Андрій Осіпов: Пам’ятник Бандері: нагальна національна потреба
Чимало справ можна зрозуміти, порівнявши одну з іншою. Так би мовити, оцінити за аналогією. Порівняння є найдоступнішим способом пізнання.
Дискусія з приводу спорудження в Луцьку пам’ятника Степанові Бандері нагадує дискусію з приводу голодомору 1932-1933 років. Спочатку радянська влада, а слідом за нею всі «свідомі» радянські люди стверджували, що ніякого голоду в Україні не було. Все це, мовляв, вигадки ворогів країни совєтів.
Характерно, що в ті часи голод найзапекліше заперечували «свідомі» радянські люди, а компартійні та державні структури лише, так собі, піддакували. Цього слід було очікувати від суспільства, в якому панував комуністичний дух та комуністичний спосіб мислення. Це було суспільство, матір’ю якого була компартія, а батьком КеДеБе.
Проте, численні факти масової загибелі людей від голоду переважили інфантилізм «совків» (так незабаром стали називати «свідомих» радянських людей). Прийшла „перестроєчна” гласність і всі совєтські засоби масової інформації повідомили, що голод такі був. Москва дала добро на визнання цього факту, і Київ полегшено зітхнув.
Проблеми приховувати голод вже не було. Але прийшла інша, складніша проблема – як пояснити причину голоду. Совєтські люди, разом зі своєю «мамою» і «татом» почали напружено думати. Особливо напружувались провідні журналісти, історики, «ветерани» війни та праці. Від напруження народилось „пояснення” голоду. І всі полегшено сказали – голод був, але через нищівну посуху.
Проте, знайшлись «зайди», які перевірили – була чи не була посуха, і документально встановили, що ніякої посухи не було. А це означало, що голод був голодомором, бо спричинила його не природа, а радянська влада. За таких даних навіть початківець, чи то історик, чи то юрист, могли зробити висновок про те, що факт масової загибелі людей через відсутність їжі, відсутність їжі в селі, в людей, які її продукують є фактом вчинення злочину державної влади проти громадян. Злочинність підтверджується вже лише тим, що впродовж тривалого часу селянам не було надано продовольчу допомогу, принаймні дітям, жінкам, старикам аби врятувати їх від голодної смерті.
Законодавство будь-якої країни передбачає кримінальне переслідування щодо осіб, які не надали допомогу людині, якій загрожувала фізична небезпека. Вже не кажучи про відповідальність за бездіяльність.
І ось тоді «свідомі» зіткнулись з найважчою для себе проблемою – СРСР наче розвалився, Україна проголосила незалежність, московського контролю немає, київських вказівок теж, то як пояснити бездіяльність держави, яка спричинила масову загибель українських селян. Знову почали напружено думати. Розгорнувся останній, третій етап дискусії, а саме, як кваліфікувати дії влади під час голодомору. Як помилку влади? Це можна пояснити «молодістю країни совєтів», «недосвідченістю керівництва», «складною міжнародною ситуацією», «економічними негараздами». А можна сміливіше – недбалістю. Мовляв, в Москві все робили правильно, а обласне, тобто місцеве компартійне та державне керівництво недопрацьовувало. Тобто, бий своїх, щоб чужі боялись.
Проте, якщо взяти до уваги, повну підпорядковуватись радянського регіонального керівництва московському, те, що обласне керівництво, а на початку 30-х років минулого століття поготів було московськім «гвинтиком», то навіть комуніст зрозуміє, що голодомор був спланований центральною державною владою, а тому підлягає визначенню, як геноцид проти українського народу.
Після судового рішення Апеляційного суду міста Києва у справі №1-33/2010 (головуючий-суддя Скавронік В.М.), у якому визначено організаторів голодомору, читай – геноциду, «свідомі», окрім комуністів і затятих регіоналів, сказали – так, звісно, це геноцид.
Що відбулось? Три етапи первинної трансформації суспільної свідомості українців:
- перший – визнання факту голоду на Україні 1932-1933 роках;
- другий – усвідомлення того, що голод був голодомором, оскільки стався з вини правлячою політичної сили;
- третій – голодомор був геноцидом – свідомим, спланованим винищенням етносу в особі його складової – селянства. Голодомор - є жорстоким умисним злочином, спрямованим проти українців.
Три етапи переформатування свідомості. Шлях від невігластва, через прозріння до усвідомлення суті питання. Той, хто пройшов ці етапи частково перестав бути «совком» – продуктом відомих «мами» і «тата».
А тепер про пам’ятник Степанові Бандері.
Теж три етапи!!!
Етап перший – ставити чи не ставити в Луцьку пам’ятник Степану Бандері!? Обговорювалось це питання здебільшого на кухнях, у тісних компаніях і зовсім не як у шекспірівського Гамлета: «бути чи не бути»!? Радше з позиції – «воно то хочеться, але страшно». А тут ще Москва та коли не коли Варшава, нагадують – «ви там дивіться…»… „От Винниченку можна, Грушевському можна. Про Петлюру треба подумати. А Бандері… потім, років… за п’ятдесят. Коли помремо і нічим вже не ризикуватимемо. А наші «свідомі» нащадки, візьмуть і поставлять. Ух!!!». А тут ще лавина публікацій: «Бандера терорист», «Бандера радикал», «Бандеру діаспора не сприймає», «Бандера співпрацював з нацистами», «Бандера антидемократ». Читає «свідомий» українець і думає: «я не терорист, я не радикал, проти мене діаспора нічого не має, я з нацистами не співпрацював; я уже демократ, бо народився після війни, був піонером, комсомольцем і трохи в КПРС».
Етап другий – пам’ятник ставити! «За згадку про Бандеру влада не карає, значить можна ставити. Нехай стоїть. Потім перед нащадками можна буде похизуватись своєю сміливістю».
