Натхнення – то для лінивих: луцька гончарка про улюблену роботу
Юлія Жолубак – професійна гончарка. Вона не просто випалює глину, а й створює інсталяції. Майстриня, художниця та дизайнер – усе водночас. Це поєднання, яке диктує час. У цьому вся суть сучасного мистецтва, йдеться на сторінках газети Волинські Новини.
«Мені це імпонує. Дуже люблю те, що роблю. Єдиний мінус – постійна нестача часу. Бо все, що робиш, потребує великого залучення у процес. Берешся за одну справу та удосконалюєшся. Потім за іншу, і так постійно, – каже вона. – Найбільший комплімент для кераміста – коли його предмет використовується, а не лише стоїть у серванті. Останнє теж добре, але коли створюєш тарілки, то хочеш, щоби вони подобалися людям і щоби з них їли, не лише милувалися».
ЗНАЙТИ УДАЧУ
Юля народилася на Львівщині. Лучанин – її чоловік. Вони обоє навчалися в інституті мистецтв у Косові. Там і познайомилися. Ця зустріч змінила усе.
«В Косові дуже гарна природа. Ідеальне місце для натхнення. Усюди краса і спокій. Коли ми вчилися, то там було лише одне кафе. Звісно, ми ніколи туди не ходили, знаєте, в художників ніколи немає грошей», – усміхається вона.
Після переїзду в Луцьк Юля разом з подругою Олею у 2012 році заснували творчу майстерню «Ряба вош».
«Вона працювала з текстилем. Я – з керамікою, – каже Юля. – Думали, що це буде короткотривалий проект. Але співпраця затягнулася. Ми працюємо у різних містах, рідко бачимося. Але це не заважає нам робити спільну справу. Вона щось зробить, сфотографує і надішле мені, я подивлюся й відразу кажу їй свою думку. Так і працюємо».Назва «Ряба вош» – з української міфології. Юля каже, що шукали щось українське, класне, таке, щоб люди запам’ятали. А вош – це символ успіху, удачі.
«Якщо покупець нас знайде, то хай би то теж було для нього удачею. Ну і запам’ятовується легко,– каже вона. – Багато хто не вірив, що у нас щось вийде. Наприклад, мій тато не сприймав цю творчість. Казав, що це не справжня робота, мовляв, то все несерйозно. От коли я викладала в інституті, то це йому дуже подобалося. Він був задоволений. Але тепер, коли побачив результат, то усе змінилося. Це робота. І її за мене ніхто не зробить. Я на музу не чекаю. Добре, коли робота – хобі. Тепер мучу себе запитаннями, яке в мене ще хобі може бути, – усміхається майстриня. – Усім бажаю такої роботи, яка подобатиметься».
Жінка каже, що спочатку детально вивчала гончарне ремесло. Пізніше хобі стало не просто професією, а справою життя. Навчилася не так гончарства, як особливого бачення найважливіших художніх елементів: форм, пропорцій, концепцій.
«Мені хотілося навчитися швидко створювати посуд. Здавалося, що я роблю не те, що мала б. Але потім зрозуміла, що це саме те, що мені було потрібно. Доводиться постійно працювати над собою, – каже Юля. – Бо про кераміку все знати неможливо. І щороку ти про щось нове чуєш, про щось цікаве дізнаєшся. Бути керамістом – це безперервно вдосконалюватися і навчатися».НАТХНЕННЯ – ДЛЯ ЛІНИВИХ
За словами Юлі, аби започаткувати власну справу, багато грошей не потрібно. Можна стартувати і без заощаджень, проте такий процес – довший. Коли вона починала, то майже нічого не мала. У кераміки висока собівартість. Багато вартують і хороша піч, і гончарний круг.
«Відкладала гроші з зарплати. То на те, то на те. Так і пішов процес. Якщо ж просто сьогодні вирішити розпочати власну справу, щоб завтра мати можливість робити все, то потрібно доволі багато грошей», – каже майстриня.
Юля створює дизайнерський посуд: кружки, тарілки, чайники, вази. Для цього використовує глину та глазур.
«Піч, круги – усе зробив чоловік. Фарби – з-за кордону, а от глина – українська. Її видобувають у Слов’янську. Ми купуємо вже готову. Гончаримо, підсушуємо. Тоді загладжуємо. Випалюємо. Покриваємо глазур’ю і розмальовуємо. Це тривалий процес. На партію піде два тижні, – розповідає вона. – Гончарить і чоловік. Бо багато часу забирає випалювання та підготовка до цього, а також розпис. Чоловік навчався ковальської справи. Але кераміка йому теж підійшла. Це легше для здоров’я. Ковальство – важка робота».
