USD 41.35 41.65
  • USD 41.35 41.65
  • EUR 41.50 41.80
  • PLN 10.05 10.24

Волинський духівник про взаємостосунки з владою та роль церкви. ІНТЕРВ’Ю

29 Червня 2015 15:00
Церква і держава – це два важелі, між якими мають бути гармонійні стосунки, а якщо вони порушуються, то відбувається збій у самому житті суспільства. У час війни перед церквою постають нові виклики, на них доводиться вчасно реагувати і волинським священикам.

Настоятель парафії Холмської ікони Божої Матері Луцького міського деканату отець Михайло в інтерв’ю для Інформаційного агентства Волинські Новини розповідає, що ідеальний варіант співіснування та функціонування церкви й влади у державі – подоба людському організму, яка має дві руки: кожна робить своє, але працює задля однієї ж справи. Зі слів священика, сьогодні люди слабнуть, адже протистояння із нашестям ворога-загарбника затягнулося на довготривалий час. Втім, переконує отець Михайло, українцям для перемоги потрібно небагато - змінитися.
Яка на сьогодні роль церкви у суспільстві?

Особисто від себе я не можу дати вичерпну відповідь, адже церква – це єдина спільнота. На ці речі потрібно дивитися крізь призму неосяжного - часу: у будь-який період роль церкви одна – любов. А вона має свої ознаки, якщо це правдива церква і не пропагує псевдолюбов. Ці ознаки прості – церква повинна піклуватися і переживати біди та труднощі свого народу. Церква повинна давати шанс та можливість духовної, моральної міцності для того, аби здолати будь-які труднощі.

Ви знаєте, як би це дивно не звучало, але церква каже, що в дім плачу чи печалі заходити краще, ніж у дім радості. А це тому, що в домі печалі усі правдиві. Так от, ця ситуація, яка зараз відбувається у нас в країні, вона усіх змушує ставати моральними і якісними громадянами.

Церква і держава... Якими ж мають бути стосунки цих двох організмів?

Тут не можна ставити однозначний знак роз’єднання чи єднання між церквою і державою. Взагалі неприпустимим є те, щоб церква була механізмом в руках влади. Втім, інколи є необхідним те, щоб держава опиралася на плече церкви. Взаємозв’язок із церквою та державою повинен бути подібним до людських рук – вони ніби й незалежні, та є складовою єдиного організму. Наш український народ і є цим організмом. Найкраще, коли це дві паралельні лінії, які одна одну бачать, підтримують, сходяться ближче коли потрібно, але не заважають й кожна займається своїм. Якщо хтось скаже, що церква і держава мають бути абсолютно роз’єднані, то так не може бути. Адже, навчаючи один народ, повинна бути єдність. Ми бачимо приклад такого взаємозв’язку під час Майдану. Тоді державницькі інтереси не сприйняли волю народу, а церква була з людьми. У першу ніч, коли побили студентів, Патріарх благословив відчинити двері монастиря й зробити його домом подорожуючих, ображених, змордованих.

У суботу 30 листопада зранку о 5-й годині ми почули крики. Тоді прийняли рішення відкрити браму і пустити тих, які шукали захисту. Столичні храми відкрили двері для мітингуючих. Справжньою фортецею для побитих у ніч проти суботи став Михайлівський Золотоверхий монастир.

Зауважу, що востаннє люди там ховалися ще в Середньовіччі.

Зараз в Україні лихо, а коли приходить в домівку горе – люди починають шукати підтримку в церкви. Чи збільшилася зараз на Волині кількість прихожан?

Сьогоднішня біда в Україні ставить перед духівниками нові виклики. Ті, хто любить свій народ – повинен жити з ним одним життям та одними проблемами. Відповідно, ми маємо адекватно реагувати на те, що відбувається всередині держави. Якщо проаналізувати кількість прихожан, то дійсно, їх побільшало. Але це не дивина для нас, адже у часи лихоліть так завжди відбувається. Коли ти сидиш в окопі і під кулями – то там усі віруючі люди. Чим більше збідованих, змордованих, вражених горем, то більше людей у церкві. У цій ситуації ми ставимо перед собою завдання зберегти у людях трепетні відносини з Богом, особливо на час, коли рани загояться. Лише тоді наші діти зростатимуть у пам’яті та пишатимуться героями. Адже не можна просто перегорнути сторінку історії і забути про лихоліття, яке зараз відбувається в Україні.