Але тут спалахнула наступна дискусія – яким має бути пам’ятник? А що може придумати і запропонувати вчорашній «совок», який боїться розлучитись зі своїми страхами? «От якби питання пам’ятника, як питання голодомору вирішив Київ!!! А то потім за самостійність рішення ще прочуханку дадуть, бюджетом обмежать. Може запропонувати маленькій, непомітний, декоративний пам’ятник, десь у скверику».
Ну зовсім, як за часів СРСР. Влада і її народ визнавали Тараса Шевченка. Щороку видавався Кобзар, «не біда» що з купюрами. Зобов’язаний був редактор державного, підконтрольного компартії видавництва підправити поета, позбавити його деяких націоналізмів та лібералізмів.
Не забороняли і пам’ятники кобзарю встановлювати. Але які? На всю Україну було не більше п’яти пам’ятників, а решта, по суті, садово-паркові скульптури. В Луцьку був вагомий, гранітний пам’ятник В.І.Леніну в центрі міста і гіпсове погруддя Тарасові Шевченку в районі цукрового заводу. А коли запропонували встановити нормальний пам’ятник Шевченку біля головного корпусу Волинського університету знявся ґвалт колишніх: «Навіщо? Чим ми тоді відрізняємось від совєтів? Нам не треба монументів Шевченку в кожному місті, це по-совєтьські».
Унікальна логіка – щоб відрізнятись від совєтів, треба все робити навпаки їм. Проте, совєти, попри повну абсурдність своєї доктрини, протримались 74 роки, зберегли свою територію та виховали мільйони «совків». Як їм це вдалось???
Вдалось, бо в совєтському керівництві було чимало грамотних людей, які вивчали світовий досвід, добре знались на людських чеснотах та вадах, а тому не шкодувала радянська влада коштів на величні монументи вождям. Дуже великі Леніну, Сталіну, трохи менші за розміром іншим, не репресованим більшовикам. А вже за ними, за розмірами та місцями розташування слідували інші, дозволені владою, особи.
Пересічний народ архітектуру, мистецтво, історію та психологію не вивчає. Народ гроші на прожиття заробляє, а тому не замислюється, наприклад над тим, чому архітектура церкви відрізняється від архітектури залізничного вокзалу, чому на культові споруди витрачалися колосальні кошти, за які можна було б нагодувати тисячі голодних, вилікувати сотні хворих. Не замислюється, чому храми споруджуються в місцях, де збирається багато людей.
До всього, ті хто ледве зводить кінці з кінцями, голодує на пенсію, ті, хто раніше не мав змоги читати Біблію, а тепер лише на серіали має сили – не знає, чому народи, які добилися незалежності встановлюють величні пам’ятники борцям за державність.
Немає жодної держави, в центрі столиці якої не височіли б пам’ятники національним героям. Це, по суті, не пам’ятники героям. Це пам’ятники людям, які уособлюють ідею держави та державної незалежності.
В СРСР повалили всі пам’ятники царям окрім Петра І і Єкатєріни ІІ. Чому? Бо це символи російської державності. В кожному місті встановили пам’ятники Леніну. Чому? Бо це символ, уособлення радянської держави.
Хто є уособленням української держави?! Чий образ повинен щодня нагадувати громадянам, що вони живуть в незалежній Україні?! Очевидно, як білий день: Іван Мазепа, Тарас Шевченко, Степан Бандера.
Усіх трьох об’єднує безкомпромісність та нонконформізм у справі української незалежності.
Іван Мазепа – гетьман України, обласканий Петром І, до смерті міг би купатись в багатстві, славі й владі (він був таким заможним, що йому навіть хабарів не треба було брати). Іван Мазепа повстав проти імператора заради незалежності свого народу, але був зраджений царськими холопами українського походження, які не могли поміняти кормушку на свободу.
Тарас Шевченко – народженій в кріпацтві, викуплений на волю, вихованець найпрестижнішого навчального закладу імперії, помітний в столиці художник, міг би до кінця своїх літ розкошувати, гасати по балах, крутити романи, малювати солоденькі пейзажі та романтичні портрети. Але почав писати вірші, та ще «малоросійськім наречієм». Та якби ще тільки це. Україномовних поетів на той час вже не бракувало. Шевченко сотворив образ вільної України, а що найголовніше – образ вільного духом українця, за що отримав сім років солдатчини, без права на творчу діяльність. Імператор вирішив перетворити поета на маріонетку. Не врахував тільки, що деяких поетів можна перетворити на маріонетку, а Кобзаря – ні.
Степан Бандера – син священика, в статках не купався, але мав можливість здобути освіту, сан і безбідно прожити життя, як прожили сотні служителів Церкви. Але включився в боротьбу за державну незалежність. Ризикував життям, здоров’ям, втратив рідних, які поплатились життям тільки за те, що були в родинних стосунках з Степаном.
Хто з прихильників пам’ятника Степанові Бандері у вигляді скромної скульптури зміг би прожити своє життя так, як прожив він??? А уявімо! Приходить на Галичину в 1939-му совєтська влада. Бандера, аби врятувати своє життя, йде на співпрацю з НКВС. Його б прийняли – він багато і багатьох знав, мав неабиякий організаторський хист, боровся з «панською» Польщею, совєтам нічого поганого не встиг зробив, конфліктував з правим крилом ОНУ. Бандера міг би стати агентом НКВС, згодом отримати військове звання, радянські військові нагороди. Після війни вступити в КПСС, жити на державній дачі, викладати у виші КДБ.
З Бандерою цього не сталось, але сталось з тисячами українців. Сталось таке з прямими нащадками куркулів, ОУНівців, УПівців, які йшли в КДБ, комсомол, робили партійну кар’єру, зрікались батьків, рідних, писали доноси на братів і сестер, сусідів, «патріотичні» вірші, потайки, на кухні любили Україну і цілодобово ненавиділи усіх, хто не прогнувся перед комуністичною владою. І ось вони при владі. На свято вдягають вишиванку, славлять героїв і навіть не проти скульптури Бандери. Але маленької скульптури – як вони.
