панно, і ті дійсно дуже добре там «вживаються». Символіка оберегу працює і охороняє, люди почуваються комфортно поряд з ними. Тут цікавим чином поєднується духовність і ужитковість роботи. Закладена семантика символів, що сягає корінням наших предків, у житті сучасної людини у вигляді панно зберігає тепло їхньої оселі, оберігає від бід. Тому я не вважаю свою експозицію власне «галерейною», вона може природно прикрасити житло людини.
Дякую за спілкування. Ваші роботи справили незабутнє враження!
Заглибитися у глибину трипільських старослов’янських символів у переплетеннях тканин, відчути їхню живильну енергетику оберегів, оцінити майстерність мисткині Тетяна Ядчук-Богомазової шанувальники прекрасного можуть, завітавши до малого залу Галереї мистецтв НСХУ, вулиця Лесі Українки, 24а щодня з 11 до 17 год. Виставка художниці «ARTFABRIC. Семантика знаків і символів» триватиме ще 3 тижні.Розмовляла: Марія Пилипчук, фото автора
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коротко про авторку експозиції: Тетяна Ядчук-Богомазова народилася у 1961 році на Волині. Закінчила відділ художнього текстилю Львівського інституту прикладного та декоративного мистецтва (1987). Членкиня Національної спілки художників України з 1990 року. Мисткиня представляє персональні виставки з 1990 року - у Луцьку, Ковелі, Львові, Києві, Вроцлаві і Острові Великопольському (Польща). Учасниця численних міжнародних мистецьких подій – пленерів, бієнале, арт-проектів в Україні і закордоном, серед яких міжнародні пленери «Скіфія» у Херсоні (1997, 1998), проекти «Декоративне мистецтво України кінця ХХ ст.», «Сучасне мистецтво України» у Парижі (Франція, 2002), трієналє текстилю у Києві (2004, 2007, 2010, 2013), бієнале «Текстильний шал» у Львові (2006 – 2015), живописні пленери в Польщі (Ленчна, Сосновиця, Острів Великопольський). Займається активною педагогічною діяльністю – викладає цикл спеціалізованих дисциплін у Луцькій художній школі №1. Творчий набуток художниці становлять десятки оригінальних творів, що вирізняються неповторністю індивідуального стилю, глибиною філософських тем, особливою вишуканістю і тонкою емоційністю. Останнім часом мисткиня активно працює у новому напрямку сучасного текстилю, який вирізняється новим для українського текстилю рельєфом та об’ємно-просторовими формами.
Відкриваючи експозицію творів Тетяни Ядчук-Богомазової, голова Волинської організації НСХУ Володимир Марчук відзначив глибоко символічну тему робіт авторки та її майстерність у сучасному текстилі. Авторка експозиції розповіла про artfabric – текстиль, який є актуальним у сучасному інтер’єрі, і водночас володіє багатою виражальною живописною мовою. З одного боку мистецтво тканини генетично пов’язане з народним мистецтвом, з іншого – з монументальним живописом, графікою. Artfabric пропонує художнику свободу ставлення до матеріалу і оновлення декоративних прийомів.Родина Тетяни Ядчук-Богомазової – це сім’я мистців, творчих особистостей. Тому розуміння та підтримка супроводжують її творчість протягом багатьох років. Художниця, член Національної спілки художників України Оксана Ядчук-Мачинська – сестра мисткині – віднайшла надзвичайно теплі слова для привітань з приводу відкриття персональної виставки Тетяни, побажала їй натхнення і творчого поступу, з хвилюванням розповіла про свої улюблені роботи експозиції.Привітати авторку експозиції з такого чудового приводу прийшли колеги по Спілці художників, члени родини, представники мистецьких кіл Волині, друзі та шанувальники її мистецтва, журналісти волинських ЗМІ. Теплі, щирі слова поздоровлень, весняні ароматні квіти створили неймовірно легку атмосферу дружнього спілкування з авторкою про її останні роботи.Оглядаючи твори експозиції ART FABRIC, занурюєшся у дивовижний світ символів і знаків, які сягають своєю глибиною до Трипільської давньої цивілізації, і які закладені у нас, українців, генетичним кодом. Знаки неба і землі, сонця і вогню, часу і безкінечності вже тисячі років живуть у наших писанкових візерунках-кодах, мудрих переспівах наших предків, родинних оберегах.
Зміна дня і ночі, пошуки початку і закінчення, одвічні питання пізнання світу, таємниці любові і духовності… У пошуках гармонії з навколишнім світом людина керується знаками, розшифровує коди і створює рукотворні обереги.Розкажіть, будь ласка, про задум і втілення робіт експозиції «Семантика знаків і символів», яку ми сьогодні маємо нагоду бачити.
На сьогоднішній виставці експонуються роботи, створені за останній рік. Вони мають об’єднуючу концепцію – тут задіяні семантичні знаки трипільської культури і старослов’янські символи, які слугують як обереги. Ми їх можемо зустріти в орнаментах вишивок, на писанках, на керамічних виробах. Це своєрідний генетичний код українців, в першу чергу інформативний. Символи ці живуть в українській культурі з дохристиянських часів. Наприклад, сварги – це знаки Сонця. Їх є велика кількість з закладеними символічними сенсами. Наприклад, у мене тут є сварга «вітряк», сварга з трьома кутами, круги, які відтворюють рух Сонця. Ще у роботах використані такі знаки, як «безкінечник» – символ часу у вигляді закрученої спіралі, трикутник, який, до речі, є дуже сильним знаком у орнаменті, – триєдність «небо – земля – людина». Ще під час навчання у Львівському інституті прикладного та декоративного мистецтва я вже почерпнула таку наснагу, глибинні символічні знання, схильність до таких тем для власних робіт. Ми, мистці, не можемо бути поза соціумом, а наша Західна Україна завжди була багата орнаментами у предметах ужиткового мистецтва: у кераміці, текстилі. Це все невипадково. Я думаю, що такі зв’язки інформативні існують, і завдання художника не лише прикрасити інтер’єр, а й збудити думку глядача, виразити зміст.У презентації важливі поєднання символіки з майстерністю виконання, органічність змісту і форми робіт. Розкажіть про техніку, в якій виконані Ваші панно.
