«Шолом жаху» та роги: лучанин виготовляє автентичні шаманські бубни
Більшість людей помилково вважають, що бубон – доволі звичайний музичний інструмент, а гра на ньому не вимагає великої майстерності. Але ця думка – помилкова, адже звучання бубна прикрашає музику народів чи не всього світу. Без його акомпанементу не обходилося жодне гуцульське чи циганське весілля. Водночас у давнину він славився тим, що з його допомогою чаклуни-шамани нібито спілкувалися з духами, проводили різні ритуали, бачили іншу реальність та здійснювали мандрівки поміж різними вимірами. Саме такі автентичні «шаманські» бубни виготовляє лучанин Сергій Шмид.
Про те, з чого усе почалось, а також про тонкощі виготовлення та відтворення історичного музичного інструменту він розповів у інтерв’ю Інформаційному агентству Волинські Новини.
Так, Сергій Шмид – знана людина у колі історичних реконструкторів, адже ось уже кілька років разом із батьком виготовляє у власній майстерніщити періоду від V до XVII століття для лицарських боїв.Натомість майструвати бубни чоловіки почали після того, як хрещений Сергія подарував їм дві козячі шкіри.«Усе почалося з того, що мій хрещений батько приніс нам з татом у майстерню дві козячі шкіри. Бо ж знає, що ми – майстри на всі руки і ще ті вар’яти. Ми думали вичинити їх на хутро, але згодом розтягнули ті шкіри і на деякий час про них забули. А потім троюрідний брат приніс ще одну. Ну, подумав, треба з тих шкір щось зробити, бо ж зіпсуються. Тож я почав шукати в мережі інтернет інформацію про те, що ж можна виготовити з козячої шкіри. Серед того, що знайшов, були шаманські бубни. Інформацію про технологію виготовлення шукали у тій же всесвітній павутині та в історичних джерелах. Зробили. І те, що у нас вийшло в результаті, дуже сподобалося», – розповідає лучанин.
Він, сміючись, пригадав, коли уперше разом із татом вирішили послухати, а який же звук видають нові вироби.
«Коли ми почали у ті бубни бубніти, одразу збіглися сусіди, мовляв, що ви цього разу цікавого витворили?» – каже молодий чоловік.
Як розповів Сергій, його музичні інструменти – цілком автентичні, утім часом хочеться їх урізноманітнити сучасним декором.
Загалом «шаманські» бубни виготовляють із трьох видів шкір – кози, собаки та оленя.
Наприклад, якути роблять свої бубни із собачої та оленячої шкіри. А ще народи на півночі Росії використовують так звані рогаті бубни – з резонаторами.До слова, бубон – це автентичний інструмент і в українських гуцулів.
«У них якщо бубон не порвався – весілля вважається нудним», – запевняє майстер.
Зі слів лучанина, на виготовлення одного музичного інструмента треба витратити тиждень часу.
«Спочатку шкіру потрібно замочити, тоді відділити від неї волос, потім це все випрати руками. Тоді шкіру потрібно висушити й перевірити на наявність дефектів. Від того, чи начисто вичинена шкіра, залежить майбутня якість виробу. Далі шкіру за допомогою товстих ниток із шерсті натягують на обруч. Кожну нитку підтягують так, щоб між ними була приблизно однакова відстань. Правильного звучання шаманського бубна як такого не існує, бо кожен підбирає звучання інструмента під себе – хтось хоче більш басовий, хтось – різкий, інший – більш високий. Звук залежить від товщини шкіри та від резонаторів. Також звучання виробу залежить від розташування так званої «лінії хребта» на шкірі. Ми не завжди розташовуємо її по центру інструмента. Шкіру натягуємо на обруч іще сирою. І ніколи неможливо вгадати, як звучатиме кожен новий бубон», – розповів Сергій.Майстер додав, що сучасні шамани, які використовують бубни в своїх обрядах, як і їхні древні колеги-знахарі, вірять, що з допомогою звуків та вібрацій цього музичного інструмента можна відлякати демонів. Також є така думка, що такі коливання «вирівнюють» настрій та покращують ауру.«Чи вірити в таке, чи ні – справа кожного», – підкреслив він.
Бубни, виготовлені у Луцьку, охоче замовляють музиканти та поціновувачі автентичних інструментів з усієї України і з-за кордону.
«Наприклад, до нас по бубен приїжджала вокалістка київського гурту «Пирятин», який грає музику в жанрі power country. Паралельно вони створили так званий вікінг-бенд.Цікавим є те, що часто люди облюбовують собі один бубон із багатьох по фото у соціальних мережах, а потім приїжджають і виявляється, що за звучанням їм найбільше подобається саме той інструмент, який сподобався і візуально. Цей інструмент сам знаходить свого власника, бо у його руках і звучить інакше. Бубон – сакральна й дуже індивідуальна річ, адже вібрації інструмента мають збігатися з вібраціями енергетичного поля людини, з її пульсом та серцевим ритмом», – запевняє майстер.Сергій Шмид розповів, що на цьому музичному інструменті можна грати і руками, і спеціальними «колотушками» – палицями з об’ємними наконечниками з шерсті або хутра.Візерунок на кожному виробі – також індивідуальний. Неможливо перебачити, як саме пофарбується бубон, якими будуть переливи тощо. Кожен орнамент також має своє значення.
«Ось це, наприклад, «шолом жаху» – оберіг, що захищає від ворогів. Скандинави малювали такий символ на лобі під час війни. Це символ безстрашності, багатства і любові. Його дія і значення залежать від рун, зображуваних на ньому.А на цьому бубні – монгольський малюнок», – показує майстер.Сергій Шмид запевняє, що один і той самий бубон звучить абсолютно по-різному в руках різних людей.Так це чи ні – можна зрозуміти лише тоді, коли ваші руки торкнуться цього сакрального та примхливого інструмента.Розмовляла Вікторія СЕМЕНЮК. Фото з особистого архіву Сергія та Галини ШНИД
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Про те, з чого усе почалось, а також про тонкощі виготовлення та відтворення історичного музичного інструменту він розповів у інтерв’ю Інформаційному агентству Волинські Новини.
Так, Сергій Шмид – знана людина у колі історичних реконструкторів, адже ось уже кілька років разом із батьком виготовляє у власній майстерніщити періоду від V до XVII століття для лицарських боїв.Натомість майструвати бубни чоловіки почали після того, як хрещений Сергія подарував їм дві козячі шкіри.«Усе почалося з того, що мій хрещений батько приніс нам з татом у майстерню дві козячі шкіри. Бо ж знає, що ми – майстри на всі руки і ще ті вар’яти. Ми думали вичинити їх на хутро, але згодом розтягнули ті шкіри і на деякий час про них забули. А потім троюрідний брат приніс ще одну. Ну, подумав, треба з тих шкір щось зробити, бо ж зіпсуються. Тож я почав шукати в мережі інтернет інформацію про те, що ж можна виготовити з козячої шкіри. Серед того, що знайшов, були шаманські бубни. Інформацію про технологію виготовлення шукали у тій же всесвітній павутині та в історичних джерелах. Зробили. І те, що у нас вийшло в результаті, дуже сподобалося», – розповідає лучанин.
Він, сміючись, пригадав, коли уперше разом із татом вирішили послухати, а який же звук видають нові вироби.
«Коли ми почали у ті бубни бубніти, одразу збіглися сусіди, мовляв, що ви цього разу цікавого витворили?» – каже молодий чоловік.
Як розповів Сергій, його музичні інструменти – цілком автентичні, утім часом хочеться їх урізноманітнити сучасним декором.
Загалом «шаманські» бубни виготовляють із трьох видів шкір – кози, собаки та оленя.
Наприклад, якути роблять свої бубни із собачої та оленячої шкіри. А ще народи на півночі Росії використовують так звані рогаті бубни – з резонаторами.До слова, бубон – це автентичний інструмент і в українських гуцулів.
«У них якщо бубон не порвався – весілля вважається нудним», – запевняє майстер.
Зі слів лучанина, на виготовлення одного музичного інструмента треба витратити тиждень часу.
«Спочатку шкіру потрібно замочити, тоді відділити від неї волос, потім це все випрати руками. Тоді шкіру потрібно висушити й перевірити на наявність дефектів. Від того, чи начисто вичинена шкіра, залежить майбутня якість виробу. Далі шкіру за допомогою товстих ниток із шерсті натягують на обруч. Кожну нитку підтягують так, щоб між ними була приблизно однакова відстань. Правильного звучання шаманського бубна як такого не існує, бо кожен підбирає звучання інструмента під себе – хтось хоче більш басовий, хтось – різкий, інший – більш високий. Звук залежить від товщини шкіри та від резонаторів. Також звучання виробу залежить від розташування так званої «лінії хребта» на шкірі. Ми не завжди розташовуємо її по центру інструмента. Шкіру натягуємо на обруч іще сирою. І ніколи неможливо вгадати, як звучатиме кожен новий бубон», – розповів Сергій.Майстер додав, що сучасні шамани, які використовують бубни в своїх обрядах, як і їхні древні колеги-знахарі, вірять, що з допомогою звуків та вібрацій цього музичного інструмента можна відлякати демонів. Також є така думка, що такі коливання «вирівнюють» настрій та покращують ауру.«Чи вірити в таке, чи ні – справа кожного», – підкреслив він.
Бубни, виготовлені у Луцьку, охоче замовляють музиканти та поціновувачі автентичних інструментів з усієї України і з-за кордону.
«Наприклад, до нас по бубен приїжджала вокалістка київського гурту «Пирятин», який грає музику в жанрі power country. Паралельно вони створили так званий вікінг-бенд.Цікавим є те, що часто люди облюбовують собі один бубон із багатьох по фото у соціальних мережах, а потім приїжджають і виявляється, що за звучанням їм найбільше подобається саме той інструмент, який сподобався і візуально. Цей інструмент сам знаходить свого власника, бо у його руках і звучить інакше. Бубон – сакральна й дуже індивідуальна річ, адже вібрації інструмента мають збігатися з вібраціями енергетичного поля людини, з її пульсом та серцевим ритмом», – запевняє майстер.Сергій Шмид розповів, що на цьому музичному інструменті можна грати і руками, і спеціальними «колотушками» – палицями з об’ємними наконечниками з шерсті або хутра.Візерунок на кожному виробі – також індивідуальний. Неможливо перебачити, як саме пофарбується бубон, якими будуть переливи тощо. Кожен орнамент також має своє значення.
«Ось це, наприклад, «шолом жаху» – оберіг, що захищає від ворогів. Скандинави малювали такий символ на лобі під час війни. Це символ безстрашності, багатства і любові. Його дія і значення залежать від рун, зображуваних на ньому.А на цьому бубні – монгольський малюнок», – показує майстер.Сергій Шмид запевняє, що один і той самий бубон звучить абсолютно по-різному в руках різних людей.Так це чи ні – можна зрозуміти лише тоді, коли ваші руки торкнуться цього сакрального та примхливого інструмента.Розмовляла Вікторія СЕМЕНЮК. Фото з особистого архіву Сергія та Галини ШНИД
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу
Коментарів: 2
Радувець Ларіса
Показати IP
30 Жовтня 2020 23:35
Кожен сходить з розуму по своєму!
ВІРУС
Показати IP
31 Жовтня 2020 22:09
КОЖНОГО ПОПА ЗОБОВ'ЯЗАТИ ПРИДБАТИ БУБНА В ЦЕРКВУ.
У Луцьку не їздитимуть тролейбуси, школярів перевели на дистанційне, – Ігор Поліщук про ситуацію в громаді
Сьогодні 08:05
Сьогодні 08:05
Вчені виявили найпотужніші космічні промені, які у 40 000 разів перевищують енергію видимого світла
Сьогодні 00:29
Сьогодні 00:29
28 листопада: свята, події, факти. День подяки у США і День працівника системи фінансового моніторингу
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
78-річна Шер оголосила про завершення музичної кар'єри
27 Листопада 2024 23:49
27 Листопада 2024 23:49
Від руїн до просторів майбутнього: у Луцьку обговорили польський досвід відновлення міст після війни
27 Листопада 2024 23:30
27 Листопада 2024 23:30
Зірка «Щоденників вампіра» зіграє головну роль у серіалі про війну в Україні
27 Листопада 2024 23:10
27 Листопада 2024 23:10
На Волині поголів’я лисиці перевищує допустиму норму у 5 разів
27 Листопада 2024 22:51
27 Листопада 2024 22:51
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.