Надія Рогозіна: Порятунок помираючих — справа самих помираючих
Стан сучасної медицини в Україні ні для кого не секрет. Маєш гроші — будеш здоровим (у кращому випадку), а як ні — то сам винен. Треба було заробляти. А тепер — помирай на здоров’я.
Понад усе вражає байдужість українських медиків. Я чимало працювала над темою лікарських помилок, і головною, а часто — єдиною відмовкою лікарів-убивць стає як під копірку написана фраза «Як платять, так і працюю».
Одного разу я брала участь у ток-шоу в Запоріжжі. Обговорювали «хвору медицину». І коли мова зайшла про байдужість медиків, головний лікар однієї з місцевих лікарень заявила: «Люди каждый день умирают. В этом ничего страшного нет». Це слова з вуст людини, яка давала клятву Гіппократа! Яка сама зголосилася рятувати чужі життя. Жодного українського лікаря не змушували силою йти в медицину. Кожен з них прекрасно уявляв, яку зарплату матиме після отримання диплома.
Є відомості, що в Україні щодня шість-сім осіб вмирає через лікарську помилку. Хоча це неофіційна статистика. Адже 70% жертв горе-лікарів відмовляються позиватися до суду. За даними міжнародних досліджень, основна причина «убивчої медицини» в Україні — низька кваліфікація лікарів. Я би перефразувала. Адже йдеться вже не про кваліфікацію окремо взятих медиків, а галузі в цілому. Занепад в голові кожного медпрацівника — від санітарки до міністра. Нещодавно я потрапила у ситуацію, яка це дуже яскраво ілюструє.
Йдучи до магазину, помітила, що обабіч дороги біля сусіднього будинку лежить непритомний чоловік. З перехожих ніхто не звертав на нього уваги. Я теж спочатку пройшла повз. Адже перша думка яка: п’яний, мабуть, спить. Згодом я вже поверталася додому, а чолов’яга продовжував лежати на тому ж місці. Поряд валялися якісь папери. В чоловіка було темно-червоне обличчя. А на годиннику лише 12-та ранку. Звісно, це міг бути і п’яний. Та я вирішила все ж викликати «швидку». Адже не кожному п’яному «море по коліна». Алкоголем можна і отруїтися.
Я пояснила диспетчеру, що за такою адресою біля тротуару лежить непритомна людина. У слухавці мене запитали: «Що з ним?» Я намагалася пояснити, що не лікар і не можу правильно визначити, що з ним. На що почула: «Ідіть і дізнайтеся, що з ним». Як? Може треба було запитати у непритомного? Чи поставити діагноз без медичної освіти, щоб лікарям не довелося зайвий раз працювати? З розмови я зрозуміла, що диспетчер уже заздалегідь був упевнений: непритомний чоловік перебрав і спить. Скільки я ні намагалася пояснити, що він може потребувати допомоги, — усе марно. В результаті диспетчер просто кинув трубку! Хіба у нас вже настільки кваліфіковані диспетчери, що визначають діагноз на відстані? Чи все ж навпаки?
Я продовжила спостерігати за непритомним. Зрештою він отямився, посидів, потім знову знепритомнів, а ще за кілька хвилин остаточно прийшов у норму і посунув у невідомому напрямку. І я подумала: а що якби він так і не прокинувся? У нього було багрове обличчя — перша ознака порушень у серцево-судинній системі. Хто б тоді відповідав за його смерть? Диспетчер? Управління охорони здоров’я? Країна? Чи, може, я?
І що робити, як змінити ситуацію? Серед медиків дедалі частіше звучить ідея про узаконення хабарів лікарям. І це навіть зробили у деяких лікарнях. Подібні заяви вже неодноразово лунали й на державному рівні. Узаконити протизаконне явище — найпростіше. От лишень це не покращить ситуації, а навпаки зажене українську медицину до такої ями, що з неї вибратися буде вже неможливо.
Чому б не почати з підвалин? Пояснити студентам у медичних вишах, для чого вони там насправді. В першу чергу — щоби рятувати життя. І вже потім, за добру роботу — отримувати зарплату і, може, навіть «узаконені подяки» від пацієнтів. Але тільки після того, як буде збережено ще одне життя. Жодних авансів тут бути не може.
(Написано для Novaukraina.org)
Понад усе вражає байдужість українських медиків. Я чимало працювала над темою лікарських помилок, і головною, а часто — єдиною відмовкою лікарів-убивць стає як під копірку написана фраза «Як платять, так і працюю».
Одного разу я брала участь у ток-шоу в Запоріжжі. Обговорювали «хвору медицину». І коли мова зайшла про байдужість медиків, головний лікар однієї з місцевих лікарень заявила: «Люди каждый день умирают. В этом ничего страшного нет». Це слова з вуст людини, яка давала клятву Гіппократа! Яка сама зголосилася рятувати чужі життя. Жодного українського лікаря не змушували силою йти в медицину. Кожен з них прекрасно уявляв, яку зарплату матиме після отримання диплома.
Є відомості, що в Україні щодня шість-сім осіб вмирає через лікарську помилку. Хоча це неофіційна статистика. Адже 70% жертв горе-лікарів відмовляються позиватися до суду. За даними міжнародних досліджень, основна причина «убивчої медицини» в Україні — низька кваліфікація лікарів. Я би перефразувала. Адже йдеться вже не про кваліфікацію окремо взятих медиків, а галузі в цілому. Занепад в голові кожного медпрацівника — від санітарки до міністра. Нещодавно я потрапила у ситуацію, яка це дуже яскраво ілюструє.
Йдучи до магазину, помітила, що обабіч дороги біля сусіднього будинку лежить непритомний чоловік. З перехожих ніхто не звертав на нього уваги. Я теж спочатку пройшла повз. Адже перша думка яка: п’яний, мабуть, спить. Згодом я вже поверталася додому, а чолов’яга продовжував лежати на тому ж місці. Поряд валялися якісь папери. В чоловіка було темно-червоне обличчя. А на годиннику лише 12-та ранку. Звісно, це міг бути і п’яний. Та я вирішила все ж викликати «швидку». Адже не кожному п’яному «море по коліна». Алкоголем можна і отруїтися.
Я пояснила диспетчеру, що за такою адресою біля тротуару лежить непритомна людина. У слухавці мене запитали: «Що з ним?» Я намагалася пояснити, що не лікар і не можу правильно визначити, що з ним. На що почула: «Ідіть і дізнайтеся, що з ним». Як? Може треба було запитати у непритомного? Чи поставити діагноз без медичної освіти, щоб лікарям не довелося зайвий раз працювати? З розмови я зрозуміла, що диспетчер уже заздалегідь був упевнений: непритомний чоловік перебрав і спить. Скільки я ні намагалася пояснити, що він може потребувати допомоги, — усе марно. В результаті диспетчер просто кинув трубку! Хіба у нас вже настільки кваліфіковані диспетчери, що визначають діагноз на відстані? Чи все ж навпаки?
Я продовжила спостерігати за непритомним. Зрештою він отямився, посидів, потім знову знепритомнів, а ще за кілька хвилин остаточно прийшов у норму і посунув у невідомому напрямку. І я подумала: а що якби він так і не прокинувся? У нього було багрове обличчя — перша ознака порушень у серцево-судинній системі. Хто б тоді відповідав за його смерть? Диспетчер? Управління охорони здоров’я? Країна? Чи, може, я?
І що робити, як змінити ситуацію? Серед медиків дедалі частіше звучить ідея про узаконення хабарів лікарям. І це навіть зробили у деяких лікарнях. Подібні заяви вже неодноразово лунали й на державному рівні. Узаконити протизаконне явище — найпростіше. От лишень це не покращить ситуації, а навпаки зажене українську медицину до такої ями, що з неї вибратися буде вже неможливо.
Чому б не почати з підвалин? Пояснити студентам у медичних вишах, для чого вони там насправді. В першу чергу — щоби рятувати життя. І вже потім, за добру роботу — отримувати зарплату і, може, навіть «узаконені подяки» від пацієнтів. Але тільки після того, як буде збережено ще одне життя. Жодних авансів тут бути не може.
(Написано для Novaukraina.org)
Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Пам’ятаю, як у дитинстві завжди просилася з мамою на базар, «подивитися на собачок». Я могла годинами ходити тих 30 метрів…
Політичні сили вже не фінансують Автомайдан, і ті, хто патрулює разом з працівниками ДАІ вулиці, потребують фінансової підтримки
Про сподівання від нового Кабміну, земельну реформу, приватизацію державних підприємств, рейдерство колишнього уряду, як курс долара впливає на економіку Україну…
Коментарів: 46
Читач
Показати IP
20 Червня 2011 09:59
О, свіже обличчя ))) І таке красиве.
