Волинський священник МП написав заяву в поліцію на своїх колишніх прихожан
У селі Ярівка Луцького району місцевий священник написав заяву до поліції на своїх колишніх прихожан. Мовляв, люди силоміць хочуть відібрати в нього храм.
Звернутися до правоохоронних органів отець Валерій вирішив після того, як релігійна громада захотіла вийти з Московського патріархату, йдеться в сюжеті ТРК «Аверс».
Нагадаємо, до управління Волинської єпархії ПЦУ звернулися представники громад із Луцького та Камінь-Каширського районів, які раніше були в МП.
Після парафіяльних зборів до митрополита Луцького і Волинського Михаїла звернулися віряни парафій Воздвиження хреста Господнього села Ярівка Горохівського деканату та Святителя Миколая Чудотворця села Ветли Камінь-Каширського деканату. Вони вирішили вийти з юрисдикції Московського патріархату й возз’єднатися з Православною церквою України.
Настоятелі цих парафій не підтримали свідомий вибір своїх вірян, тому найближчим часом тут розпочнуть служіння інші душпастирі.
Читати ще: «Священники МП мають зрозуміти: сила українського народу в єдності не з демонічною московією, а з Богом», – капелан Михайло Бучак
«Найбільша образа для людей була тоді, коли наприкінці зборів священник сказав: «Ви для мене ніхто». Розвернувся і пішов», – пригадує місцевий мешканець Ігор Ковалюк.
Жителі Ярівки зібралися на офіційні збори. Як розповідають, отець Валерій написав заяву в поліцію на колишніх прихожан після того, як селяни захотіли перейти в Православну церкву України.
У Ярівні нараховується близько 200 жителів. 120 з них – за вихід із Московського патріархату.«Відкрито кримінальне провадження на п’ять людей за прізвищами та інших, які були тут, про рейдерське захоплення храму в селі Ярівка. Відповідно до закону, парафіянами цього храму вважаються всі православні люди, хрещені православною церквою (неважливо – українською чи російською), від 18 років і до дня спочину. Ми маємо право зробити збори і проголосувати», – наголошує Ігор Ковалюк.
Люди кажуть: їхній священник вже не раз ігнорував збори громади. І цього разу отець Валерій не прийшов. Не з’явилися і його однодумці. Натомість була присутня його дружина – матінка Лариса. Жінка знімала все, що відбувалося.
«Я не є представником священника. Я маю право не висловлювати своєї думки. Все», – говорить вона.
Але під час голосування жінка виступила проти переходу місцевого храму до ПЦУ.
Протоієрей Валерій не лише настоятель місцевого храму, а ще й Благочинний Горохівського деканату. У Ярівці править уже 27 років.
У 2003 році храм вигорів вщент. Потім церкву відбудували. Люди деякий час ходили до храму на службу. Однак через ставлення отця Валерія почали їздити в сусіднє село.
«Я жителька села Ярівка. Я ходжу у Вільхівку в українську церкву. Сюди ходила, але вона не українська. Я ходила сюди пару років. Вона ближче, а після операції в мене ноги боліли. Але як на проповідь прийду, то чую: ПЦУ – сатаністи, розкольники… Не можна було цього всього переслухати. І я пішла у Вільхівку, – розповідає Любов Войтович із Ярівки. – Якщо тут, у Ярівці, буде українська церква, буде український священник, то буду ходити сюди».
Мешканці Ярівки хочуть ходити до місцевого храму, слухати проповіді українською, а не їздити за два кілометри. Водночас дивуються статкам місцевого настоятеля.