Я працюю у техніці гарячого і холодного батику. Та останнім часом гарячий батик є ближчим мені до душі. Він більш глибокий, хоча і більш трудомісткий, бо потрібно тканину покрити воском і поступово вона стає дуже задублена воском. Потім її потрібно прогладити і випарити, щоб остаточно видалити віск. Гарячий батик у техніці кракле створює «старовинний» ефект, щось таке нерукотворне. Ця техніка робить панно монументальним. Тут можливо працювати з бавовною, в той час, коли холодний батик застосовують в основному при роботі з шовком. Великі панно, які створюють враження скульптури, і дають ефект монументальності.
У центрі експозиції знаходяться надзвичайно прозорі панно, легкі і повітряні.
Прозорість ця залежить лише від тканини. Таку легкість можна створити і на шовку. Коли я вперше побачила цю тканину, відразу з’явився задум зробити текстиль у об’ємі. Сама структура тканини, її фактура іноді художників надихає. Гра з матеріалами і фактурами є дуже цікавою.При всій своїй монументальності, Ваші роботи легко уявити собі в інтер’єрі житла. Символіка їхня тепла, вона сприймається як оберіг і легко «вживається» у людську домівку.
Працюючи з роботами, я завжди бачу її в інтер’єрі. І в ужитковому також. Мої роботи дійсно є в домівках багатьох людей: друзів і колег. Вони мають мої панно, і ті дійсно дуже добре там «вживаються». Символіка оберегу працює і охороняє, люди почуваються комфортно поряд з ними. Тут цікавим чином поєднується духовність і ужитковість роботи. Закладена семантика символів, що сягає корінням наших предків, у житті сучасної людини у вигляді панно зберігає тепло їхньої оселі, оберігає від бід. Тому я не вважаю свою експозицію власне «галерейною», вона може природно прикрасити житло людини.
Дякую за спілкування. Ваші роботи справили незабутнє враження!
Заглибитися у глибину трипільських старослов’янських символів у переплетеннях тканин, відчути їхню живильну енергетику оберегів, оцінити майстерність мисткині Тетяна Ядчук-Богомазової шанувальники прекрасного можуть, завітавши до малого залу Галереї мистецтв НСХУ, вулиця Лесі Українки, 24а щодня з 11 до 17 год. Виставка художниці «ARTFABRIC. Семантика знаків і символів» триватиме ще 3 тижні.Розмовляла: Марія Пилипчук, фото автора
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 6
шанувальниця
Показати IP
20 Квітня 2016 19:32
Вітаю з відкриттям виставки! Вона просто неймовірно прекрасна! Натхнення вам!
Ганна Волинська
Показати IP
20 Квітня 2016 22:40
Як і все у Тетяни - виставка чудова. Зичу здоров.я та щастя, натхнення та добра. Глибока тема символізму в нашому житті,майстерне виконання.
лучанка
Показати IP
21 Квітня 2016 01:12
Гарна виставка професійного художника, на фоні кавово-буфетних, коридорних і балаганних виставок та міщанських вечорниць інтелігентів пенсіонерів.
Як і гарна стаття для таких провінційно-бульварних сайтів.
оксана
Показати IP
21 Квітня 2016 10:40
Вітаю!Здоров'я,натхнення,творчих здобутків.Тетяна МОЛОДЕЦЬ!
Смерічка
Показати IP
21 Квітня 2016 22:19
Дякую! Дуже колоритно та цікаво..Творчої наснаги та здоров'я художниці!
sdr
Показати IP
23 Квітня 2016 11:41
super
Вчені виявили найпотужніші космічні промені, які у 40 000 разів перевищують енергію видимого світла
Сьогодні 00:29
Сьогодні 00:29
28 листопада: свята, події, факти. День подяки у США і День працівника системи фінансового моніторингу
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
78-річна Шер оголосила про завершення музичної кар'єри
27 Листопада 2024 23:49
27 Листопада 2024 23:49
Від руїн до просторів майбутнього: у Луцьку обговорили польський досвід відновлення міст після війни
27 Листопада 2024 23:30
27 Листопада 2024 23:30
Зірка «Щоденників вампіра» зіграє головну роль у серіалі про війну в Україні
27 Листопада 2024 23:10
27 Листопада 2024 23:10
На Волині поголів’я лисиці перевищує допустиму норму у 5 разів
27 Листопада 2024 22:51
27 Листопада 2024 22:51
Волинь є лідером у затвердженні програм інформатизації на місцевому рівні
27 Листопада 2024 22:32
27 Листопада 2024 22:32
Пішов з життя режисер фільмів «Голий пістолет» та «Цілком таємно!»
27 Листопада 2024 22:13
27 Листопада 2024 22:13
Лучанина судитимуть за зґвалтування неповнолітньої
27 Листопада 2024 21:53
27 Листопада 2024 21:53
У терцентрі в Луцьку відновив роботу будинок для бездомних людей
27 Листопада 2024 21:34
27 Листопада 2024 21:34
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.