USD 41.35 41.65
  • USD 41.35 41.65
  • EUR 41.50 41.80
  • PLN 10.05 10.24
Петро Кралюк : Церква Порошенка
Те, що народ України обрав своїм Президентом Петра Порошенка, здається, ніхто не сумнівається. Ще не завершився підрахунок голосів і ЦВК не оголосив про його перемогу, а вже почали надходити на його адресу привітання. Одне з таких привітань стало сенсацією. Мається на увазі привітання патріарха Російської православної церкви (РПЦ) Кирила.

Деякі аналітики вже починають сушити голову, що це означає. Адже РПЦ нині реально є частиною державного апарату Росії. Відповідно, її патріарх майже офіційна особа. Отже, можна припустити, що вище керівництво Росії, яка знаходиться в стані неоголошеної війни з Україною, починає зондувати ґрунт для контактів з новим керівництвом нашої держави. І для цього обрано патріарха Кирила.

Тим паче, що згадане привітання має не стільки церковний, скільки політичний характер. Хоча, в принципі, нічого дивного немає. Патріарх Кирило часто дозволяє собі розглагольствувати на теми політичні, злегка прикриваючись церковною термінологією.

У згаданому привітанні читаємо таке (цитую мовою оригіналу): «Полгода назад пламя вражды вспыхнуло в Киеве, а теперь оно бушует на юго-востоке страны, не щадя ни женщин, ни детей, ни стариков». Не знаю, як ці слова з привітання сприйме Петро Олексійович, але я б на його місці образився. Адже виходить, що майбутній Президент України, який був одним із найактивніших учасників Євромайдану, водночас є розпалювачем «пламявражды». Ну, а чого вартують лицемірні слова Кирила про страждання жінок, дітей та стариків на «юго-востоке». Адже загалом південний схід України відносно спокійний. Неспокійно зараз на Донбасі, де активно діють терористи, заслані із Росії. І яких, до речі, тут підтримують окремі священнослужителі Московського патріархату. А висунута РПЦ ідеологія «русского мира» фактично стала ідеологією донбаських сепаратистів. Маємо навіть «православну армію Донбасу». Порошенко ж, як відомо, зовсім недавно висловився за те, щоб активізувати дії проти терористів. А тут Кирил натякує йому: мовляв, не варто цього робити.

Та все ж я б не переоцінював суто політичну складову привітання патріарха московського нашому майбутньому Президенту. Не думаю, що для Росії Кирило так важливий як переговорник із Порошенком. Справа тут, радше, в площині політики церковної.

Буквально відразу після виборів Порошенка привітав патріарх Української православної церкви Київського патріархату (УПЦ КП) Філарет. Вказане привітання було розміщене на офіційному сайті цієї церкви. Правда, Порошенко належить до адептів Української православної церкви Московського патріархату (УПЦ МП). Більше того, він мав і має великий вплив на цю церковну структуру. Але, думаю, майбутній Президент не забув, яку позицію займала УПЦ КП, а яку УПЦ МП під час Євромайдану. Мав би пам’ятати й те, що напередодні виборів, коли в Софії Київській відбувався молебень представників різних конфесій та очільників української влади, участь у ньому не взяли участь представники УПЦ МП. А що вже говорити про підтримку окремими кліриками цієї церкви сепаратистів і терористів, про що уже відверто говорять засоби масової інформації. Раніше про цю «делікатну тему» воліли мовчати. До речі, в день виборів резонансною подією став напад терористів на Новоайдарівський район Луганської області, де вони намагалися зірвати голосування. І керував цими терористами священик УПЦ МП. Думаю, Порошенко проінформований, як вибори, на яких він переміг, зривали «його» батюшки.

Об’єктивно для Порошенка як для державного мужа позиція УПЦ КП та інших патріотично налаштованих церков є ближчою, ніж позиція його «рідної» УПЦ МП. Зрештою, треба враховувати, що він народився й своє дитинство та юність, коли, власне, формується світогляд людини, провів у Бессарабії (Болграді та Бендерах). Болград до Другої світової війни не був радянським, входив до складу Румунії. Тут радянські традиції не були настільки сильними, як у інших регіонах півдня України. Натомість, зберігалися традиції релігійні, православні. Так чи інакше вони мусили мати вплив на Порошенка.