А тут ще підказки «північних» консультантів через чинних чиновників, якім важливо, щоб якнайповільніше формувалась українська політична нація. Вони знають, що авторитет Бандери вже не підірвати, але ще можна перетворити Бандеру на садову бутафорію, і тоді ще одне покоління отримає образ карлика замість героя.
Етап третій – де встановити пам’ятник? Знову дискусія.
Що може придумати людина, яка більшу частину свого життя любила Україну на кухні, або взагалі не знає не відає від якого народу вона походить?! Така людина висловлює здогадку – пам’ятник слід розмістити – в СКВЕРИКУ!!!
Монументи в скверику не ставлять. В сквері можна поставити, наприклад, скульптуру невідомого депутата, бідного власника шестисотого мерседесу або просто лавку для сидіння. Монумент встановлюють в людному місці, і треба сказати, що вибір з РАГСОМ є найвдалішим.
Коли людина бачить ікону, вона згадує Бога. Коли людина бачить фото батьків, вона згадує дитинство. Коли людина бачить пам’ятник Тарасу Шевченку, вона згадує Україну. Коли людина бачитимете пам’ятник Степанові Бандері, вона згадуватимете про незалежність держави, в якій живе. А оскільки цей пам’ятник бачитимуть молодята, що йдуть брати шлюб, то все менше і менше в Луцьку народжуватиметься хохлушек і хохлов, а все більше українок і українців.
Слава Україні! Героям Слава!
Дискусія з приводу спорудження в Луцьку пам’ятника Степанові Бандері нагадує дискусію з приводу голодомору 1932-1933 років. Спочатку радянська влада, а слідом за нею всі «свідомі» радянські люди стверджували, що ніякого голоду в Україні не було. Все це, мовляв, вигадки ворогів країни совєтів.
Характерно, що в ті часи голод найзапекліше заперечували «свідомі» радянські люди, а компартійні та державні структури лише, так собі, піддакували. Цього слід було очікувати від суспільства, в якому панував комуністичний дух та комуністичний спосіб мислення. Це було суспільство, матір’ю якого була компартія, а батьком КеДеБе.
Проте, численні факти масової загибелі людей від голоду переважили інфантилізм «совків» (так незабаром стали називати «свідомих» радянських людей). Прийшла „перестроєчна” гласність і всі совєтські засоби масової інформації повідомили, що голод такі був. Москва дала добро на визнання цього факту, і Київ полегшено зітхнув.
Проблеми приховувати голод вже не було. Але прийшла інша, складніша проблема – як пояснити причину голоду. Совєтські люди, разом зі своєю «мамою» і «татом» почали напружено думати. Особливо напружувались провідні журналісти, історики, «ветерани» війни та праці. Від напруження народилось „пояснення” голоду. І всі полегшено сказали – голод був, але через нищівну посуху.
Проте, знайшлись «зайди», які перевірили – була чи не була посуха, і документально встановили, що ніякої посухи не було. А це означало, що голод був голодомором, бо спричинила його не природа, а радянська влада. За таких даних навіть початківець, чи то історик, чи то юрист, могли зробити висновок про те, що факт масової загибелі людей через відсутність їжі, відсутність їжі в селі, в людей, які її продукують є фактом вчинення злочину державної влади проти громадян. Злочинність підтверджується вже лише тим, що впродовж тривалого часу селянам не було надано продовольчу допомогу, принаймні дітям, жінкам, старикам аби врятувати їх від голодної смерті.
Законодавство будь-якої країни передбачає кримінальне переслідування щодо осіб, які не надали допомогу людині, якій загрожувала фізична небезпека. Вже не кажучи про відповідальність за бездіяльність.
І ось тоді «свідомі» зіткнулись з найважчою для себе проблемою – СРСР наче розвалився, Україна проголосила незалежність, московського контролю немає, київських вказівок теж, то як пояснити бездіяльність держави, яка спричинила масову загибель українських селян. Знову почали напружено думати. Розгорнувся останній, третій етап дискусії, а саме, як кваліфікувати дії влади під час голодомору. Як помилку влади? Це можна пояснити «молодістю країни совєтів», «недосвідченістю керівництва», «складною міжнародною ситуацією», «економічними негараздами». А можна сміливіше – недбалістю. Мовляв, в Москві все робили правильно, а обласне, тобто місцеве компартійне та державне керівництво недопрацьовувало. Тобто, бий своїх, щоб чужі боялись.
Проте, якщо взяти до уваги, повну підпорядковуватись радянського регіонального керівництва московському, те, що обласне керівництво, а на початку 30-х років минулого століття поготів було московськім «гвинтиком», то навіть комуніст зрозуміє, що голодомор був спланований центральною державною владою, а тому підлягає визначенню, як геноцид проти українського народу.
Після судового рішення Апеляційного суду міста Києва у справі №1-33/2010 (головуючий-суддя Скавронік В.М.), у якому визначено організаторів голодомору, читай – геноциду, «свідомі», окрім комуністів і затятих регіоналів, сказали – так, звісно, це геноцид.
Що відбулось? Три етапи первинної трансформації суспільної свідомості українців:
- перший – визнання факту голоду на Україні 1932-1933 роках;
- другий – усвідомлення того, що голод був голодомором, оскільки стався з вини правлячою політичної сили;
- третій – голодомор був геноцидом – свідомим, спланованим винищенням етносу в особі його складової – селянства. Голодомор - є жорстоким умисним злочином, спрямованим проти українців.
Три етапи переформатування свідомості. Шлях від невігластва, через прозріння до усвідомлення суті питання. Той, хто пройшов ці етапи частково перестав бути «совком» – продуктом відомих «мами» і «тата».
А тепер про пам’ятник Степанові Бандері.
Теж три етапи!!!
