Навіщо Клімчуку «бажано без преси»? Думка журналістів
"Бажано без преси" - сказав Борис Клімчук. Уже вдруге. Чим мав би викликати занепокоєння у волинських медіа.
Борис Клімчук ще під час свого представлення на новій посаді заявив, що «три місяці не даватиме ніяких інтерв’ю».
Про занепокоєність представників медіа намірами Бориса Клімчука «утаємничити» певні аспекти роботи ОДА говорили і учасники експертного огляду "ВН": «Як це буде відбуватись? Якими методами? Чи не перетвориться це на банальне згортання сводоби слова, відходу від прозорості при прийнятті рішень і відкритості влади?» - зазначав один з експертів.
Окрім того, 6 квітня на нараді з питань стимулювання виробництва цукру на Волині губернатор зазначив, що не виключено, що засідання депутатських комісій відбуватимуться у закритому режимі. Про це начебто вони домовилися з головою Волинської обласної ради Анатолієм Грицюком. А представники ЗМІ дізнаватимуться про прийняті рішення комісією уже на сесіях облради.
«Ми припиняємо «говорильню». …обласна рада, її комісії, мої заступники майбутні, начальники управлінь тихенько там посварилися дня два-три… Бажано, щоб без преси. Бо коли засідання комісії показує, що відбувається, то у людей таке враження... Тут бажано без преси. А потім на сесію прийшли і гарненько проголосували, а людям доложили… - говорив Борис Клімчук.
«ВН» поцікавилися, як оцінюють такі заяви волинських владців журналісти.
Головний редактор газети «Сім’я і дім» Юрій Конкевич зазначив, що волинські журналісти вже звикли до відкритості інформації. Тому переходити на іншу схему роботи буде важче.
«Для мене – це великий мінус. Зрозуміло, що це налаштування нової влади. Борис Клімчук без добра і побажання Києва нічого подібного не зробив би. Адже навіть в минулу його каденцію дозволялися деякі вільності для журналістів. Щоправда, це не означає, що влада діяла «в режимі он-лайн», як це робила Тимошенко, перетворюючи кожне засідання на шоу», - каже головний редактор «СіДу»
За словами Конкевича, останні п’ять років доступ до інформації був відкритий. А до приходу Віктора Ющенка на пост президента журналістів не допускали до обговорення рішень.
«Нова влада трохи перегинає палку. Такими діями вона буде негативно налаштовувати проти себе суспільну думку. Значить, не все хочуть розказати. Якщо журналісти не присутні на комісії, то рішення подаватимуться вже після чистки інформації. На мою думку цього робити не варто, але й не треба робочі засідання перетворювати на шоу», - зазначив Конкевич.
На думку голови Волинської незалежної медіа-профспілки Богдани Стельмах подібні заяви і дії – порушення українського законодавства.
«Якщо на засідання депутатських комісій не допускатимуть пресу, то це суперечитиме Законам України «Про доступ до інформації», «Про діяльність ЗМІ». У такому випадку засоби масової інформації повинні подати заяву до суду про порушення їх прав», - радить вона.
За її словами подібні заяви можуть спровокувати навіть скандал. Але в цьому випадку багато залежить від активної позиції самих журналістів.
«Такого допускати не можна, а то чиновники вилазитимуть на голову. Якщо вони не хочуть, щоб журналісти висвітлюють їх роботу непривабливо, то нехай відповідно себе поводять», - зазначає Богдана Стельмах.
«Своєрідними хитрощами влади» називає подібні дії Бориса Клімчука головний редактор газети «Вісник&К» Євген Хотимчук.
«По великому рахунку подібна відмова у доступі до інформації – ненормальна. Адже всі державні заклади працюють відкрито. Але з іншого боку: вічно ті чиновники, депутати гризуться. Хай вони краще діло роблять. Бабі Маньці з Ветлів геть не цікаво, як вони сваряться. Хай проведуть ліпше у її село газ, дорогу зроблять», - вважає головний редактор «Вісника»
Але, каже він, «темники» навряд чи повернуться.