Чи є спеціальні молитви, які оберігають солдатів в окопах і чи священики проводять спеціальні богослужіння, щоб уберегти українське військо?

Церковне життя багате досвідом і практикою молінь наших отців, дідів та прадідів. Війна на теренах нашої землі відбувається уже не вперше. Так, є чин благословення воїна на війну, є молитви, які виголошуються за тих, хто воює. Окрім того, на передовій із солдатами є капелани, які теж проводять богослужіння в польових умовах. Церква не видумує щось нове, воно вже є. Тому тут, на місці, у кожній церкві на Волині, коли відбувається свята літургія, молебень, щоразу читаємо моління за визволення від нашестя чужинців. Також є окрема молитва, під час якої ми благаємо повернути розум, зміст моралі тим, хто на нас нападає. І ще оголошуємо молитву за воїнів, які поклали своє життя за Батьківщину, аби Господь прийняв їх в оселі праведних за цей подвиг.

У Божих Заповідях говориться «Не вбий», але ж на війні солдати стріляють, то чи грішать вони?

Справа у тому, що саме слово «вбий» має у собі зміст злого наміру піти і вбити. А тут - зовсім інша справа. Адже ти стоїш у себе вдома, і приходить ворог у твою оселю безчинствувати, то йому цього не можна дозволити. А ми, український народ, сприймаємо свою державу як рідний дім. Тому ми маємо право боронити, не наступати, а саме боронити! Воїн не вбиває, воїн борониться. Втім, церква ніколи не дасть жодного благословення, аби ми йшли за наші кордони в чужу хату.

Навіть є конфесії, які взагалі забороняють брати зброю в руки. Втім, усе це завершується тоді, коли кулі свистять вже у твоєму подвір’ї, над твоєю головою.

Чи взяли б Ви зброю в руки, якщо б виникла потреба?

У найгірших уявленнях, коли вже бойові дій триватимуть і на Волині, питання «Чи брати зброю в руки?» кожен поставить собі особисто. Я не знаю у який спосіб і чи стане духу брати в руки кулемет, втім, обороняти я буду усією суттю і духовно, і фізично.
Змінюється суспільство, різняться люди. Зараз волиняни грішать так само, як, приміром, 5 років тому?

Є таємниця сповіді, тому я не можу щось детально з цього приводу говорити. Втім, проаналізувавши загальну тенденцію, можна сказати, що тепер у багатьох людей з остраху зникають буденні спокуси. Відомо, що чим кращий час, тим і спокус більше. А в цей дуже непростий період для нашої держави, основна проблема – ненависть і проклинання ворога. Люди, які знаходяться на мирних територіях та з якихось причин не можуть активно допомагати у боротьбі із загарбником дуже мучаться вимушеною бездіяльністю. Охоплені емоціями, вони ремствують на людей, які присилають нам біду, на тих, хто прийшов до нас воювати.

Люди не можуть з цим справитися сьогодні і правильно відповідати на такі виклики по-християнськи - треба молитися. Моліться за них!

Я поясню, для чого це потрібно. Коли ти сприймаєш людину виключно як ворога, то не лишаєш їй шансів для покаяння. А Ви добре знаєте, що після будь-якої образи, помилки людина доходить до крайньої точки й просить допомоги. Наприклад, наші військові захопили російських солдат. А ці загарбники розповідають про своє здивування, що не побачили в Україні тієї «хунти», про яку розказували їм в Росії, не побачили злих бандерівців, які вбивають дітей тощо. Вони вже зрозуміли, що через обман воюють зі своїм сусідом і братом. Для таких людей потрібно готувати прощення, мир, любов, адже прокляття погубить і їх, і нас першочергово.

Нагадаю, коли Господа розпинали на хресті, то він не проклинав своїх катів, а казав, що вони не відають, що роблять.

Тому за моментом оборони, потрібно готувати любов і світ зміниться. Для прикладу, ми жили ненавистю до Німеччини через злодіяння фашистів, але зараз ми можемо там працювати, привозити звідти речі. Це говорить про те, що з роками наступив момент прощення. А для цього потрібно знайти в собі силу.

У суспільстві інколи виникає питання, чому духівники розкошують, їздячи на дорогих автівках, носячи дорогий одяг, годинники?