Інша річ, що ці традиції важко назвати українськими. Радше, вони тяжіли до румунського православ’я. Зараз православні румуни й молдавани в Україні опинилися в складі УПЦ КП. У якійсь мірі представником їхньої релігійної традиції є нинішній місцеблюститель Київської митрополії Онуфрій, який, говорять, був обраний на це становище не без підтримки Порошенка. Попри лояльність румунських православних в Україні до Московського патріархату, вони все таки відчувають свою окремішність і не поспішають розбудовувати «русский мир».

Принаймні православна релігійність Порошенка – це не «радянська» релігійність Януковича – поверхова й кон’юнктурна. Релігійність Порошенка оперта на більш глибоку традицію. Вона навіть є ближчою до української православної релігійності, ніж до релігійності російської та похідної від неї релігійності «радянської». Водночас ця релігійність видається відносно толерантною. Порошенко під час виборчої кампанії не цурався контактів із представниками «чужих» церков, у т.ч. й УПЦ КП. Навіть якщо ці контакти мали кон’юнктурну складову, вони самі по собі показові.

Очевидно, патріарх Кирило усвідомлює, що обрання Порошенка президентом України ще не є гарантією безхмарної перспективи УПЦ МП. Тим більше, що на «православному фронті» України набирає сили УПЦ КП. У певному сенсі, привітання Кирила є реакцією на привітання патріарха Філарета. Зберігати при цьому мовчання Кирилу дещо ризиковано. Показово, що майже одночасно з Кирилом привітав Порошенка з перемогою митрополит Онуфрій – нинішній очільник УПЦ МП.

Яка буде реакція Порошенка на привітання патріарха Кирила, не беруся судити. Сподіваюся, він як професійний дипломат мав би розуміти підтекст цього «посланія». Як, зрештою, й те, яку роль у нинішній ситуації відіграє УПЦ МП. Адже ця структура, як і Партія регіонів та компартія, реально працює на ворожі до України сили. Звісно, для Порошенка як вірного УПЦ МП і водночас як для Президента України – це складна проблема. Але вирішувати її треба. І від того, як він її вирішить, багато в чому залежатиме його політичне майбутнє.

Петро Кралюк
      Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
      Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
На жаль, доводиться констатувати, що українці часто занадто песимістично сприймають світ, шукають у ньому не стільки моменти позитивні, скільки негативні
Нинішній український час – не час для рефлексій. І не час для осмислень
Майже 90 років тому відомий український письменник Микола Хвильовий кинув клич «Геть від Москви!». Він закликав українців відмовитися від орієнтації…
Коментарів: 22
Вільна Волинь Показати IP 28 Травня 2014 19:56
В мене одне питання до того, хто висвітлив цю статтю - ВАМ МАЛО КРОВІ? Вам мало розділень на політичному та етнічному грунтах, то ви ще хочете на релігійній почві посварити українців? В такий складний час всі єднаються навколо збереження миру в Україні, а ви знову роздуваєте вогнище міжконфесійного протистояння! Для чого ви це робите? Подивіться на діяльність УПЦ зокрема в Луцьку і на Волині! Та жодна з конфесій не зробила більше для українців і України на Волині ніж УПЦ! Як ви смієте лізти людям в душу?! Ви Конституцію взагалі читали? Знаєте, що Церква від держави відокремлена і кожна людина має право на сповідування тої релігії, яку їй хочеться сповідувати або не сповідувати жодної!? Видаліть цю писанину заради того, щоб не розбурхувати людей і щоб не було "срачу" в коментарях!
45 до Вільна Волинь Показати IP 30 Травня 2014 21:27
Ну, з Вами важко сперечатись... Але мужньо спробую:) Автор жодним чином не агітує когось з нас за чи проти якоїсь конфесії, а просто констатує і аналізує факти, роблячи при цьому деякі свої припущення. "Розпалювання ворожнечі" і виділення однієї конфесії набагато більше у Вашому коментарі, ніж у цілій статті. Щодо ролі УПЦ МП - погоджусь з Вами, що останнім часом у Луцьку-Ковелі-Володимирі вона діє переважно дуже адекватно, та враховуючи інтереси громади. За це їм окрема подяка. Однак вже у трохи віддаленіших селах нерідко чуєш у проповідях, навіть заупокійних, прокляття (так так, саме прокляття) Філарета із усім КП, греко-католиків, а донедавна і окремих опозиціонерів. Що вже говорити про парафії МП на сході, де януковичські гасла про страшних бандерівців-фашистів із ЗУ навіювались прихожанам вже десятиліттями. А Ви кажете "Церква від держави відокремлена" - ну-ну. На жаль, вона була, є і, мабуть, буде політичним інструментом. (І МП, і КП...та й інші). І допоки в церквах будуть лунати поряд з християнськими заповідями політичні заклики і прокльони, православні парафії все більше втрачатимуть своїх прихожан...
Вільна Волинь до 45 Показати IP 1 Червня 2014 22:23
З одного боку - так, але все ж, треба дивитись на офіційну позицію Церкви, а не на діяльність чи заяви окремих осіб, які, нажаль, приналежні до УПЦ.
Коста Показати IP 28 Травня 2014 20:08
коментар було видалено
Кочка зору Кралюка Показати IP 28 Травня 2014 22:06
Навiщо видаляти? Маргiнали для того i пишуть опуси, щоб висловити свою неповагу до народного вибору з будь-якого приводу, а iнакше як доказати, що ти маргiнал?
Петро Показати IP 29 Травня 2014 18:38
Варто лише уважно подивитись на фото "першої леді" країни з відстороненим льодяниково - блакитним поглядом і багато чого стане зрозуміло в цих розкладах...адже не секрет,що пожертви сім,ї Порошенків на Московську церкву є суми з багатьма ноликами...висновки робіть ,панове.самі...
Академiку Показати IP 29 Травня 2014 19:16
Петре, та вже уважно подивились на те, що i як ти тут "дослiджуешь", i стало зрозумiло що статки "суспiльного смиття", яке ти презентуешь, ще дуже далекi вiд пожертв Порошенкiв на церкву. Заробляй, хлопче, г*вном, за це зараз i платять в Острозькiй академii...
Тим хто проти статті Показати IP 29 Травня 2014 21:16
Багато коментаторів обурюються, хоча насправді в статті висвітлена суто думка автора з цієї теми, і я особисто її розділяю. Багато людей просто не розуміються в деяких речах, і насправді не можуть "копнути глибше". Ви не бачите очевидних речей. Про яке відокремлення держави від церкви ви говорите?? Патріархи давно зайняли відповідну позицію з приводу політичної ситуації в Україні. Одні проти війни, інші фактично її розбурхують та всіляко підтримують. Церква може підтримувати війну??
Особисто я думаю, що ваша компетенція в церковно-політичних питаннях зовсім не на рівні того, щоб обговорювати ці питання з розумним обличчям перед монітором. Розберіться - тоді "копайте глибше".
