Класика й інновація в чорно-білій фотографії Міхала Петшака
«Кордони» – так називається виставка концептуальної фотографії польського мистця Міхала Петшака, яка зараз триває в Галереї мистецтв Волинської організації Національної спілки художників України.
Автор представив творчі роботи кількох останніх років, які демонструють його пошуки у композиції й техніці класичної чорно-білої світлини. Тема виставки, за задумом фотомайстра, пропонує глядачам привід для роздумів про визначення і подолання своїх меж у найширшому сенсі цього слова.Польського фотохудожника представив голова Волинської організації спілки художників Володимир Марчук.
Міхал Петшак живе і працює у Вроцлаві. Закінчив факультет графічного і медіа-мистецтва Академії образотворчих мистецтв імені Єуґеніуша Ґепперта у Вроцлаві, Вищу студію фотографії в Єлені-Ґурі, а також факультет архітектури Варшавського політехнічного університету. Фахове визнання підтверджене численними презентаціями в Польщі– як персональними, так і в складі групових, а також членством у Союзі польських фотохудожників.
Міхал займається архітектурними проектами, викладацькою діяльністю, працює над докторською дисертацією на тему медіа-мистецтва. Твори мистця знаходяться в Національному музеї Вроцлава. У творчості він надає перевагу найбільш виразним, на його думку, медіа – фото і відео. Переконаний: «Фотографія не показує реальність, вона створює реальність».Запропонована Міхалом Петшаком тема діалогу зацікавила волинських професіоналів художньої світлини, фотолюбителів і шанувальників цього виду мистецтва. Презентацію відвідали консул Генерального консульства РП в Луцьку Тереса Хрущ, голова Волинського осередку Національної спілки фотохудожників України Євгеній Боярчук, луцькі фотографи Ігор Денесюк, Олександр Федюк, Віктор Петрук, Олег Черненко, художник Микола Рубан, галеристка Наталія Грабовецька, друзі й шанувальники прекрасного.
Своєю чергою, польський гість поділився своїми приємними враженнями про насичене культуро-мистецьке життя нашого міста: перебуваючи в Луцьку на виставці своїх колег – викладачів Академії образотворчих мистецтв з Вроцлава, він вирішив показати свій доробок волинським глядачам. Це перша персональна виставка Міхала Петшака в Україні.Експозиція польського фотохудожника показує органічний синтез класики та інновації в чорно-білій фотографії нашого часу. Технологічна революція у сфері цифрового формату не знецінила яскравий експресивний потенціал, яким продовжує вражати вибагливого сучасника високохудожній монохромний знімок. Навпаки – нові стандарти якості зображення спрямовують увагу автора на тональність знімка, знахідки у композиції, новизну тем і сюжетів.
Міхале, ви приїхали до нас із Вроцлава. Розкажіть, будь ласка, про своє місто.
Жити і працювати митцю у Вроцлаві дуже комфортно. За останні 20 років місто змінилося – воно набуло неповторної надихаючої, творчої атмосфери. Відбуваються цікаві мистецькі події. Я займаюся архітектурними проектами, є докторантом Академії образотворчих мистецтв імені Єуґеніуша Ґепперта.
Ваша виставка переконує: чорно-біла фотографія не перестає вражати глядача своєю виразністю. Поділіться технічними секретами сучасного фотохудожника.
На виставці є робота у класичній аналоговій техніці – тобто, зроблена у темній кімнаті зі спеціальним реактивами. При цьому збережена максимально доступна у цьому форматі якість зображення, яка передана багатою гамою відтінків між двома кольорами – чорним і білим.
Інші роботи виконані у цифровій техніці із використанням більш складного пігментного друку. Технологічно це вже новий рівень реалізації монохромного зображення, що пропонує ще різноманітнішу палітру напівтонів, а також гарантує довге «життя» світлині. Якщо класичний якісний знімок не пожовкне протягом 100 років, то при пігментному друці на спеціальному папері світлина може «прожити» 150 і більше років. Мені важливо, аби робота якнайдовше зберігалась.Великоформатна робота під назвою HABITAT 2 показує глядачеві вулицю міста, людей у русі… При цьому вона фрагментарно розділяється на окремі частини – історії.
Тут я застосував взаємодію композиційну – загального плану та окремого фрагменту. Глядач, який прийшов до галереї, спочатку розглядає цілу роботу, а потім починає вивчати її фрагменти. Так створюється ефект «занурення» в сюжет світлини, співпереживання з її героями. Частина загальної композиції стає самостійним сюжетом, закінченим твором. До речі, знімок був зроблений на одній з вулиць Вроцлава, яка зараз має інший вигляд. Таким чином світлина зафіксувала той її стан і вигляд, хоча я не прагну до документалістики у творчості. Завдяки відео ідея-концепція набула руху і розвитку.А як народилася ця думка про використання композиції у створенні власних сюжетів?
