Вчені ідентифікували секретний компонент у картинах Леонардо да Вінчі
Видатні художники Західної Європи, які увійшли в історію мистецтва як «Старі майстри» (група митців від епохи Відродження до другої половини ХІХ століття) використовували у своїх роботах секретний інгредієнт, який нарешті вдалося ідентифікувати вченим.
Про це йдеться у дослідженні, яке опублікував журнал Nature Communications, передає УНІАН.
Так, на всесвітньо відомих полотнах таких художників, як Леонардо да Вінчі, Сандро Боттічеллі та Рембрандт знайшли залишки яєчного жовтка, який художники, найімовірніше, навмисне поєднували з олійною фарбою, щоб змінити її властивості.
Дослідники кажуть, що раніше цей інгредієнт на полотнах хибно сприймали за випадкове забруднення. Однак тепер стає зрозуміло, що митці навмисне міксували інгредієнти й фактично створили нову техніку використання олійної фарби для відтворення нових «ефектів» на полотні.
Читати ще: У Франції випадково знайшли картину Брейгеля за 800 тисяч євро
Як прокоментував автор дослідження з німецького Технологічного інституту Карлсруе Офелі Ранке, жовток – це той компонент, який здатний суттєво змінити властивості фарби. Це вдалося перевірити під час реальних практичних досліджень: вчені спробували відтворити тодішню техніку виготовлення фарби, використовуючи чотири інгредієнти – яєчний жовток, дистильовану воду, лляну олію та пігмент для змішування двох історично популярних і значущих кольорів – свинцевого білого та ультрамаринового синього.
Читати ще: Викрадена та продана в Італії. Знайдені документи при відкривають завісу історії матері да Вінчі
«Наші результати показують, що навіть з дуже невеликою кількістю яєчного жовтка можна досягти дивовижної зміни властивостей олійної фарби, що демонструє, наскільки це могло бути корисним для художників», – вказав він.
Раніше схожу техніку використовували у Стародавньому Єгипті. Там вигадали темперну фарбу – поєднання яєчного жовтка із порошкоподібними пігментами та водою. Однак використання цього компонента з олійною фарбує дозволяє досягти більш інтенсивних кольорів, які плавно поєднуються один з одним під час роботи. Також жовток дозволяє довше використовувати фарбу в роботі, оскільки завдяки його додаванню вона не так швидке висихає.
Однак є в цьому міксі й ґанджі, зокрема те, що картини, намальовані такими матеріалами, більш вразливі до сонячного світла, пошкоджень, а також схильні з часом темніти.
Читати ще: Віденський музей нахиляє картини, щоб проілюструвати загрозу зміни клімату
Також Ранке зазначив, що відчутну різницю між картинами, де є яєчний жовток та де його немає, можна простежити на прикладі картини Леонардо да Вінчі «Мадонна з гвоздикою»: робота демонструє очевидні зморшки на обличчі Марії та дитини, яких вдалося б запобігти при додаванні до олійної фарби яєчного жовтка.
Однією з причин появи зморшок може бути недостатня кількість пігментів у фарбі: «Це досить дивно, тому що у фарбі така ж кількість пігменту, але наявність яєчного жовтка змінює все», – каже він.
Також вчені взяли до уваги роботу «Оплакування мертвого Христа» Боттічеллі. Її виконано переважно темперою, але для фону та деяких другорядних елементів використано олійну фарбу. Раніше вчені вже виявляли в його роботах присутність білків у фарбі, однак лише зараз дійшли висновку, що він міг додавати цей компонент навмисне.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це йдеться у дослідженні, яке опублікував журнал Nature Communications, передає УНІАН.
Так, на всесвітньо відомих полотнах таких художників, як Леонардо да Вінчі, Сандро Боттічеллі та Рембрандт знайшли залишки яєчного жовтка, який художники, найімовірніше, навмисне поєднували з олійною фарбою, щоб змінити її властивості.
Дослідники кажуть, що раніше цей інгредієнт на полотнах хибно сприймали за випадкове забруднення. Однак тепер стає зрозуміло, що митці навмисне міксували інгредієнти й фактично створили нову техніку використання олійної фарби для відтворення нових «ефектів» на полотні.
Читати ще: У Франції випадково знайшли картину Брейгеля за 800 тисяч євро
Як прокоментував автор дослідження з німецького Технологічного інституту Карлсруе Офелі Ранке, жовток – це той компонент, який здатний суттєво змінити властивості фарби. Це вдалося перевірити під час реальних практичних досліджень: вчені спробували відтворити тодішню техніку виготовлення фарби, використовуючи чотири інгредієнти – яєчний жовток, дистильовану воду, лляну олію та пігмент для змішування двох історично популярних і значущих кольорів – свинцевого білого та ультрамаринового синього.
Читати ще: Викрадена та продана в Італії. Знайдені документи при відкривають завісу історії матері да Вінчі
«Наші результати показують, що навіть з дуже невеликою кількістю яєчного жовтка можна досягти дивовижної зміни властивостей олійної фарби, що демонструє, наскільки це могло бути корисним для художників», – вказав він.
Раніше схожу техніку використовували у Стародавньому Єгипті. Там вигадали темперну фарбу – поєднання яєчного жовтка із порошкоподібними пігментами та водою. Однак використання цього компонента з олійною фарбує дозволяє досягти більш інтенсивних кольорів, які плавно поєднуються один з одним під час роботи. Також жовток дозволяє довше використовувати фарбу в роботі, оскільки завдяки його додаванню вона не так швидке висихає.
Однак є в цьому міксі й ґанджі, зокрема те, що картини, намальовані такими матеріалами, більш вразливі до сонячного світла, пошкоджень, а також схильні з часом темніти.
Читати ще: Віденський музей нахиляє картини, щоб проілюструвати загрозу зміни клімату
Також Ранке зазначив, що відчутну різницю між картинами, де є яєчний жовток та де його немає, можна простежити на прикладі картини Леонардо да Вінчі «Мадонна з гвоздикою»: робота демонструє очевидні зморшки на обличчі Марії та дитини, яких вдалося б запобігти при додаванні до олійної фарби яєчного жовтка.
Однією з причин появи зморшок може бути недостатня кількість пігментів у фарбі: «Це досить дивно, тому що у фарбі така ж кількість пігменту, але наявність яєчного жовтка змінює все», – каже він.
Також вчені взяли до уваги роботу «Оплакування мертвого Христа» Боттічеллі. Її виконано переважно темперою, але для фону та деяких другорядних елементів використано олійну фарбу. Раніше вчені вже виявляли в його роботах присутність білків у фарбі, однак лише зараз дійшли висновку, що він міг додавати цей компонент навмисне.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.