Патріарх Філарет: «Якщо Господь дав нам державу, дасть і церкву»
У Луцьку 27 травня побував Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет. Він наголошував, що Київський патріархат є однією з найбільших церков православ’я, це свідчить про Божу благодать, і ця церква заслуговує на визнання Вселенським Патріархом. У рамках візиту Патріарх поспілкувався з представниками ЗМІ.
РЕЛІГІЙНИЙ ЦЕНТР ОБИРАТИМЕ ГРОМАДА
- Коли ми отримаємо Томос про автокефалію Української православної церкви, то це означає, що в Україні має бути одна Українська православна церква, незалежна, тобто помісна церква автокефальна. Хто не захоче бути в цій церкві, уже з усіх їхніх точок зору канонічній, то це їхня добра воля. Українці є католики? Є. Протестанти є? Є. Будуть ще одні – російські православні. І тому насилля до них не буде. Якщо вони захочуть залишитися в Російській церкві – нехай залишаються. Але не привласнюють собі нашу українську назву. Я хочу підкреслити: ми не будемо застосовувати силу, але закон. Закон! Тому проситимемо Верховну Раду, щоб вона ухвалила той проект закону, який зараз є.
Його суть полягає в тому, що громада обирає свій релігійний центр. Усі парафіяни того чи того храму шляхом голосування мають визначитися, до якої церкви вони належать: до Української чи до Російської.
ЛАВРИ МАЮТЬ БУТИ УКРАЇНСЬКИМИ
– Лаври мають бути передані Українській православній церкві. Тут не має бути жодних заперечень. Тому що це – українські святині. І Почаївська лавра, і Києво-Печерська лавра. І це має зробити держава. Оскільки приміщення перебувають у підпорядкуванні держави, це державне майно, то держава передає, кому хоче. Але в цьому випадку вона має передати Українській православній церкві.
КАЛЕНДАРНА ПРОБЛЕМА
– Більшість православних церков перейшли на новий календар. Тільки п’ять залишилися на старому стилі. Це – Єрусалимська, Російська, Українська, Грузинська і Сербська церкви. Вони звершують богослужіння за старим календарем. Чому наша церква не переходить на новий стиль? Тому, що вже була спроба в 20-ті роки: перейшли на новий стиль, але люди в храм не прийшли. Оскільки народ не сприймає новий календар, ми залишаємося на старому.
НАЗИВАТИ СЛОВ’ЯНСЬКИМИ ІМЕНАМИ МОЖНА
– Якщо ви хочете назвати дитину іменем, якого нема в іменослові, церква не заперечує. Бо в першій апостольській церкві хрестили не ім’ям тих чи тих святих, а ім’ям, яке обирали. Так же було? Так. Християнського імені Володимир не було ж. Ярослава не було. А стали хрестити Володимиром і Ярославом. А чого Добринею не можна? Можна, якщо хто хоче. Так, це буде порушенням традицій. Тому що традиція церковна полягає в тому, щоб давати імена при хрещенні на честь інших святих. Це традиція, яка виробилася протягом двох тисяч років. Але з точки зору церковних догматів можна дати і якесь інше ім’я.
МІСІЯ ХРЕЩЕНИХ БАТЬКІВ
– Хрещені батьки мають навчити дитину віри. Їхня місія полягає не в тому, щоб посвяткувати хрестини. Вони несуть відповідальність перед Богом. А якщо хрещені батьки не навчать цю дитину віри, будуть на суді Божому відповідати, що вони взяли на себе обов’язок, але не виконали його.
БЕЗСМЕРТЯ ДУШІ – ТВОРІННЯ БОГА
– Я не вірував, коли був школярем. Нас учили, що Бога нема, і я вірив. А потім зіткнувся з обставинами, які змусили серйозно задуматися: є Бог чи нема? Батько загинув на фронті. І переді мною стало питання: існує він чи не існує? Не можна любити те, чого нема. А любов у мені реальна? Реальна. Значить, батько має існувати. І тому я дійшов висновку: раз батько існує, то є вічне життя. А якщо є вічне життя, то є Бог. І тому я маю служити Богові, а не владі. Отак я прийшов до Бога.
Я часто даю інтерв’ю. Якось Дмитро Гордон сказав: «Я не вірю у вічне життя, не вірю в безсмертя душі». Я кажу йому на це: «Вірите ви чи не вірите, це від вас не залежить». Бог створив людину, створив душу безсмертною. І безсмертя душі залежить не від нашої віри, а від Творця, який створив душу безсмертною. І вічне життя існує не від нашої віри, а тому, що так Бог створив.
