USD 41.35 41.65
  • USD 41.35 41.65
  • EUR 41.50 41.80
  • PLN 9.92 10.20

«Плачу, щоб послухати музику», – луцький репер ХЛОПЕЦЬ про реп за гроші, наркотики та дружбу з alyona alyona. Інтерв'ю

16 Лютого 2022 19:51
Нині він – «просто ХЛОПЕЦЬ», як співає у своєму треку, а раніше – Дядя Вова. Йдеться про луцького хіп-хоп виконавця ХЛОПЦЯ, який вже десять років у реп-грі. Він має багато треків та не менше – знайомств серед артистів першого ешелону українського репу.

Протягом двох годин Інформаційне агентство Волинські Новини спілкувалося з репером та пропонує до уваги першу частину інтерв’ю про український реп, як сам почав читати, чому його треки не збирають сотні тисяч прослуховувань, наркотики, власне YouTube-шоу, чим заробляє на життя та про баскетбол.

Раніше ти був Дядя Вова, тепер – ХЛОПЕЦЬ. Чому змінив сценічне ім’я?

Дуже люблю це питання, на нього відповідав мільйон разів. Коли я був Дядя Вова, мав запланований альбом «Хлопець». Одного разу ми тусувалися у Києві в хлопців з Півночі – це, на мій погляд, найкращий український реп-гурт. Ми пили пивце, я увімкнув їм свій трек, в якому повторюється «просто хлопець». Пацани мені такі: вау, альбом – це крута штука, аби щось змінити. Колективним розумом ми вирішили, що тепер я ХЛОПЕЦЬ. Так сталося, що тоді ми домовилися з лейблом alyona alyona «Enko» про знімання кліпа. Багато чинників посприяли тому, що я змінив своє ім’я. В мене вийшов кліп на трек «Музика», і тоді я вирішив, що буду ХЛОПЕЦЬ.
Коли я готувався до інтерв’ю, то гуглив «Дядя Вова», і мені в пошуку видавало якогось шансоньє…

У тому то й прикол (сміється, – О.З). Коли в мене виходив трек, весь дірект був завалений скріншотами, що коли слухачі шукали в Google Дядя Вова, їм вибивав чувак, який сидів за поляною з гітарою. ХЛОПЕЦЬ – це доволі по-українськи, часточка культурного коду в самому імені. Я можу завжди сказати, мовляв, який культурний код в треках, якщо він – у моєму імені.

Кажуть, що реп – це гра. Як ти почав у неї «грати»?

Спочатку я «тренувався» серед аматорів, потім мене помітили й перевели в середню лігу, а потім – у «вишку». А якщо серйозно, то ти ростеш і слухаєш якусь музику. Я спочатку слухав якусь парашу на кшталт Глюкози, щось таке. А в шостому класі мама подарувала мені на Миколая касетний магнітофон з касетою Руслани «Дикі танці», я знаю напам’ять ці треки. Ще пацани мені підігнали альбом Емінема. І я тоді такий: вау! Тоді ж був DMX, саундтрек Lil Jon до Need for Speed. До того ж, я музикант, у мене вища музична освіта. Мені було легко ухвалити рішення стати репером. Ми почали записувати треки, і пацани сказали, що в мене виходить. Я це люблю, хочу це робити. В мені цей реп тече.
Пам’ятаєш свій перший реп чи записаний трек? Про що він був?

Я ніколи не знав, що є український реп. Як усі нормальні пацани з Красного, я слухав русскій та американський реп. Віталій Кравець, Десятий – батько студії «Обісраться запис» і мій хороший друг – кинув на стіну трек українського репу El Paso і Денні Дельта – «Поки ще чуєш голос». Дельта був у групі DLF squad. Я увімкнув цей трек, і це було схоже на кінематографічний момент у моїй кар’єрі, адже це було вау, відразу почав слухати цих чуваків. DLF squad виступали в клубі «Метро» на Рівненській. Щоб ти собі розумів, українська реп-тусовка в 2010 році… Ну ти не мав морального права пропустити її, якщо слухаєш український реп, адже такі тусовки відбувалися раз на пів року. Ми з ними затусили, і як на всіх реперських тусовках, почали фрістайлити. Рівненський чувак Кобзар (зараз він вже не робить треки) каже: «Малий, зачитай щось». У мене були тексти, я щось писав. Він сконектив мене з пацаном мого віку з Рівного Озі Озброєний, ми створили групу «Захід на зв’язку». Всі нормальні групи мають розвалитися, ми теж розвалилися (сміється, – О.З.) і почали робити реп сольно.

Ти читаєш реп десь орієнтовно десять років. На твоєму YouTube-каналі лише шість треків та кліпів. Чому так, скільки в тебе треків загалом?

Коли в тебе немає міцного імені… Це буде погано звучати, але зараз я обріс людськими ресурсами: Віталік мене записує і зводить, Назар Дубина знімає відоси. Раніше такого не було, потрібно було платити бабки. П’ять років тому, при всій мої повазі до українського репу, було так: якщо ти викидав кліп і він збирав десять тисяч переглядів, то це було за щастя. Люди викидали бабки, ресурси, а вихлопу небуло. Це зараз таргетована реклама добре працює. Завдяки alyona alyona, а я впевнений, що саме вона перевернула нашу реперську гру, почали цікавитися українським репом. Тому зараз доцільно вкладати якісь гроші, ресурси, здоров’я у відеоконтент. Раніше це не давало якогось фідбеку. Ти дивився на більш іменитих чуваків, і вони не вистрілювали. Ти такий: а що я тоді буду робити в тих кліпах?
Читати ще: Реп від alyona alyona та шоу Чумацького Шляху: другий день фестивалю «Княжий». Фоторепортаж

Щойно до мене прийшла думка, що «Музика» – це мій перший сольний кліп. Ніколи про це не думав. В мене дуже багато треків. Лише Дядя Вова випустив близько тридцяти. Якщо фіти рахувати, то ще більше.
Я гуглив, аби послухати перед інтерв’ю щось твоє, і майже нічого не знайшов…

Наприклад, я плачу гроші, щоб послухати музику. Вважаю, що люди мають за це платити, бо зараз так це працює. У мене був прикольний випадок: я їхав у маршрутці з дівчиною із дванадцятим айфоном, в шубі. Не те, що я спеціально дивився в телефон, але якось так вийшло. Вона пише: «слушать Баста, онлайн, бесплатно». Ну ось нащо ти це робиш? Я впевнений, що в тебе є 120 гривень на місяць на Apple Music, YouTube Music чи Spotify. До чого веду? Раніше я викладав треки у ВК чи Soundcloud, бо не знав, як це викласти на певну платформу, адже потрібний лейбл чи ще щось, тому половина моїх треків десь забилися у ВК, половина – в Soundcloud. Раніше твоя музика на таких майданчиках – це понт, а зараз – необхідність.

Читати ще:«Реп тут намазують на хліб»: волинські репери записали трек спільно з alyona alyona. Відео

Навіть коли ми збирали людей для сайферу з alyona alyona, багато чуваків мені писали, що в них афігєнні треки. Але вони були лише записані, однак ніде не опубліковані. Ми одразу казали, що ця людина нам не підходить. Я вважаю, що якщо твоїх треків немає у легкому доступі, то ти не маєш морального права назвати себе більш-менш достойним артистом.

Як ти думаєш, що важливіше слухачу в пісні – слова та сенс чи біт?

На це питання важко відповісти, адже я знаю людей, які слухають реп, щоб почути класний текст, і людей, які хочуть прокачатися.

