Про життя, пологи і смерть: у Туреччині знайшли наскельні малюнки віком 8 тисяч років
У Туреччині розшифрували наскельні малюнки віком близько 8 тисяч років, які виявили у печері Інкая. Основною темою малюнків є життя та смерть. Також на скелях є детальні зображення вагітності та пологів.
Про це повідомляє Українська правда. Життя.
Під час цих же досліджень вчені виявили ще одну печеру, розташовану за 5 кілометрів від печери Інкая.
Відкриття обох печер – одне з найважливіших в Анатолії за останні роки. Наскельні малюнки проливають світло на життя людей в епоху неоліту.
Наприклад, знахідка вказує на те, що люди доісторичного часу багато знали про пологи та вагітність.
Малюнки, знайдені в обох печерах, датуються періодом пізнього неоліту. Їх виявили у 2015 році, однак вчені описали досліджену знахідку в журналі Praehistorische Zeitschrift лише зараз. Дослідження очолив науковець Дерія Ялчиклі з Університету Чанаккале.
Коли команда проаналізувала печери Балталін та Інкая, виявилося, що вони мали різні функцій.
На малюнках в одній з печер зображувались мисливці, а в іншій – релігійні фігури.
«Соціальні та релігійні системи в Західній Анатолії в період неоліту і енеоліту є важливим питанням анатолійської археології, і вивчення настінних малюнків в печерах Балталін та Інкая може дати деякі важливі відповіді», – каже археолог Дерія Ялчиклі у коментарі Arkeonews.
«Мисливці за скарбами» частково пошкодили печеру Інкая, бо використовували динаміт. Та незважаючи на ці пошкодження, печера дала дослідникам важливу інформацію про епоху неоліту.
Печера Інкая розташована за 2,5 км від району Деліче. На кожній зі стін є малюнки. В основній частині композиції з лівого боку від входу також зображено чотирьох людей, які танцюють.Праворуч від них зображена людина в хутрі та з простягнутою вперед рукою. Це шаман, який допомагає людським духам перейти у світ мертвих.
Ліворуч від нього – плід, що росте в утробі матері. А на іншій стіні – людина зі змією за спиною. Фахівці інтерпретують це зображення як «момент смерті», адже змія уособлює смерть.
Також на малюнку є мертва людина без голови, яку віддають на поталу стерв’ятникам.
Частини малюнків, що представляють життя, зображають формування плоду в утробі жінки, його розвиток і народження, а також радість від появи нового життя у спільноті. Дослідники відзначають роль шамана в цьому процесі.
«Життя і смерть – теми наскельного живопису в печері Інкая», – кажуть вчені.
На їхню думку, наскельні малюнки з печери Інкая періоду неоліту допоможуть заповнити прогалину в історії анатолійського живопису та скульптури.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про це повідомляє Українська правда. Життя.
Під час цих же досліджень вчені виявили ще одну печеру, розташовану за 5 кілометрів від печери Інкая.
Відкриття обох печер – одне з найважливіших в Анатолії за останні роки. Наскельні малюнки проливають світло на життя людей в епоху неоліту.
Наприклад, знахідка вказує на те, що люди доісторичного часу багато знали про пологи та вагітність.
Малюнки, знайдені в обох печерах, датуються періодом пізнього неоліту. Їх виявили у 2015 році, однак вчені описали досліджену знахідку в журналі Praehistorische Zeitschrift лише зараз. Дослідження очолив науковець Дерія Ялчиклі з Університету Чанаккале.
Коли команда проаналізувала печери Балталін та Інкая, виявилося, що вони мали різні функцій.
На малюнках в одній з печер зображувались мисливці, а в іншій – релігійні фігури.
«Соціальні та релігійні системи в Західній Анатолії в період неоліту і енеоліту є важливим питанням анатолійської археології, і вивчення настінних малюнків в печерах Балталін та Інкая може дати деякі важливі відповіді», – каже археолог Дерія Ялчиклі у коментарі Arkeonews.
«Мисливці за скарбами» частково пошкодили печеру Інкая, бо використовували динаміт. Та незважаючи на ці пошкодження, печера дала дослідникам важливу інформацію про епоху неоліту.
Печера Інкая розташована за 2,5 км від району Деліче. На кожній зі стін є малюнки. В основній частині композиції з лівого боку від входу також зображено чотирьох людей, які танцюють.Праворуч від них зображена людина в хутрі та з простягнутою вперед рукою. Це шаман, який допомагає людським духам перейти у світ мертвих.
Ліворуч від нього – плід, що росте в утробі матері. А на іншій стіні – людина зі змією за спиною. Фахівці інтерпретують це зображення як «момент смерті», адже змія уособлює смерть.
Також на малюнку є мертва людина без голови, яку віддають на поталу стерв’ятникам.
Частини малюнків, що представляють життя, зображають формування плоду в утробі жінки, його розвиток і народження, а також радість від появи нового життя у спільноті. Дослідники відзначають роль шамана в цьому процесі.
«Життя і смерть – теми наскельного живопису в печері Інкая», – кажуть вчені.
На їхню думку, наскельні малюнки з печери Інкая періоду неоліту допоможуть заповнити прогалину в історії анатолійського живопису та скульптури.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.