А де доказ того, що Бог створив так? Це – воскресіння Ісуса Христа. Мертвий Христос воскрес силою своєю. А він сказав: «Я є істина». То ось ця істина каже, що є Отець, Син і Святий Дух, що є вічне життя, що буде суд, що буде вічне блаженство.
ВІРА ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ ЧУДЕСАМИ
– Язичницький світ став християнським не тільки через те, що проповідували слово, а що слово це підтверджувалося чудесами. Ось філософи свої мудрі теорії будують, а диво звершити не можуть, діл нема. А апостоли говорили прості слова, але підтверджували ділами.
Візьміть наш час, коли атеїзм набрав таку силу, а віра зберігалася. Чому? А тому, що люди бачили чудеса. Наприклад, невиліковні хвороби виліковуються. То оця людина, яка позбавилась невиліковної недуги через молитву, буде вірити? Буде.
Ось візьміть навіть – з церквою з нашою. У 1992 році мало хто вірив, що із цієї маленької церкви буде Українська церква не тільки найбільша, а панівна. Ми віримо, що Господь, якщо дав нам державу, то дасть і церкву з визнаною незалежністю. І ми бачимо – дає. Бо Вселенський Патріарх, якого ми 25 років просили і він не погоджувався (а точніше, відтягував), тепер твердо заявив, що буде. Без Бога це? Не без Бога. І це свідчить, що Бог діє.
Зауважимо, 31 травня депутати облради ухвалили звернення до Вселенського Патріарха щодо надання Томоса для автокефалії української церкви.
Марта ЮЛАНТОВА, Луцьк
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
РЕЛІГІЙНИЙ ЦЕНТР ОБИРАТИМЕ ГРОМАДА
- Коли ми отримаємо Томос про автокефалію Української православної церкви, то це означає, що в Україні має бути одна Українська православна церква, незалежна, тобто помісна церква автокефальна. Хто не захоче бути в цій церкві, уже з усіх їхніх точок зору канонічній, то це їхня добра воля. Українці є католики? Є. Протестанти є? Є. Будуть ще одні – російські православні. І тому насилля до них не буде. Якщо вони захочуть залишитися в Російській церкві – нехай залишаються. Але не привласнюють собі нашу українську назву. Я хочу підкреслити: ми не будемо застосовувати силу, але закон. Закон! Тому проситимемо Верховну Раду, щоб вона ухвалила той проект закону, який зараз є.
Його суть полягає в тому, що громада обирає свій релігійний центр. Усі парафіяни того чи того храму шляхом голосування мають визначитися, до якої церкви вони належать: до Української чи до Російської.
ЛАВРИ МАЮТЬ БУТИ УКРАЇНСЬКИМИ
– Лаври мають бути передані Українській православній церкві. Тут не має бути жодних заперечень. Тому що це – українські святині. І Почаївська лавра, і Києво-Печерська лавра. І це має зробити держава. Оскільки приміщення перебувають у підпорядкуванні держави, це державне майно, то держава передає, кому хоче. Але в цьому випадку вона має передати Українській православній церкві.
КАЛЕНДАРНА ПРОБЛЕМА
– Більшість православних церков перейшли на новий календар. Тільки п’ять залишилися на старому стилі. Це – Єрусалимська, Російська, Українська, Грузинська і Сербська церкви. Вони звершують богослужіння за старим календарем. Чому наша церква не переходить на новий стиль? Тому, що вже була спроба в 20-ті роки: перейшли на новий стиль, але люди в храм не прийшли. Оскільки народ не сприймає новий календар, ми залишаємося на старому.
НАЗИВАТИ СЛОВ’ЯНСЬКИМИ ІМЕНАМИ МОЖНА
– Якщо ви хочете назвати дитину іменем, якого нема в іменослові, церква не заперечує. Бо в першій апостольській церкві хрестили не ім’ям тих чи тих святих, а ім’ям, яке обирали. Так же було? Так. Християнського імені Володимир не було ж. Ярослава не було. А стали хрестити Володимиром і Ярославом. А чого Добринею не можна? Можна, якщо хто хоче. Так, це буде порушенням традицій. Тому що традиція церковна полягає в тому, щоб давати імена при хрещенні на честь інших святих. Це традиція, яка виробилася протягом двох тисяч років. Але з точки зору церковних догматів можна дати і якесь інше ім’я.
