Петро Кралюк : Дебальцеве: хто виграв, хто програв?
Колись, ще в юності, потрапив мені на очі пасажирський потяг, кінцевою станцією слідування якого було Дебальцеве. Це мене здивувало. Що за місто? То ж не обласний центр. І не такий вже великий населений пункт.
Тепер би це питання в мене не виникло. Дебальцеве за останні місяці часто було на вустах не лише українців. Про це містечко навіть заговорили в світі.
Перемога Путіна?
18 лютого українські війська, які кілька місяців тримали тут важку оборону, покинули Дебальцеве. Як це оцінити? Як поразку української армії? Чи як перемогу армії російської, яка прикривається донбаськими терористами?
Не треба бути воєнним стратегом, щоб розуміти значення Дебальцевого. Фактично це найбільший залізничний і транспортний вузол Донбасу, який знаходиться посередині між Донецьком та Луганськом. Шляхи від нього ведуть на південь, до Росії, і на північ – у бік Харкова. Контроль українських військ за Дебальцевим значно сковував транспортний рух на території, захопленій проросійськими терористами. Віддати цей плацдарм – означало розв’язати їм руки. Тому здача цього міста терористам, хто б там що не говорив, це чималий плюс для них і великий мінус для України. Навіть якщо в Дебальцевому під час воєнних дій були знищені комунікації, їх можна відновити. Були б гроші. А в Росії поки що цього добра трохи ще є.
Проте Дебальцеве в нинішній ситуації має не лише реальне, а й символічне значення. Воно перетворилося в один із символів українського опору проросійським терористам. Тому для них, а особливо для їхнього головного куратора Путіна, взяття Дебальцевого стало «справою честі». Зрештою, їм потрібна була перемога, щоб підняти дух своїх адептів. Бо за останні місяці протистояння серйозними перемогами похвалитися вони не могли. Навіть встановлення проросійськими терористами часткового контролю над Донецьким летовищем навряд чи можна вважати перемогою.
Якщо Ви думаєте, ніби Путін погодився на зустріч у Мінську в «нормандському форматі», аби припинити війну на Донбасі, то глибоко помиляєтесь. Просто він вирішив переформатувати цю війну. Йому не потрібна війна по всій лінії фронту – занадто затратне це діло.
Їдучи в Мінськ, його передусім цікавило Дебальцеве. Ситуація навколо цього міста була однією з пріоритетних тем під час мінських перемовин. Путін твердив, ніби українські війська в котлі. Через це повинні підняти білі прапори. Тоді їх випустять з котла – зрозуміло, без техніки й зброї. Якби це сталося – була б гарна пропагандистська картинка: українські війська капітулюють. Насправді ж, повноцінного котла під час переговорів не існувало. Його ще треба було створити. Тому «імплементацію» мінських домовленостей продовжили на кілька днів, аж до 15 лютого. Але й цього дня повноцінний котел не сотворився. Зрештою, на 17 лютого проросійські терористи «дотиснули ситуацію». Наступного дня українським військовим, які опинилися в оперативному оточенні в Дебальцевому і його околицях, дали команду прориватися. Яка була реальна ціна цього прориву, можемо лише здогадуватися. Так, Дебальцеве не стало катастрофою для наших військових, як Іловайськ. Вони вийшли з цього міста на своїй техніці і зі зброєю. Російські мас-медіа не отримали гарної картинки. У цьому сенсі можна говорити про виграш нашої сторони.
Хто врятував воїнів від Дебальцівського котла?
Зараз деякі українські мас-медіа намагаються переконати нас в тому, що відхід українських військ з Дебальцевого – то наша перемога. Мовляв, усе було сплановано. Ми отримаємо тепер велику підтримку на міжнародній арені, нам дадуть зброю і т.д.
Якщо справді був такий план, то чому його не можна було реалізувати 15 чи принаймні 16 лютого, коли ситуація не була такою загрозливою, а «міжнародний ефект» від цього був би не менший. Адже й так було зрозуміло, що Росія, точніше її бойовики, не дотримуються мінських домовленостей. Схоже, план був інший – триматися до останнього. Чого б вартувала реалізація цього плану, можна лише гадати. Однак цей план «не спрацював».
Тут, очевидно, дала про себе знати громадськість. Ще за кілька днів до 18-го лютого командири добровольчих батальйонів, серед яких є й депутати Верховної Ради, вимагали втрутитися в ситуацію в Дебальцевому – або надати підкріплення, аби вивести звідти українські війська. 17 лютого почалися протести родичів воїнів, які знаходилися в оточенні, з перекриттям трас.
І ще один чинник, який залишився в тіні, але який, на мою думку, був одним із ключових, – втручання Віктора Балоги. Це не просто депутат Верховної Ради. Це людина, яка має великий вплив у Закарпатській області. А 128 Мукачівська гірсько-піхотна бригада, яка воювала в Дебальцевому, була значною мірою укомплектована вихідцями із Закарпаття. Врятувати для Балоги воїнів цієї бригади, було важливою справою. Це значно б підняло його в очах жителів цього регіону. Тому він настирливо вимагав від Президента вивести українських воїнів із Дебальцевого. І зовсім не випадково, що коли 18-го лютого Президент прибув у Артемівськ, він зустрівся з воїнами саме 128 бригади, а її командиру Сергію Шапталу дав звання Героя України. Вважайте, цю високу відзнаку отримав Балога. Словом, Балозі – респект!
Плани Путіна
Що далі робитиме Путін? Повномасштабна війна йому не потрібна. Та й чи готовий він до неї? Сьогодні чітко видно: для нього зараз важливо тримати Україну в підвішеному стані, шантажуючи Донбасом. І здобувати при цьому хоча б невеликі перемоги – приміром, такі, як із Дебальцевим, щоб зберігати у своїх адептів віру в свою «велич» і «геніальність».
Для цього й потрібні йому мінські домовленості. Він вимагатиме, щоб Україна виконувала їх у повній мірі. А сам виконуватиме лише частково. Тобто Україна має зберігати «режим тиші» на всіх ділянках фронту. А Путін дотримуватиметься цього режиму там, де йому захочеться. При цьому лякатиме Захід «великою війною», щоб той особливо не втручався. Така «імплементація» мінських домовленостей дозволить патронованим Путіним проросійським терористам зосереджувати свої сили на певних ділянках фронту, як це було під Дебальцевим, і влаштовувати чергові котли.
Хто буде після Дебальцевого на черзі? Маріуполь? Щастя? Чи, можливо, доблесні «шахтарі» й «терористи» рвонуть до Артемівська й Краматорська?
Як на це буде реагувати українська влада? Здається, здогадатися не складно. Виконувати мінські домовленості й «триматися до останнього».
Петро Кралюк
Тепер би це питання в мене не виникло. Дебальцеве за останні місяці часто було на вустах не лише українців. Про це містечко навіть заговорили в світі.
Перемога Путіна?
18 лютого українські війська, які кілька місяців тримали тут важку оборону, покинули Дебальцеве. Як це оцінити? Як поразку української армії? Чи як перемогу армії російської, яка прикривається донбаськими терористами?
Не треба бути воєнним стратегом, щоб розуміти значення Дебальцевого. Фактично це найбільший залізничний і транспортний вузол Донбасу, який знаходиться посередині між Донецьком та Луганськом. Шляхи від нього ведуть на південь, до Росії, і на північ – у бік Харкова. Контроль українських військ за Дебальцевим значно сковував транспортний рух на території, захопленій проросійськими терористами. Віддати цей плацдарм – означало розв’язати їм руки. Тому здача цього міста терористам, хто б там що не говорив, це чималий плюс для них і великий мінус для України. Навіть якщо в Дебальцевому під час воєнних дій були знищені комунікації, їх можна відновити. Були б гроші. А в Росії поки що цього добра трохи ще є.
Проте Дебальцеве в нинішній ситуації має не лише реальне, а й символічне значення. Воно перетворилося в один із символів українського опору проросійським терористам. Тому для них, а особливо для їхнього головного куратора Путіна, взяття Дебальцевого стало «справою честі». Зрештою, їм потрібна була перемога, щоб підняти дух своїх адептів. Бо за останні місяці протистояння серйозними перемогами похвалитися вони не могли. Навіть встановлення проросійськими терористами часткового контролю над Донецьким летовищем навряд чи можна вважати перемогою.
Якщо Ви думаєте, ніби Путін погодився на зустріч у Мінську в «нормандському форматі», аби припинити війну на Донбасі, то глибоко помиляєтесь. Просто він вирішив переформатувати цю війну. Йому не потрібна війна по всій лінії фронту – занадто затратне це діло.
Їдучи в Мінськ, його передусім цікавило Дебальцеве. Ситуація навколо цього міста була однією з пріоритетних тем під час мінських перемовин. Путін твердив, ніби українські війська в котлі. Через це повинні підняти білі прапори. Тоді їх випустять з котла – зрозуміло, без техніки й зброї. Якби це сталося – була б гарна пропагандистська картинка: українські війська капітулюють. Насправді ж, повноцінного котла під час переговорів не існувало. Його ще треба було створити. Тому «імплементацію» мінських домовленостей продовжили на кілька днів, аж до 15 лютого. Але й цього дня повноцінний котел не сотворився. Зрештою, на 17 лютого проросійські терористи «дотиснули ситуацію». Наступного дня українським військовим, які опинилися в оперативному оточенні в Дебальцевому і його околицях, дали команду прориватися. Яка була реальна ціна цього прориву, можемо лише здогадуватися. Так, Дебальцеве не стало катастрофою для наших військових, як Іловайськ. Вони вийшли з цього міста на своїй техніці і зі зброєю. Російські мас-медіа не отримали гарної картинки. У цьому сенсі можна говорити про виграш нашої сторони.
Хто врятував воїнів від Дебальцівського котла?
Зараз деякі українські мас-медіа намагаються переконати нас в тому, що відхід українських військ з Дебальцевого – то наша перемога. Мовляв, усе було сплановано. Ми отримаємо тепер велику підтримку на міжнародній арені, нам дадуть зброю і т.д.
Якщо справді був такий план, то чому його не можна було реалізувати 15 чи принаймні 16 лютого, коли ситуація не була такою загрозливою, а «міжнародний ефект» від цього був би не менший. Адже й так було зрозуміло, що Росія, точніше її бойовики, не дотримуються мінських домовленостей. Схоже, план був інший – триматися до останнього. Чого б вартувала реалізація цього плану, можна лише гадати. Однак цей план «не спрацював».
Тут, очевидно, дала про себе знати громадськість. Ще за кілька днів до 18-го лютого командири добровольчих батальйонів, серед яких є й депутати Верховної Ради, вимагали втрутитися в ситуацію в Дебальцевому – або надати підкріплення, аби вивести звідти українські війська. 17 лютого почалися протести родичів воїнів, які знаходилися в оточенні, з перекриттям трас.
І ще один чинник, який залишився в тіні, але який, на мою думку, був одним із ключових, – втручання Віктора Балоги. Це не просто депутат Верховної Ради. Це людина, яка має великий вплив у Закарпатській області. А 128 Мукачівська гірсько-піхотна бригада, яка воювала в Дебальцевому, була значною мірою укомплектована вихідцями із Закарпаття. Врятувати для Балоги воїнів цієї бригади, було важливою справою. Це значно б підняло його в очах жителів цього регіону. Тому він настирливо вимагав від Президента вивести українських воїнів із Дебальцевого. І зовсім не випадково, що коли 18-го лютого Президент прибув у Артемівськ, він зустрівся з воїнами саме 128 бригади, а її командиру Сергію Шапталу дав звання Героя України. Вважайте, цю високу відзнаку отримав Балога. Словом, Балозі – респект!
Плани Путіна
Що далі робитиме Путін? Повномасштабна війна йому не потрібна. Та й чи готовий він до неї? Сьогодні чітко видно: для нього зараз важливо тримати Україну в підвішеному стані, шантажуючи Донбасом. І здобувати при цьому хоча б невеликі перемоги – приміром, такі, як із Дебальцевим, щоб зберігати у своїх адептів віру в свою «велич» і «геніальність».
Для цього й потрібні йому мінські домовленості. Він вимагатиме, щоб Україна виконувала їх у повній мірі. А сам виконуватиме лише частково. Тобто Україна має зберігати «режим тиші» на всіх ділянках фронту. А Путін дотримуватиметься цього режиму там, де йому захочеться. При цьому лякатиме Захід «великою війною», щоб той особливо не втручався. Така «імплементація» мінських домовленостей дозволить патронованим Путіним проросійським терористам зосереджувати свої сили на певних ділянках фронту, як це було під Дебальцевим, і влаштовувати чергові котли.
Хто буде після Дебальцевого на черзі? Маріуполь? Щастя? Чи, можливо, доблесні «шахтарі» й «терористи» рвонуть до Артемівська й Краматорська?
Як на це буде реагувати українська влада? Здається, здогадатися не складно. Виконувати мінські домовленості й «триматися до останнього».
Петро Кралюк
Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Щодо «раціоналістичної» лінії в німецькій філософії, то вона обумовлювалася існуванням в Німеччині сильної схоластичної традиції на рівні вищої школи. Якби…
6 листопада цього року виповнюється 160 років з дня народження Дмитра Яворницького (1855 – 1940) – одного з найбільш відомих…
Ми часто скаржимося на владу, власне, на ті молоді еліти, що захопили її. На їхню нераціональну поведінку. Хоча чому –…
Коментарів: 8
Петру
Показати IP
21 Лютого 2015 13:39
Коли не можеш не писати, доводиться писати. Писати аби що, аби писати. Колись написав про Слов’янськ, але чомусь написане не співвпало з дійсним. Тепер про Дебальцеве. Щоб аналізувати військові події треба мати військову освіту і аналітичний склад розуму. Коли немає ні першого, ні другого – залишається писати шкільні «реферати» з псевдоінформаційних повідомлень в Інтернеті. Ну добре, якби писав в шухляду, а не для, і без того, спантеличених читачів.
Анонім до Петру
Показати IP
21 Лютого 2015 19:01
Як правило, я намагаюсь не коментувати свої статті. Але, знаєте, шановний, про Слов"янськ якраз і "співпало". Не буду розкривати карти - ви й так все розумієте. Так само, як і я. І те, що ви тролите мене за цю статтю, дуже показово. А ваш нинішній тролінг дуже симптоматичний. Дякую. Значить я на правильному шляху. Зрештою, навчіться віртуозніше тролити. З неповагою - Петро Кралюк
Петру
Показати IP
21 Лютого 2015 19:38
Натомість, з повагою! Бо маю можливість протестувати чергового українського "аналітика". Якщо аналітик нервує, тобто немає предметних контр-аргументів, то все, що він пише є не більш, аніж конструкція з вже усталених в інформаційному просторі фраз і штампів. Такими «аналітиками» є Карасьов, Чорновіл, і т.п. Вони є знахідкою для спецслужб, наприклад російських, бо українські себе ще не проявили. Спочатку «аналітикам» підморгують, посміхаються, словом грають на амбіціях. Потім підкидають якийсь штамп. «Аналітик», наче чорноморський бичок його ковтає, не надкушуючи і не пережовуючи, а потім «відригує» його на блозі чи на телешоу. Колеги по цеху спочатку заперечують почуте, а вже наступного дня, наче свою думку, розносять де тільки можуть. Такім чином в Україні було поширено тезу «громадянської війни на Майдані», одночасно про «громадянську війну на Україні» заговорили російські телеканали. Таких прикладів можна наводити і наводити. Суть справи полягає в тому, що найкращими поширювачами ворожої пропаганди є вітчизняні «аналітики». Світом правлять: невігластво, жадібність і марнотратство.
Не треба аналiзувати з позицiй вiйськових "перемог" i "поразок". Слiд подивитися з iншого боку. Мiнську угоду пiдписали? Так! "Сепари" там були? Були! I якi, пiсля угоди про припинення вогню, можливi "оточення", "роззброєння", "зачистки" тощо? Треба ставити просте питання: хто не виконує умов Мiнських угод??!!!
Анонім
Показати IP
22 Лютого 2015 19:34
Горе-аналітик краще би помагав горе-олігарху книжки писати.
Аноніму
Показати IP
22 Лютого 2015 19:48
Знаю я цього горе-аналітика. Він в нас науковий атеїзм викладав. З сектантами боровся. Одним словом працював на КПСС, на КГБ....
ех
Показати IP
23 Лютого 2015 08:36
Пєтя ,то ти виявляється комуняцьке ч*о-хамелеон...
Кралюку
Показати IP
23 Лютого 2015 21:14
Почитай і спробуй зрозуміти - "В Минске Путин угрожал Порошенко парадом из двух тысяч пленных - нардеп
Во время переговоров в Минске президент России Владимир Путин был уверен, что украинские военные в Дебальцево взяты в котел, и требовал от Президента Украины Петра Порошенко, чтобы они сложили оружие. Об этом рассказал глава парламентского Комитета по вопросам нацбезопасности и обороны Сергей Пашинский.
«Путин в Минске говорил, что в Дебальцево будет 500 убитых и 2000 пленных, которых он проведет по Донецку. Он приехал в Минск свято убежденным, что там уже все заблокировано и до сдачи в плен осталось несколько часов. Ему так доложили», - заявил он в интервью LB.ua.
Пашинский добавил, что для Путина очень важно было добыть победу в Дебальцево, но Украина не позволила ему это сделать. «Я могу четко сейчас сказать, что под Дебальцево Путин не победил. Как говорил когда-то Черчилль, войну отступлениями не выиграешь, но выведя наши войска, мы выложили фундамент нашей победы. В Дебальцево ни одна часть без приказа не отступила, уход был спланирован и организован. Сравните с Иловайском, где правый фланг бросил оружие и сбежал», - пояснил депутат.
«Дебальцево - колоссальный сигнал, что у России ничего не получится. У россиян были все возможности замкнуть котел - географические, военно-тактические, огневые и так далее. Две недели ожесточенных боев. Затем команда главнокомандующего - и все вышли. Вышли организованно. То есть это уже другая армия. Не вооруженная и не совсем структурированная, но качественно иная. И после того, что произошло в Дебальцево, я стратегически абсолютно уверен в нашей победе», - добавил он". http://glavcom.ua/news/273128.html
Росія пригрозила Польщі через відкриття бази США
Сьогодні 15:38
Сьогодні 15:38
Пам’яті Героїв: у Луцькому педколеджі – волейбольний турнір, присвячений загиблим на війні випускникам. Фото
Сьогодні 15:03
Сьогодні 15:03
На Харківщині загинув боєць з Волині Віталій Корень
Сьогодні 14:47
Сьогодні 14:47
Міжнародний кримінальний суд видав ордери на арешт прем’єра Ізраїлю Нетаньягу й ексміністра оборони Галланта
Сьогодні 14:31
Сьогодні 14:31
У США хочуть списати понад $4 мільярди боргу для України
Сьогодні 14:14
Сьогодні 14:14
Як вибрати насосну станцію для свердловини чи колодязя: ключові критерії та рекомендації
Сьогодні 13:58
Сьогодні 13:58
Артем Чех у Луцьку презентує «Пісню відкритого шляху»
Сьогодні 13:41
Сьогодні 13:41
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.