Надія Рогозіна до Читач
Показати IP
22 Червня 2011 13:53
О, не свіже. Просто ви від мене уже відвикли :)
Пацієнт
Показати IP
20 Червня 2011 10:06
Прочитав - сумно стало. І ще подумав: наші лікарі - відображення нас самих. Нічого на них гнати. Всі сьогодні черстві і меркантильні
D
Показати IP
20 Червня 2011 11:27
гарненька..
Илья
Показати IP
20 Червня 2011 11:31
Перестаньте гнать на медиков! Да если бы не они - украинская нация давно б уже вся вымерла!!! Так говорят только те, кто ни разу серьезно не болел и не лечился. Вам бы тролько обгадить!
стосовно лікарської "зачерствілості" - вони мусять бути холоднокровними, інакше в дурку можна потрапити, коли надивишся на все те щодня... спробуйте попрацювати десь там, де щодня бачиш людську біду, а ресурсів допомогти всім не маєш - можливо, зрозумієте про що я
Санітар до yav
Показати IP
20 Червня 2011 12:22
Треба розрізняти професійну холоднокровність і тупу байдужість. Коли лікар привселюдно каже, що "нічого страшного що люди вмирають", це те саме, що президент заявляє: "нічого страшного що гроші з казни крадуть".
АРМАДА
Показати IP
20 Червня 2011 12:11
Приємна дівчина і думки правильні.
читачка
Показати IP
20 Червня 2011 12:24
скільки раз на сторінках ВН піднімали цю тему, про байдужість лікарів,але так і нічого не помінялось. Одні пишуть інші читають пишуть скриті коментарі і на цьому все.
Всі бояться зробити який рішучий крок.
Думаю до читачка
Показати IP
20 Червня 2011 12:32
Шановна читачко, а на який такий "рішучий крок" ви чекаєте? Коли хтось дасть лікарям "пілюлю доброти" і вони різко пом"якшають? ЧИ коли їх Януковчи заставить такими бути? Де вихід?
Я до читачка
Показати IP
22 Червня 2011 11:50
А який крок робити?
Наталя
Показати IP
20 Червня 2011 12:36
Колись на сторінках цього видання публікувала свою історію про те як лікар не надала медичну допомогу моїй дитині . Приємно, що ситуація в дитячих поліклініках змінилась на краще. А от моя історя набрала іншого оберту. Якщо вам цікаво Надія, то напишіть на мою адресу я з радісстю поділюсь [email protected]
Мангуст
Показати IP
20 Червня 2011 19:29
Так воно і має бути, так і задумано. Байдужість, цинізм, бездуховність - шлях всіх нас в провалля, в пекло... Хіба ж це тільки лікарів стосується, це стосується всіх нас, хіба ми набагато кращі, просто це так у вічі не кидається... Йду додому з автостанції, біля будинку горить сміттєвий бак, сторід кругом... Біля під"їзду сидять сусіди, питаю, як справи, та, кажуть, нюхаємо смітник. Йду додому, беру відро води і заливаю вогонь. Тільки нюхати і жалітися на сморід легше, а от винести пару відер води - це вже проблема. Так що ми самі себе робимо...
Андрій до Мангуст
Показати IP
22 Червня 2011 12:04
А Ви погляньге на поведінку авторки статті: "Я теж спочатку пройшла повз." Але потім так і не підійшла до чоловіка, не подивилась чи патребує він негайної допомоги, чи може це просто пяний спить. А вирішила "озадачити" швидку, щоб та приїхала (на це піде 10-15хв)і подивилась, чи справді це не пяний. Рогозіна, що з марсу на днях прибула на нашу грішну землю і не може відрізнити пяного від помираючого.
Надія Рогозіна до Андрій
Показати IP
22 Червня 2011 13:42
Кожен повинен робити свою справу. Я не медик. Неправильна допомога може призвести до погіршення ситуації. Те, що від мене вимагалося - я зробила.
}{ до Надія Рогозіна
Показати IP
22 Червня 2011 19:44
Ні, не зробила. Не підійшла до людини, яка на Вашу думку потребувала допомоги. Крім того не виконала того, що просив зробити диспетчер, аби не обгрунтовано не посилати бригади. Не потрібно бути медиком, в даному випадку, а керуватись у своїх діях вказівками професіонала.