«Уже з 2014 року почали храми переходити. Тут поступили великі гроші, бо зразу почали все робити. В нас відносно невеличке село, але і вікна металопластикові поставили, і машину батюшка купив... Такі великі вкладення пішли. Ну, напевно, Кирило передав, бо, виховуючи вісім дітей, такого не матимеш. До того ж, сюди ходять 20-30 людей… Виходить, що храм робили місцеві, а ходять вигнанці. А нам немає куди піти. Хочеться ходити у свій храм... Кажуть, службу не так проводив, сповідати людей не хотів. Хлопець ішов в армію, прийшов посповідатися, а він (священник, – ВН) його не посповідав, не причастив, бо не там хрещений», – зазначає мешканка Ярівки Наталія Сойко.
Люди не проти, аби отець Валерій залишився в селі й надалі був настоятелем їхнього храму, проте сумніваються, що він захоче перейти до ПЦУ разом із паствою.
«Думаю, повороту вже не буде. Більшість людей проголосували за українську церкву. Є такі, що проти… Дасть Бог, буде українська церква. В Україні має бути українська церква. Навіщо нам російська? Вистачить тут уже тих москалів», – говорить мешканець Ярівки Валерій Зелевський.
Прийшов на збори також священник Горохівського деканату Андрій Сидор. Священнослужитель не розуміє, чому за 30 років незалежності в Україні ще є російська церква, особливо зараз, коли в країні триває кровопролитна війна.
«Сьогодні ми робимо всі одну справу, щоби наблизити перемогу над московською ордою: воїни – зі зброєю в руках, священники – з хрестом у руках… Медики, учителі, волонтери, всі люди хочуть одного – перемоги. Ми хочемо бути господарями у своїй незалежній Україні», – наголошує отець Андрій.
Збори у Ярівці провели мирно. Склали протокол. Залишилося зареєструвати документ у Волинській єпархії та узаконити статут у Волинській ОДА. Мешканці сподіваються, що вже незабаром прийдуть на службу в храм Української православної церкви.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Звернутися до правоохоронних органів отець Валерій вирішив після того, як релігійна громада захотіла вийти з Московського патріархату, йдеться в сюжеті ТРК «Аверс».
Нагадаємо, до управління Волинської єпархії ПЦУ звернулися представники громад із Луцького та Камінь-Каширського районів, які раніше були в МП.
Після парафіяльних зборів до митрополита Луцького і Волинського Михаїла звернулися віряни парафій Воздвиження хреста Господнього села Ярівка Горохівського деканату та Святителя Миколая Чудотворця села Ветли Камінь-Каширського деканату. Вони вирішили вийти з юрисдикції Московського патріархату й возз’єднатися з Православною церквою України.
Настоятелі цих парафій не підтримали свідомий вибір своїх вірян, тому найближчим часом тут розпочнуть служіння інші душпастирі.
Читати ще: «Священники МП мають зрозуміти: сила українського народу в єдності не з демонічною московією, а з Богом», – капелан Михайло Бучак
«Найбільша образа для людей була тоді, коли наприкінці зборів священник сказав: «Ви для мене ніхто». Розвернувся і пішов», – пригадує місцевий мешканець Ігор Ковалюк.
Жителі Ярівки зібралися на офіційні збори. Як розповідають, отець Валерій написав заяву в поліцію на колишніх прихожан після того, як селяни захотіли перейти в Православну церкву України.
У Ярівні нараховується близько 200 жителів. 120 з них – за вихід із Московського патріархату.«Відкрито кримінальне провадження на п’ять людей за прізвищами та інших, які були тут, про рейдерське захоплення храму в селі Ярівка. Відповідно до закону, парафіянами цього храму вважаються всі православні люди, хрещені православною церквою (неважливо – українською чи російською), від 18 років і до дня спочину. Ми маємо право зробити збори і проголосувати», – наголошує Ігор Ковалюк.
Люди кажуть: їхній священник вже не раз ігнорував збори громади. І цього разу отець Валерій не прийшов. Не з’явилися і його однодумці. Натомість була присутня його дружина – матінка Лариса. Жінка знімала все, що відбувалося.
«Я не є представником священника. Я маю право не висловлювати своєї думки. Все», – говорить вона.