Першою чергою, це запитання потрібно задавати тим, хто розкушує. Але у цій ситуації кожному з нас варто зрозуміти, що відповідальність кожного перед Богом буде індивідуальна. Всі люди помирають однаково і ці речі не мають ніякого значення. Не варто переживати, хто чим займається, а потрібно думати за те, що відповідь людей перед Богом буде індивідуальна, а не колгоспна: як ти пройшов свій життєвий шлях, яким ти постанеш перед нашим Спасителем.

Що Ви хотіли б через наше видання донести волинянам?

Люди слабнуть… Люди слабнуть як і в радості, так і в горі. Адже можна святкувати чи горювати день-два-три, можливо тиждень чи місяць, а далі руки «опускаються».

Ці речі, які відбуваються у нас в країні, будуть тривати доти, допоки народ не виховається до міри, яка угодна Богу. А народ неодмінно виховається. Ви погляньте, яке зараз ставлення люду до усього українського, як люди самовіддано займаються волонтерством, відбувається об’єднання українських церков.

Нашим владцям потрібно належно виконувати свої обов’язки, вони мусять знати свій народ і «точку кипіння», адже її не охолодиш. Окрім того, нам потрібні вибори і їх можна проводити хоч двічі на рік, аби знайти правильних людей, які будуть працювати на країну, щоб нарешті українці сказали, що ми живемо по-новому!
Розмовляв репортер ІА Волинські Новини Вадим ПАНАФІДІН
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 85
це просто... Показати IP 29 Червня 2015 15:07
який там духівник..*****і забудовник, який має купу фірм на підставних людей. скільки він людей обдурив з тим будівництвом через таких попів люди і перестають в Бога вірити)
Це просто московські до це просто... Показати IP 29 Червня 2015 15:21
От і обізвалися путінські тролі!!!! Вам все не так, якщо це правдива церква, і благословення немає, і ви тільки ним розпоряджаєтеся, і всі крадуни, а самі то дань на Росію возите. Зхаменіться!
Дядько до Це просто московські Показати IP 29 Червня 2015 15:25
"Свідомий", українською мовою пишеться "схаменіться". Такий ти "патріот".
soroka11 до Це просто московські Показати IP 29 Червня 2015 16:40
ти дибіл? мені п.о.х*****р на ваші церкви, я затятий атеїст як і цей піпі, тільки я про це говорю, а воно прикидається вірюючим
Не дано до це просто... Показати IP 29 Червня 2015 17:03
Не кожному дано зрозуміти мудрі слова цієї людини... Прикро... Але розумні люди є!! Цікаво говорить Михайло про складні речі!
Дядько до Не дано Показати IP 29 Червня 2015 17:10
Щоб зрозуміти "мудрі слова" цієї людини, потрібно хоч кілька днів пожити в її шкурі. Тобто, фінансові афери, п'янки і т. п.
Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 15:12
Абсолютно не згідний з позицією пана Михайла. В ХІХ ст. один католицький кардинал слушно зауважив, що Церква ніколи не може повінчатися з державою, щоби потім не зостатися вдовою. На відміну від політики, тобто тимчасового явища, Церква є вічною інституцією.
Справедливий до Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 15:15
Главою Православної Церкви є Христос. А ідеологами єретичних і схизматичних зібрань часто бувають політики, державні та культурні діячі.
Справедливий до Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 15:18
На жаль, про "симфонію" Церкви і державної влади часто говорять Кирило з Путіним, Філарет з Кравчуком і Ко. Це все утопії. Згадайте Візантію, Царську Росію і т. п. До добра це не приводить.
Уважний до Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 15:18
Так він же ж і про те саме говорить!
Справедливий до Уважний Показати IP 29 Червня 2015 15:31
Ні, не про те саме. Хоча й лицемірно каже, що Церква і держава мають взаємодоповнювати одне одного. Для православних християн Церква є вищою держави. По-перше, ми маємо бути християнами і дотримуватися християнських моральних чеснот. По-друге, маємо бути православними і відстоювати чистоту віри. По-третє, маємо бути громадянами держави і дотримуватися всіх норм Конституції та інших Законів. Усі три норми є обов'язковими для православних християн. Бо той, хто не любить Батьківщину, не може любити Бога.
Справедливий до Уважний Показати IP 29 Червня 2015 15:40