МІСІЯ ХРЕЩЕНИХ БАТЬКІВ
– Хрещені батьки мають навчити дитину віри. Їхня місія полягає не в тому, щоб посвяткувати хрестини. Вони несуть відповідальність перед Богом. А якщо хрещені батьки не навчать цю дитину віри, будуть на суді Божому відповідати, що вони взяли на себе обов’язок, але не виконали його.
БЕЗСМЕРТЯ ДУШІ – ТВОРІННЯ БОГА
– Я не вірував, коли був школярем. Нас учили, що Бога нема, і я вірив. А потім зіткнувся з обставинами, які змусили серйозно задуматися: є Бог чи нема? Батько загинув на фронті. І переді мною стало питання: існує він чи не існує? Не можна любити те, чого нема. А любов у мені реальна? Реальна. Значить, батько має існувати. І тому я дійшов висновку: раз батько існує, то є вічне життя. А якщо є вічне життя, то є Бог. І тому я маю служити Богові, а не владі. Отак я прийшов до Бога.
Я часто даю інтерв’ю. Якось Дмитро Гордон сказав: «Я не вірю у вічне життя, не вірю в безсмертя душі». Я кажу йому на це: «Вірите ви чи не вірите, це від вас не залежить». Бог створив людину, створив душу безсмертною. І безсмертя душі залежить не від нашої віри, а від Творця, який створив душу безсмертною. І вічне життя існує не від нашої віри, а тому, що так Бог створив.
А де доказ того, що Бог створив так? Це – воскресіння Ісуса Христа. Мертвий Христос воскрес силою своєю. А він сказав: «Я є істина». То ось ця істина каже, що є Отець, Син і Святий Дух, що є вічне життя, що буде суд, що буде вічне блаженство.
ВІРА ПІДТВЕРДЖУЄТЬСЯ ЧУДЕСАМИ
– Язичницький світ став християнським не тільки через те, що проповідували слово, а що слово це підтверджувалося чудесами. Ось філософи свої мудрі теорії будують, а диво звершити не можуть, діл нема. А апостоли говорили прості слова, але підтверджували ділами.
Візьміть наш час, коли атеїзм набрав таку силу, а віра зберігалася. Чому? А тому, що люди бачили чудеса. Наприклад, невиліковні хвороби виліковуються. То оця людина, яка позбавилась невиліковної недуги через молитву, буде вірити? Буде.
Ось візьміть навіть – з церквою з нашою. У 1992 році мало хто вірив, що із цієї маленької церкви буде Українська церква не тільки найбільша, а панівна. Ми віримо, що Господь, якщо дав нам державу, то дасть і церкву з визнаною незалежністю. І ми бачимо – дає. Бо Вселенський Патріарх, якого ми 25 років просили і він не погоджувався (а точніше, відтягував), тепер твердо заявив, що буде. Без Бога це? Не без Бога. І це свідчить, що Бог діє.
Зауважимо, 31 травня депутати облради ухвалили звернення до Вселенського Патріарха щодо надання Томоса для автокефалії української церкви.
Марта ЮЛАНТОВА, Луцьк
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
14 000 доларів за незаконне переправлення у Молдову: патрульного, якого затримали у Луцьку, взяли під варту
Сьогодні 14:48
Сьогодні 14:48
Трамп помилував засновника сайту з продажу наркотиків у даркнеті, засудженого на довічне
Сьогодні 14:32
Сьогодні 14:32
У День Соборності рідним загиблих Героїв з Камінь-Каширської громади вручили їхні ордени
Сьогодні 14:15
Сьогодні 14:15
Частині пенсіонерів призначили надбавку до пенсії в січні. У кого виплати зростуть на 2 тисячі
Сьогодні 13:59
Сьогодні 13:59
Завтра Луцька громада прощатиметься з Героями Олександром Турочеком та Олегом Гайдуковим
Сьогодні 13:42
Сьогодні 13:42
Адвоката, який коригував ракетні удари по Дніпру, затримали при спробі втечі за кордон
Сьогодні 13:26
Сьогодні 13:26
У ЗСУ впровадять електронну медичну картку
Сьогодні 12:36
Сьогодні 12:36
На Волині двоє братів обікрали будинок
Сьогодні 12:20
Сьогодні 12:20