Тим хто проти статті до Вільна Волинь Показати IP 30 Травня 2014 22:12
Я бачу що ви вже розібрались))
Копателю до Тим хто проти статті Показати IP 29 Травня 2014 23:20
Поставлене вами питання водночас дае i вiдповiдь про ваше "розумiння в деяких речах". Автор знайшов свою паству, то вас вже двое. "Талците - да отверзится".
петро л Показати IP 31 Травня 2014 03:33
Шановні дописувачі, релігія завжди була і буде об'еднуючою силою етносів навколо своіх релігійних проводирів-брахманів,як вищоі варни у слов'ян. Брахмани,як проводирі ідеологіі,світогляду,культури етносу об'еднують також і інші варни(касти)-кшатріів-адміністраторів,воевод,полководців,начальників,шундр-господарів,хліборобів,ремісників,як на зараз -бізнесменів,годувальників,вайш'ів-учнів,підсобних робітників,наймитів. Брахмани ніколи не переходили до світськоі найвищоі влади-гетьманів,царів,князів-це було уділом кшатріів. Зате ні за яких обставин жоден кшатрій не ставав біля керма найвищоі світськоі влади без благословіння брехмана. І хоча в наш час це благословіння ніби формальне,але насправді і досі дуже важливе. Справа в тім,що деякі кшатріі нагинають брахманів під себе шляхом насилля та залякувань-це відбуваеться не у слов'янських народів,але християн-угрофінів,які до хрещення були шаманами,що е не зовсім релігіею,а швидше екстазом,гіпнозом-здійснюе не функцію об'еднання,а функцію залякування,страху перед всесильною людиною,не вищою сутністю-космос,природа,як у ведів-украінців,Бог,як у християн -украінців. Тому за генетичним кодом в християнстві слов'ян та християнстві угрофінів психологічні,світоглядні розбіжності неймовірні,хоча , на перший погляд, нічого особливого. Зовнішній шар обрядовості ніби й схожий в Украінській Церкві та Російській Церкві,але...В Російській Церкві так і залишилось залякування,погрожування,похмурий вигляд прихожан,ніби зігнаних в стадо,рабське становище,все як з-під палиці,а священик,як найвища істота,більша за самого Всевишнього. В Украінській Церкві паства до церкви прямуе родинами,як на свято,вільно виявляючи своі емоціі свята, гарно вбрані,святково,до священика повага,як до хорошого старшого родича,але молитва до Бога,в молитві всі еднаються,гуртуються,навіть на похованнях після відспівування всі висловлюють підтримку родичам померлого,що означае згуртованість,об'еднання-те саме в Російській Церкві-лише формальність. Отож,релігійні традиціі ведів-украінців перейшли до християн-украінців,а релігійні традиціі шаманів-угрофінів перейшли до християн-угрофінів. І ця відмінність е катастрофічним проваллям і між релігіями етносів,і між світоглядом етносів. Штучне''братство''двох різнокорінних етносів призводило до ненависті один до одного,жорстоких воен і,як приклад,сьогоднішня підтримка росіян агресіі Путіна проти Украіни. А тепер про виродження християнства в Росіі,тяжіння російського християнського кліру в Украіну,як істину християнську землю. В Росіі відбуваеться конгломеративна мусульманізація та шаманізація суспільства. В церкви в російській провінціі не забредае паства,священики голодають. В Украіні ж церка підтримуеться паствою і процвітае. Головне здурити довірливих бабців ,дідусів та неуків іх дітей в Украіні і навішати ім брехню про канонічну Украінську Православну Церкву Московського Патріархату. Найперше: християнство до московських диких боліт прийшло від киівських пагорбів і хрещення відбувалось ''мечем і кровію'',а украінські священики ставали жертвами звірячих вбивств; силоміцьхрещені угрофіни були потенційними бунтівниками,протести не минали,угрофінські дружини синів киівських князів виховували дітей в історичному протистоянні до загарбникі,в тому числі і до своіх украінських батьків,час збігав,слов'янська кров(хоч і сильна) зафарбовувалась все більше знов угрофінською,а з кровію оживали генетичні шаманські вірування і знову кров лилась ріками в битвах між слов'янами та угрофінами. Завоювання монголо-татарами 1237 року Ростово-Суздальських князівств і розповсюдження на теренах угрофінів монголоідноі раси призвело до асиміляціі,як одних так і інших,а пам'ятником цій асиміляційній машині -було створення Московського князівства,як улусу Золотоі Орди. І цей улус 1448 року вирішив створити свою окремішню від Киівськоі Митрополіі християнську церкву,аби не лякати Европу і разом з тим ідею завоювання територій аж до Атлантики зберегти на добрі часи-все ,як Чингізхан Темуджин заповідав своім пращурам. Так і сталося-епископ Іона Рязанський(Одноушев) був обраний в Москві Петріархом Московськоі Церкви,таким чином самоорганізувалась Московська Православна Церква,яка багато пізніше стала'' Русской Православной Церковью Московского Патриархата'',а потім ''Российской''.1948 року Російська Православна Церква Московського Патріархату влаштувала грандіозне святкування на весь світ свого 500 річчя,чим поставила себе поза християнством Русі Володимира,який охрестив Киів та всю Русь 988 року,а 2013 Украіна святкувала 1025 річницю Хрещення Русі та створення Киівськоі Митрополіі. Московська ж церква з 1448 року була неканонічною,невизнаною і анафемованою Костянтинопільським Вселенським Патріархом та Вселенським Собором 141 рік,аж до 1589 року,коли Борис Годунов( Бейбей Г(К)одун) улесливо виманив з гостини в Киеві Костянтинопільського Патріарха Деонісія і після відмови його визнати Московську Церкву,заточив 85 річного старця до в'язниці і тримав його там рік на воді і зрідка хлібі аж доки Патріарх здався -ВИЗНАВ і врятувався. З 1448 до 1686 року (242роки) Киівська Митрополія та Московска Патріархія існували цілком незалежно одна від іншоі. А 1686 року підкупом та хабарями,через московського дяка П'ятакова ,не без зради тодішнього Киівського Митрополита Гедеона князя Четвертинського Киівська Митрополія була виведена з-під підданства Костянтинопільського Вселенського Патріархату,де мала повну автокефалію, і була підпорядкована Московському Патріархату,що було вкрай важливим для Московіі,яка з престолоблюстителькою Софіею,молодим Петром 1,Іваном(хвореньким), коханцями Софіі прагнули підім'яти під себе багату,культурну,освічену Козацьку державу. 1700 року Петро1 Патріарха ліквідував,лишим блюстителя Патріаршого столу,а головним над церквою поставив генерал-прокурора зі своіх,аби і над церквою мати повну владу,до речі - це неканонічно. Потім,після його смерті,жінки цариці очолювали церкву-це теж неканонічно. І ось вам Жовтнева Революція. Ленін Відновлюе Патріарха,але..ха.за це підпорядковуе церкву ЧК,а потім КДБ. В 1918 році украінці утворюють Украінську Автокефальну Православну Церкву,яка через інтриги Москви лишаеться невизнаною і досі,але всеж своя Церква за всіма правилами-національно-територіально-адміністративного утворення - УНР. Потім ця церква іде в підпілля,а поті геть в екзиль,а вертаеться в Украіну вже в 90-і роки 20 століття,тоді ж створюеться за всіма канонами Украінська Православна Церква Киівського Патріархату,яка з причин,знову ж таки, інтриг Москви е невизнаною. Москва ж ,щоб утримати Украіну(''відніміть у народу віру-віднімете серце народу'') вигадуе Украінську Православну Церкву Московського Патріархату-посміховисько на весь світ. Будь-яка національна церква утворюеться згідно канону- адміністративно-територіально-національного-це незалежна держава з визначеними кордонами,грошима,захистом(військом),мовою націі,націею. Ви чули коли-небудь про Болгарську Православну Церкву... Бухарестського Патріархату або Румунська Православна Церква Софійського Патріархату???? Це нонсенс,а просто-ідіотизм,яким завжди страждала Москва і Кремль. Ніякоі Украінськоі Православноі Церкви Московського Патріархату за правилами канону і бути не може. Е Російська Православна Церква Московського Патріархату і я б хотів почути реакцію Москви,якби Російська Православна Церква була в складі Киівського Патріархату? Отож,на територіі Украіни може бути Російська Православна Церква МП і хай би собі була. Але ж туди ніхто ходити не буде і голодні попи полізуть до украінських церков,а Московський Патріархат з Кирилом залишаться без грошей,які бабісі і дідусі від неуцтва несуть до чужоі,ворожоі держави. От Москва і видумля виверти з УПЦ МП. А на заході та в центрі Украіни навіть не згадують про Московський Патріархат,а викручуються і брешуть-''ми Украінська Православна Церква(як віділення або філіал банку-ото вже маразматики)Російськоі Православноі Церкви Московського Патріархату. Це блеф,як і блеф,що слов'нський''русский народ''. Ніякого ''русского'' народа немае і буть не може-це видумка Петра 1 і його лжеісториків з саксоніі,а потім Татіщева,а потім Карамзіна(Кара-Мурзи). Де землі,територія,обряди,культура,традиціі ''русских''-куди не кинь все угрофіни або тюркські народи,які до слов'ян,як народу індоевропейськоі сім'і жодного стосунку не мають. От вам і ЦЕРКВА,яка може стати облудою.