"Ідеальний варіант співіснування та функціонування церкви й влади у державі – подоба людському організму, яка має дві руки: кожна робить своє, але працює задля однієї ж справи" - так пише пан Михайло. Можливо УПЦ (КП) справді вважає, що Церква і держава мають одну і ту ж справу, одну й ту ж функцію, одне і те ж покликання. Проте, на відміну від держави, яка є механізмом, котрий повинен забезпечувати земні потреби людей, Церква є живим організмом, покликана проповідувати шлях до покаяння, просвітлення та обоження.
Справедливий до Уважний Показати IP 29 Червня 2015 15:44
А загалом у пана Михайла прогалини в еклезіології. Православна Церква розуміє сутність самої себе зовсім не так, як висловлюється він.
Дядько до Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 16:02
Звідки йому про це знати? Подивіться хто викладає в КПшних семінаріях. В кращому випадку, викладачі світських вишів. Але вони самі толком не розуміють сутність Православ'я.
ха-ха Показати IP 29 Червня 2015 15:51
що в держави, що в попів - ідеологія одна -"всі люди браття - люблю з них брать я"!!!
р.к до п.духівника Показати IP 29 Червня 2015 16:00
де ж ти хлопе навчився аж так мудро говорити
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 16:34
Шановні журналісти, скільки вам заплатив цей дядько, щоб ви його розпіарили? Напишіть чесно, як перед Хрестом і Євангелієм. Ви ж учора опублікували проповідь іншого дядька з собору "УПЦ-КП", котрий закликав покласти край корупції. Так оприлюдніть дані, скільки вам платять за матеріали, які ви публікуєте на користь "УПЦ-КП". Ви ж бачите, що вас не підтримують читачі? Нам цікавіше читати щось насущне, а не всіляку проплачену тріпологію.
Дядько до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 16:57
А чого у вас іноді, коли лайкнеш, пишеться ще й мінус лайк??? Це демократично? У мене є прінт-скріни усіх ваших новин на релігійну тематику за останні півтора року. Так що недовго залишилося вам бути офіційним "незалежним" виданням. Перейменуємо вас у проплачене видання, а опісля - судова система (не лише українська, а й міжнародна). Бо ви ображаєте православних християн не лише в Україні, а й далеко за їх межами.
бог Показати IP 29 Червня 2015 16:45
християни скоро вимруть и прийде iслам
Ну-ну Показати IP 29 Червня 2015 16:55
От ци х би коментаторів зібрати та під розстріл, тоді був би толк!!! Михайло мудрі речі говорить!!!!! Прикро, що не всі це розуміють. Але дурні в кожній країні є.
Дядько до Ну-ну Показати IP 29 Червня 2015 16:58
Ого, це так демократично і по-європейськи?)))
Фюрер до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 17:00
зі стадом баранів по-іншому не можна. нагайкою по голові!!! мудрі люди цінують свою Батьківщину, державу, мову, релігію, культуру!
Дядько до Фюрер Показати IP 29 Червня 2015 17:05
Цінувати можна по-різному. Слово "цінувати" в етимології містить слово "ціна". Якщо у вас все вимірюється ціною, тоді з вами все ясно. Про Іудині срібники теж сказано як про "цену Цененного". Я свою Церкву, Батьківщину, культуру та мову не ціню. Я просто живу ними, бо я патріот, а не нацист.
бог до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 17:28
христиан скоро не буде буде iслам тому що християни алкоголiки а мусульмани не пють.де християнська вiзантiя?не мае,собор перебудували мечеть там так i в луцьку однi мечетi будуть
хі-ха до бог Показати IP 29 Червня 2015 18:15
ти не бог - а лох! скоро прийде БУДДА !
бог до хі-ха Показати IP 29 Червня 2015 18:40
коментар було видалено
бог до Ну-ну Показати IP 29 Червня 2015 17:34
я не проти щоб мене розстрiляли так не мае кому,не мае закона, однi губошльопи тiльки можуть говорити на все що ви здатнi хочется чужими руками а своi з д!пи виросли с л а б а к и !
Прихожанин Показати IP 29 Червня 2015 17:29
А з питання про джипіки і часіки "спригнув"....) Шила в мішку ж не сховаєш)))...
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 18:02
"Микола Онищук народився 12 листопада 1981 року в місті Дубно Рівненської області. У 2003-му закінчив Чернівецький національний університет ім. Ю. Федьковича (філософсько-теологічний факультет). 2 червня 2002 р. висвячений на диякона митрополитом Луцьким і Волинським Яковом (Панчуком), 2 серпня того ж року – на пресвітера архієпископом Рівненським і Острозьким Даниїлом (Чокалюком). У 2004–2009 рр. був настоятелем громади Успіння Пресвятої Богородиці с. Гаразджа Луцького районного деканату. 11 березня 2009 р. призначений настоятелем парафії Холмської ікониБожої Матері Луцького міського деканату. 15 жовтня 2013 року призначений Луцьким міським деканом. Одружений, виховує сина". ДУХОВНОЇ ОСВІТИ НЕ МАЄ, ***********************
Дядько до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 18:14
Ого! Журналюги, а чому не публікуєте мій повний пост??? Там лайки немає. Є справедливі слова. Підкреслюєте ************* , що ви проплачені???
ТОЙ , ЩО ЗНАЄ до Дядько Показати IP 8 Липня 2015 23:42
Мені дуже шкода тебе "ДЯДЬКУ" , хоча підозрюю , що ти такий дядько , як я балярина. Бризкаєш слиною , лютуєш і брешеш , брешеш , брешеш... Митрофорний протоієрей Михайло , а не "Микола" Онищук , як ти справедливо замітив , навчався в ЧНУ ім.Ю.Федьковича на теологічному відділені вілософсько-теологічного факультету--підкреслюю для блудословів і брехунів--теологічному відділені. По закінченню оного отримав два дипломи : ЧНУ (релігієзнавець) та Київської Православної Богословської Академії (теологія). Навчався , як і всі студенти-теологи тих років -6 років. Тепер всім іншим москальським тролям -"дядькам", "иванам"(родства не помнящим), і всім кацапенкам І кацаповим моє щире побажання . Ваш господар кирюха гундяшкін (гендляр табаком , спиртом , ножками "буша" і душами москалів і змосковщених інородців) отравив вас своїм "русским миром" і тягне за собою в пекло--спам"ятайтеся,байстрюки ви нещасні-бо буде пізно.
попереднім Показати IP 29 Червня 2015 18:07
А все ж читаєте тролі москальські все що стосується упц кп! Не все поділяю в поглядах і висловлюваннях о.Михайла - але він має свою думку - і це є ДЕМОКРАТІЯ!
иван до попереднім Показати IP 29 Червня 2015 18:17
ты давай учи русский язык будиш ходить в нашу церковь иначе отключим газ
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 18:10
Даруйте, але Ви пропустили одну букву: деРмократія. Так буде правильніше.
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:15
А хто ж то такий Микола Оніщук? В Чернівцях є богословський факультет. ТО ХТОЖ ТУПИЙ?
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:20
Що таке Чернівецький "богословський" факультет знають усі нормальні люди. Його брати-близнюки - Ужгородська богословська академія і Київська православна богословська академія. Усі три виши, на сьогоднішній день, видають дипломи державного зразка. Проте жодного справжнього богослова за всю свою історію не випустили.
дяькові Показати IP 29 Червня 2015 18:24
Дядю очі відкрий вище пишуть Михайло - а не Микола . А філософсько - теологічний факультет дає богословську освіту. Чи вас москальські попи не вчать що таке теологія?
дяькові Показати IP 29 Червня 2015 18:29
От москалів жаба давить.Київська академія УПЦКП отримала акредитацію і ліцензію - а московська - ні !
Дядько до дяькові Показати IP 29 Червня 2015 18:36
Так хто ж дав ліцензію і за що?
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 18:35
Так, імена сплутав. Каюся, бо негарно йменувати людей не так, як вони хрещені. Але це не міняє жодної суті. Бо ЕКУМЕНІЧНИЙ філософсько-теологічний факультет давати нормальну теологічну (богословську) освіту просто НЕ МОЖЕ!!! Я особисто знаю деяких викладачів і випускників цього вишу. КПшники, ви любите так розкидатися грецькими назвами (теологія - богослів'я) А чи знаєте грецьку мову більш досконально? Можете вільно перекладати Новий Завіт і святих отців?
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:43
Не переживай і грецької навчаються і перекладають. В Греції стажуються і студенти Волинської академії разом із ректором і монахи з Жидичина! А справжні богослови це що такі як Ющик чи Валік Марчук?
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:52
А хто такі Ющик і Валік Марчук?
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:58
А хто саме із Жидичина? У вас же чернецтво - на рівні нуля. Де ваш "єдиний схиієромонах УПЦ-КП Адам"? Його дядя Міша вигнав за розпусту і він перебіг до УАПЦ? Позор вам мати такого СХИМНИКА!!! Господь вам це не пробачить!!!
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:01
А отця Михаїла Аніщенка знаєте? Він корінний волинянин, колишній клірик і викладач. Вже близько 10 років служить у Вселенському Патріархаті і там пише дисертацію. Ось це богослов.
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:46
А ліцензію видає міністерство освіти України!
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 18:55
Ахаха, не міг про це здогадатися.)))) Так Квіт же був проплаченим майданщиком. Він усіх студентів туди відпускав із лекцій і семінарів. До речі, ні при Кучмі, ні при Ющенку Києво-Могилянка не входила до кращих вишів України.
Анонім Показати IP 29 Червня 2015 18:50
І грішник буде праведним, коли за його гроші помоляться.
священик УПЦ МП Показати IP 29 Червня 2015 19:10
Давайте припиняйте гризтися. Хочеться вірити, що нормальні люди є усюди
Дядько до священик УПЦ МП Показати IP 29 Червня 2015 19:15
Ти троль, а не священик! Бо немає такої громади як УПЦ МП! Є УПЦ і УПЦ-КП. Ганьба!!!
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:19
Із Жидичина ігумен Константин і ієродиякон Феодосій. А Ющик - це проректор Київської духовної школи родом із Скулина. Валік Марчук - рупор Ніфонта.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:24
Заходжу я іноді на сайт Жидичина. "Не вельми зело красно" пише той "ігумен" і його братва.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:46
А ДЕ ЇХНІ СУЧАСНІ ГРЕЦЬКІ ПЕРЕКЛАДИ ТЕОЛОГІЧНОЇ ЛІТЕРАТУРИ??? І, ЗАГАЛОМ, ДЕ СУЧАСНІ ГРЕЦЬКІ ПЕРЕКЛАДИ УПЦ-КП??? НАЗИВАЙТЕ КОНКРЕТНІ ПРИКЛАДИ, ПАНОВЕ!
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:24
дядю а УПЦ - це який патріархат? часом не твої московські попи моляться за патріарха кіріла?
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:30
УПЦ - поки що це Московський Патріархат. Саме тут я перебуватиму, допоки не буде дарована КАНОНІЧНА автокефалія для УПЦ. Інший метод - розкол чи парасинагога.
Ольга Показати IP 29 Червня 2015 19:29
Цікава стаття,а ще більш цікаві гавкання між собою.Я не буду захищати о.Михайла.хоча б могла.Я являюсь прихожанкою його церкви вже не один рік.Батько чудової родини,настоятель церкви,де люди дихають в унісон.І повірте,не вам його судити.Так що сваріться скільки душі завгодно.Не судіть і не будете судимими.Кожен сам буде відповідати за себе.
Дядько до Ольга Показати IP 29 Червня 2015 19:32
Скільки вам заплатили?
Ольга до Дядька до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 19:37
Дуже прикро,що ви все міряєте грошима.Платити мені не потрібно.Я дійсно вірю йому і поважаю його.А грошима міряють все тільки дурні.Не в грошах тут справа.
Дядько до Ольга до Дядька Показати IP 29 Червня 2015 19:42
Шкода, що ви "вірите йому", а не Богу.
Ольга до Дядько до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 19:57
Я вірю людині,а моя віра в Бога це не ваше діло.Звітуватись тут я не буду.Прикро,що не знаючи людину ви поливаєте його брудом.Можете не відповідати,виходжу і порпатись в брудній білизні не хочу.
Дядько до Ольга до Дядько Показати IP 29 Червня 2015 20:04
"Не знаючи людину ви поливаєте його брудом" - так його слова видають його самого. Навіщо тут особисте знайомство?
ТОЙ,ЩО ЗНАЄ до Ольга Показати IP 8 Липня 2015 23:55
Повністю підтримую Вас шановна пані. Лукавий там гарчить, біснується і хоче зруйнувати, де Бог і Правда Його. Тому молімося , трудімося І будуймо свою Церкву і свою Державу ,бо Бог будує разом з нами. А хто проти нас , якщо з нами БОГ !
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:31
дядю тобі не вгодиш. то тобі монахи не ті .то греки не ті .то вже пишуть і перекладають не так .то ліцензія не та. то заходь на сайти своєї братви.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:34
Про "не тих" монахів я не писав. Є хороші монахи. Навіть в УПЦ-КП таких кілька знаю. Про "не тих" греків не писав. Це ваша утопічна уява. А про ліцензію - ясно, що своя братва дасть своїй братві ліцензію, а не чужій братві.
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:45
Ну так давай про ваших' каноніческих' братків алкаша ієромонаха Варлаама що по пяні зробив аварію чи Арсенія що за пянку і блуд був полишений всіх нагород і регалій.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 19:50
Наберіть у гуглі "Отець Пилипець Кревська". Вискочить купа порно-сайтів. Відео на них вже немає, бо викупили ваші КПшники. Але дурна слава буде назавжди!
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 19:48
Хто такий ієромонах Варлаам? Такого немає ні в Луцькій, ні у Володимир-Волинській єпархії. Щодо Арсенія - ви впевнені, що він п'яниця та веде розпусне життя?
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:10
О дядю тебе вже на порно потягло! Варлаам колишній серетар єпископа Володимира служить у Ковелі в Воскресенському соборі чи може вже нагнали.А за Арсенія - 100 відсотків.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:19
Немає в Ковелі Варлаама. Про Арсенія - конкретні докази в студію! Інакше ви просто тріпач.
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:21
А чому мене на порно потягло? Я просто хотів колись дізнатися інфо про Пилипця. Набрав у гуглі, а там вискочило всякої-всячини. Подейкують, що дехто досі має це славнозвісне відео, зроблене в стінах Льотничівської школи...
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:39
Варлаам це той що магазином єпископа Володимира в Ковелі опікувався а потім в Жори Бензюка служив.А за доказами про Арсенія - до владики Володимира який його чуть не розтриг!
тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:41
А про порно ти сам визнав що потягло!
Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 20:42
Панове-журналісти, за якими критеріями ви визначили, що ця новина належить до категорії "authority" ("авторитетна")? Це залежить від її оплати? До речі, слово "authority" перекладається не лише як "авторитетний", а й як "влада", "вплив", "доказ". Скільки коштує подати подібне інтерв'ю до вашого Інтернет-видання?
Анонім до Справедливий Показати IP 29 Червня 2015 21:59
Дякуємо, що звернули нашу увагу. Якщо в URL адресі відображається authority, це означає, що новина знаходиться в рубриці "Влада"(authority) і це не має жодного стосунку до авторитетності. У рубрику новина потрапила випадково, наразі помилку виправлено.
Справедливий до Анонім Показати IP 29 Червня 2015 22:12
Сумніваюся, що випадково у вас щось буває. Але радий, що проплачена новина таки опустилася на рейтинг нижче.
тролю Показати IP 29 Червня 2015 20:52
Ну що троль закічилось словоблудство?
Дядько до тролю Показати IP 29 Червня 2015 21:05
Та ні, просто не хочеться з вами спілкуватися, бо ви "надто мудрий".
дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 21:14
А мудрість - це не порок!
Дядько до дядькові - тролю Показати IP 29 Червня 2015 21:20
І ми з вами, шановний пане, на брудершафт не пили. Тому вам не личить звертатися до мене на "ти" і таврувати мене як "троля". Ви такий самий анонім, як і я.
Дядько Показати IP 29 Червня 2015 21:18
Так, але щодо вас, пане, я вжив це слово в лапках...
1 Показати IP 30 Червня 2015 11:01
духівник.. це рекетер ше той! хай посповідається!
тролю Показати IP 30 Червня 2015 12:48
Троль - сам себе тролить!
Лана Показати IP 6 Липня 2015 10:13
По Біблії священник повинен бути праведним, вести правильне життя, вчити жити свою паству по Божому. Але в першу чергу повинен сам так жити - по Божому. А у них - нічого особистого, один бізнес. А про московську церкву - це взагалі... Одне зло від них, для нас українців. Я б заборонила цю московську церкву в Україні.
Лана Показати IP 6 Липня 2015 10:20
По Біблії священник повинен бути праведним, вести правильне життя, вчити жити свою паству по Божому. Але в першу чергу повинен сам так жити - по Божому. А у них - нічого особистого, один бізнес.Якщо робить не по Божому, то не місце йому в церкві. І повинні слідкувати за життям священників. А про московську церкву - це взагалі... Одне зло від них, для нас українців. Я б заборонила цю московську церкву в Україні. В Україні повинна бути своя українська церква!

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus