USD 41.90 42.30
  • USD 41.90 42.30
  • EUR 41.80 42.25
  • PLN 10.20 10.35

Найбільша картина в світі – у Луцьку: фоторепортаж із презентації нового міфу про творення світу

28 Вересня 2024 23:08
Космогонія – так називається розділ науки, який вивчає походження і розвиток Всесвіту. Митці, філософи, науковці, пророки різних епох і континентів завжди творили свої ідеї та концепції розвитку Людини. Одну з них – епічний фінал однойменного артпроєкту – презентували 28 вересня у Музеї сучасного українського мистецтва Корсаків. Його своєрідний висновок – грандіозне полотно, над яким майже два роки працював художник Петро Антип.

Коли 12 листопада 2022 року журналісти Волинських Новин побували на відкритті проєкту «Космогонія», який передбачав створення картини загальною площею 2000 квадратних метрів, це сприймалося як щось майже фантастичне. Нині це – реальність і зафіксований факт. Можемо констатувати: найбільше у світі живописне полотно – в Луцьку.
Представник Національного реєстру рекордів України офіційно оголосив результати формальних процедур, якими визначено, що площа картини становить 2086,5 метра квадратного. Таким чином, вона б’є попередній рекорд, який встановив британець Саша Джафрі у 2020 році – автор картини «Подорож людства», площа якої – майже 1600 метрів квадратних.
«Космогонія» складається з більш як 600 окремих фрагментів. На них художник зобразив шлях еволюції: від Великого Вибуху до трансформації біосфери у ноосферу, коли розум людини починає грати ключову роль у перетворенні природи.
Власне, візуалізація філософських понять – завдання не з простих. Не кажучи навіть про створення єдиної системної концепції розвитку – нового космологічного міфу. Про те, який він, що означають образи на полотні і якою еволюцію зображено у трактаті «Космогонія добра та зла, або Про що не знав Заратустра» розповів його автор, куратор проєкту і фундатор МСУМК Віктор Корсак.
«У «Космогонії» є сім частин. Від творення світу і до ноосфери вони послідовно розкривають етапи розвитку людської цивілізації. На мою думку, людина як біологічний вид у нинішньому вигляді виконала свою місію. Тому еволюція запропонує щось нове. І такі люди вже є. Що буде далі – важко сказати. Свою роль останні роки все динамічніше починає відігравати штучний інтелект. Зараз він допомагає, а згодом, можливо, переросте творців. Моя книга і картина – єдине ціле. Так само й іммерсивна вистава. Це – мистецтво майбутнього, яке має актуалізувати різні центри людини, аби через емоційне збудження вона трансформувалася.
Інколи, аби образи отримали смисли, потрібно написати про них. Без експлікації частини картини залишаться нерозкриті. Хоча ніякої єдності у тлумаченні смислів, які ви побачите, нема. Сьогодні вони такі, а завтра – інші. Людство змінюється, і картина змінюється. Важко сказати, що буде через 20-30 років. Що більше сенсів має твір мистецтва, то більше сенсу в ньому. Кожен бачить «Космогонію» по-іншому, але я точно знаю, що це – шлях у майбутнє», - розмірковує Віктор Корсак.
Читати ще: Сергій Жадан став амбасадором мистецького проєкту «Космогонія» у Луцьку

Після автограф-сесії журналісти мали нагоду поспілкуватися з авторами артпроєкту. Питань виникло багато. Більшість стосується суто практичних аспектів та концептуальної складової.

«У цих зображеннях закодовані смисли і ключові ідеї основних науково-філософських теорій та світових релігій. Я не прихильник однієї – конкретної. На мою думку, розвиток можливий лише через баланс і гармонію. Ні Зло, ні Добро не є однозначними. Хочеться вірити, що людство прийде до усвідомлення цього. Стільки придумали релігій і філософій, що нас чекає тільки хороше. Я у майбутнє дивлюся з оптимізмом», – усміхається художник-творець «Космогонії» Петро Антип.
Він розповідає, що за майже два роки використав до трьох тонн фарби. Адже це була щоденна важка робота – без очікування натхнення.