«Є багато моментів, про які не варто знати людям. Що з того, що ми знаємо, що діється навколо аеропорту? Хай би ліпше ми не знали, але мали змогу літати Єгипет, в Москву…Хай мовчать але діло роблять. Чи повернуться темники? – навряд. Та з іншого боку що нам дала відкритість? Дайте нам результат. Нерозумно казати наперед. Аеродром – живий приклад», - зазначає головний «вісниківець».
Євген Хотимчук каже, що така закритість навіть може бути виправдана.
«Якщо закритість в ім’я конкретно справи – я за. Закрийтеся на десять замків, але через рік зробіть газ у Маневичах. Нам може це подобатись чи не подобатись. Але якщо таке буде запроваджено і не буде толку – ми скажемо своє слово: ховалися-ховалися і нічого не втяли. Ми навчилися говорити про високі матерії, але забули про простий народ
Я часто буваю в Білорусі. Там усі кричать про закритість інформації, але прості люди моляться на Лукашенка, їм байдуже до того, як приймалися рішення», - каже Хотимчук.
Великої проблеми у подібних заявах не бачить головний редактор «Волинської газети» Володимир Данилюк.
«Я не вважаю, що це прояви цензури. У країнах Західної Європи немає практики присутності журналістів на робочих засіданнях. ЗМІ працюють у інших умовах. І нам треба вчитися працювати у інших стандартах. Не сидіти на офіційних заходах, а знаходити інформацію, на яку звертатимуть увагу й чиновники», - каже редактор.
За його словами, журналістам варто працювати енергійніше і ефективніше.
«Всі знають склад кожної комісії. Ніхто не заважає дізнаватися у голови чи членів комісії про ті чи інші аспекти, про те, які були винесені пропозиції. Ніхто не забороняє журналістам звернутися з письмовим проханням до голови комісії, аби представника преси пустили на засідання», - зазначає Данилюк.
Головний редактор «Волинь-нової» Степан Сачук запевнив, що особисто добре знайомий з нинішнім волинським губернатором. За словами Сачука, недемократичні методи нехарактерні для роботи Клімчука.
«На жаль, я не чув, у якому контексті було сказано про закритість комісій, тому такі слова об’єктивно оцінити не можу. Зі своєї практики можу сказати, що Борис Клімчук журналістів поважає і цінує. Він завжди нормально співпрацював зі ЗМІ. А засідання комісій – не закрите судове засідання і облрада - не режимний об’єкт. Я особисто у нього поцікавлюся, що він мав на увазі», - пообіцяв головний редактор «Волині».
Згадав Сачук і про обіцянку Клімчука не спілкуватися з пресою перші три місяці своєї роботи.
«Подібна практика доволі поширена – звітуватися про виконану роботу на новій посаді не раніше, ніж через сто днів після призначення. Але ж Клімчук таки дав невелике інтерв’ю в перший робочий день. Виходить, що він одне декларує, а інше робить. На мою думку, якщо сказав, що не буде спілкуватися з пресою і це його принцип, то треба цього дотримуватися. Навіть, якщо перестріли на вулиці, досить просто вибачитися і повторити, що з пресою не поки не спілкуватиметься», - вважає головний редактор "Волині".
Політолог і журналіст Тарас Літковець вважає, що подібні заяви суперечать європейській практиці та традиціям.
«У Європі всі політичні і державні діячі відразу після «сходження на трон» базують свою роботу з першого і до останнього дня на відкритості і прозорості. А ЗМІ – це очі й вуха громадян. І подібні заяви на будь-якому рівні чиновникам не додають популярності», - вважає політолог.
Тарас Літковець каже, що подібні дії й заяви – відхід від демократії.
«Загроза повернення «темників» зростає якщо не щодня, то кожного тижня. Центральні українські телеканали уже копіюють російські, де електронні ЗМІ повністю контрольовані владою. Вже є сигнали, коли діюча влада намагається контролювати, регулювати, зрештою, «приручити» засоби масової інформації. А конструктивна критика зажди потрібна», - зауважує Літковець.
До слова, «ВН» поцікавилися і у прес-служб, чи змінилась схема їх роботи із засобами масової інформації. Костянтин Лоцман запевнив, що поки що ніяких розпоряджень щодо роботи з журналістами не поступало. За його словами, всі засідання комісій облради відкриті для ЗМІ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Борис Клімчук ще під час свого представлення на новій посаді заявив, що «три місяці не даватиме ніяких інтерв’ю».
Про занепокоєність представників медіа намірами Бориса Клімчука «утаємничити» певні аспекти роботи ОДА говорили і учасники експертного огляду "ВН": «Як це буде відбуватись? Якими методами? Чи не перетвориться це на банальне згортання сводоби слова, відходу від прозорості при прийнятті рішень і відкритості влади?» - зазначав один з експертів.
Окрім того, 6 квітня на нараді з питань стимулювання виробництва цукру на Волині губернатор зазначив, що не виключено, що засідання депутатських комісій відбуватимуться у закритому режимі. Про це начебто вони домовилися з головою Волинської обласної ради Анатолієм Грицюком. А представники ЗМІ дізнаватимуться про прийняті рішення комісією уже на сесіях облради.
«Ми припиняємо «говорильню». …обласна рада, її комісії, мої заступники майбутні, начальники управлінь тихенько там посварилися дня два-три… Бажано, щоб без преси. Бо коли засідання комісії показує, що відбувається, то у людей таке враження... Тут бажано без преси. А потім на сесію прийшли і гарненько проголосували, а людям доложили… - говорив Борис Клімчук.
«ВН» поцікавилися, як оцінюють такі заяви волинських владців журналісти.
Головний редактор газети «Сім’я і дім» Юрій Конкевич зазначив, що волинські журналісти вже звикли до відкритості інформації. Тому переходити на іншу схему роботи буде важче.
«Для мене – це великий мінус. Зрозуміло, що це налаштування нової влади. Борис Клімчук без добра і побажання Києва нічого подібного не зробив би. Адже навіть в минулу його каденцію дозволялися деякі вільності для журналістів. Щоправда, це не означає, що влада діяла «в режимі он-лайн», як це робила Тимошенко, перетворюючи кожне засідання на шоу», - каже головний редактор «СіДу»
За словами Конкевича, останні п’ять років доступ до інформації був відкритий. А до приходу Віктора Ющенка на пост президента журналістів не допускали до обговорення рішень.
«Нова влада трохи перегинає палку. Такими діями вона буде негативно налаштовувати проти себе суспільну думку. Значить, не все хочуть розказати. Якщо журналісти не присутні на комісії, то рішення подаватимуться вже після чистки інформації. На мою думку цього робити не варто, але й не треба робочі засідання перетворювати на шоу», - зазначив Конкевич.
На думку голови Волинської незалежної медіа-профспілки Богдани Стельмах подібні заяви і дії – порушення українського законодавства.
«Якщо на засідання депутатських комісій не допускатимуть пресу, то це суперечитиме Законам України «Про доступ до інформації», «Про діяльність ЗМІ». У такому випадку засоби масової інформації повинні подати заяву до суду про порушення їх прав», - радить вона.
За її словами подібні заяви можуть спровокувати навіть скандал. Але в цьому випадку багато залежить від активної позиції самих журналістів.
«Такого допускати не можна, а то чиновники вилазитимуть на голову. Якщо вони не хочуть, щоб журналісти висвітлюють їх роботу непривабливо, то нехай відповідно себе поводять», - зазначає Богдана Стельмах.
«Своєрідними хитрощами влади» називає подібні дії Бориса Клімчука головний редактор газети «Вісник&К» Євген Хотимчук.
«По великому рахунку подібна відмова у доступі до інформації – ненормальна. Адже всі державні заклади працюють відкрито. Але з іншого боку: вічно ті чиновники, депутати гризуться. Хай вони краще діло роблять. Бабі Маньці з Ветлів геть не цікаво, як вони сваряться. Хай проведуть ліпше у її село газ, дорогу зроблять», - вважає головний редактор «Вісника»
Але, каже він, «темники» навряд чи повернуться.
«Є багато моментів, про які не варто знати людям. Що з того, що ми знаємо, що діється навколо аеропорту? Хай би ліпше ми не знали, але мали змогу літати Єгипет, в Москву…Хай мовчать але діло роблять. Чи повернуться темники? – навряд. Та з іншого боку що нам дала відкритість? Дайте нам результат. Нерозумно казати наперед. Аеродром – живий приклад», - зазначає головний «вісниківець».
Євген Хотимчук каже, що така закритість навіть може бути виправдана.
«Якщо закритість в ім’я конкретно справи – я за. Закрийтеся на десять замків, але через рік зробіть газ у Маневичах. Нам може це подобатись чи не подобатись. Але якщо таке буде запроваджено і не буде толку – ми скажемо своє слово: ховалися-ховалися і нічого не втяли. Ми навчилися говорити про високі матерії, але забули про простий народ
Я часто буваю в Білорусі. Там усі кричать про закритість інформації, але прості люди моляться на Лукашенка, їм байдуже до того, як приймалися рішення», - каже Хотимчук.
Великої проблеми у подібних заявах не бачить головний редактор «Волинської газети» Володимир Данилюк.
«Я не вважаю, що це прояви цензури. У країнах Західної Європи немає практики присутності журналістів на робочих засіданнях. ЗМІ працюють у інших умовах. І нам треба вчитися працювати у інших стандартах. Не сидіти на офіційних заходах, а знаходити інформацію, на яку звертатимуть увагу й чиновники», - каже редактор.
За його словами, журналістам варто працювати енергійніше і ефективніше.
«Всі знають склад кожної комісії. Ніхто не заважає дізнаватися у голови чи членів комісії про ті чи інші аспекти, про те, які були винесені пропозиції. Ніхто не забороняє журналістам звернутися з письмовим проханням до голови комісії, аби представника преси пустили на засідання», - зазначає Данилюк.
Головний редактор «Волинь-нової» Степан Сачук запевнив, що особисто добре знайомий з нинішнім волинським губернатором. За словами Сачука, недемократичні методи нехарактерні для роботи Клімчука.
«На жаль, я не чув, у якому контексті було сказано про закритість комісій, тому такі слова об’єктивно оцінити не можу. Зі своєї практики можу сказати, що Борис Клімчук журналістів поважає і цінує. Він завжди нормально співпрацював зі ЗМІ. А засідання комісій – не закрите судове засідання і облрада - не режимний об’єкт. Я особисто у нього поцікавлюся, що він мав на увазі», - пообіцяв головний редактор «Волині».
Згадав Сачук і про обіцянку Клімчука не спілкуватися з пресою перші три місяці своєї роботи.
«Подібна практика доволі поширена – звітуватися про виконану роботу на новій посаді не раніше, ніж через сто днів після призначення. Але ж Клімчук таки дав невелике інтерв’ю в перший робочий день. Виходить, що він одне декларує, а інше робить. На мою думку, якщо сказав, що не буде спілкуватися з пресою і це його принцип, то треба цього дотримуватися. Навіть, якщо перестріли на вулиці, досить просто вибачитися і повторити, що з пресою не поки не спілкуватиметься», - вважає головний редактор "Волині".
Політолог і журналіст Тарас Літковець вважає, що подібні заяви суперечать європейській практиці та традиціям.
«У Європі всі політичні і державні діячі відразу після «сходження на трон» базують свою роботу з першого і до останнього дня на відкритості і прозорості. А ЗМІ – це очі й вуха громадян. І подібні заяви на будь-якому рівні чиновникам не додають популярності», - вважає політолог.
Тарас Літковець каже, що подібні дії й заяви – відхід від демократії.
«Загроза повернення «темників» зростає якщо не щодня, то кожного тижня. Центральні українські телеканали уже копіюють російські, де електронні ЗМІ повністю контрольовані владою. Вже є сигнали, коли діюча влада намагається контролювати, регулювати, зрештою, «приручити» засоби масової інформації. А конструктивна критика зажди потрібна», - зауважує Літковець.
До слова, «ВН» поцікавилися і у прес-служб, чи змінилась схема їх роботи із засобами масової інформації. Костянтин Лоцман запевнив, що поки що ніяких розпоряджень щодо роботи з журналістами не поступало. За його словами, всі засідання комісій облради відкриті для ЗМІ.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 23
Дрогба
Показати IP
7 Квітня 2010 19:35
Клімчук почав не з того.