Тим хто за статтю Показати IP 31 Травня 2014 13:02
Я так розумiю, що мiжконфесiйна ворожнеча не затихае(( ну то доля така держави(( але справа не в цьому. Мета цього опусу була очернити Порошенка, але нiяк не стосунки мiж МП та КП. Гарний вислiв "суспiльне смиття", яке пiсля виборiв залишилося ( ну а як без нього?), не може поставити пiд сумнiв перемогу Порошенка, але вгамуватися таки не хоче. Пiдмiна тезiсу в коментарях також була зроблена навмисно. Вважаю, що не звертати уваги на маргiналiв принесе бiльше користi суспiльству, якщо воно мае за мету консолiдацiю заради миру та хоча б якогось позитиву.
петро л Показати IP 31 Травня 2014 23:08
Тим хто за статтю. Ви може хотіли когось образити,то вам не вдалося,бо я не реагую на людей,які пишуть з помилками:""суспільне смИття'', ''тезІсу''. Ви не поспішайте,доучуйтесь. А щодо Петра Порошенка,то ви глибоко помилились. За нього проголосував я з задоволенням і мені не байдужі релігійні вподобання Президента Украіни,який повинен захищати права не лише представників УПЦ МП,а й багатьох інших конфесій і навіть ''маргінальних'',якщо вам до смаку таке слово в релігійному контексті. Я схильний в цьому випадку вживати слово-''меншість''. А демократія-це і е політичний інструмент захисту більшістю меншості. Ви,якби тямили куди вляпались розпочинаючи дискусію з ціеі проблеми,то замовкли б і уважно слухали. Кожна вільна держава,де народ е панівним державотворцем,завжди стрияла утворенню народом панівноі релігіі,яка об'еднуе більшість суспільства,а для меншин створюються комфортні релігійні умови,але без потуг до можливого панування. Ось тут і заковика. В Украіні і досі ще потуги до панування виявляе релігійна конфесія,яка е іншодержавною панівною і проводить антинаціональну,розмежувальну,антиоб'еднавчу політику в Украіні,хоча предспавляе в Украіні певну меншість украінського суспільства,якие називае себе або росіянами,або''русскими''. І це е проблемою суспільства в об'еднанні в Украіні. Жодна протестантська секта не дозволяе собі цього,навпаки. Іх пастори якнайкоректніше наголошують на національних традиціях в житті своіх конфесій. УГПЦ теж не виявляе агресивних амбіцій щодо панівного становища в Украіні,адже з розумінням ставиться до історичних битв за істину віру украінців і іх релігійноі ментальності в більшості,а також зрадницьокого поступу православних священиків 1596 року,коли Терлецький,Рогоза ''запродались католикам''. УПЦ КП -це правонаступниця Володимирового хрещення
петро л Показати IP 1 Червня 2014 00:15
Перепрошую за випадкове відправлення не відредагованого тексту. Продовжу. ...,Киівськоі Митрополіі і тому повинна бути панівною,але рівною серед усіх релігійних конфесій в Украіні. І,якщо Путін-глава Російськоі держави ходить молитися до Собору Російськоі Православноі Церкви Московського Патріархату і вклоняеться Патріарху Кирилу,що засвідчуе визнання за Кирилом брахманського авторитету,хоча саме путінські вказівки Кирило виконуе під час своіх служінь і гостин, то Порошенко -глава Украінськоі держави,повинен ходити до Собору УПЦ КП, виказувати визнання в брахманстві Філарету,бути Філаретом благословенним(що і відбулось в Святій Софіі) і тримати паритет між конфесіями,тихо і толерантно наголошувати на панівний стан національноі Киівськоі Церкви. А УПЦ МП повинна покаятись в гріхах,гоніннях украінськоі церкви,набратися мужності і знями личину''УПЦ'',назватись Російською Православною Церквою Московського Патріархату в Украіні(як в США) і припинити підкрадати істині украінські православні святині-Почаівську Лавру,Киево-Печерську Лавру( вже зуміли з печер вкрасти мощі Іллі Муромця і перетягти до Московіі), тисячі древніх церков, а від загарбання Десятинноі Церкви треба навік відлучити державним указом. Ви не знайдете жодноі держави ,де б влада не радилась з вищим релігійним кланом національноі панівноі церкви свого народу,хоча всі проголошують,що''церква відділена від держави''(це самообман пихатих даржавців,які не розуміють,що саме в едності церкви і державницьких структур- едність національноі держави,іі міць,благоденствіе). Ось коротко. І якщо б Порошенко був навіть іудеем,то мав би в Украіні мати тісниій зв'язок з панівною церквою,демонструвати це без особливих обрядових деталей і мати благословіння в своіх діях на благо націі і всіх народів,що населяють Украіну. До синагоги ходити,коли завгодно і святкувати всі іудейські свята,але ж і брати участь(хоч споглядальну)в національних,релігійних святах інших конфесій,а особливо прискіпливо ставитись до скорботніх,національних свят панівноі церкви. А чого ж ти тоді перся в Украіні стати Президентом,треба було вибір робити на іншій державі. Такі ось справи наші скорботні.
Ирина Показати IP 1 Червня 2014 12:47
"Автор жодним чином не агітує когось з нас за чи проти якоїсь конфесії, а просто констатує і аналізує факти"- а я констатую факти. До речі, байдуже, в яку церкву хто ходить чи не ходить, вибачте, какати мені, а уж президент і подавно. Це тільки ідиоти політизують релігійні питання- а от як би він був римо-католиком, щоб ви віруюі такі всі казали? голівку схиляли б в знак згоди? точно так....
Тим хто за статтю Показати IP 1 Червня 2014 17:32
" Закон в однім слові міститься: Люби свого ближнього, як самого себе. Коли ж ви гризете та iсте один одного, то глядіть, щоб не знищили ви один одного!" Сподiваюся, що видаляти не будете, то до автора може i дiйде...
петро л Показати IP 1 Червня 2014 22:32
До Ірини. Повторюю ще раз для особливо обдарованих. Ким би за вірою був Президент Украіни,він змушений своею посадою,якщо не такий ідіот,як Янукович,демонструвати свою лояльність до Панівноі Украінськоі Православноі Церкви Киівського Патріархату,до якоі ходить украінська найчисельніша паства,яка е основою суспільства держави,уважно прислухатись до клиру ціеі церкви. Інші конфесіі повинні відчувати рівні відносини і повагу від Президанта в тому числі УГПЦ,Іудеі,протестанти,мусульмани,РУНвірівці,шамани-всі. А особито Президент може ходити до будь-якоі церкви і не забувати,що за ним стежать людські очі всього світу,а найменша неповага до національноі Релігіі панівного характеру неминуче призведе до того,до чого призвела Януковича. Я подивився б,як відреагувало б польське суспільство на Президента з православних? Або мусульман? Або Президент Китаю не даосист,а протестант? Мова йде про національні держави. В державах,які створені на кштал територій ''рівних народів з рівними правами''-США,Швейцарія,де багатонаціональний казан урівнюеться релігійно до однаковості,але й там е Панівні релігійні церкви-протестантські,хоча вони не обов'язково національні. А Обама може бути мусульманином скільки завгодно,одначе завжди виявляе свою повагу,увагу і навіть слухняність протестантській християнській церкві з іі сектантським подрібненням. Інакше він втратить Президентство. Я так намагався пояснити вам. А щодо Московськоі церкви в Украіні-та ради Бога,хай собі існуе. Але без брехні-ніяка вона не украінська,то церква з 1917 року попів-КДБістів і обдуреного московського люду, обдурених украінських гречкосіів. Вона повинна зректися своеі брехні,виселитися з украінських національних святинь і самі собі будувати храми,хай Росія,меценати допомагають,а злодіячити в Украіні Москва не мае права. І так накрали. Хай би ж хоч ''Шапку Мономаха'' повернули. Володимир Мономах і гадки не мав,що його головний убір буде дась в болотяних нетрях московіі зберігатись. А скіфські святині накрадені з Украіни?Ой,перераховувати багато. Той злодійський народ Крим грабуе,людей повиганяли з власності-Орда дика,п'яна,замурзана,яка підтримуе свого ПутінаХана одностайно в роздерті Украіни. А дідька ім в писок і іх попів-КДБістів до іхніх земель. Ну,десь в такому розумінні і бажанні.
християнка Показати IP 3 Червня 2014 13:08
Потрібно дотримуватись 10 заповідей Божих. Все минає, гріх зостається.
Оля Показати IP 5 Серпня 2015 18:26
Привітав, бо знав, що це ЛЮДИНА Путіна!!!! А благословила Пєтю на презедента сама Меркельша ще в лютому!))))
Оля Показати IP 5 Серпня 2015 20:49
Привітав, бо знав, що це ЛЮДИНА Путіна!!!! А благословила Пєтю на презедента сама Меркельша ще в лютому!))))
Василь Показати IP 1 Березня 2018 21:06
Це писали якісь дуже неосвідчені люди, і люди,які є не патріотами, адже розпалюють конфлікт і на релігійному грунті, тим більше, приводячи неправдиві факти про УПЦ.

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.

Система Orphus