USD 41.35 41.65
  • USD 41.35 41.65
  • EUR 41.50 41.80
  • PLN 10.05 10.24

Центральний ринок назвали «більмом на оці» Старого Луцька

15 Липня 2015 13:26
У Луцьку депутати вирішували, хто саме буде займатися фінансуванням завершення виготовлення документації на межі історико-культурного заповідника «Старий Луцьк» - міська рада чи ОДА

Про це розмовляли під час засідання члени тимчасової контрольної комісії міської ради щодо сприяння розвитку Державного історико-культурного заповідника в Луцьку сьогодні, 15 липня.
Нагадаємо, 28 травня під час другого пленарного засідання 74 чергової сесії міської ради депутати створили тимчасову контрольну комісію щодо сприяння розвитку Державного історико-культурного заповідника у Луцьку.
Причиною такої ініціативи стало те, що в історичній частині міста є чимало ділянок, де давно треба навести лад. Та в заповіднику навіть не володіють достовірною інформацією, про власність чи оренду окремих ділянок.

Цьогоріч історико-культурний заповідник «Старий Луцьк» відзначив своє 30-ліття. Та, як не прикро, проблем за ці роки не поменшало. Здавалось б: за 30 років хоча б документи мали бути в порядку. Та на пам’ятки досі не зроблені паспорти, не визначені охоронні зони пам’яток національного та місцевого значення, яких в Луцьку нараховується всього 42.

Разом з тим замість того, щоб досліджувати, реконструювати та відновлювати, на території заповідника борються з незаконними забудовами, з невідповідністю новобудов історичному середовищу, з руйнуванням пам’яток.
Друга проблема – Центральний ринок. В генплані заповідника прописано, що ринок має бути реконструйований на кшталт середньовічного ринку, де мають бути представлені ремісничий, сувенірний, продуктовий напрямки. А частину землі, яка є під ринком, варто було б перетворити на автостоянки, як і передбачено генпланом, щоб розвантажити рух в старому місті.

Як повідомив головний архітектор міста Леонід Герасимюк, потрібно зробити так, аби заповідник функціонував не лише як музей, а ще й приносив дохід до міської скарбнички.

«До того ж «муляє око» стихійний ринок, який жодним чином не можна прибрати. Щодо ліквідації Центрального ринку, або хоча б зменшення промислового відділу, було створено декілька проектів, але до цих пір нічого не зробили. Тим часом на території ринку можна облаштувати платну парковку», - звернувся він до колег.

Посадовець зазначив, що межі міста затвердили згідно з чинним законодавством. Так, є закон «Про охорону культурної спадщини», у якому йдеться при низку певних обмежень, зокрема висоти споруд на території заповідників.

«Генеральний план – законний, бо його затвердили у законному порядку. У всіх «Парижах» так роблять. І будь-які розмови з цього приводу безпідставні», - додав «п’ять копійок» до розмови депутат Луцької міськради Богдан Шиба.

Однак, окремих членів комісії обурив той факт, що власне сам генеральний план презентували лише на четвертому засіданні комісії, а не на першому.
Зі слів заступника начальника управління культури Волинської ОДА Віталія Стрільчука, ще у 2006 році був затверджений генеральний план міста, який розробили на основі архівного плану. А у 2012 році затвердили програму щодо дослідження і обстеження території заповідника «Старе місто», однак на цьому все й закінчилось. Жодних результатів нема.

«То що, виходить міська рада приймає рішення, але не стежить за їх виконанням?» - звернувся він до присутніх членів комісії.

Як пояснив посадовець, саме тому з 1 січня 2015 року заповідник підпорядкували и управлінню культури ОДА. Уже виготовили вісім паспортів на пам’ятки природоохоронної зони.

«Раніше фінансування Старого міста відбувалось за рахунок управління культури Луцької міської ради. Тоді ні документів, ні програм розроблено не було. У 2006 році мала місце велика державна субвенція, тобто серйозне грошове вливання на потреби благоустрою заповіднику. А у 2013 році вдалось відродити так званий «шляхетський будинок». А що зробили у міській раді? Місто Луцьк має 40 мільйонів бюджету. Так допоможіть владнати усі питання із заповідником. Бо не може область тягнути геть усе на собі», - обурюється Віталій Стрільчук.

Разом із тим, він назвав Центральний ринок Луцька «більмом на оці» Старого міста й пригадав, що минулого року на вулиці Братковського будинок почав провалюватись під землю.
«Усе через великий потік транспорту, що виник у зв’язку з існуванням ринку. Єдиний вихід - облаштувати платну парковку. І будуть вам кошти на дослідження та реставрацію, благоустрій вулиць», - запропонував «гість» з ОДА.

Тож, члени комісії зійшлись на думці, що найліпший варіант вирішення наболілого питання - співфінансування виготовлення необхідної документації для заповідника міською радою та управління культури ОДА у 2016 році. Також вони вирішили розробити програму заходів реалізації існуючого плану.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 40
yeti Показати IP 15 Липня 2015 13:46
Старому ринку не місце в цій частині міста! Є збудований новий.Пора прекращать цю канітєль
ВВ до yeti Показати IP 15 Липня 2015 14:16
відчепіться від того ринку, саме там йому місце, бо воно зручне для всіх, там купують зазвичай не "круті", а ті хто їздить громадським транспортом, кому неподобається то нехай пруться на "збудований новий" і тягають торби звідти. Навести лад на центральному ринку -так, закривати чи переносити -ні. А то закриють і побудують чергову фігню типу "Гранд-Волині", яка буде стояти напівпорожня, чи ще одне сільпо, вопак, там -там.
Читач до ВВ Показати IP 15 Липня 2015 14:43
Я їзджу громадським транспортом.. І рідко хожу в той гадюшник, страшно, грязно, продукти не свіжі, деякі дорожче ніж в супермаркетах.. ще й обважать. Не місце йому там... Більшість лучан проти нього, за тількі ті хто там торгує
Я до Читач Показати IP 15 Липня 2015 15:39
І що за дурна звичка розписуватись за інших, звідки ви знаєте за що чи проти чого більшість? Я там не торгую, але маршруткою з дому чи з роботи мені простіше і зручніше доїхати до ринку туди де він зараз і назад з покупками теж, особисто я там купую ягодии, фрукти, зелень, овочі, бо там є справжні, а не такі що без смаку і запаху, як в супермаркетах, риба морожена теж там набагато краща ніж в супермаркетах, бо в магазинах вона зазвича, коли розморозиш, якась суха і з жовтим віддтінком, а ще на ринку свіже м"ясо і домашня птиця, домашні яйця. На мою думку проти ринку ті, хто вже давно накинув оком на ту територію, шматок то ласий. Гадючник та гадючник, так наведіть порядок, а нищити нема чого.
Анонім до Читач Показати IP 16 Липня 2015 10:47
Якраз там продукти і свіжі ( на рахунок овочі - фрукти та м"ясомолочна продукція) а у супермаркетах? Пропоную це все залишити в межах 80- років а решту цих "гануч" на новий ринок!
бог до yeti Показати IP 15 Липня 2015 17:09
i новий знести теж це пережиток минулого потiм думати як новий зносити? заборонити зводити ринки! все в супермаркетi можна купили!
Зоя до yeti Показати IP 17 Липня 2015 10:59
Підніміть ціну за оренду таку щоб (базарники) не могли платить і все вирішиться.
Анонім Показати IP 15 Липня 2015 14:16