Я думаю, що має бути золота середина. Якщо в тебе класний біт, але галімий текст, то це не будуть слухати і навпаки. Якщо в тебе класний біт і текст, але погано записаний, – теж не будуть слухати. Раніше в мене тексти були набагато кращі, ніж зараз. Такий слухаю: вау, класно сказав. Зараз я більше ставлю на звучання. Це питання досвіду. Наприклад, є класний текст і він крутий, як вірш, але на біт його важко покласти. Ти маєш відчути це.

Зізнаюся, що інколи, коли їду на студію, в мене буває пів куплету недописаних, і я докидаю вже в таксі чи на студії. Я більше за музичність. Люди слухають музику, щоб зловити емоцію. Це моє головне завдання.
Який найулюбленіший трек у твоєму авторстві?

Ще десь попереду. Зараз у мене вийдуть два дуже класні треки, які я люблю – «Хмари Сонце» – я там співаю, граю на трубі. Ще один трек – «Outro», мені чуваки два роки тому зняли на нього кліп і тільки тиждень тому віддали (сміється, – О.З.). Ці два треки найбільше мені подобаються. Звичайно, ще подобається «Потримай мою пляшку» Дяді Вови, який набрав найбільшу кількість прослуховувань на Soundcloud. Дуже часто скидають сторіс, як пацани п’ють і курять під нього на кухні. Як на мене, «Потримай мою пляшку» – мій найкращий трек, тому що там і класний текст, і класне звучання.

До речі, якщо артисту пишуть слова і біт, а він лише виконує, то може вважатися репером? Чи у вашій тусовці це так не працює?

Взагалі це поширено, хоча в українському репі – навряд, тому що треба платити гроші людям, які пишуть тобі тексти і музику, їх називають гострайтерами. Для шоубізнесу, де музика на конвеєрі, це нормально, адже якщо в тебе один почерк, то ти не можеш багато ним сказати. Але також я вважаю, що репер, який не може написати собі трек, – це репер-імпотент. Коли ти читаєш чиїсь слова, то це не твої емоції, це не те, що ти пережив і про що думаєш.

Скільки коштує запис трека?

Якщо чесно, поняття не маю, тому що в мене є найкращий друг Віталік Кравець, Десятий – неперевершений звукорежисер, класний виконавець. Він робить мені моє музло абсолютно безплатно: зводить, записує, мастерить.

Все залежить від складності проєкту, від того, що вимагає замовник. У нас є рубрика «до і після»: Віталік вмикає треки, які йому надіслали в сирому вигляді, й після його обробки – це просто небо і земля. З класного репера він візьме менше грошей, адже це робота в кайф, та й її буде менше. Тому вартість трека варіюється.
А зняти кліп?

Мені не дуже пощастило в житті зі здоровлям, але з людьми, які мене оточують, навпаки. Перший мій кліп «Музика» фільмував Баскет, який знімав кліпи Jah Khalib, аlyona alyona. Мені пощастило, що Альона дуже любить моє музло, ми з нею дуже добре дружимо. Вона до нас приїжджала, ми тусувалися, і я їй скинув своїх треків. Альона запропонувала зняти кліп, вона вибивала цю можливість в своїх продюсерів. Її продюсер Ваня Клименко завжди в пошуку артистів. Вони й Калуша знайшли. Тоді я, напевно, потрапив у це поле, і вони були готові виділити гроші й ресурси, щоб зняти кліп.

Кліп «Посеред вівторка», який знімав мені Назар Дубина… Там я платив за пиво, оренду світла – це вийшли якісь смішні 300 гривень. Вони мені просто зняли за респект. У нас, в реперів, заведено казати «за респект». Як в Юрія Дудя не вийде, бо я поняття не маю, скільки і що коштує.
До речі, реп приносить тобі гроші?

Якщо брати монетизацію, то можеш заробити гроші, коли ти – 2 Chainz, 50 Cent чи якийсь Моргенштерн. Тобто це чуваки, які мають мільйони переглядів і прослуховувань. Звичайно, ти можеш заробити і на 100 тисячах переглядів, але там якісь пів копійки з прослуховування. Бувало, що мої треки випускав лейбл «Rap UA», і десь чуваки мають скинути розрахунок. Шкода, що «Потримай мою пляшку» немає на платформах, бо цей трек, може, і дав би можливість заробити.

Більше можна заробити на виступах, коли тебе хтось кличе. Ти можеш називати гонорар, але потрібно ставити реальну ціну, щоб чуваки, які тебе запрошують, могли потягнути її. Це все індивідуально. Наприклад, «Двір» організовують мої друзі, то це десь півтора куска за виступ. Ти поїхав, потусувався, класно провів час.

Читати ще: «Жінок ми не стрижемо, і вони в нас не стрижуть», – луцький барбер про барберінг, сексизм та різницю між перукарнею і барбершопом

Так само можна заробляти і на рекламі. Ми знімали рекламу для барбершопу «Gentlemen’s club», гроші я з них не брав, але вони мене стрижуть. А ось знімали рекламу для чуваків, які торгують автомобілями, то ми з Віталіком взяли з них двісті баксів, хоча я зрозумів, що можна було просити більше.

Але ми теж потусувалися, нас нагодували, напоїли, ще й дали бабок. Тобто легше заробити, коли ти монетизуєш своє вміння артиста, ніж треками.

На розігріві Kalush ти виступав за гроші чи за пиво?

Я просто знаю Олега, ми з ним листувалися. Я йому жартома відповів на сторіс, мовляв, хто розігріватиме, а він такий:«Давай ти». Нас нагодували в гримерці, ми потусувалися. Це все просто за любов, за респект і за все таке.
Читати ще: На мосту не сиділи: український хіп-хоп гурт KALUSH розкачав луцьку публіку. Фоторепортаж

Чим ти взагалі заробляєш на життя? Бо в уявлені багатьох репери – це обдовбані чуваки, які читають про бабки, тачки, сучок, десь постійно зависають.

Я ходжу на роботу, працюю на компанію, яка робить чашки та інші штуки. Також граю в міському духовому оркестрі.

Продовжу питання. В реп-тусовці є місце наркотикам?

Та звичайно, є. Хоча б декриміналізуйте марихуану, бо до легалізації ми ще не готові як суспільство. А декриміналізувати принаймні медичну марихуану можна. Я можу скинути відео, де в чувака синдром Туретта і він навіть не може собі бутерброд зробити. А коли скурив призначений лікарем косяк, то спокійно розмовляв, їв, пив чай. Медична марихуана – це штука, яка може допомогти. Чи ви бачили людину, яка когось зарізала накуреною? Наприклад, є купа випадків у новинах, коли за ніж хапалася п’яна людина. Я не пропагую зараз ні наркотики, ні алкоголь, взагалі потрібно пити водичку та займатися спортом. Але якщо брати контекст алкоголю та марихуани, то вибір очевидний.
Чи роблять чуваки реп, коли накуряться?

Перед тобою сидить. Дуже багато треків я написав, покуривши. Але не обов’язково курити. Тобі потрібно знайти потік, в якому ти комфортно почуваєшся і можеш зробити щось класне. Цей потік ти можеш знайти, граючи на PlayStation, п’ючи пиво, відтискаючись. Тобто як ти знайдеш цей потік – індивідуальна справа кожного. Хоча я не пропагую наркотики, але повторю, що медичну марихуану потрібно декриміналізувати. Ти читаєш новини з заголовками «У Луцьку спіймали наркомана». Відкриваєш, а там в чувака дріб’язок трави. Це так подають, люди думають, що ти наколешся тією марихуаною і підеш вбивати, різати людей.

У нас проти законів, які лобіюють марихуану, або власники алкогольного бізнесу, або люди, які ніколи її не пробували.

Кілька років тому в YouTube було популярне таке явище, як Версус батл. Чи є в Україні якась подібна платформа?

Кілька років тому у Львові робили двіжуху «Король заходу» – це були батли під біт. Тобі давали опонента, тему, біти і ти готувався. Це не був імпровізований батл, як у «Восьмій милі», де батлився Емінем. Я був на трьох таких батлах, і людей на них було дуже багато.

Ти сам батлився?

Я непереможний в батлах, тому що не брав у них участі (сміється, – О.З.). Не люблю агресії. Якби мене хтось викликав, то, можливо, це підштовхнуло б, щоб спробувати. Але я не бачу в цьому інтересу.
Ти і сам маєш шоу на YouTube, в якому оглядаєш новинки репу. Розкажи, як виникла ідея, адже формат нагадує Дурнєва, коли з тобою говорить чувак за кадром.

Формат просто суперсхожий. Я зовсім не відмовляюся від того, що це схоже на Дурнєва. Я дивився його шоу, Дурнєв – дуже кльовий, веселий чувак, він афігєнний. Але це шоу ми не робили калькою. Це просто якось так сталося. Ми навіть не домовлялися, що хтось говоритиме за кадром. Андрюха, з яким я починав робити шоу, бачив це по-іншому – у форматі звичайних новин. А я сів, насипав, погнав бєса, і ми дійшли до того, що робитимемо так. Ми зняли кілька випусків і побачили картинку: що далі – то більше було схоже на Дурнєва. Було дуже багато фідбеків, люди писали в дірект.

Як це – оцінювати інших реперів? Вже були якісь конфлікти?

Якщо чесно, не було жодного конфлікту. Ми гнали зі Скофки. В треку «По барабану» в нього є фраза «піднімаюся ліфтом, а він скрипить, як старий ліфт». Скофка написав у коментах щось на кшталт «ахахах». Це робимо не через те, що ми когось не любимо, це для культури. Ось ми робимо шоу, і я як ведучий, оглядач маю зробити контент для людини, щоб він був смішний. У контексті цього контенту я і стібу реперів. Людина без самоіронії – це якась людина з моральною інвалідністю. Звичайно, це не стосується прямих образ та обзивань. Якщо з тебе сміються – це класно. Почуття гумору в людини – це одна з найкращих рис.

Водночас дуже багато треків, які ми оглядаємо, мені заходять. Обожнюю український реп. Зараз кожен може знайти для себе настрій у жанрі українського хіп-хопу. Хочеш плакати – є, хочеш сміятися – є, хочеш курити – є, хочеш поїздити на машині, як ганстер, – є. Ти можеш задовольнити палітру своїх емоцій українським репом. Це прекрасно, що є здорова конкуренція та багато прекрасних треків, які зайдуть будь-якому слухачу.
Тебе часто можна побачити на матчах «Старого Луцька». Ти фанатієш від баскетболу, бо це пов’язані з репом культури?

«Старий Луцьк», вперед! Насправді дуже класне питання. На «Старий Луцьк» я ходжу, бо класний репер має мати кентів у місцевій баскетбольній команді (сміється, – О.З.). Я таких маю. Дуже багато класних чуваків, усіх люблю. Ми приходимо на матчі і збиваємо чуваків з інших команд так, що вони цілу гру не можуть потрапити в кільце. Я обожнюю вболівати, злітаю з катушок, навіть коли дивлюся виїзні матчі вдома. Ніколи не забуду, як ми грали проти «Говерли», і я почав гнати з їхнього баскетболіста. Щоб ти розумів, я ніколи не посилаю і не матюкаюся на гравців. Я просто кричав, коли він не влучав: «Нічого страшного, вдома вийде. Кидай в бік Івано-Франківська». А він повертається і кричить до мене:«Іди на х*й». Після цього ми з пацанами просто його загнали, і тренер зробив заміну. Тобто таким чином ми допомогли своїй команді.