Йому не на пресу наступать треба йому треба старих пердунів розігнать і набрати молодих і енергійних людей таких як Башкаленко наприклад
маруся
Показати IP
7 Квітня 2010 20:30
це вже давно таке робиться...особливо в медицині!
ваап
Показати IP
7 Квітня 2010 21:41
слухайте радіо Свобода
Маряна
Показати IP
7 Квітня 2010 23:50
Шановні а що ви чекали? Ви ж бачете яких ""профффесіоналів" набрали в команду (говорять на підході до Башкаленка ще один "профі" якийсь Курилюк О) і що ви думали, що вони свої "вміння" офіційно будуть презентувати??? А крім того пан Губернатор має "далекоглядні" плани щодо ЗМІ зокрема є достовірна інформація що планується зміна в газеті волинь та на волинському, так активно сватають заступника "невдаху" пана -Святослава от і думайте колеги...
Петро
Показати IP
7 Квітня 2010 23:52
Так таких як Башкаленко треба набрати побільше :) щоб ЗМІ та міліція завши будемо з роботою :)))
в чому проблема? "демократична влада" привчила всіх до "трьопу"... проблема, що люди хочуть спершу зробити. а потім про це писати?
Малин
Показати IP
8 Квітня 2010 10:09
Навіщо Клімчуку «бажано без преси?» - наприклад щоб Башкаленко виконував функції першого заступника голови ОДА без офіційного розпорядження про його призначення! Хтось бачив документ яким він призначений на посаду? Власне тому й не треба преса!!!
знаю
Показати IP
8 Квітня 2010 10:32
До речі, Клім не наївний. він буде працювати на контрастах: Шиба на своїх прес-конференціях знову розтікатиметься мислею по древу і розказувати, що було б, якби було і вчергове запобігатиме перед журналістами, що він завжди і робить. А Б.П. буде строїти з себе людину діла, а не тріпача. в результаті - за кілька місяців знову стане "нашим Борисом Петровичем" - най, най, най!!!! А Шибі він же сплете личаки.
Оглядач
Показати IP
8 Квітня 2010 13:00
Українцям не треба знати як робиться ковбаса і політика - це геть не ново.
А Степан Дорофійович - ще той мудрагель, а Данилюк - взагалі молодець, відразу конструктив видав "І нам треба вчитися працювати у інших стандартах". Справжній журнастіст розуміє своє місце в системі і пристосується і так, і отак.
А яка різниця Ковбаса чи "колбаса" - аби була...те ж стосується політики.
Реформи і порядок
Показати IP
8 Квітня 2010 15:00
Клімчук мудра і порядна людина і це свято для Волині,що він повернувся.
Ну от, власне, те, про що я застерігала: зараз самі ж журналісти (члени НСЖУ при чому, так би мовити "профі") будуть погоджуватися з позицією Клімчука. Проте сподіваються, що знайдуться все ж такі, хто не збирається миритися з порушенням прав людини, задекларованих у Конвенції ООН та Конституції України, а також підкріплених рядом чинних законів про діяльність ЗМІ та органів влади. Найближчим часом буде підготовано лист-звернення до обласної верхівки і поширено серед ЗМІ. Хочеться вірити в готовність нашої журналістики відстоювати свої професійні права і права людини.
маруся
Показати IP
8 Квітня 2010 19:27
Не впевнена, що тут мудрагелі свої розпускають саме журналюги...Мене більше цікавлять самі "ВНківці". Всіх запитують, а де ваша позиція?І ще. Чому вчора не було фото, а сьогодні - нате, усі портрети, щоб було видно, а не лише чути - хто за кого!
Справедлива
Показати IP
8 Квітня 2010 21:50
Я лише іноді читаю це видання (ВН)
Думаю, що тут більше нема журналістики.
Продались Грицюку, Шибі, Башкаленку, Клімчуку і іншим. Читати треба неупереджені інтернет видання : ВП 2010 і звичайно VIP
Суб'єктивний до Справедлива
Показати IP
9 Квітня 2010 09:54
Думаєш, що VIP неупереджене видання?)
Це смішно...
