USD 42.00 42.35
  • USD 42.00 42.35
  • EUR 42.10 42.40
  • PLN 10.20 10.38
Олександр Пирожик: Луцьк буде бандерівським містом

Сумно і прикро, що на 18-му році незалежності України на священній землі, де зродилась УПА, в славному західноукраїнському місті Луцьку ще й досі знаходяться деструктивні сили, які намагаються повернути назад «колесо історії», вимагаючи від міської влади відмінити рішення про присвоєння нашим вулицям імен українських патріотів…
 
Особливо активно нині «розігрується карта» з перейменуванням вулиці Суворова на Степана Бандери. Влітку, коли відбувалося громадське обговорення цього питання за участю багатьох інституцій (громадський оргкомітет із відзначення 100-річчя з дня народження Степана Бандери, Творча комісія з перейменування вулиць, Громадська рада Луцька при міському голові, Луцький прес-клуб реформ, спеціальна комісії міської ради з упорядкування назв вулиць тощо) теперішні критики чомусь мовчали. А через місяць-півтора після перейменування немов із ланцюга зірвалися, продукуючи «ядучі» скарги та вкладаючи в них усю свою лють і ненависть…
 
Хотілося б нагадати, що відповідне рішення прийняте міською радою з метою належного відзначення столітнього ювілею від дня народження Головного провідника Організації Українських Націоналістів, визначного діяча українського національно-визвольного руху Степана Бандери, на виконання Указу Президента України від 14 жовтня 2006 року №879/2006 «Про всебічне вивчення та об’єктивне висвітлення діяльності українського визвольного руху та сприяння процесу національного примирення», відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» і Статуту територіальної громади міста Луцька, тобто в цілковитій відповідності до існуючих законів.
 
Додам також, що, відповідно до статті 144 Конституції України, рішення, прийняті органами місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, є обов’язковим до виконання на відповідній території.
 
Проте, на жаль, у нас досі знаходяться люди, які демонструють зневагу і до указів Глави Держави, і до рішень місцевих органів влади… Хто зна, може, й мають рацію ті, хто каже, що на цій вулиці колись селили номенклатурників, сексотів, «кагебістів» та всіляких україноненависників. Мовляв, оце вони й підняли голови...
 
Однак не хочеться вірити, що на цій вулиці живуть якісь антидержавники. Упевнений, прості люди просто піддаються методичним «идеологическим обработкам» (колишніх «кегебешників» ретельно вчили, як це робити!). Наочним доказом цього є результати вибіркового опитування, які свого часу проводили волонтери на прохання Громадської ради Луцька. В опитуванні, зокрема, є прізвища людей, які спершу не заперечували проти перейменування, а потім (мабуть, після відповідної «промивки мізків») їхні підписи вже стоять під вимогою повернути попередню назву вулиці…
 
Залишається ще й морально-етичний аспект. Адже істерія навколо цього питання наростає з наближенням 100-річчя від дня народження від дня народження Степана Бандери, яке ми відзначатимемо 1 січня 2009 року. Дехто й досі намагається всіляко підігрівати втовкмачений у суспільну свідомість залояжений комуно-радянський міф про те, що «бандерівці» – це те ж саме, що й бандити. І нам спільно, всією громадою, належить іще чимало зробити, щоб цей міф розвіяти. Лишень тоді ми почнемо належно вшановувати своїх героїв, коли слово «бандерівський» для нас перестане асоціюватися зі словом «бандитський», а почне пов’язуватися зі словом «патріотичний».
 
Відрадно, що все більше людей, особливо серед підростаючого покоління, вже мають таке уявлення. З’являється все більше свідомих земляків, які розуміють, що Степан Бандера – це людина, ім’ям якої названо цілий визвольний рух. Рух за ту державу, в якій ми сьогодні живемо. І ми, громадяни незалежної України, маємо віддавати шану уваги, поваги та пам’яті всім, хто за цю незалежність боровся, не шкодуючи здоров’я і навіть життя.
 
На моє глибоке переконання, у переддень 100-річчя з дня народження Степана Бандери маємо підвести в своєму місті, на своїй землі своєрідний світоглядний підсумок, аби АБСОЛЮТНА БІЛЬШІСТЬ наших громадян зрозуміли, що «бандерівський» – це звучить гордо. І що Луцьк таки буде бандерівським містом – у найкращому розумінні цього слова.
 
На мій погляд, у цій справі стали б у нагоді різноманітні культурно-просвітницькій заходи, зокрема тематичні виховні години, відкриті уроки в школах, загальноміські патріотичні конкурси тощо. Кажу так, бо переконався, що виважена, послідовна роз’яснювальна робота таки дає свій результат. Для прикладу, у департамент інформаційної політики міської ради зверталися й лучани, які були проти перейменування вулиці Клари Цеткін на вулицю Уласа Самчука. Але після відповідного роз’яснення, коли люди усвідомили велич історичної постаті Уласа Самчука, скарги припинилися.
      Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
      Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Депутатська більшість у Волинській обласній раді, сформована ставлеником Президента Януковича на Волині Борисом Клімчуком на основі Партії регіонів та її…
Теперішня українська влада намагається «провести» через парламент законопроект «Про суспільну мораль». Найперше запитання, яке логічно постає у зв'язку з цим:…
Режим Януковича-Азарова-Тігіпка нахабніє дедалі більше. Їм уже мало того, що в нас, українців, забирають свободу і національних героїв, викривляють історичну…
Коментарів: 20
Cтудент Показати IP 17 Листопада 2008 14:24
Цікаво, а чого це Пирожик не прорекламував жодної партії, навіть своєї улюбленої "Свободи", яка була ініціатором перейменування? Заборонили?
Анонім Показати IP 17 Листопада 2008 14:29
Навіщо перейменовувати? Називайте нові вулиці!
Анонім Показати IP 17 Листопада 2008 15:03
Хай Пан Пирожик краще занявся набагато важливішими справами,а не займався дурницями...
Krizis Показати IP 17 Листопада 2008 15:06
Які нові вулиці? Не будується ж (вирізано - цензура)
Анонім Показати IP 17 Листопада 2008 15:13
Добре що перейменували. Правильно що не стали слухати "реакціоністів". Погано що стали пояснювати людям доцільність цього уже після перейменувалля. По-розумному треба було все зробити так, що громада вимагала такого перейменування.
Перехожий Показати IP 17 Листопада 2008 15:28
Згоден з Анонімом. Деколи це доходить до абсурду, особливо це помітно у Львові. Цікаво яке відношення має до Львова Джордж Вашінгтон, або Джохар Дудаєв?
Богдана Показати IP 17 Листопада 2008 15:39
Нічого дивного в цьому не бачу. Протест щодо перейменування - явище закономірне. Поставмо себе на місце тих людей. Для них - це історія, яку хочуть замінити й активно замінюють. Ми б реагували так само, якби вул. Степана Бандери перейменовували на Суворова. Чи не так? Загалом перейменування вулиць вважаю авторитарним методом, який не спрацює наруку національній ідеї.
Колега Показати IP 17 Листопада 2008 15:55
А Пирожик - боєць! Собаки гавкають, а караван іде... І не тільки по Бандері
Олена Показати IP 17 Листопада 2008 15:59
Не треба називати вулиці іменами тих людей,чиє життя і діяльність викликають суперечки в громадській думці. Назви мають нести загальний зміст.
Р. Тимощук Показати IP 17 Листопада 2008 16:55
Олено! Не дай, Боже, Вам супутника життя про якого не можна сказати нічого - ні доброго, ні поганого, вчинки якого не викликають ніяких емоцій і дискусій. Такі люди - найстрашніші. А загалом - підтримую Пирожика. Єдине доповнення - варто було б згадати і тих місцевих політиканів-друзів колишнього мера Кривицького, які підленько "втихаря" провокують людей на такі "протести" проти перейменування вулиць. При цьому ці "діячі" не забувають бити себе в груди і розказувати про патріотичні цінності. Але лучани добре пам'ятають початок 90-их, коли Кривицький перейменовував вулиці Лєніна, Карла Марла, Енгельса та ін на безликі Волі, Соборності, Відродження, аби лиш не називати їх іменами українських героїв. Якби це було зроблено в той час ми б до цього часу і думати забули про якісь дискусії стосовно вулиці Бандери в Луцьку. Так є в Рівному, Ковелі, інших містах. А так - маємо закладений комуністичними вихованцями на початку 90-их мікроконфлікт міського рівня.
Політолог Показати IP 17 Листопада 2008 18:37
Cтуденту Якщо вже рекламувати політичні партії, то треба було "рекламувати" й Партію регіонів, СПУ та КПУ, які підбурюють людей, щоб писали кляузи проти Бандери. Їхнє нутро не зміниш, єдиний шлях - викинути таких на смітник історії...
Українець Показати IP 18 Листопада 2008 09:03
Перехожий 17 листопада, 15:28 ..........А яке відношення до Луцька і до України має Суворов? Те що потопив селянсько-козацьке повстання Коліївщину в крові? Доки будемо сліпими безбатченками?
Анонім Показати IP 19 Листопада 2008 21:45
А слабо вам, бандеровцам, построить новые дома и новые красивые улицы, назвать их именем Бандеры? так нет же, надо устроить бедлам-базар, уничтожить имя того же Суворова, который вам ничего плохого не сделал. Сломать- проще всего, а вот создать что-либо новое вы не умеете- получается один базар и село с полищуками. Кстати, проспекты Соборности, Відродження, Волі- дуже гарні назви і не треба казати,що не звучить- усім подобається!!! А ще не чула від людей - не депутатів, які зади владі лижуть, а друзів, колег і сусідів,нікому не подобається що назви змінюють, недобре це. Бог бачить, кому не пробачить... Побудуйте для людей нову вулицю в Луцьке і буде вам і Бандери, і ще любе, що хочете- і ніхто сваритись не буде. А пам"ять, вона покаже- ктонасправді є герой наших днів...
2 останнього аноніма Показати IP 21 Листопада 2008 08:57
Як правило жінки дуже "помітний народ" - в сенсі, що багато чого помічають. А тут враження таке, що людина пише комент де небудь з Москви в стилі Глєба Павловського. З відповідними уявленнями про "нищих западенцев-бендеровцев", які всі поголовно "виехали на зароботки выносить горшки итальянским пенсионерам". Тож інформую шановну москвичку про те, що нові вулиці в нас будуються, базари реконструйовуються, а "село с полишуками" навіть зараз виглядає краще за "деревню костромичей или рязанцев". Передавайте привіт Глєбу Павловському, виліковуйтесь від мовного кретинізму і приїжджайте до Луцька на екскурсію. Покажемо, розкажемо, напоїмо, пригріємо...
Бандерівець Показати IP 21 Листопада 2008 17:02
Що пригріємо, то пригріємо...
Анонім Марина Показати IP 21 Листопада 2008 20:14
Шановна москвичка живет в Луцке, все новое и красивое наблюдает давно, любит путешествовать по разным странам и посмотреть, как живут люди в развитых и неразвитых государствах- могу сказать, что большей грязи, мусора, хамства, неуважения к человческому достоинству не встречала нигде, а бывала во многих странах ввиду своей профессиональной деятельности. И мне известно, как обывателю, каким образом ремонтируются улицы- на Ветеранов, Гулака- там вообще свалка!.., халява, сэр! кругом лица, алкоголично начавшие свой очередной пропитой день, дети, покупающие в киоске сигареты, и продавцы, утверждающие мне на мои замечания- что ей ничего за это не будет. Производители водки и пива, направо и налево рекламирующие свою продукцию, преподаватели в лицее у сына, которым я НИКОГДА не плачу хабари за его хошошие оценки, врачи в поликлинике со своими, естественно, проблемами вечно низкой зарплаты, ДАИльники на дорогах, живущие засчет, как они говорят,"пасеки", и водители-мажоры, думающие, что им все подвластно в этом мире- и плевать им, кто перед ним- ребенок и беззащитные люди на остановках страны... Вам мало? кого вы защищаете? мне плевать- оранжевая власть или голубая, белая или розовая, я живу в Украине, и соблюдаю законы Украины- умею писать и говорить на украинском, равнозначно и на русском. Да, мой родной язык- русский, но это не означает, что я принимаю путинскую Россию, я хочу, чтобы все мы жили в комфорте прежде всего, чтобы жизнь человека в нашем государстве все таки СТОИЛА многого, чтобы нашим детям не стыдно было, что они живут в Украине и гордились этим, и им завидовали, что они живут в развитой стране . А вы, чем сыпать оскорблениями, крайностями, лучше бы занимались делом, а то под шумок кризиса, власть имущие- воруете вы, родные, и пиаритесь- играете на национальных чувствах, революциях, голодоморе, сыплете оскорблениями премьера в прямом эфире. Стройте качественно, наведите чистоту в городе, приведите в порядок фонтаны, реконструируйте кинотеатр Проминь, прекратите шабаши в Замке- столько лет простоял, а теперь, благодаря Шибе, будет разрушаться, и дороги укладывайте, как следует, а не каждый год списывая деньги, сделайте так, чтобы я вам поверила, что вы хотите, чтобы не только люди украинской национальной принадлежности жили в стране хорошо и наравне со всеми- тогда я подниму за вас обе руки на выборах. перестаньте оскорблять всех россиян, живущих в Украине, потому как вы уподобляетесь коммунистам, которые поступали точно также и с вами. А по поводу полищуков- так многие в Луцке знают, каковы эти люди- не буду даже писать, все и так знают. И со мной работают многие из них- трудолюбивые, но, к сожалению, имеющие множество специфичных качеств, сразу заметных-не мои слова даже, а большинства лучан. К сожалению, село правит Украиной, а необходимо- образованное село. Делайте выводы. Больше, чем уверена- оскорбления с вашей стороны снова в мой адрес не применут ждать, но я не опускаюсь до подобного уровня- это ниже моего достоинства.
Марині Показати IP 22 Листопада 2008 15:59
Не буду опонувати вам. Не тому, що погоджуюсь . А тому, що Вам потрібно не опонування, а співчуття. Живете серед "грязи, мусора, хамства, неуважения к человеческому достоинству", навколо вас «свалка!.., халява, сэр! кругом лица, алкоголично начавшие свой очередной пропитой день…, ДАИльники на дорогах, живущие засчет, как они говорят,"пасеки", и водители-мажоры, думающие, что им все подвластно в этом мире». І «большей грязи, мусора, хамства, неуважения к человческому достоинству не встречала нигде». Я ж нічого не придумав, нічого не пересмикував, просто вас процитував. Я теж часто буваю в інших країнах, теж розумію, що нашу країну споюють і здеградовують, причому штучно. Теж не задоволений станом наших доріг, крадіями у владі, «безкоштовною» медициною та освітою. Але зараз не про це. Скажіть мені, будь-ласка, без політики, без «вулиць» і «суворовів», без національностей. Без образ, підозр, підтекстів, я просто хочу зрозуміти: як ви живете в оточенні, яке так ненавидите? Де бачите лише погане, брудне, крадійкувате, «поліщукувате». Я просто хочу розібратись, зрозуміти. Чи є у вас тут щось добре, світле, чисте? Напевне скажете: СИН. І ще скажете, що вам болить тому, що за НЬОГО переживаєте, за ЙОГО майбутнє. Яке майбутнє ви ЙОМУ готуєте, перебуваючи в стані постійної внутрішньої війни з цією країною, цим містом? І чому ви сподіваєтесь на повагу з боку суспільства до якого самі ставитесь без поваги і розуміння? І не звинувачуйте мене в русофобстві. Не треба. Просто дайте мені відповідь.
Анонім Показати IP 23 Листопада 2008 15:56
От Марины- вам. Вы меня не поняли и, наверное, не поймете. Луцк я просто обожаю, это- мой город, я в нем живу, все мои друзья и родственники. Просто мне больно смотреть, как стало неуютно и серо на наших улицах. Все таки, ругают многие бывшего мэра, а порядка было больше. И совсем я не ненавижу нашу страну. вы ошибаетесь. я без Украины себя не представляю. поэтому мне хочется, чтобы стало светлее и чище во всех сферах
Марині Показати IP 23 Листопада 2008 19:29
Дякую Вам за відповідь. А розуміння один одного обов'язково прийде. Треба частіше спілкуватись і задавати питання не тільки співрозмовнику, а й самому собі. Тоді й питання "Хто винен?" переросте в "що робити?". Природа більшості наших суперечок проста: одні й ті самі речі ми називаємо різними словами (не про мову спілкування кажу).
Cпец Показати IP 7 Серпня 2009 15:36
саня алё! це я! вітаю, молодець, тримайся. ти таки талановита людина! приємно пить з талановитими людьми. Голосуймо за алёкающего мужчину?

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.

Система Orphus