Читати ще: «Старий Луцьк» у першому півфінальному матчі-трилері здолав одеську «БІПу». Фото

Ніколи не забуду, як ми грали проти «БІПи», коли Едік Федчук в кінці кидав штрафні. Всі пацани тоді побігли до нас після сирени. Такі емоції не можна купити за бабки. На «Старий Луцьк» я приходжу, щоб підтримати команду зі свого рідного міста, яка зараз показує крутий баскетбол. «Старий Луцьк» – команда, за яку не соромно вболівати.
Присвятиш трек «Старому Луцьку», якщо команда виграє «вишку»?

Едік пропонував мені зробити гімн «Старого Луцька». З такими мастодонтами, як Сашко Положинський, я не можу тягатися. Зараз грає гімн у його виконанні. Але це для мене була б найвища честь, якби мені довірили написати гімн команди. Я готовий, зв’яжіться зі мною (сміється, – О.З.).

Мабуть, типове для всіх інтерв’ю питання. Що в тебе далі в планах, нові треки, кліпи, шоу?

У мене вийде два треки, в одному з яких я буду дуже гарно співати без автотюну, чистим вокалом, а також гратиму на трубі. Він називатиметься «Хмари Сонце». Ще один трек – «Outrо», на нього вийде кліп. Всі треки, які зараз виходитимуть, – це пісні, які мали бути в альбомі Дяді Вови «Хлопець». Але виходять вони синглово.
Невдовзі на сайті Інформаційного агентства Волинські Новини з’явиться друга частина інтерв’ю, в якому ХЛОПЕЦЬ приміряє на себе роль реп-експерта та оцінить волинський реп, розкаже, чому російський реп – г***о, хто перевернув українську реп-гру та про участь Kalush у відборі на Євробачення.

Олександр ЗЕЛІНСЬКИЙ
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 11
Іво Б. Показати IP 16 Лютого 2022 21:00
Якщо це музика, я - балерина
Ахахаха до Іво Б. Показати IP 16 Лютого 2022 21:09
Ви - балерина
Поліщук до Ахахаха Показати IP 17 Лютого 2022 14:44
Не чепай народного артиста України!
Поет Свєтік Показати IP 16 Лютого 2022 21:26
Одін палка - два струна і шо віжу, то пою !
Андрій Волинь Показати IP 16 Лютого 2022 22:42
Для чого писати дурниці на кшталт поки не курну,то писати не можу...гарний приклад для підростаючого покоління....так і живемо....попємо, курнемо,ширнемось,ЦЕ ПО ВАШОМУ ЖИТТЯ?
Автор до Андрій Волинь Показати IP 17 Лютого 2022 07:48
Шановний Андрій, прошу вказати частину тексту, де пише «поки не курну, то писати не можу». Ви займаєтесь вигадками і висвітлюєте слова автора в контексті, який він не мав на увазі.
Козак до Автор Показати IP 17 Лютого 2022 10:44
А що таке декриміналізація медичного канабісу? Цей, господи прости, музикант пише свої треки під медичною маріхуанною? Кбд олію можна зараз придбати навіть в Україні без проблем, а те що несе цей персонаж, а ви печатаєте є пропаганда наркотиків. Вся ця культура по своїй суті є пропаганда наркотиків. Ось моя думка.
гровер Показати IP 17 Лютого 2022 00:24
і що ж такого страшного він сказав? Весь цивілізований світ вже давно не вірить у брехню про "особливо небезпечний наркотичний засіб канабіс".І ніякого зв'язку між курнемо і ширнемось нема.Це міф.
666 Показати IP 17 Лютого 2022 06:40
Маргінез м'юзік представляє: ''Погорільці з зоопарка''
Луч Показати IP 17 Лютого 2022 09:04
І що це слухають? ха-ха-ха просто гумус ((
Лучанин Показати IP 17 Лютого 2022 09:08
Дівчата не кидайте хлопців! Бо тих реперів і так вже багато розвелося!)

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus