У Лондоні вперше відтворять музику з концтабору Аушвіц
![](/resize/450x236/r/files/news/2023/11-24/372657/photo_2023-11-24_12-44-21.jpg)
Лондонський композитор Лео Геєр вирішив реконструювати музику оркестру, який грав у концтаборі Аушвіц.
Про це повідомляє Бабель з посиланням на CNN.
Геєр розповів, що випадково натрапив на колекцію музичних рукописів під час відвідин Аушвіцу в 2015 році. До музею він їздив, щоб створити музику на згадку про Мартіна Гілберта – це британського історика та експерта з Голокосту, який помер у лютому 2015 року. Геєр вирушив до Польщі, щоб «відчути серйозність» робіт Гілберта. Там він зустрівся з архіваріусом меморіалу і музею, який згадав, що є залишки партитур, які виконували оркестри в таборі.
За місяць Геєр повернувся до Польщі, щоб перевірити результати. В архіві знайшли 210 музичних творів різного рівня завершеності. Тоді чоловік захотів відтворити їх та втілити у життя.
Багато з цих фрагментів неповні, а деякі обгоріли по краях. Завданням Гаєра було поєднати частини. Готовий твір називається «Оркестри Аушвіцу». Чотири з відреставрованих творів виконає оркестр Геєра Constella Music.
Читати ще: У Луцьку відроджуватимуть українські барокові партеси
Лео Геєр розповів CNN, що в більшості концентраційних таборів були такі собі оркестри, що складалися з увʼязнених, які грали на будь-яких доступних їм інструментах. У певний час в Аушвіці було шість оркестрів, і всі вони були суворо санкціоновані СС, а в деяких випадках і створені на замовлення СС. Здебільшого вони були досить маленькими і мали «химерну суміш інструментів», найпоширенішими були акордеони та саксофони.
У жіночому оркестрі в Біркенау роками не було віолончеліста, поки не вдалося знайти одного. Цією віолончелісткою була Аніта Ласкер-Валфіш. Вона пережила Голокост і досі мешкає у Великій Британії. Її онук Саймон Волфіш візьме участь у цьому концерті в лондонському театрі Седлерс Веллс.
Читати ще: Кожну історію прожила. Лучанка Леся Бондарук написала книгу про українців у таборах ГУЛАГу
Аніта Ласкер-Валфіш розповіла CNN про свій досвід в оркестрі: «Наше завдання полягало в тому, щоб щоранку і щовечора грати біля воріт табору, аби охоронці, що йдуть і приходять, марширували акуратно в такт маршам, які ми грали. Ми також мали бути доступними в будь-який час, щоб виступати перед окремими співробітниками СС, які приходили до нашого кварталу і хотіли послухати музику після того, як відправили на смерть тисячі людей».
За її словами, інколи оркестри таємно грали для інших вʼязнів. Також були випадки, коли для підйому в концтаборі використовували музику. Деякі вʼязні бунтували через музику – наприклад, «вплітали» в марші польський державний гімн.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це повідомляє Бабель з посиланням на CNN.
Геєр розповів, що випадково натрапив на колекцію музичних рукописів під час відвідин Аушвіцу в 2015 році. До музею він їздив, щоб створити музику на згадку про Мартіна Гілберта – це британського історика та експерта з Голокосту, який помер у лютому 2015 року. Геєр вирушив до Польщі, щоб «відчути серйозність» робіт Гілберта. Там він зустрівся з архіваріусом меморіалу і музею, який згадав, що є залишки партитур, які виконували оркестри в таборі.
За місяць Геєр повернувся до Польщі, щоб перевірити результати. В архіві знайшли 210 музичних творів різного рівня завершеності. Тоді чоловік захотів відтворити їх та втілити у життя.
Багато з цих фрагментів неповні, а деякі обгоріли по краях. Завданням Гаєра було поєднати частини. Готовий твір називається «Оркестри Аушвіцу». Чотири з відреставрованих творів виконає оркестр Геєра Constella Music.
Читати ще: У Луцьку відроджуватимуть українські барокові партеси
Лео Геєр розповів CNN, що в більшості концентраційних таборів були такі собі оркестри, що складалися з увʼязнених, які грали на будь-яких доступних їм інструментах. У певний час в Аушвіці було шість оркестрів, і всі вони були суворо санкціоновані СС, а в деяких випадках і створені на замовлення СС. Здебільшого вони були досить маленькими і мали «химерну суміш інструментів», найпоширенішими були акордеони та саксофони.
У жіночому оркестрі в Біркенау роками не було віолончеліста, поки не вдалося знайти одного. Цією віолончелісткою була Аніта Ласкер-Валфіш. Вона пережила Голокост і досі мешкає у Великій Британії. Її онук Саймон Волфіш візьме участь у цьому концерті в лондонському театрі Седлерс Веллс.
Читати ще: Кожну історію прожила. Лучанка Леся Бондарук написала книгу про українців у таборах ГУЛАГу
Аніта Ласкер-Валфіш розповіла CNN про свій досвід в оркестрі: «Наше завдання полягало в тому, щоб щоранку і щовечора грати біля воріт табору, аби охоронці, що йдуть і приходять, марширували акуратно в такт маршам, які ми грали. Ми також мали бути доступними в будь-який час, щоб виступати перед окремими співробітниками СС, які приходили до нашого кварталу і хотіли послухати музику після того, як відправили на смерть тисячі людей».
За її словами, інколи оркестри таємно грали для інших вʼязнів. Також були випадки, коли для підйому в концтаборі використовували музику. Деякі вʼязні бунтували через музику – наприклад, «вплітали» в марші польський державний гімн.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
![](/public/images/coment_smile.png)
Коментарів: 0
Покровський напрямок лишається найпекельнішим: за добу відбито 52 ворожі атаки, – Генштаб
Сьогодні 09:15
Сьогодні 09:15
«Війна показує людську сутність». Як на Волині перепочиває і тренується бригада ім. Івана Богуна
Сьогодні 08:09
Сьогодні 08:09
В уряді назвали втрати зернових через спеку
Сьогодні 07:41
Сьогодні 07:41
На Волині 60 людей мають статус жертв торгівлі людьми
Сьогодні 07:15
Сьогодні 07:15
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.