Василь Слапчук: Ми народилися в країні, з якої вигнали Бога
Більшість із нас, як співає Олег Газманов, «зроблені в СРСР», це не може не позначатися на особливостях нашого сприйняття свята Різдва Христового. Ми народилися в країні, з якої вигнали Бога. За тодішніми звичаями, відмовили йому в прописці. Нас же робили за одним стандартним копіром – атеїстами. Однак, попри всю цю імперську комуністичну уніфікацію, на щастя, вирощували нас не в пробірках, і мешкали ми не в казармах. Люди жили не тільки страхом перед кровожерною владою, але й традицією... Хоча і традиція під тиском обставин має властивість зводитися і занепадати.
Традиція Різдва Христового побутувала загалом у селі. У західноукраїнському селі. У місті вже губилася, оскільки належала до народної культури, а місто виражало себе цивілізаційними цінностями. Щодо Сходу України, то там народні традиції зводили надзвичайно простим і ефективним способом, винищуючи самих носіїв. Неможливо навіть помислити, як люди, котрі пережили голодомор 32-33 років з усіма його жахіттями, аж до канібалізму, могли зберегти віру в народження Спасителя і приймати таїнство причастя, споживаючи під виглядом хліба й вина, саме Тіло і Кров Ісуса Христа. Надто не зіставні символічність таїнства Євхаристії із буквальністю людожерства.
Коли ж нам повернули Бога... Чи, може, ми самі це зробили? Насправді це дуже суттєве питання. Кожен із нас мав би відповісти на нього самому собі максимально щиро. Якщо ми вернули Бога самі – значить він нам потрібний. Якщо це відбулося з чужої волі, то присутність Бога може бути так само непомітною, як і його відсутність. Тоді свято зводиться до заставленого наїдками столу. Своєрідний жертовник, поставлений на честь черева – офіра бісам. Пригадайте рекламу: «Хто з нас не любить смачно поїсти?» Начебто, це так природно. Особисто я солідарний із сільським дідом, котрий сказав: «Їдло – діло свиняче». За Євангелієм людина міцна духом, а не тілом. Головне питання буття – це питання вибору. Апостол Павло писав: «Не можете бути учасниками столу Господнього і столу бісівського».
Ми святкуємо як діти, не вникаючи у суть. А суть така, що Ісус Христос народився для того, щоб принести себе у жертву за наші гріхи. Від Різдва Христового розпочалася «наша ера». За Григоріанським календарем це ідентичні поняття. «Бо коли через переступ одного, - писав апостол Павло (він мав на увазі Адама), - смерть царювала, завдяки чинові цього одного, то тим більш ті, що одержують щедро ласку і дар оправдання, царюватимуть у житті через одного Ісуса Христа».
Свято Різдва Христового – світле свято. Світле світлом зорі, що зійшла на Сході, звістивши про народження «царя юдейського». Світле мудрістю мудреців, що прийшли поклонитися дитяткові. Світле чином самого сповитого дитятка, якому не знайшлося місця, як тільки у хліві в яслах.
Проте не варто забувати про царя Ірода, котрий лише із одного страху конкуренції, звелів вбити у Вифлеємі та по всій його окрузі всіх дітей, що мали менше ніж два роки. Для нас це ціна нашого спасіння. Для царя Ірода – либонь, ціна влади.
Ми живемо у світі, де той, хто не збирає – розкидає.
Традиція Різдва Христового побутувала загалом у селі. У західноукраїнському селі. У місті вже губилася, оскільки належала до народної культури, а місто виражало себе цивілізаційними цінностями. Щодо Сходу України, то там народні традиції зводили надзвичайно простим і ефективним способом, винищуючи самих носіїв. Неможливо навіть помислити, як люди, котрі пережили голодомор 32-33 років з усіма його жахіттями, аж до канібалізму, могли зберегти віру в народження Спасителя і приймати таїнство причастя, споживаючи під виглядом хліба й вина, саме Тіло і Кров Ісуса Христа. Надто не зіставні символічність таїнства Євхаристії із буквальністю людожерства.
Коли ж нам повернули Бога... Чи, може, ми самі це зробили? Насправді це дуже суттєве питання. Кожен із нас мав би відповісти на нього самому собі максимально щиро. Якщо ми вернули Бога самі – значить він нам потрібний. Якщо це відбулося з чужої волі, то присутність Бога може бути так само непомітною, як і його відсутність. Тоді свято зводиться до заставленого наїдками столу. Своєрідний жертовник, поставлений на честь черева – офіра бісам. Пригадайте рекламу: «Хто з нас не любить смачно поїсти?» Начебто, це так природно. Особисто я солідарний із сільським дідом, котрий сказав: «Їдло – діло свиняче». За Євангелієм людина міцна духом, а не тілом. Головне питання буття – це питання вибору. Апостол Павло писав: «Не можете бути учасниками столу Господнього і столу бісівського».
Ми святкуємо як діти, не вникаючи у суть. А суть така, що Ісус Христос народився для того, щоб принести себе у жертву за наші гріхи. Від Різдва Христового розпочалася «наша ера». За Григоріанським календарем це ідентичні поняття. «Бо коли через переступ одного, - писав апостол Павло (він мав на увазі Адама), - смерть царювала, завдяки чинові цього одного, то тим більш ті, що одержують щедро ласку і дар оправдання, царюватимуть у житті через одного Ісуса Христа».
Свято Різдва Христового – світле свято. Світле світлом зорі, що зійшла на Сході, звістивши про народження «царя юдейського». Світле мудрістю мудреців, що прийшли поклонитися дитяткові. Світле чином самого сповитого дитятка, якому не знайшлося місця, як тільки у хліві в яслах.
Проте не варто забувати про царя Ірода, котрий лише із одного страху конкуренції, звелів вбити у Вифлеємі та по всій його окрузі всіх дітей, що мали менше ніж два роки. Для нас це ціна нашого спасіння. Для царя Ірода – либонь, ціна влади.
Ми живемо у світі, де той, хто не збирає – розкидає.
Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
У мене немає пояснення, чому активність великого числа коментаторів носить агресивний характер, незалежно від того, стосуються вони політики, спорту чи…
На те, що котрийсь із політиків розродиться культурою, марно сподіватися
Коментарів: 3
Олег
Показати IP
9 Січня 2014 17:06
Класно, пане Василю, пишіть ще
Наталя
Показати IP
9 Січня 2014 20:30
Ми й зараз в країні живемо, де Бога виганяють. Немає ні сорому, ні честі в тих чиновничків і наших правителів. Дорвалися до корита і духовність їм байдуже.
Александр
Показати IP
11 Січня 2014 10:34
Правильно пишете, не виноватые мы, "они сами пришли")) Ищем, друзья, ищем бога! И в процессе тщательно посыпаем голову пеплом, благо от советских времен его осталось еще много...
Лучанка на власній кухні варить 10 сортів сиру
Сьогодні 08:11
Сьогодні 08:11
За десять місяців на Волині сплатили 2,8 млрд гривень ПДВ
Сьогодні 06:15
Сьогодні 06:15
Учені припускають, що алфавіт винайшли не в Єгипті: знайшли свідчення, яким близько 4400 років
Сьогодні 00:35
Сьогодні 00:35
23 листопада: свята, події, факти. День пам'яті жертв голодоморів в Україні та Міжнародний день боротьби з безкарністю
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
У Лондоні вперше зустрілися найнижча та найвища жінки у світі
22 Листопада 2024 23:52
22 Листопада 2024 23:52
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.