Але під час голосування жінка виступила проти переходу місцевого храму до ПЦУ.
Протоієрей Валерій не лише настоятель місцевого храму, а ще й Благочинний Горохівського деканату. У Ярівці править уже 27 років.
У 2003 році храм вигорів вщент. Потім церкву відбудували. Люди деякий час ходили до храму на службу. Однак через ставлення отця Валерія почали їздити в сусіднє село.
«Я жителька села Ярівка. Я ходжу у Вільхівку в українську церкву. Сюди ходила, але вона не українська. Я ходила сюди пару років. Вона ближче, а після операції в мене ноги боліли. Але як на проповідь прийду, то чую: ПЦУ – сатаністи, розкольники… Не можна було цього всього переслухати. І я пішла у Вільхівку, – розповідає Любов Войтович із Ярівки. – Якщо тут, у Ярівці, буде українська церква, буде український священник, то буду ходити сюди».
Мешканці Ярівки хочуть ходити до місцевого храму, слухати проповіді українською, а не їздити за два кілометри. Водночас дивуються статкам місцевого настоятеля.
«Уже з 2014 року почали храми переходити. Тут поступили великі гроші, бо зразу почали все робити. В нас відносно невеличке село, але і вікна металопластикові поставили, і машину батюшка купив... Такі великі вкладення пішли. Ну, напевно, Кирило передав, бо, виховуючи вісім дітей, такого не матимеш. До того ж, сюди ходять 20-30 людей… Виходить, що храм робили місцеві, а ходять вигнанці. А нам немає куди піти. Хочеться ходити у свій храм... Кажуть, службу не так проводив, сповідати людей не хотів. Хлопець ішов в армію, прийшов посповідатися, а він (священник, – ВН) його не посповідав, не причастив, бо не там хрещений», – зазначає мешканка Ярівки Наталія Сойко.
Люди не проти, аби отець Валерій залишився в селі й надалі був настоятелем їхнього храму, проте сумніваються, що він захоче перейти до ПЦУ разом із паствою.
«Думаю, повороту вже не буде. Більшість людей проголосували за українську церкву. Є такі, що проти… Дасть Бог, буде українська церква. В Україні має бути українська церква. Навіщо нам російська? Вистачить тут уже тих москалів», – говорить мешканець Ярівки Валерій Зелевський.
Прийшов на збори також священник Горохівського деканату Андрій Сидор. Священнослужитель не розуміє, чому за 30 років незалежності в Україні ще є російська церква, особливо зараз, коли в країні триває кровопролитна війна.
«Сьогодні ми робимо всі одну справу, щоби наблизити перемогу над московською ордою: воїни – зі зброєю в руках, священники – з хрестом у руках… Медики, учителі, волонтери, всі люди хочуть одного – перемоги. Ми хочемо бути господарями у своїй незалежній Україні», – наголошує отець Андрій.
Збори у Ярівці провели мирно. Склали протокол. Залишилося зареєструвати документ у Волинській єпархії та узаконити статут у Волинській ОДА. Мешканці сподіваються, що вже незабаром прийдуть на службу в храм Української православної церкви.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 14
дідо
Показати IP
22 Червня 2022 17:33
заяви нехай пише гундяю чи путлєру...
Володимир
Показати IP
22 Червня 2022 17:53
"ВН", не забивайте простір попівськими розбірками! Краще напишіть про стан доріг у Луцьку і,коли, нарешті їх відремонтують!?
Тарас до Володимир
Показати IP
22 Червня 2022 20:37
Нажаль розвалені дороги чи відсутність велоінфраструктури нікого не цікавить. Головне розводити срач про церкви.
Просто до Тарас
Показати IP
23 Червня 2022 08:04
Ну велоінфраструктура так точно нікого не цікавить
Народна прокуратура
Показати IP
22 Червня 2022 19:02
"...кажуть, службу не так проводив, сповідати людей не хотів. Хлопець ішов в армію...прийшов посповідатися, а він його не посповідав, не причастив, бо не там хрещений», але при цьому "люди не проти, аби отець Валерій залишився в селі й надалі був настоятелем їхнього храму". Послухайте люди, та коли ж ви, врешті, станете відчувати себе ЛЮДЬМИ, а не рабами. Що ви плазуєте перед кожним хамлом, в рясі воно чи не в рясі?
Рейдер до Народна прокуратура
Показати IP
23 Червня 2022 09:48
Святий (а може не дуже ) отець наприсав заяву в поліцію про рейдерський захват церкви в селі Ярівка. Треба його запитати, чому гундяєв (більш відомий за кличкою "Патіарх Кіріл") вчинив рейдерський захват 500 (П"ятьсот) парафій УПЦ МП в Криму і перевів їх просто в МП? Де праведний гнів онуфрія, заяви в ООН, в ОБСЄ, в ПАРЄ і папі римському ?
Володимиру
Показати IP
22 Червня 2022 20:56
Це відомо і так усім розумним людям. Дороги відремонтують тоді, коли путлєр і гондєєв зі своїми прихвостнями заберуться з України. Бо кошти треба, щоб звільнити Україну від рашиської нечисті.
Пцушникам
Показати IP
22 Червня 2022 21:33
Та побудуйте собі церкви та ходіть до них. Батюшка відбудував після пожежі, душу вклав, а його виганяють ті, хто взагалі до церкви раз на рік ходить (у кращому випадку).
скептик до Пцушникам
Показати IP
22 Червня 2022 22:15
а не люди часом відбудовували храм ? НЕ ВІРЮ, що мааацковський пописько хоча б одну власну гривню вклав
Новинський до скептик
Показати IP
23 Червня 2022 09:53
Може Новинський або Мертвечук спонсорнув ремонт. Тепер, коли бабки вкладені, а церква перейшла в ПЦУ, Новинський йому повириває самі знаєте що. Ні, не гланди.
лучани до Пцушникам
Показати IP
23 Червня 2022 07:48
геть з української землі.
Мокшам до Пцушникам
Показати IP
23 Червня 2022 09:01
Царь батюшка..йо.йо..йо ..зомбодятли
..мерзота
Анонім
Показати IP
23 Червня 2022 09:29
200 жителів... , а прихожан? Атеїсти, пцу мають вирішувати долю УПЦ? А якщо до вас додому прийде сидор і налаштує людей проти вас... Скажуть не так живете, забрати громадою ваше помешкання, приємно буде???
Стидоба вам всім в тій Ярівці!!!
Василь
Показати IP
23 Червня 2022 11:41
Хто такі московські мракобіси зрозуміло всім свідомим людям. Питання до Держави, чому на четвертому місяці війни далі існує московська церква і так вільно і нахабно почуваються ці кацапські агенти в нашій державі? Чому не працює закон про колаборантів, чому закривають очі на цю антидержавну діяльність московських попів і чому дозволяється їм чинити підривну діяльність в тилу, коли на фронті щодня гинуть захисники нашої держави? Для того щоб цей рускій мір тут так вільно почувався???
Атака на Суми: росіяни вперше вдарили шахедом зі шрапнеллю
Сьогодні 11:46
Сьогодні 11:46
Росія в обмін на військову допомогу передала Північній Кореї мільйон барелів нафти, – ЗМІ
Сьогодні 11:29
Сьогодні 11:29
В Україні реформують військову освіту з врахуванням бойового досвіду та програми НАТО
Сьогодні 10:56
Сьогодні 10:56
Вірші від Жадана, святковий концерт та виставка: як Луцьк відзначив День Гідності та Свободи. Фоторепортаж
Сьогодні 10:23
Сьогодні 10:23
У Володимирі з палаючого будинку врятували чоловіка
Сьогодні 10:06
Сьогодні 10:06
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.