Етап перший – ставити чи не ставити в Луцьку пам’ятник Степану Бандері!? Обговорювалось це питання здебільшого на кухнях, у тісних компаніях і зовсім не як у шекспірівського Гамлета: «бути чи не бути»!? Радше з позиції – «воно то хочеться, але страшно». А тут ще Москва та коли не коли Варшава, нагадують – «ви там дивіться…»… „От Винниченку можна, Грушевському можна. Про Петлюру треба подумати. А Бандері… потім, років… за п’ятдесят. Коли помремо і нічим вже не ризикуватимемо. А наші «свідомі» нащадки, візьмуть і поставлять. Ух!!!». А тут ще лавина публікацій: «Бандера терорист», «Бандера радикал», «Бандеру діаспора не сприймає», «Бандера співпрацював з нацистами», «Бандера антидемократ». Читає «свідомий» українець і думає: «я не терорист, я не радикал, проти мене діаспора нічого не має, я з нацистами не співпрацював; я уже демократ, бо народився після війни, був піонером, комсомольцем і трохи в КПРС».
Етап другий – пам’ятник ставити! «За згадку про Бандеру влада не карає, значить можна ставити. Нехай стоїть. Потім перед нащадками можна буде похизуватись своєю сміливістю».
Але тут спалахнула наступна дискусія – яким має бути пам’ятник? А що може придумати і запропонувати вчорашній «совок», який боїться розлучитись зі своїми страхами? «От якби питання пам’ятника, як питання голодомору вирішив Київ!!! А то потім за самостійність рішення ще прочуханку дадуть, бюджетом обмежать. Може запропонувати маленькій, непомітний, декоративний пам’ятник, десь у скверику».
Ну зовсім, як за часів СРСР. Влада і її народ визнавали Тараса Шевченка. Щороку видавався Кобзар, «не біда» що з купюрами. Зобов’язаний був редактор державного, підконтрольного компартії видавництва підправити поета, позбавити його деяких націоналізмів та лібералізмів.
Не забороняли і пам’ятники кобзарю встановлювати. Але які? На всю Україну було не більше п’яти пам’ятників, а решта, по суті, садово-паркові скульптури. В Луцьку був вагомий, гранітний пам’ятник В.І.Леніну в центрі міста і гіпсове погруддя Тарасові Шевченку в районі цукрового заводу. А коли запропонували встановити нормальний пам’ятник Шевченку біля головного корпусу Волинського університету знявся ґвалт колишніх: «Навіщо? Чим ми тоді відрізняємось від совєтів? Нам не треба монументів Шевченку в кожному місті, це по-совєтьські».
Унікальна логіка – щоб відрізнятись від совєтів, треба все робити навпаки їм. Проте, совєти, попри повну абсурдність своєї доктрини, протримались 74 роки, зберегли свою територію та виховали мільйони «совків». Як їм це вдалось???
Вдалось, бо в совєтському керівництві було чимало грамотних людей, які вивчали світовий досвід, добре знались на людських чеснотах та вадах, а тому не шкодувала радянська влада коштів на величні монументи вождям. Дуже великі Леніну, Сталіну, трохи менші за розміром іншим, не репресованим більшовикам. А вже за ними, за розмірами та місцями розташування слідували інші, дозволені владою, особи.
Пересічний народ архітектуру, мистецтво, історію та психологію не вивчає. Народ гроші на прожиття заробляє, а тому не замислюється, наприклад над тим, чому архітектура церкви відрізняється від архітектури залізничного вокзалу, чому на культові споруди витрачалися колосальні кошти, за які можна було б нагодувати тисячі голодних, вилікувати сотні хворих. Не замислюється, чому храми споруджуються в місцях, де збирається багато людей.
До всього, ті хто ледве зводить кінці з кінцями, голодує на пенсію, ті, хто раніше не мав змоги читати Біблію, а тепер лише на серіали має сили – не знає, чому народи, які добилися незалежності встановлюють величні пам’ятники борцям за державність.
Немає жодної держави, в центрі столиці якої не височіли б пам’ятники національним героям. Це, по суті, не пам’ятники героям. Це пам’ятники людям, які уособлюють ідею держави та державної незалежності.
В СРСР повалили всі пам’ятники царям окрім Петра І і Єкатєріни ІІ. Чому? Бо це символи російської державності. В кожному місті встановили пам’ятники Леніну. Чому? Бо це символ, уособлення радянської держави.
Хто є уособленням української держави?! Чий образ повинен щодня нагадувати громадянам, що вони живуть в незалежній Україні?! Очевидно, як білий день: Іван Мазепа, Тарас Шевченко, Степан Бандера.
Усіх трьох об’єднує безкомпромісність та нонконформізм у справі української незалежності.
Іван Мазепа – гетьман України, обласканий Петром І, до смерті міг би купатись в багатстві, славі й владі (він був таким заможним, що йому навіть хабарів не треба було брати). Іван Мазепа повстав проти імператора заради незалежності свого народу, але був зраджений царськими холопами українського походження, які не могли поміняти кормушку на свободу.
Тарас Шевченко – народженій в кріпацтві, викуплений на волю, вихованець найпрестижнішого навчального закладу імперії, помітний в столиці художник, міг би до кінця своїх літ розкошувати, гасати по балах, крутити романи, малювати солоденькі пейзажі та романтичні портрети. Але почав писати вірші, та ще «малоросійськім наречієм». Та якби ще тільки це. Україномовних поетів на той час вже не бракувало. Шевченко сотворив образ вільної України, а що найголовніше – образ вільного духом українця, за що отримав сім років солдатчини, без права на творчу діяльність. Імператор вирішив перетворити поета на маріонетку. Не врахував тільки, що деяких поетів можна перетворити на маріонетку, а Кобзаря – ні.
Степан Бандера – син священика, в статках не купався, але мав можливість здобути освіту, сан і безбідно прожити життя, як прожили сотні служителів Церкви. Але включився в боротьбу за державну незалежність. Ризикував життям, здоров’ям, втратив рідних, які поплатились життям тільки за те, що були в родинних стосунках з Степаном.
Хто з прихильників пам’ятника Степанові Бандері у вигляді скромної скульптури зміг би прожити своє життя так, як прожив він??? А уявімо! Приходить на Галичину в 1939-му совєтська влада. Бандера, аби врятувати своє життя, йде на співпрацю з НКВС. Його б прийняли – він багато і багатьох знав, мав неабиякий організаторський хист, боровся з «панською» Польщею, совєтам нічого поганого не встиг зробив, конфліктував з правим крилом ОНУ. Бандера міг би стати агентом НКВС, згодом отримати військове звання, радянські військові нагороди. Після війни вступити в КПСС, жити на державній дачі, викладати у виші КДБ.
З Бандерою цього не сталось, але сталось з тисячами українців. Сталось таке з прямими нащадками куркулів, ОУНівців, УПівців, які йшли в КДБ, комсомол, робили партійну кар’єру, зрікались батьків, рідних, писали доноси на братів і сестер, сусідів, «патріотичні» вірші, потайки, на кухні любили Україну і цілодобово ненавиділи усіх, хто не прогнувся перед комуністичною владою. І ось вони при владі. На свято вдягають вишиванку, славлять героїв і навіть не проти скульптури Бандери. Але маленької скульптури – як вони.
А тут ще підказки «північних» консультантів через чинних чиновників, якім важливо, щоб якнайповільніше формувалась українська політична нація. Вони знають, що авторитет Бандери вже не підірвати, але ще можна перетворити Бандеру на садову бутафорію, і тоді ще одне покоління отримає образ карлика замість героя.
Етап третій – де встановити пам’ятник? Знову дискусія.
Що може придумати людина, яка більшу частину свого життя любила Україну на кухні, або взагалі не знає не відає від якого народу вона походить?! Така людина висловлює здогадку – пам’ятник слід розмістити – в СКВЕРИКУ!!!
Монументи в скверику не ставлять. В сквері можна поставити, наприклад, скульптуру невідомого депутата, бідного власника шестисотого мерседесу або просто лавку для сидіння. Монумент встановлюють в людному місці, і треба сказати, що вибір з РАГСОМ є найвдалішим.
Коли людина бачить ікону, вона згадує Бога. Коли людина бачить фото батьків, вона згадує дитинство. Коли людина бачить пам’ятник Тарасу Шевченку, вона згадує Україну. Коли людина бачитимете пам’ятник Степанові Бандері, вона згадуватимете про незалежність держави, в якій живе. А оскільки цей пам’ятник бачитимуть молодята, що йдуть брати шлюб, то все менше і менше в Луцьку народжуватиметься хохлушек і хохлов, а все більше українок і українців.
Слава Україні! Героям Слава!
Блоги є видом матеріалу, який відображає винятково точку зору автора. Вона не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, про яку йдеться.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Точка зору редакції Інформаційного агентства Волинські Новини може не збігатися з точкою зору автора. Редакція не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує роль носія.
Для загального обговорення пропоную тему: „Чи соромно не повертати гроші”.
Оскільки я запропонував про це поговорити, то відповідно маю повне…
Журналістикою займаються люди творчі і відважні, дана професія передбачає поінформованість, обізнаність та певну скандальність. Я з великою повагою ставлюсь до…
"Коли б'ють по одному чесному обличчю – всі чесні обличчя повинні відчути і біль, і обурення, і муку зневаженої людської…
Коментарів: 57
Важко не погодитись з паном Андрієм. Все дохідливо і зрозуміло. Однак думаю що "свідомі лучани" з відрами помий не забаряться.
Лучанка
Показати IP
6 Вересня 2011 12:10
Нехай поставлять той пам"ятник просто у іншому місці.Наша історія змінюється немов погода на Волині. Не треба у людей викликати негатив. Я, наприклад, категорично проти щоб пам"ятник С.Бандері стояв біля РАГСу. Не те місце, то може, всі пам"ятники перенесемо у місце, де має панувати ЛЮБОВ? До чого тут Бандера і РАГС?
Лучанин22 до Лучанка
Показати IP
6 Вересня 2011 15:32
Дійсно, ніхто не проти пам"ятнику але в іншому місці...
біля РАГСУ це просто абсурд
На тобі
Показати IP
6 Вересня 2011 12:32
Андрюха ти здурів?
Перехожий
Показати IP
6 Вересня 2011 13:04
Стаття, як спосіб первірити на вошивість, або на наявність "свідомості" за відсутності самодостатності. Луцанка - перша.
знавець
Показати IP
6 Вересня 2011 13:05
Чув що Осіпову була пропозрція перейти в Свободу. Знаю, що він ображений на свою партію. Ця стаття є додатковим доказом, скоро кількість Батьківщини зменшиться. Стаття доречі правильна і своєчасна
знавець
Показати IP
6 Вересня 2011 13:05
Чув що Осіпову була пропозрція перейти в Свободу. Знаю, що він ображений на свою партію. Ця стаття є додатковим доказом, скоро кількість Батьківщини зменшиться. Стаття доречі правильна і своєчасна
Олександр
Показати IP
6 Вересня 2011 13:40
По-перше, згодний з думкою про бажання отримати місце в Свободі як головної мети написання статті. Чергові вибори не за горами, і тематика прохідна до списку:)). По-друге, щодо доцільності встановлення - оспорюється лише місце його встановлення, причому більшістю мешканців Луцька. По-третє, встановлення пам"ятника Бендері в будь-якому місті ніяким чином не вплине на занедбану економіку країни, але політичні дівіденди з цього питання будуть отримані безумовно.
Осіпов-конкретний інтернет-тролль...зараз такий срач знов розгориться,стільки каментів і за і проти насиплять...