Данилюк +1000500
Показати IP
9 Квітня 2010 11:41
Вот-вот, работать надо, искать информацию, а не сидеть часами на заседаловках и потом вешать людям, что сказал такой-то такой-то и какую глупость в ответ ляпнул такой-то такой-то. Шевелитесь. Двигайтесь. Чем сложнее условия, тем лучше должна варить голова... если в ней что-то есть, кроме правокачаловки. Что-то не помню, чтобы Клим хоть раз упустил возможность покрасоваться перед СМИ )))
Знаючий
Показати IP
9 Квітня 2010 11:47
Підлабузники. Такі самі, як і Клімчук. При будь-якій владі на коні. А його рішення щодо ЗМІ — тривожний дзвіночок для журналістів. Якщо це так залишити, то скоро доведеться всім писати про тиху водичку й зелену травичку, у владні кабінети перестануть пускати. Усе буде робитися втіхаря.
)))
Показати IP
10 Квітня 2010 01:24
не парьтесь, коллеги
волынские СМИ и в дальнейшем будут выполнять функцию сливных бачков
наши премиальные и лауреатские от нас никуда не денутся
на заседаловках по-прежнему будем с трепетом ловить каждый высокопоставленный ляп
на ВОДТРК губернатора (хоть самого черта) будут называть строго по имени-отчеству
чтобы что-то в нашем болотце шевельнулось, надо полностью закрыть власть от СМИ. Может, тогда встрепенемся
а пока спокойной ночи )))
в Украине выполняется не более четверти судебных решений, так что судитесь на здоровье (((
маруся
Показати IP
10 Квітня 2010 10:51
Підтримую, пані Богдану!Але, надіюся, у нової влади є мізки, щоб усі ці балачки припинити. Та не зброєю,а роботою. Пане Борисе, дайте ж пресі інформаційну наживку - це їх хліб! і Ві будете у віграші, бо знатимете те, чого за ширмою ховають від Вашого ока свої люди.
А завгалом, зарано ЗМІ обливають брудом. Він же ясно сказав - почекайте три місяці. Дайте ж людині акліматизуватися!
От кого я б зачіпила, так пана Грицюка, ач як швидко "спрацювався з новим"...
КАТЯ
Показати IP
10 Квітня 2010 11:30
назвалася катею, бо двох моїх гострих коментів не було. а це вже..
щодо тем, не варто так поспішати. Якщо не хочуть, щоб про них писали - нетреба!є про що писати і кому допомагати!Байдуже до пропаганди ідеології ЗМІ - найгірший варіант.
олічка
Показати IP
10 Квітня 2010 11:34
ХТО ЩО ЗНАЄ ПРО АЗЕЙБАРЖАНСЬКІ ТА ЛИТОВСЬКІ СТРАВИ? ЛЮБОВ ЧОЛОВІКА ПРИХОДИТЬ ЧЕРЕЗ ЙОГО Ж ШЛУНОК.
А може запросимо сюди (на чат)журналістів з тих країн. Десь то Б.К. навчився так поводитися зі ЗМІ!
VSC
Показати IP
10 Квітня 2010 12:53
О чем "спик" ребята? Вероятно вы перепутали свободу слова и свободу на треп. Свобода слова не даруется или разрешается, она завоевывается самими журналистами. Так, вперед, дерзайте, воюйте, покажите что вы журналисты, а не сливные бачки.
Рідним двох полеглих Героїв із Заболоття вручили їхні ордени
Сьогодні 23:07
Сьогодні 23:07
Через зміни в законодавстві знову судили волинянина, який вкрав чотири кілограми огірків
Сьогодні 22:39
Сьогодні 22:39
Чемпіонат зі стрільби з лука зібрав у Луцьку спортсменів з різних куточків України. Фото
Сьогодні 21:43
Сьогодні 21:43
Офіційно: Париж дозволяє Україні бити французькими далекобійними ракетами по території Росії
Сьогодні 21:15
Сьогодні 21:15
«Сутність зла: тоді голод, сьогодні ракети»: у Луцьку – панахида за жертвами голодоморів. Фото
Сьогодні 20:47
Сьогодні 20:47
У Волинській ОВА сталося задимлення через залишену лампадку
Сьогодні 19:23
Сьогодні 19:23
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.