}{ до Надія Рогозіна
Показати IP
22 Червня 2011 20:04
Ні, не зробила. Не підійшла до людини, яка на Вашу думку потребувала допомоги. Крім того не виконала того, що просив зробити диспетчер, аби не обгрунтовано не посилати бригади. Не потрібно бути медиком, в даному випадку, а керуватись у своїх діях вказівками професіонала.
Паша
Показати IP
20 Червня 2011 20:58
На цей запис можна сказати лише одне - світ несправедливий, а прізвище диспетчера все ж варто було б дізнатися.
А щодо автора - то я б з нею залюбки випив би філіжанку кави, бо таки гарна жінка ([email protected])
Думаю до Паша
Показати IP
22 Червня 2011 12:24
Спочатку птрібно дізнатись, чи справді був такий факт. Вякому місті це відбувалось? Якого числа це було? Потім перевірити запис розмови Рогозіної з диспетчаром. Подивитись правила виклику швидкої допомоги. А вже тоді робити висновок "хто є ху" в цій історії. І чи була ця історія взагалі. А так це "чорнуха", смачний плювок в лице всім медикам.
Надія Рогозіна до Думаю
Показати IP
22 Червня 2011 13:45
Якби не такі плювки, то хто б їх роботу взагалі контролював? А випадок таки був. Я не письменниця, а журналіст. Звісно, це ваше право: вірити чи ні.
Думаю до Надія Рогозіна
Показати IP
22 Червня 2011 19:51
Можливо і був. Але: де(місто)? коли(дата)? А вже за цими даними керівники Станцій швидкої допомоги перевірять записи розмов. І якщо персонал був не правий, то заходи впливу до працівника будуть застосовані. Інакше не можна встановити особу диспетчера. А тим більше те, чи справді він щось порушив.
читач
Показати IP
22 Червня 2011 11:36
В нашій державі на медицину виділяється дуже мізерна сума коштів. В таких умовах лікарні дійсно борються за здоров’я хворих людей.
Кожна людина сама повинна відповідально ставитися до свого здоров’я. І не вина, і не обов’язок лікаря забороняти людям робити ті чи інші дії. А лікар надає допомогу тим громадянам, хто її дійсно потребує.
Стан здоров’я кожної людини залежить на половину в першу чергу в неї особисто: ведення здорового способу життя, умови праці, харчування... Не менш важливими факторами здоров’я людини є: екологія, спадковість. Медицина не несе відповідальності за бездумне ставлення людини до власного здоров’я та життя, вона допомагає при бажані людини жити повноцінним життям.
Надія Рогозіна до читач
Показати IP
22 Червня 2011 13:43
Цілком згодна. Але мова йшла зовсім про інше.
Андрій
Показати IP
22 Червня 2011 11:44
Нічогеньке огульне вітанні всім медикам. Це вам за те, що "Я теж спочатку пройшла повз... Згодом..." все ж не підійшла до чоловіка і не пересвідчилась, чи справді йому потрібна допомога.
читач
Показати IP
22 Червня 2011 11:52
Стаття написана однобоко. У всіх проблемах суспільства звинувачують медиків. Сьогодні на вулицях міста можуть лежати та сидіти бездомні та п'яні люди. Як бути іншим хворим в лікарні, коли в заклад швидка привозить осіб,які перебувають в стані алкогольного спяніння. На жаль, у нас немає медвитверезника, куди було б можливим помістити таких осіб.
Згідно правил та алгоритмів прийняття викликів, обовязок диспетчера 103 спитати, що трапилося з хворим.
Фінансування охорони здоров'я є мізерним, в тому числі і витрати на пальне для карет швидкої допомоги.
Представники ЗМІ повинні краще висвітлювати питання здорового способу життя, шкідливість алкоголю та тютюнопаління.
Надія Рогозіна до читач
Показати IP
22 Червня 2011 13:47
Ну по-перше, це не стаття, а запис у блозі. Суто моє власне висвітлення події. По-друге, мова там йшла про проблеми у всій галузі, а не тільки лікарів. Міністерство теж у відповіді за ситуацію. І за відсутність витверезвників у тому числі.
"...мова там йшла про проблеми у всій галузі, а не тільки лікарів. Міністерство теж у відповіді за ситуацію. І за відсутність витверезвників у тому числі." до Надія Рогозіна
Показати IP
24 Червня 2011 09:40
Я не зовсім згоден з цим твердженням. Проблеми талузі в цілому і проблеми медиків зокрема ми знаємо краще від Вас, бо це щоденне наше життя. Ми більше за всіх хочемо змін. І хочемо у особі журналістів бачити помічників у цій справі. А те, що Ви висвітлили - це не проблема галузі, це проблема окремого працівника. От і подайте її так, щоб було зрозуміло: який конкретно працівник вчинив не правильні, на вашу думку, дії. А так виходить, що лише за одним випадком "неподобства", з яким Ви зіткнулись, Ви одразили мене і моїх колег, які до цього і доінших подібних випадків ніякого відношення не мають. Наша праця не є легкою. Вона низькооплачувана у переважній більшості(фельдшери ФВПів, середній медперсонал, лікарі амбулаторій, поліклінік тощо). Навіщо Ви нас ображаєте. Вам це приносить задоволення? Вам будете довіряти лікару, який ледве зводить "кінці з кінцями", або який, уникаючи бідності підторговує на базарі, підпрацьовує на будівництві, чи поле цибулю на грядці?
Ї
Показати IP
22 Червня 2011 12:14
Автор статті може "зробити собі імя" цим матеріалом. Вся її поведінка у описаному випадку говорить про це. Адже вона лише збирала матеріал для "розгромної" статті. А до людини, яка лежить не підійшла навіть тоді, коли про це її попросив диспетчер "103". Прикро коли людина замість того, щоб проявити елементарну співучасть до ближнього, починає повчати інших, як це потрібно робити.
Надія Рогозіна
Показати IP
22 Червня 2011 13:52
Для прояснення ситуації. Випадок, описаний у моєму записі відбувся у місті, де я мешкаю. У Києві. Цей текст був написаний для іншого сайту і висловлював мою особисту суб*єктивну думку. Хтось може погоджуватися, а хтось - ні. Проте та ситуація в медицині, з якою я зіштовхнулася за роки моєї роботи журналістом не просто погана. Вона - жахлива! Так, таке твориться не тільки в лікарнях. У всіх державних структурах. Але про все одразу не скажеш. В даному випадку про медицину. Іншого разу - про щось інше. І не варто переводити стрілки. Не порівнюйте себе з гіршими. Беріть приклад з кращих. Повторюся. Кожен робить свою справу. Лікар лікує. Я - пишу.
Ї до Надія Рогозіна
Показати IP
22 Червня 2011 20:20
Але ж Вас читають не лише ті лікарі, які втратили людську подобу. Але й ті, які чесно і за мізерну зарплату рятують життя людей. Але якщо таких лікарів не залишилось, то однією, чи навіть сотнею статей тут не зарадиш. Суспільству потрібно задуматись: чому воно породжує лише таких монстрів.
1.Question
Показати IP
22 Червня 2011 14:14
Однобока писанина дійсно сипатичної (якщо фото в реалі) особи і як пише Паша краще б з нею сходити на каву а не лізти туди в чому не має поняття.Та помилки є скрізь і в розвинутих країнах з високими технологіями їх не менше якщо не більше.І в кожого самого знаменитого лікаря вони нажаль були але перемоги переважають.А молодим людям фрази-«Люди каждый день умирают. В этом ничего страшного нет»-не треба боятись.Такий закон життя.Зробіть самі так щоб не хворіли і не були байдужими до себе і свого хоча б найблищого оточення.Це звичайно важче-підтримувати здоровий спосіб життя-некурити,не пити,займатись фізкультурою,морально удосконалюватись-чим намалювати кілька речень і думати що сама розумна.Доречі а звідки Ви панянко завітали на наш волинський сайт?Чемно дякую за відповідь.
Надія Рогозіна до 1.Question
Показати IP
22 Червня 2011 17:41
Скажіт це сім*ям людей, у яких близькі люди померли після "лікування". Нехай назветься той, хто ніколи не платив хабаря у лікарні! Упевнена, таких нема.
Моя думка:
по-перше, це дійсно не стаття, тому авторка мала повне право писати те, що вважала за потрібне. По-друге, прочитавши матеріал, всі чомусь забули про акцент на продажність медиків. Говорилося про те, що нині медики тільки за гроші щось хочуть робити, а так - просто ставляться до людей байдуже, як до непотрібних (згадаймо лишень як повз довгі черги проходять обрані: родичі, сусіди, проплачені ВІП-персони).Так, мала зарплата і т.д. - всі це знають. Але чомусь усі в лікарні звикли, що за те, що тебе полікували треба "давати на лапу". Пропоную платні прийоми (система у Польщі). Хай символічна ціна, але лікарня за кожен прийом заробить копійку, і пацієнт не відчуватиме себе зобов’язаним перед лікарем, а вільно піде на прийом без думки, що комусь щось треба дати. Десь повинні бути жертви (це я про оплату прийомів пацієнтами). Повірте це буде дешевше, аніж будь-які хабарі і подяки.
Знаєте був у мене простий випадок: цієї весни, як завжди, у всіх реакція на надекватну погоду - застуда. Я теж почала спостерігати, що у мене з'явилася температура. Згодом почався кашель. Розпочала самолікування. Температура знизилась,проте кашель не припинявся. Я пішла до терапевта перевіритись, а вона запитала - чого я прийшла. Тому вже, коли самі лікарі не розуміють - що таке профілактика свого стану здоров’я, про що можна казати тоді, коли просто на вулиці валяється людина.
Щодо того, чому авторка не підійшла до потерпілого - її проблема. Втім, вона про це публічно написала. Скажу відверто - раніше теж боялась підійти до таких людей: мало що "взбреде" в голову п’яного (а це вже стереотип у нашій громаді закладний). В такій ситуації більше не довіряєш цій людині і боїшся, щоб ще щось із тобою не трапилось. Проте згодом я зрозуміла, що не варто бути, як усі. 2 тижні назад проходжу по пр. Волі - на траві лежить чоловік, нормально одягнений (не бомж чи алкоголік) підійшла зі своїх знайомим, запитали, як він себе почуває, допомогли піднятися. Він нам навіть подякував. Кілька днів тому заходжу до під’їзду у своєму будинку: на землі у незвичній позі лежить жінка біля ліфта (я попередньо знала, що вона живе у нашому будинку і багато п'є) теж, як і той чоловік була п’яна. Я все-таки допомогла їй піднятися і завезла на ліфті на її поверх. Знаєте, тут є дві проблеми: медики продають свою владу над нашим життям, а ми як звичайні пацієнти нехтуємо життям інших, думаючи лише про себе.
Ї до Марія Доманська
Показати IP
22 Червня 2011 20:04
Маріє Доманська, Ви все ж підійшли до тих лежачих людей. А тому відпала необхідність їхати до них іншим чотирьом людям щоб зробити дії, які ніякого відношення до екстреної догоспітальної допомоги не мають. А медики в цей час робили те, чого ви не зможете зробити - рятували комусь життя (керуючись почуттям обовзку та спеціальними знаннями).
просто українка
Показати IP
22 Червня 2011 20:13
існуюча система охорони здоров"я не задовольняє в першу чергу якраз лікарів: людина, яка себе поважає, навряд, чи здатна отримати задоволення від "подяки" пацієнта.Це. скоріше, дійсно, як каже авторка - "спасение утопающих", тому що вижити на 1 тисячу гривень зарплати ніхто не зможе, маючи сім"ю, хоч і давав "Клятву" нехай не Гіппократа, а просто лікаря. справа у самій системі, яка давно стала нежиттєздатною, але змінити її не під силу лікарю одноосібно.Система "виживає", а точніше "доживає". При чому тут лікарі чи фельдшери? Невже Ви не розумієте, що змінити може лише "Государ", а не і без того "загнаний кінь"?
Ї до просто українка
Показати IP
23 Червня 2011 11:14
Perfekt. Шановні медики! Вам бюджет платить найменшу серед всіх професій зарплату. Ви завжди ходите під загрозою "підчепити" хворобу від свого пацієнта. Ваша робота більше від інших професій приносить стресів (якими б бездушними вас не вважали ті хто не був у "вашій шкірі"). Чому ви мовчите? Чому не захищаєте своєї гідності? Чому ви тихо зносите подібні образи, людей, які не мають елементарної поваги до ближнього? Рогозіна мало того, що не підійшла до лежачого, навіть і не думала звертатися до керівництва Швидкої допомоги аби виявити і наказати понушника (мабуть забагато клопотів), а просто безвідповідально, безцеремонно очорнила вас всіх. Описала якимись чудовиськами, які заслуговують лише осуду. Рогозіна пише: "Те, що від мене вимагалося - я зробила... Суто моє власне висвітлення події". Захистіть себе, шановні лікарі, від тих, хто знає лише свої права, але навіть і не уявляє, що має якісь обовязки і відповідальність.
Лучанин
Показати IP
23 Червня 2011 16:57
Реально красива автор статті , і це ще раз підтверджує вислів :"Краса врятує світ"
Н Рогазіна до Лучанин
Показати IP
24 Червня 2011 08:39
І класно засвітилась. Таку скандальну статтю будуть читати багато людей. Це чудова нагода показати себе. А те, що при цьому необгрунтовано постраждає чиєсь добре імя... Ну, що ж: на війні як на війні.
Надія Рогозіна до Н Рогазіна
Показати IP
6 Липня 2011 13:05
О, цікаво. Самозванці?
Мангуст
Показати IP
23 Червня 2011 21:07
Дивно, як всі хочуть висловитись. Надіюся, що і з вчинками у всіх так само. Хоча, спробую відобразити іншу сторону, про яку чомусь мало хто говорить. Про тотальну корумпованість нашого суспільства. Скільки потрібно заплатити за навчання навіть тієї ж медсестри, не кажучи вже про лікаря. І виникає вже досить риторичне питання, медиком в теперишній час стають за покликанням, чи за можливістю платити. Думаю, що у тих, в кого покликання, якраз і оплатити навчання не мають змоги. В будь-якому випадку після закінчення навчання, після оплати досить пристойних сум за влаштування на роботу, у більшості немає іншого виходу, тільки всіма правдами і неправдами повернути віддані гроші. Я не кажу, що це стосується тільки лікарів, це стосується всіх, хто навчався і прийшов на роботу в наш час. Це така правда життя, реальність нашої ринкової економіки... І в більшості випадків необхідність повернути витрачені кошти переважає всі інші почуття. Хоча і в наш час не втратило актуальність Євангеліє, тільки чомусь в церкву вже йти не дуже хочеться, Божого Духу там все менше і менше...
Лучанин до Мангуст
Показати IP
25 Червня 2011 10:38
А хіба діти багатих батьків не мають права скористатись ситуацією з поступлення в медвуз, яку створили дорослі дяді в час їхнього дитинства. Хіба це їхвина, що родились в такому суспільстві і мусять жити за тими законами, які встановили без їх відому. За, що тоді ображати медиків. Ви, що думаєте, що якщо вони із принципу, єдині в цій країні будуть жити за законами совісті, залишаючись найбіднішим прошарком населення, то у всіх решти заговорить почуття провини і візьмуться вдосконалювати суспільство. Тому погоджуюсь з Вами, що наша українська громада, мяко кажучи, недосконала. І такий поверховий підхід до проблеми, який через молодість допустала автор статі не приведе нас до позитивного результату, а лише викличе роздратування та злобу угромадян один до одного. А ці почуття ні до чого хорошого не приводять
Небайдужий
Показати IP
28 Червня 2011 19:02
В першу чергу КОЖЕН громадянин зобов'язаний підійти та надати можливу допомогу.
Науково-практичний коментар до Кримінального кодексу України
Стаття 135. Залишення в небезпеці
.
Стаття 135. Залишення в небезпеці
1. Завідоме залишення без допомоги особи, яка перебуває в небезпечному для життя стані і позбавлена можливості вжити заходів до самозбереження через малолітство, старість, хворобу" або внаслідок іншого безпорадного стану, якщо той, хто залишив без допомоги, зобов'язаний був піклуватися про цю особу і мав змогу надати їй допомогу, а також у разі, коли він сам поставив потерпілого в небезпечний для життя стан,-
карається обмеженням волі на строк до двох років або позбавленням волі на той самий строк.
Надія Рогозіна
Показати IP
6 Липня 2011 13:15
Що хочу сказати. Те, що медики після цього запису сполошилися, це дуже показово. На злодію шапка горить. Інакше б не зголосилися так активно на ситуацію, яка сталася далеко від Луцька.
Усі прекрасно знають, які проблеми у сучасної медицини. Я не намагалася в жодному разі образити когось осоьисто. Безперечно, є масса кваліфікованих і відповідальних лікарів. Але нехай кине в мене камінь той лікар, який не знає про хабарництво у його галузі. Нещодавно моїй доньці видаляли аденоїди. Анестезіолог особисто підходив до усіх пацієнтів для збору "вдячності". Не називатиму імен, адже дитині ще, можливо (недай Боже, звісно), доведеться звернутися у ту ж лікарню. Саме з тією метою і місто не називаю. Але шановні, ви б краще взяли з мене приклад і визнали свої помилки. Так, журналісти повинні допомагати медикам вирішувати проблеми. Але ж медики самі тому перешкоджають. Говорити відкрито ніхто не хоче (зверніть увагу на підписи коментарів під записом. Жоден з медиків не назвався власним ім*ям). Всі кивають на начальство, а начальство, тримаючись за власне крісло, цілує в дупу владу. Пробачте за грубість, просто інколи нервів уже не вистачає. От і виходить, що тепер, виявляється, у проблемах медиків уже винні журналісти. Нехай буде так.