тьху на вас еще раз!принципово не буду розписуватись в РаЦсі якшо там поставлять Бандеру! він для мене не герой..а це шо тут трепле де юре прихвостень свободівців - де факто політична проститутка Осіпов - повна маячня. Хто незнає: Осіпов Андрій Олексійович народився у м. Зеленоборськ Совєтського р-ну Тюменської області, Російської федерації. тут же закінчив середню школу.Як людина, яка навіть не вивчала історії України може втирати іншим про встановлення памятника Бандері як нагальну національну потребу ????? це просто абсурд.
Русский парень до Manhattan
Показати IP
6 Вересня 2011 16:10
Эй, паря, ты со своим Манхеттеном и Гудзоном к нам не лезь. Ты нас русских лучше не тронь, мы знаешь какие... зело-борзо, азь есмь... А поставим монумент Стапану Бандере вот лепота будя. Вот сермяжная истина, соль земли русской, вот отрада сердцу чуткому
Кращого місця для пам"ятника бандері, ніж в Брищах не знайти. Його місце тільки там.
Револьвер до Вольдемар
Показати IP
8 Вересня 2011 17:16
В Брищах, кажеш? А нащо тобі в хаті пам'ятник?)))
та не в хаті,а на смітнику.
Револьвер до Вольдемар
Показати IP
9 Вересня 2011 10:43
Не зрозумів ти, Вольдемарчику, натяку, як я й сподівався!)))
Незалежна Українка
Показати IP
6 Вересня 2011 13:55
Стаття просто клас.НЕ знаю а чи то поставлять пам"ятник,а чи ні але ж багато Украінців будуть думати по іншому як належить думати і мислити справжнім незалежним українцям і любити свою країну н пишатися,і встановлювати пам"ятники своїм героям де їм належить стояти.
Зрівняв автор Шевченка з Бандерою! Голодомор з Бандерою! А де злочини Бандери, де тисячі розстріляних бандерівцями людей по селах за те що допомагали армії Держави УРСР, яка визволяла країну від фашистів? Потібно зрівняти Бандеру з Фашизмом, Бандеру з НКВД.... коли більшість українців будуть рахувати Бандеру героєм, от тоді і ставте памятник, навіть поряд з Л.Українкою в центрі. А сьогодні доказуйте людям його героїзм...
Любомльчанин
Показати IP
6 Вересня 2011 16:45
Слухай, ти вшивий совєцький прихвостню (олег1982), за яку ти "державу УРСР", говориш - може про ту керівники якої з подачі кремлля в 20-их роках топили в крові наш народ, морили голодом, забираючи останній хліб в 30-х роках ?...
Може за ту державу, яка браталася з гітлєром і розвязала Другу світову, в якій тільки українців загинуло і померло більше 10-ти мільйонів...
А ще згадай репресії, колективізації, гулаги, соловки...
Що інтересно, твоїх(олег1982) ідейних "натхненників", комуняк і їхню криваву тюрму народів, совєцькій союз, вже зрівняли з фашизмом в більшості країн Європи і повір, коли "виздихають" такі вилупки-потомкияк ти , викинуть з міст і сіл останні памятники більшовицьким ідолам, прозріють одурманений народ совєцьким минулим, заживе шаша Україна...
А поки-що прийдеться відбиватися від цієї червоної босоти не один рік
Я в шоці від цих слів КОЛИ ВИЗДИХАЮТЬ ТАКІ ВИЛУПКИ ПОТОМКИ ЯК ТИ. Які потомки? 70% українців не пітримують ваших ідей. То вони що мають виздихати чи ви може їм поможете? КЛИМ САВУРА з БАНДЕРОЮ вже давно мертві а ви себе називаєте їхніми іменами...Тут вже треба звертатися до спеціалістів психіатрів. Між іншим в Європі залишаються стояти памятники Леніну... Там також ВИРОДКИ живуть? Мене дуже здивувала одна з причин поставити памятник Бандері біля ЗАГСУ, щоб туристи могли побачити. Які туристи? Кого побачити? Розвійте спочатку негатив Бандери, пропагуйте Бандеру, а потім коли Громада буде згодна ставте хоть в кожному дворі памятник
КаЛьОк
Показати IP
6 Вересня 2011 18:59
Давайте краще поставимо памятник ТУПОМУ ВИБОРЦЮ!!!Я просто в шоці як перед виборами зашевелилися...Який Бандера???Хлопці з міської ради спочатку залатайте всі дірки на дорогах, поміняйте диряві комунальні труби, забезпечте якість комунальних послуг, попросіть вибачення за свою бездіяльність, а потім говоріть про Бандеру. Яка розумна людина, яка ходить в порваних трусах і в позичених носках як наше місто буде думати про культуру...Одумайтеся БЕЗДАРІ!!!
Тобі видно очі ріже, що я підписуюсь іменем повстанця - а це щоб такому як ти весь час нагадувати, що були такі люди, які більше любили Україну, чим своє життя і яке віддали в нерівній боротьбі з підступним ворогом...
Тепер щодо 70 процентів, які ідеї??? Незалежності ???
На ппревеликий жаль, ти знову(олег) "сів в калюжу"...
В 1991 році на році більше 90% громадян України проголосували за Незалежність і цим все сказано
Я скинув статью у стрічку Власні новини. Почитаєш і зрозумієш як я ставлюся до Бандери. Потрібно от такиим фактами як в статі доказувати героїзм Бандери. А на рахунок 1991 року, то звичайно добре що проголосувало. Зараз от і маємо результат - ПР і Яник при владі. Дивлюся на них аж ригати хочеться. Ліна Костенко правильно написала що нам дуже легко дісталась ця Незалежність
СЛАВА УКРАЇНІ !
Це на перший погляд - "легко"...
Згадаємо, "червоний терор", колективізації, голодомори, війни, репресії в яких загинуло десятки мільйонів українців... - ось ціна нашої Незалежності, нашої боротьби, нашої нескореності...
Він
Показати IP
6 Вересня 2011 19:50
міліони українців гинули на фронті за Україну.
