Скульптура всесвітньо відомого українського митця у Луцьку
На Пейзажній алеї в Києві знаходиться одна з найвідоміших сьогодні у світі сучасних скульптур: 6-метрова бронзова людська постать із зверненим до неба обличчям, а на ньому – величезна прозора крапля дощу.
У мовчазному діалозі людина як одна із форм життя, не важливіша за будь-яку іншу, приймає меседж від довкілля і готова всотувати його, мов пухка спрагла земля, яка чекає на життєдайну вологу. Чи є між ними взаєморозуміння, а чи вони лише на шляху до цього після болючої конфронтації у співіснуванні?
«Дощ» Назара Білика. Фото bilyknazar.com
У 2010 році з ескізу був реалізований перший успішний публічний проект «Дощ» молодого українського скульптора Назара Білика. Вкладений у цю працю задум, його локалізація у міському просторі склали феномен мистецького медитативного твору, який спровокував потужний емоційний сплеск у глядачів. Особливою обставиною появи цієї скульптури у Пейзажній алеї була загроза забудови саме цієї ділянки: події розвивалися спонтанно, хаотично у режимі «Потрібно терміново щось зробити!» Та результат виявився благотворним для цього публічного середовища – скульптура «Дощ» стала одним із символів сучасного Києва, а її копія тепер прикрашає один із парків у Массачусетсі, США.
«Дощ» Назара Білика на Пейзажній алеї. Фото bilyknazar.com
Сьогодні Назар Білик, зі знаної мистецької родини видатних скульпторів України Валентина Борисенка і Миколи Білика, є одним із найвідоміших молодих українських мистців. Його роботи експонуються у найпрестижніших музейних та виставкових залах України. У вересні минулого року Назар завершив роботу над новою 5-метровою скульптурою «Простір навколо», а в грудні-січні в Національному музеї «Київська картинна галерея» демонструвався великий персональний проект «Уявні відстані». Творами талановитого українця активно цікавляться на авторитетних світових аукціонах. Художникові цікава творча комунікація із колегами у форматах кураторських проектів, резиденцій, симпозіумів, пленерів, учасником яких він став з 1995 року.
Автор і «Дощ». Фото bilyknazar.com
Однією із важливих подій яскравої мистецької кар’єри Назара Білика стала його участь разом із батьком Миколою Біликом у Міжнародному пленерів скульптури в камені «Пам'ять крізь призму віків», який відбувся 12-30 липня 2001 року у Луцьку. На той час це був один із найбільших представницьких заходів країни і зібрав 33 мистців із України, Польщі, Білорусі, Росії, США. Створені під час пленеру скульптурні композиції були подаровані місту і розташовані на його вулицях. Видавництвом «Ініціал» був виданий каталог, який містить світлини про перебування мистців у Луцьку, процес створення скульптур, миті спілкування з колегами, лучанами.Сторінки з каталогу пленеру
Власне, це була цікава практика у вивченні взаємодії мистецького об’єкту з міським середовищем. Скульптурна композиція «В полоні протиріч» Назара Білика, створена ним під час пленеру, знаходиться у центрі міста, де щодня проходить багато людей. Це скверик на розі вулиці Винниченка та Театральної площі, біля готелю «Україна».
Молодий скульптор звернувся до містян мовою сучасної пластики для зображення складної внутрішньої безодні людини, яка «закам’яніла» у сплетінні непевності і рішучості – вічної муки вибору між добром і злом. Цікава співдія насиченого руху гомінкого перехрестя міста у контрасті із острівцем тиші скверу, центром якого є людська фігура, замкнена кам’яним полоном власних душевних опозицій. Вже у цій роботі, реалізованій Назаром 16 років тому, відчувається його вміння втілити медитативний ефект мистецького об’єкту серед буденної суєти і шуму, які стали постійним тлом міського життя. Сьогодні з’явилися нові джерела звукових потоків: молоді люди постійно слухають музику у навушниках, нехтуючи небезпеками вулиць, а розмова мобільним телефоном «на ходу» – типова картинка наших днів. Дехто, мабуть, і не помічає у поспіху, що в цій локації знаходиться скульптура! Чи не занадто ми поспішаємо?
То ж зупиніться, зробіть кількахвилинну паузу у цьому острівці тиші в центрі Луцька, де час уповільнюється і гамір зникає… Розгляньте риси обличчя людської фігури, затиснутої до щему кісток у коконі протиріч… Ця скульптура якимось незбагненним чином «перемикає» нас з режиму постійного включення «в життя» у сповільнене споглядання, в роздуми про закутки власної душі. Але не чекайте від автора готових відповідей! Його робота змусить вас стишити буденну суєту, але не запропонує готових покрокових інструкцій на кожен день.
Марія Пилипчук
Фото скульптури «Дощ» Назара Білика з сайту http://bilyknazar.com/
Фото для каталогу пленеру у Луцьку – Віктора Чухрая (2001 рік)
Фото скульптури Назара Білика «В полоні протиріч» авторки
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
У мовчазному діалозі людина як одна із форм життя, не важливіша за будь-яку іншу, приймає меседж від довкілля і готова всотувати його, мов пухка спрагла земля, яка чекає на життєдайну вологу. Чи є між ними взаєморозуміння, а чи вони лише на шляху до цього після болючої конфронтації у співіснуванні?
«Дощ» Назара Білика. Фото bilyknazar.com
У 2010 році з ескізу був реалізований перший успішний публічний проект «Дощ» молодого українського скульптора Назара Білика. Вкладений у цю працю задум, його локалізація у міському просторі склали феномен мистецького медитативного твору, який спровокував потужний емоційний сплеск у глядачів. Особливою обставиною появи цієї скульптури у Пейзажній алеї була загроза забудови саме цієї ділянки: події розвивалися спонтанно, хаотично у режимі «Потрібно терміново щось зробити!» Та результат виявився благотворним для цього публічного середовища – скульптура «Дощ» стала одним із символів сучасного Києва, а її копія тепер прикрашає один із парків у Массачусетсі, США.
«Дощ» Назара Білика на Пейзажній алеї. Фото bilyknazar.com
Сьогодні Назар Білик, зі знаної мистецької родини видатних скульпторів України Валентина Борисенка і Миколи Білика, є одним із найвідоміших молодих українських мистців. Його роботи експонуються у найпрестижніших музейних та виставкових залах України. У вересні минулого року Назар завершив роботу над новою 5-метровою скульптурою «Простір навколо», а в грудні-січні в Національному музеї «Київська картинна галерея» демонструвався великий персональний проект «Уявні відстані». Творами талановитого українця активно цікавляться на авторитетних світових аукціонах. Художникові цікава творча комунікація із колегами у форматах кураторських проектів, резиденцій, симпозіумів, пленерів, учасником яких він став з 1995 року.
Автор і «Дощ». Фото bilyknazar.com
Однією із важливих подій яскравої мистецької кар’єри Назара Білика стала його участь разом із батьком Миколою Біликом у Міжнародному пленерів скульптури в камені «Пам'ять крізь призму віків», який відбувся 12-30 липня 2001 року у Луцьку. На той час це був один із найбільших представницьких заходів країни і зібрав 33 мистців із України, Польщі, Білорусі, Росії, США. Створені під час пленеру скульптурні композиції були подаровані місту і розташовані на його вулицях. Видавництвом «Ініціал» був виданий каталог, який містить світлини про перебування мистців у Луцьку, процес створення скульптур, миті спілкування з колегами, лучанами.Сторінки з каталогу пленеру
Власне, це була цікава практика у вивченні взаємодії мистецького об’єкту з міським середовищем. Скульптурна композиція «В полоні протиріч» Назара Білика, створена ним під час пленеру, знаходиться у центрі міста, де щодня проходить багато людей. Це скверик на розі вулиці Винниченка та Театральної площі, біля готелю «Україна».
Молодий скульптор звернувся до містян мовою сучасної пластики для зображення складної внутрішньої безодні людини, яка «закам’яніла» у сплетінні непевності і рішучості – вічної муки вибору між добром і злом. Цікава співдія насиченого руху гомінкого перехрестя міста у контрасті із острівцем тиші скверу, центром якого є людська фігура, замкнена кам’яним полоном власних душевних опозицій. Вже у цій роботі, реалізованій Назаром 16 років тому, відчувається його вміння втілити медитативний ефект мистецького об’єкту серед буденної суєти і шуму, які стали постійним тлом міського життя. Сьогодні з’явилися нові джерела звукових потоків: молоді люди постійно слухають музику у навушниках, нехтуючи небезпеками вулиць, а розмова мобільним телефоном «на ходу» – типова картинка наших днів. Дехто, мабуть, і не помічає у поспіху, що в цій локації знаходиться скульптура! Чи не занадто ми поспішаємо?
То ж зупиніться, зробіть кількахвилинну паузу у цьому острівці тиші в центрі Луцька, де час уповільнюється і гамір зникає… Розгляньте риси обличчя людської фігури, затиснутої до щему кісток у коконі протиріч… Ця скульптура якимось незбагненним чином «перемикає» нас з режиму постійного включення «в життя» у сповільнене споглядання, в роздуми про закутки власної душі. Але не чекайте від автора готових відповідей! Його робота змусить вас стишити буденну суєту, але не запропонує готових покрокових інструкцій на кожен день.
Марія Пилипчук
Фото скульптури «Дощ» Назара Білика з сайту http://bilyknazar.com/
Фото для каталогу пленеру у Луцьку – Віктора Чухрая (2001 рік)
Фото скульптури Назара Білика «В полоні протиріч» авторки
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 4
Лучанин
Показати IP
11 Лютого 2018 18:33
Будьте уважні! Бережіть те що ви маєте, а маєте ви багато доброго котре не цінуєте.
Депутат
Показати IP
12 Лютого 2018 08:30
Це ж можна'за добре бабло продати, а там щось збудувати і теж продати.
Лучанка
Показати IP
5 Березня 2018 19:19
Ну що полішуки це вам не там-там анреналінами
Вовк
Показати IP
20 Квітня 2019 17:14
Вася та Ірина - Ау!!!!!!
Земельні реформи у селах Горохівщини 1920-1930-х років
Сьогодні 15:49
Сьогодні 15:49
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.