Все почалося ось з цієї роботи під назвою «Простір». Ця серія знімків, яка показує об’єкт з різних перспектив, створюючи його панорамне, горизонтальне бачення. Але це ще не завершення дослідження об’єкту. Я наближую камеру і спостерігаю, як змінюється сприйняття цього предмету/тіла при детальнішому розгляді, які нові риси він відкриває.Який власний меседж ви вкладаєте у тему «Кордони»?
Зараз я працюю над докторською дисертацією на тему «Кордон. Час». Для мене це концепт у дослідженні, який має дуже багато значень. Для глядачів, які будуть дивитися представлені роботи, це може бути межа між помешканням і великим світом, який відкривається за вікном квартини. Хтось може подумати про кордон між Польщею і Україною. Художник побачить кордон у рамці, в яку вставлена фотографія. Звичайно, йдеться і про власні межі, можливо навіть комплекси, які відчуває кожна людина.У передмові до каталогу творів Міхала Петшака шанований польський критик фотографії Адам Собота говорить про дві пристрасті автора – архітектуру і фотографію. Автор візуалізує автентичне середовище проживання людей, позбавлене ідеалізації чи пафосу. Архітектура розгортається у творах Міхала сценою людської присутності, оживає, стає частиною життєвих історії мешканців міста.Виставка «Кордони» польського фотохудожника Міхала Петшака триватиме у Галереї мистецтв ВО НСХУ до 6 вересня. Запрошуємо шанувальників сучасної чорно-білої світлини переглянути роботи польського мистця. Вхід до галереї вільний.
Фото події Олега Черненка
Сторінка Міхала Петшака у ФБ
Про подію на сайті Галереї мистецтв
Маша Пилипчук
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Автор представив творчі роботи кількох останніх років, які демонструють його пошуки у композиції й техніці класичної чорно-білої світлини. Тема виставки, за задумом фотомайстра, пропонує глядачам привід для роздумів про визначення і подолання своїх меж у найширшому сенсі цього слова.Польського фотохудожника представив голова Волинської організації спілки художників Володимир Марчук.
Міхал Петшак живе і працює у Вроцлаві. Закінчив факультет графічного і медіа-мистецтва Академії образотворчих мистецтв імені Єуґеніуша Ґепперта у Вроцлаві, Вищу студію фотографії в Єлені-Ґурі, а також факультет архітектури Варшавського політехнічного університету. Фахове визнання підтверджене численними презентаціями в Польщі– як персональними, так і в складі групових, а також членством у Союзі польських фотохудожників.
Міхал займається архітектурними проектами, викладацькою діяльністю, працює над докторською дисертацією на тему медіа-мистецтва. Твори мистця знаходяться в Національному музеї Вроцлава. У творчості він надає перевагу найбільш виразним, на його думку, медіа – фото і відео. Переконаний: «Фотографія не показує реальність, вона створює реальність».Запропонована Міхалом Петшаком тема діалогу зацікавила волинських професіоналів художньої світлини, фотолюбителів і шанувальників цього виду мистецтва. Презентацію відвідали консул Генерального консульства РП в Луцьку Тереса Хрущ, голова Волинського осередку Національної спілки фотохудожників України Євгеній Боярчук, луцькі фотографи Ігор Денесюк, Олександр Федюк, Віктор Петрук, Олег Черненко, художник Микола Рубан, галеристка Наталія Грабовецька, друзі й шанувальники прекрасного.
Своєю чергою, польський гість поділився своїми приємними враженнями про насичене культуро-мистецьке життя нашого міста: перебуваючи в Луцьку на виставці своїх колег – викладачів Академії образотворчих мистецтв з Вроцлава, він вирішив показати свій доробок волинським глядачам. Це перша персональна виставка Міхала Петшака в Україні.Експозиція польського фотохудожника показує органічний синтез класики та інновації в чорно-білій фотографії нашого часу. Технологічна революція у сфері цифрового формату не знецінила яскравий експресивний потенціал, яким продовжує вражати вибагливого сучасника високохудожній монохромний знімок. Навпаки – нові стандарти якості зображення спрямовують увагу автора на тональність знімка, знахідки у композиції, новизну тем і сюжетів.
Міхале, ви приїхали до нас із Вроцлава. Розкажіть, будь ласка, про своє місто.
Жити і працювати митцю у Вроцлаві дуже комфортно. За останні 20 років місто змінилося – воно набуло неповторної надихаючої, творчої атмосфери. Відбуваються цікаві мистецькі події. Я займаюся архітектурними проектами, є докторантом Академії образотворчих мистецтв імені Єуґеніуша Ґепперта.
Ваша виставка переконує: чорно-біла фотографія не перестає вражати глядача своєю виразністю. Поділіться технічними секретами сучасного фотохудожника.
На виставці є робота у класичній аналоговій техніці – тобто, зроблена у темній кімнаті зі спеціальним реактивами. При цьому збережена максимально доступна у цьому форматі якість зображення, яка передана багатою гамою відтінків між двома кольорами – чорним і білим.
Інші роботи виконані у цифровій техніці із використанням більш складного пігментного друку. Технологічно це вже новий рівень реалізації монохромного зображення, що пропонує ще різноманітнішу палітру напівтонів, а також гарантує довге «життя» світлині. Якщо класичний якісний знімок не пожовкне протягом 100 років, то при пігментному друці на спеціальному папері світлина може «прожити» 150 і більше років. Мені важливо, аби робота якнайдовше зберігалась.Великоформатна робота під назвою HABITAT 2 показує глядачеві вулицю міста, людей у русі… При цьому вона фрагментарно розділяється на окремі частини – історії.
Тут я застосував взаємодію композиційну – загального плану та окремого фрагменту. Глядач, який прийшов до галереї, спочатку розглядає цілу роботу, а потім починає вивчати її фрагменти. Так створюється ефект «занурення» в сюжет світлини, співпереживання з її героями. Частина загальної композиції стає самостійним сюжетом, закінченим твором. До речі, знімок був зроблений на одній з вулиць Вроцлава, яка зараз має інший вигляд. Таким чином світлина зафіксувала той її стан і вигляд, хоча я не прагну до документалістики у творчості. Завдяки відео ідея-концепція набула руху і розвитку.А як народилася ця думка про використання композиції у створенні власних сюжетів?
Все почалося ось з цієї роботи під назвою «Простір». Ця серія знімків, яка показує об’єкт з різних перспектив, створюючи його панорамне, горизонтальне бачення. Але це ще не завершення дослідження об’єкту. Я наближую камеру і спостерігаю, як змінюється сприйняття цього предмету/тіла при детальнішому розгляді, які нові риси він відкриває.Який власний меседж ви вкладаєте у тему «Кордони»?
Зараз я працюю над докторською дисертацією на тему «Кордон. Час». Для мене це концепт у дослідженні, який має дуже багато значень. Для глядачів, які будуть дивитися представлені роботи, це може бути межа між помешканням і великим світом, який відкривається за вікном квартини. Хтось може подумати про кордон між Польщею і Україною. Художник побачить кордон у рамці, в яку вставлена фотографія. Звичайно, йдеться і про власні межі, можливо навіть комплекси, які відчуває кожна людина.У передмові до каталогу творів Міхала Петшака шанований польський критик фотографії Адам Собота говорить про дві пристрасті автора – архітектуру і фотографію. Автор візуалізує автентичне середовище проживання людей, позбавлене ідеалізації чи пафосу. Архітектура розгортається у творах Міхала сценою людської присутності, оживає, стає частиною життєвих історії мешканців міста.Виставка «Кордони» польського фотохудожника Міхала Петшака триватиме у Галереї мистецтв ВО НСХУ до 6 вересня. Запрошуємо шанувальників сучасної чорно-білої світлини переглянути роботи польського мистця. Вхід до галереї вільний.
Фото події Олега Черненка
Сторінка Міхала Петшака у ФБ
Про подію на сайті Галереї мистецтв
Маша Пилипчук
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 0
Учені припускають, що алфавіт винайшли не в Єгипті: знайшли свідчення, яким близько 4400 років
Сьогодні 00:35
Сьогодні 00:35
23 листопада: свята, події, факти. День пам'яті жертв голодоморів в Україні та Міжнародний день боротьби з безкарністю
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
У Лондоні вперше зустрілися найнижча та найвища жінки у світі
22 Листопада 2024 23:52
22 Листопада 2024 23:52
Розкладав закладки, щоб заробити на лікування дружини: львів’янина у Луцьку посадили на шість років
22 Листопада 2024 23:33
22 Листопада 2024 23:33
Компанія Маска отримала дозвіл на випробування мозкового чипа в Канаді
22 Листопада 2024 23:13
22 Листопада 2024 23:13
Луцька громада на шляху до кліматичної нейтральності
22 Листопада 2024 22:54
22 Листопада 2024 22:54
Померла відома волинська журналістка та депутатка Алла Лісова
22 Листопада 2024 22:35
22 Листопада 2024 22:35
У різдвяному рекламному ролику Chanel прозвучав український «Щедрик»
22 Листопада 2024 22:16
22 Листопада 2024 22:16
«Корови каждий день падають»: на Волині жителі села самостійно ремонтують нічийний міст
22 Листопада 2024 21:57
22 Листопада 2024 21:57
«1000 днів сама»: лучанка Марія Хурсенко присвятила свою нову пісню дружинам Героїв. Відео
22 Листопада 2024 21:38
22 Листопада 2024 21:38
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.