_______________________________
Дибіл, за яку Україну - за дибіла сталіні і кучку комуняк ідіотів
КаЛьОк
Показати IP
6 Вересня 2011 20:15
Хлопці не тільки памятниками потрібно доводити любов до України...Історію треба знати, а не згадувати її як виборчий піар. Ми маємо те, що маємо. На краще ми напевно й не заслуговуємо покищо.
"А оскільки цей пам’ятник бачитимуть молодята, що йдуть брати шлюб, то все менше і менше в Луцьку народжуватиметься хохлушек і хохлов, а все більше українок і українців."
Щоб менше народжувалось треба ставити перед пологовим будинком!
"Коли людина бачить ікону, вона згадує Бога. Коли людина бачить фото батьків, вона згадує дитинство. Коли людина бачить пам’ятник Тарасу Шевченку, вона згадує Україну.
Коли людина бачить пам'ятник ідола кожен день то вона починає все частіше попльовувати в той бік! Я позитивно ставлюсь до Шевченка, але те що робиться в нас - це шиза. Культура не може бути насильственою (обов'язкові вечори, покладання квітів ...).
"Коли людина бачитимете пам’ятник Степанові Бандері, вона згадуватимете про незалежність держави, в якій живе."
До чого тут незалежність? (До відома: раніше УРСР залежала від Москви, а зараз від всіх по-трохи і не тільки + 100% енергетично від тої самої Москви. Це називається тотальною залежністю!) А коли людина буде бачити пам'ятник катові, то ніяких хороших почуттів в неї аж ніяк не буде.
Чому знову піднімають це питання? Хто вам, бажаючим, заважає назбирати власних коштів, а потім визначатись з місцем розташування пам'ятника, щоб це ні в кого не викликало негативу? Чи є велике бажання, як він, робити людям зле?
сергій
Показати IP
6 Вересня 2011 23:54
Андрію браво.Написано не сином , написано державним мужем ,тільки тоді я за Невського не зовсім розумію
А це шо за імбицил на фото зверху??? Та коли ж ви всі по лісах поховаєтесь і там сконаєте. На слово "бандера" уже в багатьох алергія. !!!
модератори! а чи не пора ввести якесь правило щодо взаємних образ "учасників" обговорення?
Думаю що варто банити. Гидко читати коменти.
До противників Бандери: Звідки у вас такі точні знання про Бандеру? Можливо ви історики- науковці? Тоді якщо так, то ведіть корректну полеміку. А якщо ні, то ваші тлумачення історичних подій і постатей - дилетанство і попахує ідеологією комунізму...
Прихильник бандери: а звідкіля у тебе такі точні знання про Бандеру ?Ти історик-науковець ?Твоє тлумачення подій попахує нацизмом.
Револьвер до Вольдемар
Показати IP
8 Вересня 2011 17:27
А ще антсемітизмом, троцькізмом, шиїтизмом, сепаратизмом, алкоголізмом,волюнтаризмом і т.д.і т.п. Вольдемарчику, спішу нагадати вам, що в Ліпінах ви зможете отримати кваліфіковану лікарську допомогу!)))
Марина
Показати IP
7 Вересня 2011 10:48
Обговорити, виказати свою думку, не соромитись свого імені - це не в правилах відвідувачів сайту. Критика, заздрість та роздратованість - основне завдання і риси цих людей. Ви стільки пропозицій виказуєте авторам публікацій - то зробіть самі хоча б щось. А ще краще зайдіть в церкву...
Александр
Показати IP
7 Вересня 2011 10:55
Тематика Бендеры настолько же выгодна ВН, насколько и Осипову. Не нужно ничего делать, давайте поговорим, попиз..м "по-дружески". Эта тема будет все чаще появляться на сайте ВН к выборам в ВР, ее "развитие" мы обязательно увидим в статьях других пустозвонов-пустовитов. Одним - траффик, другим - покрасоваться перед собственным электоратом, приблизиться к лику святых (не забыть УПЦ КП канонизировать Тимошенко при жизни, коль улицу Романюк не дает) и одновременно в проходной список попасть...
Кононович.
Показати IP
7 Вересня 2011 14:53
Пустая трескотня умирающего БЮТа и БЮТовца!
Револьвер до Кононович.
Показати IP
8 Вересня 2011 17:14
А ось пролунав сморід з могили "лєнінізьму"!)))
Хатуль Мадан
Показати IP
7 Вересня 2011 15:04
Совкодрочери, активніше! Згадайте ще, як жидобендєравци стріляли в дупу вашим дідам-енкаведистам. Тєма ні раскрита!
Андрію!
В питанні будівництва пам.ятнику Бандері біля РАЦСу я - "совок", найнятий "Регіонами", який співпрацює з КДБ. Як і десятки моїх знайомих журналістів та громадських діячів.
***
Питання Бандери вже давно вийшло за межі відновлення історичної справедливості і стало політичним стягом. А тому дуже неприємно, коли вчергове та чи інша сторона юзає твої почуття та емоції, замість того, щоб включити мозок, сісти і спробувати знайти об.єктивну істину щодо цієї історичної постаті.
Істина.
Показати IP
8 Вересня 2011 08:53
Подивимось,коли посадять бісновату Юльку і кормушка от для таких хітросраких прикриється то побіжать вони в ПР з криками Бандера вбивця!!!!
Олександр
Показати IP
8 Вересня 2011 10:36
Нагальна національна потреба - це не пам"ятник будь-кому. Нагальна національна потреба - це дати лопату чи відбійний молоток в руки Осипову там йому подібним, та направити будувати дороги та будинки і, безумовно, заплатити йому за виконану роботу. І в нього тоді буде задоволення від виконаної не язиком роботу: можна буде розповісти нащадкам про зроблене щось корисне для людей в своєму житті.
Револьвер до Олександр
Показати IP
8 Вересня 2011 17:07
Тобі, будь-хто, пам'ятник ніхто не збирається ставити. А якби Бандера і такі, як він, займалися маханням лопатою (і, безумовно, отримували за це гроші,то ще невідомо, де був би зараз ти, розумнику.)