«Мистецтво – це не про музу. До роботи я ставлюся так: беру і малюю. Три зображення на день. Виходить 1000 на рік. Працював у Луцьку і в майстерні у Німеччині», – каже Петро Антип.
На наше запитання, у скільки можна оцінити «Космогонію», усміхається і відповідає, що оцінка мистецтва – річ складна, для цього є спеціальні люди.

Його доповнює Віктор Корсак: «Попереднє найбільше зображення у світі розміром у 1600 метрів продали за 67 мільйонів доларів. І для нього будували спеціальний музей. А в нас він вже є, і картина більша».

Оскільки артпроєкт є комплексним, то перед початком іммерсивної вистави-презентації гостям показала лінійку брендованого одягу. Стильні речі прикрашають елементи зображень, які створив Петро Антип.
Перед початком творіння Порядку із Хаосу до присутніх звернулися автори проєкту та Луцький міський голова Ігор Поліщук.

«Це, без перебільшення, знакова подія для нашого міста. Висловлюю вдячність Віктору Корсаку і всій команді за те, що у нас є такий чудовий музей. Він – унікальний! Мистецтво є однією з тих речей, які нині допомагають переживати непрості часи. Вражає масштаб проєкту, вражає ідея, вражає глибина думки», – підкреслив Ігор Поліщук.
Важко словами описати подію, яка стала логічним підсумком двох років роботи. Іммерсивна вистава – простір, наповнений світлом і звуком. Глядачі мали змогу вільно пересуватися серед зображень та інсталяцій, і це лише додавало неймовірних відчуттів занурення у середовище, яке поза часом і простором.

Прожектор підсвічував елементи зображень, і про кожен з них йшла розповідь. Вона спліталася у неймовірну нескінченність абстрактних образів і смислів – епічну історію розвитку людства. Розвитку, який супроводжується у прямому сенсі слова польотом, що став наслідком Великого Вибуху – першопричини і однієї із можливих першооснов життя.
Наукові теорії переплітаються з давньогрецькими міфами, які поєднуються зі скандинавськими сагами та слов’янськими легендами. Якоїсь миті історія повертає на Схід, і тоді образи трактуються категоріями «Їнь» та «Ян», а через хвилину згадується історія про вавилонського бога Мардука та українська легенда про Чумацький Шлях – частину нашої Галактики.
Глядачі сприймають це по-різному. Хтось знизує плечима, а хтось – задуманий. Хтось відчуває скепсис, а хтось сповнений нових задумів. Хтось каже, що нічого не зрозумів… Але чи не такими ж були перші наївні на сучасний погляд спроби первісних людей зобразити світ на стінах печер? Можливо, через сотні років ми будемо видаватися такими ж дикунами? І наші нащадки будуть лише здивовано розглядати зображення, намагаючись розгадати їх, потішаючись із наївності пращурів.

Якщо вірити міфу Космогонії, це буде світ, наповнений гармонією і Вселенським розумом. А ще – універсальним законом Загального блага. Нині ж перед людством стоїть єдине завдання – таке просте й водночас неймовірно складне – не заважати процесу еволюції. І зробити все, аби Людина не зникла у глобальній війні.

Олександр ДУРМАНЕНКО
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу

Коментарів: 6
Петро Показати IP 28 Вересня 2024 23:35
мда... круглий квадрат... корсака
Амбула Показати IP 29 Вересня 2024 00:05
Є що казати і - ... нема чого сказати !
Експедитор Показати IP 29 Вересня 2024 10:08
Красиво оформили гуртовий склад продовольчої групи товарів !
Кожен кулик своє бол Показати IP 29 Вересня 2024 10:50
А хіба "найбільша картина у світі" - то критерій для визначення мистецької, художньої чи естетичної цінності твору ? Тим більше, що монументальні розписи Сікейроса ще більші ! Але для луцьких журналістів - хто в Луцьку вище б'є, той краще в світі грає !
Анонім Показати IP 29 Вересня 2024 14:40
Сало -Сила... далi
оо Показати IP 30 Вересня 2024 16:23
Ну, а тепер, ще треба художнику сісти десь в кутку під тою картиною, наложити кучу інсталяції і шедевр закінчений.

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus