USD 41.40 41.75
  • USD 41.40 41.75
  • EUR 41.50 41.75
  • PLN 9.90 10.20
Світ вражає: Давайте не втрачати Різдва
Чи не здається вам, що багато традицій Різдва перетворилися на прикривання релігійністю зовсім інших намірів? Поділюся усього декількома спостереженнями:

1. Дзвінок у двері. Відчиняю. Колядники. Двійко діток. Найбільш ймовірно, що братик та сестричка. Заходять, заспівують... Стоп. неправильне слово. Не заспівують. Це не спів, це скоромовка на шаленій швидкості. За темпом слів практично не розібрати. Читають цей різдвяний реп так швидко, що їм періодично бракує кисню і вони між рядками колядки роблять швидкий шумний вдох. Зрозуміло - ще ж стільки квартир попереду. Розтуміючи, що гарного колядування не буде, дістаю дві гривневих купюри. Перехоплюю розчарований дитячий погляд. Відчуваю себе останньою наволоччю. Знайома ситуація? Ось такий собі різдвяний бізнес. Ні, я не драматизую, хай дітки "підробляють" собі. Але які традиції Різдва вони передадуть своїм дітям?

2. Заходжу до своєї сторінки у вКонтакте. У прийнятих повідомленнях - чималенько віршованих різдвяних вітань. Тема чи не половини з них - як ми з вами непогано погуляємо та нап'ємося з нагоди Різдвяних свят, скільки ковбаси у нас буде у холодильниках впродовж наступного року і т.д. Ага, ніби хоча б третина з них дотримувалися посту і тепер так радіють з приводу його закінчення. Одне з вітань взагалі "добило". Зацитую:

Щастя, радості, краси,
Бочку меду Вам в труси.
Щоб не злиплись яйця голі,
Молодичок Вам доволі.
А щоб сало було в хаті,
Кабани хай волохаті
Запетрушать свиноматок,
От і буде Вам достаток!
З Різдвом Христовим!!!

Коментарі зайві...

3. Цікаво, а скільки людей взагалі розуміють сенс посту? З підслуханого у транспорті: "Ой слухай, троха ото попостила, то хоть скинула пару кілограмів. Постараюсь на слєдующий пост тоже не розслаблятись..."

4. Ну і просто на продовження теми. Вчора під час дискусії за столом мені намагалися довести, що св'ященник - це робота. Нібито святі отці так само приходять до церкви на роботу, як і менеджери до своїх офісів. А у кращі для віри часи служіння Богу могло бути тільки покликанням. Пригадайте тих, що роками жили відлюдно, намагаючись осягнути глибокий сенс Святого Писання. Чи є щось подібне сьогодні? Напевно ні, раз попи ходять на роботу у церкву...


P.S. : Я не відношу себе до надто релігійних людей. Мені не потрібно нікого (тим більше священників-кар'єристів) між мною і Богом, тому до церкви я не ходжу. Мені просто прикро бачити, як з кожним роком ми віддаляємось від гарних, щирих, добрих традицій Різдва.

Давайте не дамо цим традиціям відійти у небуття. Давайте заохочувати тих колядників, що несуть нам благу звістку про народження Сина Божого, а не заробляють грошенят на новий телефон. Давайте у центр столу ставити кутю, а не алкоголь. Давайте намагатися завжди навідувати батьків на СвятВечір, або хоча б телефонувати їм. Давайте не будемо втрачати Різдво...
:)
Коментарів: 23
Скажена Мама Показати IP 7 Січня 2011 15:05
Дуже сподобався запис і спостереження близькі. Позаминулого року моя дитина вперше захотіла поколядувати. Стукнуло йому тоді 4 роки. При чому він навіть не знав, що за це гроші дають, я йому не казала ))) Вивчили ми колядку невеличку, і пішли по родичах. І як мені було неприємно, коли бау, шо стоїть мій карапуз під дверима, стукає, на другому поверсі будинку у вікно на нього дивляться, а двері не відчиняють... А він же ж маленький такий, йому не ті гроші треба були, як саме дійство. Зараз Різдво зіпсували ми самі. В нас щороку на святвечір готують 12 страв, дідусь, як господар, вносив дідуха і кутю до хати з першою зіркою. Цього року дідуся не стало, ми лишилися без господаря, але традицію продовжив мій малюк. Наші звичаї - єдине, що нас об'єднує. Ми завжди впускаємо колядників, бо, як кажуть звичаї, чим більше їх заходить до хати, тим більше щастя і достатку приноситься. Але страшно, коли ці колядники з кожним роком робляться років по 40 і напідпитку. Типу треба на закуску назбирати. А ще ми обовязково дітям даємо цукерки, бо раніше гроші взагалі ніхто не давав, згадайте вечори на хуторі ))) Я бажаю автору цієї новинки і усім не розчаровуватись в Різдві. Це дійсно велике свято, сімейне свято. Його потрібно шанувати. І давайте будемо уважнішими до наших традицій. Христос народився!)))
Свєточка-конхвєточка Показати IP 7 Січня 2011 15:40
Почитала ваші роздуми,Max Freeman. Все ви правильно пишете. і Скажена Мама правду "каже". Чомусь усе вимірюємо грішми, навіть Різдво. Хіба раз доводилося чути напредеодні свята такі фрази: "Не віддавай дрібних купюр. Чим платитимеш колядникам?"? Я ж згадала, що до нас щороку з Колядою приходять сусідські дівчата. Вони вже й діток мають, але продовжують вітати. Одягають кожушки, хустки замотують на голову й так співають, що все холоне в душі. І тоді нічого їм не шкода, бо й не за грішми вони ходять. Як на мене, колядувати, щедрувати чи посівати треба ходити не в кожні двері, а до тих людей, яким дійсно хочеш дати той закодований у віршах посил. Певно, тоді й результат буде. А то ми звели все до автоматизму й таки масних віршованих вітань, які зацитував автор. А єж такі красиві слова. І стоять вони в інтернеті поруч із тими жахливими. Що? не бачимо? Ой ішла Колядка Вулицями в місті, У стрічках сріблястих, В світлому намисті. Іскорки веселі На сніг розсипала, „Божий син родився!" - Усіх сповіщала. Хай в день святого Різдва Дзвенить усюди коляда, Щастя велике вам звіщає, Радійте, святкуйте! Христос ся рождає! А що "крутять" по телевізору в таке велике свято? Жах. Дійсно, не втрачаймо Різдво. Це ж від нас залежить.
Exaboto до Свєточка-конхвєточка Показати IP 8 Січня 2011 12:19
"той закодований у віршах посил" - :)
Yan Показати IP 7 Січня 2011 16:47
Давайте не будемо втрачати віру в Живого Ісуса Христа.Це День Народження Ісуса Христа!!!!!Йому треба наші відкриті серця,а не супер приготування, через які ми забули що це за свято!
LNL Показати IP 7 Січня 2011 21:47
До мене теж ці діти приходили о_0!
Українець Показати IP 7 Січня 2011 23:24
Для початку в школі треба ввести Закон Божий,щоб діти хоч уяву мали про Різдво.
Max Freeman до Українець Показати IP 8 Січня 2011 00:19
У якості факультативу - так. Я проти насаджування такого предмету у школах.
Exaboto до Українець Показати IP 8 Січня 2011 04:47
Дуже легко дітям вішати... Ти попробуй на рівні з кимось подискутуй. ?
анонімус Показати IP 8 Січня 2011 01:33
ніякого закону божого в школах! чи ви захотіли уроки мусульманської етики?! чим ваша віра краща від інших?
tatarynb до анонімус Показати IP 8 Січня 2011 19:41
Підтримую!!! кожному своє... скільки живу - стільки і чую ту мову - падіння нравів традицій і т д ну вас.. ЖИТИ треба
makar Показати IP 8 Січня 2011 08:46
підтримую Фрімена двічі.
109 Показати IP 8 Січня 2011 10:16
Зі статті видно,що для вас Різдво - це швидше набір різних культурних традицій,таких як кутя на столі, 12 страв на столі чи дідух у кутку. Звичайні язичницькі традиції, легко можна перевірити їх значення і походження. А чи це має якусь відношення до Різдва,як до події народження Божого Сина? По-моєму,ні.І не треба тут казати, що хтось на захисті українських надбань. Ісус був євреєм. З зароблянням на колядках повністю погоджуюсь.Але повірте,шановні,є такі колядники,які справді приходять принести у хату свято і не просять нічого за це. По своїй суті,багато з тих, що "святкують" Різдво, нічим не відрізняються від атеістів,які в ці дні просто відпочивають.
Exaboto до 109 Показати IP 8 Січня 2011 12:06
ти правий. Але не треба казати "єврей". Це москальське слово. Жид. Ісус був Жидом.
109 до Exaboto Показати IP 8 Січня 2011 12:13
Дивіться в корінь. Єврей і жид - це різні фонетичні варіанти одного і тог ж слова, просто хтось вкладає дещо більше змісту.Можливо через свої національні ненависні традиції. Ісус від того не змінить національності.
Exaboto до 109 Показати IP 8 Січня 2011 12:41
все правиль. Але як приємно вкладати дещо більшого змісту в історично українське слово :))
Max Freeman до Exaboto Показати IP 8 Січня 2011 13:12
Якщо вам, Exaboto, приємно робити те, що є неприємним для інших - мені вас щиро шкода...
Max Freeman до Exaboto Показати IP 8 Січня 2011 13:09
Вдаючи з себе знавця історіїї, потрібно ретельніше вивчати першоджерела, шановний. Слово "жид" походить від італійського "giudeo" (це якщо не досліджувати ще далі, до латини і т.п.). Українським це слово ніколи не було. А у Західній Україні його взагалі вкорінили поляки. Але вам, здається, все одно у кого запозичати слова, аби не у "москалів". Навіть новину про Різдво примудрилися перетворити на міжнаціональний срач. :( Сором...
109 до Max Freeman Показати IP 9 Січня 2011 12:53
Шановний! На щастя мої знання мов дещо глибші, аніж ваші. Тому перш ніж робити зауваження, почитайте словникові статті до кінця. http://ru.wikipedia.org/wiki/Жид Хоча б з цієї почніть. Хочете святкувати своє різдво, то святкуйте. І не розказуйте, що так правильно. Почитайте Біблію, хоча я сумніваюсь, що вона у вас є. Ви навіть здивуєтесь!
Max Freeman до 109 Показати IP 9 Січня 2011 14:27
Взагалі-то, мій коментар був звернений до Exaboto, а не до вас, це було достатньо зрозуміло з контексту... Не радив би вам, до речі, сприймати Вікіпедію, як 100% достовірне історичне першоджерело. А Біблія мною була прочитана неодноразово. :)
109 до Max Freeman Показати IP 9 Січня 2011 15:23
Тоді, прошу вибачення щодо Біблії. А Exaboto - це мінусова субстанція. Для таких яких ЦЕ, з плюсом буває тільки Я. Який же він шановний. Хочеться звертатись до нього ... і ..., але він же просто хамло.
небайдужа Показати IP 8 Січня 2011 10:23
Цілком з дівчатками та автором запису згоджуюся! еа всі 100+1%! вчора я так і зробила дала діткам цукерочки. Вони їх одразу зїли,а фантики під дверима зоставили. Потім побачила ті фантики. А колядки?До чого тут факультетив?Чи багато Ви бачили,щоб діти застосовували щось зі шкільного предмету?Це треба зробити по школах хоча б міський щорічний конкурс колядок. І то, щоб в школах теж такий конкурс був по класам. Може тоді щось зміниться! А ще батьки,їх виховання. Положа руку на серце, батьки знають ці святі пісні?про віншування вже й не кажу! Ох,згадала,як мій малий пішов до сусідки років з 6 тому,віншувати.Вона дала йому пирога зі словами:А що мати тобі нічого не пече?А хоч варить щось, чи це такий вид жебракування?Я стояла на поверх нижче,то вона мкене не бачила, а малий мав тоді 11 років, не зрозумів до чого це...
ostap Показати IP 9 Січня 2011 14:58
Виховання дітей закладається в сімї. Як роблять мама з татом так само буде робити і їхня дитина. Якщо дитинку змалечку привчати не кидати обгорток з-під цукерок на підлогу, а заставляти відразу підняти її, чи те ж саме зі жвачками, то вона не буде цього робит у в громадських місцях. Це дико і неприродньо гадити там де ти живеш (навіть свині в хліві випорожнюються в одному місці). Давайте виховувати наших дітей! Колядники-дітки перетворили святкове дійство привітання сусідів на "заробляння" грошей. Не рідко чути від батьків: "скільки ти наколядував?" Важливим є не скільки а як! Треба пояснювати колядникам, якщо вони не вміють правильно почати чи закінчити колядку, як це треба зробити. Принаймні щоб закінчували словами :"Христос народився!", а не "а за теє віншування дайте щось - не їв від рання..."
опер Показати IP 9 Січня 2011 23:21
Так ми скоро докотимось до америкосів, діти яких вважають Різдво "Днем народження Сантаклауса", не плутати із Св. Миколаєм Чудотворцем.

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.

Система Orphus