Ваня
Показати IP
8 Вересня 2011 12:47
Ой, як я підтримую Олесандра.Придурки чиновники, на фІГ НАМ МОЛОДОМУ ЛЮДУ ЦЕЙ БАНДИТ бАНДЕРА, сидів собі за кордоном, так боровся за Україну, а чого його діточки всі за кордоном живуть, вже одна недавно померла.Чого такі люблячі не прибігли будувати неньку-Україну,на фіг нам ідоли, олдни знімають других ставлять.Шевченко- це українецьістиннни. Біля РАЦСу- це абсурд.Хай біля облдержадміністрації поставлять і любуються чиновники- це для них він такий бандит, як і вони."Палко люблять народ",живуть як пани, а нас поробили рабами, батраками, голоми і голодними
Револьвер до Ваня
Показати IP
8 Вересня 2011 17:12
Таким "ваням" Бандера, зрозуміло, не потрібен. У таких "вань" громадянська позиція - жерти, срати і сцяти. І, до речі, не розписуйся за "молодий люд" - він таки мислить інакше, не так, як скалічені "совком" люди. А ти саме до таких належиш.
Пат
Показати IP
9 Вересня 2011 06:12
Бандера наш герой і цим все сказано
Слава Україні !
Читач
Показати IP
9 Вересня 2011 13:28
До відома нешанувальників творчості Осіпова. Адвокатом з поновлення звання Героя України Бандері є 100%-й росіянин, який немає жодного українського родича. Для цього він вивчив і досконало, тобто без суржику, розмовляє українською. Захищати Степана Бандеру взявся самостійно. По-друге, в Сибіру, на Делекому Сході, в Казахстані збереглось чимало повноцінних українців, оскільки не пройшли радянську школу інтернаціонального виховання, яку пройшли бандерофоби. Б-фоби не люблять Бандеру, бо бояться репресій за вираження свого національного я. Їх батьків, їх самих за це так човпли, що тепер при слові «Бандера» у них кров в жилах холоне. Це надовго . Осіпов такого страху немає, бо по ньому не пройшлась інтернаціональна школа з виховання рабів держави і партії.
Загалом шлях від інтернаціоналізованого українця до українця повноцінного пролягає через низку етапів. Спочатку вони змирились з думкою про право України бути незалежної держави, потім вони звикли до синьожовтого прапора, тризуба, гімну «Ще не вмерла Україна…», слідом вони признали Грушевського, Винниченка. За тим прийняли тему Голодомору і навіть наблизились до думки, що це був геноцид проти українського народу. Тепер треба подолати бар’єр з Бандерою. Втратять рештки страху перед УПА, ОУН. Потім, років за три, п’ять – визнають дивізійників «Галичини», такими, що заслуговують на повагу та визнання. На цьому перший етап становлення українця завершиться і почнеться 2-й, коли почнуть поважати молодогвардійців, Пархоменка, Щорса, але не по-радянські, а по-своєму – по-українські. Значна частина салоїдів, борщесьорбів та самогонодудлів залишаться на початковому рівні. Це нормально. Головне, щоб їх не було багато.
З боку
Показати IP
10 Вересня 2011 01:00
Кому треба Бандера ? Лучанам віком до 30 років Бандера нафіг не треба. весь світ обєднується а ми шукаємо, якогось розділення. Вимруть бабки кумуняки і бандерівці.. питання нафіг нікому не буде потрібне. Мені особисто побарабану голодомор 30 і бандера. А вот не побарану, як наші обранці морят голодором нас сьогодні - це теж злочин ! Волинь ніколи не мала своєї незалежної історії, і краще їй триматись осторонь питань, які розділяють. Не займайтесь ковиряням гавна в історії. Пройде років 10 і про бандеру забудуть.
Олександр
Показати IP
12 Вересня 2011 17:46
Револьверу: я на брудершафт з вами пив? Звідки така фамільярність в звертанні? Про що взагалі ви мали мені сказати? Не збирається, і слава Богу. Де б я був? Що вас спонукало мені відповісти таким чином?
!
Показати IP
14 Вересня 2011 09:33
Осмобисто я проти пам"ятників як таких. Що таке пам"ятник? Мертвий камінь. Не думаю, що він будитиме в людях палкі почуття. А от нелюбов до споруди через вбабахану туди кучу грошей - запросто.
Питання політичне, а ми вже так об"їлися цієї політики. Окрім того не факт, що при новій зміні влади буде потреба в заміні пам"ятників.
Анонім
Показати IP
28 Червня 2015 00:04
постав його собі на голові.
Вимагав 400 доларів для судді? Волинського адвоката судять за шахрайство і зловживання впливом
Сьогодні 08:10
Сьогодні 08:10
Понад 60% німців проти надання Україні Taurus
Сьогодні 07:46
Сьогодні 07:46
На Волині цьогоріч виявили понад 70 випадків крадіжок газу
Сьогодні 07:16
Сьогодні 07:16
Рада ухвалила законопроєкт про безпеку в закладах загальної середньої освіти. Що він передбачає
Сьогодні 06:47
Сьогодні 06:47
На Марсі знайшли ознаки життя: що кажуть вчені
Сьогодні 00:19
Сьогодні 00:19
22 листопада: свята, події, факти. Убивство Джона Кеннеді та початок Помаранчевої революції
Сьогодні 00:00
Сьогодні 00:00
Наловив карасів на понад 60 тисяч: на Волині рибпатруль спіймав браконьєра-рецидивіста
21 Листопада 2024 23:50
21 Листопада 2024 23:50
Делегація Луцької міськради взяла участь у зустрічі шведсько-українських партнерств у Брюсселі
21 Листопада 2024 23:31
21 Листопада 2024 23:31
Розвідка Британії оцінила зміни в армії РФ за час повномасштабної війни
21 Листопада 2024 23:12
21 Листопада 2024 23:12
Додати коментар:
УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.