Майстриня каже, що гончарство – дуже класна справа, вона постійно розвивається услід за дизайнерськими тенденціями. Часто кераміка перетворюється на неймовірні речі. Зокрема через те, що змінюється її візуалізація. Цей матеріал унікальний, з нього можна робити будь-що.«Мої роботи вирізняються легкістю й природністю. Я не прихильниця ідеальних вигладжених текстур. Продумана природність – понад усе. Раніше я часто розмірковувала над тим, ким хочу стати. Дуже хвилювалася через це – довго думала про те, ким я є насправді і якою є моя місія. Але це тривало до моменту, коли взялася за кераміку. Зараз я спокійна і щаслива, бо знайшла себе, – зізнається Юля. – Я зовсім не романтична натура. Ніколи не чекаю на натхнення. Іду і працюю. Бо натхнення – то для лінивих. Ти починаєш працювати, отримуєш задоволення від роботи і натхнення приходить саме собою. Як апетит».
«Для того щоб отримати якісний продукт, треба багато працювати і пройти багато етапів. Потрібно бути відданим справі, але не всім вистачає терпцю. Головне – не здаватися», – каже майстриня.
Жінка розповідає, що не завжди замальовує ескізи, каже, що це довго і не завжди потрібно. Простіше вигадати, наприклад, чашку, зробити її і подивитися на неї з усіх боків. Зрозуміти, які є ґанджі.
«Зараз працюю над новою колекцією. Це тарілки-квіти – тюльпани, ромашки, троянди, – каже вона. – Більша тарілка – у меншу, ще менша – у найменшу. Так виходить квітка. Люблю, коли посуд гарно складається. Естетика для мене дуже важлива».
Лілія ХВИЦЬ
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
«Мені це імпонує. Дуже люблю те, що роблю. Єдиний мінус – постійна нестача часу. Бо все, що робиш, потребує великого залучення у процес. Берешся за одну справу та удосконалюєшся. Потім за іншу, і так постійно, – каже вона. – Найбільший комплімент для кераміста – коли його предмет використовується, а не лише стоїть у серванті. Останнє теж добре, але коли створюєш тарілки, то хочеш, щоби вони подобалися людям і щоби з них їли, не лише милувалися».
ЗНАЙТИ УДАЧУ
Юля народилася на Львівщині. Лучанин – її чоловік. Вони обоє навчалися в інституті мистецтв у Косові. Там і познайомилися. Ця зустріч змінила усе.
«В Косові дуже гарна природа. Ідеальне місце для натхнення. Усюди краса і спокій. Коли ми вчилися, то там було лише одне кафе. Звісно, ми ніколи туди не ходили, знаєте, в художників ніколи немає грошей», – усміхається вона.
Після переїзду в Луцьк Юля разом з подругою Олею у 2012 році заснували творчу майстерню «Ряба вош».
«Вона працювала з текстилем. Я – з керамікою, – каже Юля. – Думали, що це буде короткотривалий проект. Але співпраця затягнулася. Ми працюємо у різних містах, рідко бачимося. Але це не заважає нам робити спільну справу. Вона щось зробить, сфотографує і надішле мені, я подивлюся й відразу кажу їй свою думку. Так і працюємо».Назва «Ряба вош» – з української міфології. Юля каже, що шукали щось українське, класне, таке, щоб люди запам’ятали. А вош – це символ успіху, удачі.
«Якщо покупець нас знайде, то хай би то теж було для нього удачею. Ну і запам’ятовується легко,– каже вона. – Багато хто не вірив, що у нас щось вийде. Наприклад, мій тато не сприймав цю творчість. Казав, що це не справжня робота, мовляв, то все несерйозно. От коли я викладала в інституті, то це йому дуже подобалося. Він був задоволений. Але тепер, коли побачив результат, то усе змінилося. Це робота. І її за мене ніхто не зробить. Я на музу не чекаю. Добре, коли робота – хобі. Тепер мучу себе запитаннями, яке в мене ще хобі може бути, – усміхається майстриня. – Усім бажаю такої роботи, яка подобатиметься».
Жінка каже, що спочатку детально вивчала гончарне ремесло. Пізніше хобі стало не просто професією, а справою життя. Навчилася не так гончарства, як особливого бачення найважливіших художніх елементів: форм, пропорцій, концепцій.
«Мені хотілося навчитися швидко створювати посуд. Здавалося, що я роблю не те, що мала б. Але потім зрозуміла, що це саме те, що мені було потрібно. Доводиться постійно працювати над собою, – каже Юля. – Бо про кераміку все знати неможливо. І щороку ти про щось нове чуєш, про щось цікаве дізнаєшся. Бути керамістом – це безперервно вдосконалюватися і навчатися».НАТХНЕННЯ – ДЛЯ ЛІНИВИХ
За словами Юлі, аби започаткувати власну справу, багато грошей не потрібно. Можна стартувати і без заощаджень, проте такий процес – довший. Коли вона починала, то майже нічого не мала. У кераміки висока собівартість. Багато вартують і хороша піч, і гончарний круг.
«Відкладала гроші з зарплати. То на те, то на те. Так і пішов процес. Якщо ж просто сьогодні вирішити розпочати власну справу, щоб завтра мати можливість робити все, то потрібно доволі багато грошей», – каже майстриня.
Юля створює дизайнерський посуд: кружки, тарілки, чайники, вази. Для цього використовує глину та глазур.
«Піч, круги – усе зробив чоловік. Фарби – з-за кордону, а от глина – українська. Її видобувають у Слов’янську. Ми купуємо вже готову. Гончаримо, підсушуємо. Тоді загладжуємо. Випалюємо. Покриваємо глазур’ю і розмальовуємо. Це тривалий процес. На партію піде два тижні, – розповідає вона. – Гончарить і чоловік. Бо багато часу забирає випалювання та підготовка до цього, а також розпис. Чоловік навчався ковальської справи. Але кераміка йому теж підійшла. Це легше для здоров’я. Ковальство – важка робота».
Майстриня каже, що гончарство – дуже класна справа, вона постійно розвивається услід за дизайнерськими тенденціями. Часто кераміка перетворюється на неймовірні речі. Зокрема через те, що змінюється її візуалізація. Цей матеріал унікальний, з нього можна робити будь-що.«Мої роботи вирізняються легкістю й природністю. Я не прихильниця ідеальних вигладжених текстур. Продумана природність – понад усе. Раніше я часто розмірковувала над тим, ким хочу стати. Дуже хвилювалася через це – довго думала про те, ким я є насправді і якою є моя місія. Але це тривало до моменту, коли взялася за кераміку. Зараз я спокійна і щаслива, бо знайшла себе, – зізнається Юля. – Я зовсім не романтична натура. Ніколи не чекаю на натхнення. Іду і працюю. Бо натхнення – то для лінивих. Ти починаєш працювати, отримуєш задоволення від роботи і натхнення приходить саме собою. Як апетит».
«Для того щоб отримати якісний продукт, треба багато працювати і пройти багато етапів. Потрібно бути відданим справі, але не всім вистачає терпцю. Головне – не здаватися», – каже майстриня.
Жінка розповідає, що не завжди замальовує ескізи, каже, що це довго і не завжди потрібно. Простіше вигадати, наприклад, чашку, зробити її і подивитися на неї з усіх боків. Зрозуміти, які є ґанджі.
«Зараз працюю над новою колекцією. Це тарілки-квіти – тюльпани, ромашки, троянди, – каже вона. – Більша тарілка – у меншу, ще менша – у найменшу. Так виходить квітка. Люблю, коли посуд гарно складається. Естетика для мене дуже важлива».
Лілія ХВИЦЬ
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 1
Ира
Показати IP
9 Липня 2019 12:27
Именно такие вот авторские изделия и будут продавать на аукционах через несколько десятилетий, как сегодня на Виолити продают изделия прошлого века
МЗС Грузії повстало проти рішення уряду призупинити інтеграцію до ЄС, один із послів залишає посаду
Сьогодні 15:43
Сьогодні 15:43
ДТП з 16-річним водієм Infinity у Харкові: 8 років за ґратами та по мільйону компенсації дітям загиблого
Сьогодні 15:09
Сьогодні 15:09
Мобілізація, кадрові зміни, безпека регіону і що не робитиме на посаді. Інтерв’ю з головою Волинської ОВА Іваном Рудницьким
Сьогодні 14:52
Сьогодні 14:52
У Луцьку попрощалися з Героєм Олександром Панькевичем
Сьогодні 14:02
Сьогодні 14:02
В Україну повернули тіла 502 полеглих захисників
Сьогодні 13:45
Сьогодні 13:45
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.