Інкогніто до Надія Рогозіна
Показати IP
7 Липня 2011 23:27
Надіє, я починаю думати, що полеміка виявиться більш корисною для обох сторін ніж стаття. На жаль лікар не має права визнавати публічно свої професійні помилки (які не оминули жодного з них), бо насправді дуже важко, навіть колегам, відрізнити помилку від трагічного збігу обставин, чи впливу інших прихованих факторів, які впливають на процес лікування. Тому таке визнання з одного боку означає розголосити лікарську таємницю. А з іншого - підірве довіру до лікаря у всіх наступних пацієнтів (а без такої довіри лікування не може бути успішним). Таке публічне каяття - все одно, що зрада тієї справи, якій ти присвятив життя, це зрада тих пацієнтів, яким ти міг би допомогти. Кожен лікар приречений долею самотужки нести тягар своїх помилок, адже немедик не може його зрозуміти, а інший медик має свій власний тягар, тому нічим йому не допоможе. Якщо Ви зрозуміли мою думку, то усвідомите, що ми не сполошились. Це не той випадок. А дописи лікарів на Вашу статтю... Не знаю... Не знаю.
читач
Показати IP
8 Липня 2011 07:23
пані Надіє випадково натрапила на вашу переписку з медиками і сміх ігріх ви вирішили державну проблему а свою професійну заникали в тінь оскільки більш продажних і брехливих професій ніж журналісти немає своєю брехнею яку ви висвітлюєте в пресі і жовтій тоже ви стільки завдаєте людям болю і часто ваша брехня є підставою до нервових зривів самогубства розпаду сім"ї і інше. Дуже добре що ви звернули увагу впершу чергу на свою бездушність люди у вашій особі і інших ваших писак і читачів також побачили що освіта не дає порядності відповідальності чесності доброти. але на мою думку професія медика має велику перевагу над всіма професіями а то що народ сам привчив давати подяку і жалітися тільки вміє ось тут на сторінках та в тряпочку по всіх проблемах в державі а не так як в Греції то це вже проблема народу і в вас самих не можете щось змінити продавайтсь і на місці медиків я вашу замітку взагалі не коментувала б вона не ватра іхньої уваги а ось щодо уваги і поваги до людей та самооцінки як вам так і медиками треба ще повчитися і не висвітлювати свою ....
Інкогніто
Показати IP
8 Липня 2011 11:29
"Гонорари" лікарям державних установ, на відміну від приватних, сприймаються населенням болісно. Хоча всі розуміють, що ця практика має тисячолітню бороду. З іншого боку такий стан речей є вкрай принизливим для працівників такої гонорової професії. Адже для того, щоб вимагати гроші, або просто брати те, що тобі ніяково сунуть до кишені, доводиться таки тамувати сором. Але суспільство не спішить виправити ситуацію. Профспілка медиків безуспішно бореться за те, аби підняти нашу зарплату до рівня середнього по промисловості (тобто кваліфікований інженер, слюсар, механік більш оплачувані). Заробітні плати педагогів (наших найближчих братів по нещастю) також уже вищі. Лише працівники сільського господарства отримують меншу середню зарплату. В той час, як медпрацівник вважається найпрестижнішою професією не лише у всьому світі, але й у нас. Саме цей парадокс викликає таке викривлення моралі як у медиків, так і у громадян. Останні, до речі, зривають свою злість через цей фінансовий "підвиверт" на тих людях, які їм щойно повернули здоровя чи життя.
Волинян попереджають про опади та ожеледицю. Прогноз
Сьогодні 17:16
Сьогодні 17:16
Україна отримає $4,8 мільярда від Світового банку
Сьогодні 17:00
Сьогодні 17:00
На фронті загинув Герой з Жидичина Олександр Гавриш
Сьогодні 16:43
Сьогодні 16:43
$13 тис. за виїзд до Румунії: на Волині затримали двох чоловіків, які переправляли ухилянтів через кордон
Сьогодні 15:36
Сьогодні 15:36
Завтра у Луцьку прощатимуться з Героєм Юрієм Шаблевським
Сьогодні 14:47
Сьогодні 14:47
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.