грейдера і згорнути до річки той притон циган і наркоманів і алкоголіків
Щирий украiнець до Анонім Показати IP 15 Липня 2015 14:51
...i ар.
Harvester до Анонім Показати IP 24 Вересня 2016 10:54
Давайте зруйнуємо те підприємство, де ви працюєте ;)
Лучанин Показати IP 15 Липня 2015 14:24
Бульдозером провести реконструкцію старого ринку.
Анонім Показати IP 15 Липня 2015 14:41
Ми думаємо: чому в Луцьку так мало туристів! Знести той базар, бо виглядає він як свинюшник, на нього подивитися, аж тошнить! А на місці зробити гарну доріжку до замку, облагородити. Якби не той хлів, то Луцьк може й став другим Львовом і перлиною України. Замок, то є гордість міста, а базар заднє місце!!!
Ніна до Анонім Показати IP 23 Серпня 2015 11:40
Гарна доріжка до замку буде приносити місту прибуток?
аноним до Анонім Показати IP 23 Листопада 2015 16:30
мало туристов потому, что кроме рухляти тут не на что, и смотреть....... тоже приравняли Львов до какого то там Луцка
:) Показати IP 15 Липня 2015 15:24
Разом з виборами провести референдум про перенесення Старого ринку ))))))) хоча рішення ефективне має приняти хтось один, який ЗА Луцьк туристичний, і за порядок в старій історичній частині міста
Так Показати IP 15 Липня 2015 15:37
обіцяли що будуть паркомати з серпня.Чому про це ні слова?
Моня Показати IP 15 Липня 2015 15:41
Нє,то не так. Підняли питання - зняли бабло з торговців. Затихли. Знов підняли - знов зняли. І так до безконєчності. А ринок як стояв, так і буде стояти, бо то всьо - ПОПУЛІЗМ ПЕРЕДВИБОРНИЙ називається.
прохожий Показати IP 15 Липня 2015 16:53
Теж рахую що той ринок - то більмо!!! Йому там не місце.... там потрібно зробити парк П.С. І дибільні совєти вперли там ще одне більмо - електростанцію.... яка ніяк не вписується краєвид із замком.
рокер Показати IP 15 Липня 2015 17:13
ринок забрати!!!найняти толкових архітектрів і зробити площу ринок..як є в інших містах!!якісь ремісничі чи туристичні магазинчики...і скрізь лейби-фонд палиці))))
... чобот до рокер Показати IP 15 Липня 2015 18:01
Ні, лейби *земля маркіза карабаса- палиці*.
123 Показати IP 15 Липня 2015 18:01
Цей центральний ринок нікому не подобається, ну хіба що лише тим що там торгує. Але ніхто не наважиться його прибрати, тим більше перед виборами! Їх тільки зачепи - і вся ця "черкізонська" маса буде перед мерією в той же день. Вихід один - підпалити, як було з ЦУМом! І зараз всі щасливі, ніхто й не згадує про те страхіття, що там колись було.
Alexandro Показати IP 15 Липня 2015 18:26
Випалити все під ''0'' вже той срач достав, мусорнік!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Всіх нах звідти!!!!!!!
торгаш Показати IP 15 Липня 2015 18:57
Я працюю на Старому і з цього кормлю дітей.Якщо знесуть ринок-роботи нормальної не знайду,а за копійки виживати не буду.Що залишиться?Красти-грабувати?Я не один там такий.Руки геть від ринку! Бо зробите гірше!
н до торгаш Показати IP 16 Липня 2015 08:30
не знесуть, а перенесуть. Так що це не проблема, люди їздять на роботу з КРЗ на ГПЗ і навпаки, а от вам всім подавай місце в центрі......
лучанин Показати IP 15 Липня 2015 21:21
звичайно, той хто наважиться на конфлікт з продавцями центрального ринку, буде назавжди вписаний в історію міста Луцька. Тут говорять про те що цей ринок - це єдиний спосіб заробітку багатьох людей, це так, але для них є виділене місце в районі ДПЗ. Хай забираються туди!!!! Наприклад мені як містянину можна проїхатися за продуктами на ДПЗ, без різниці. А біля замку має бути краса - доріжки, ландшафтний дизайн, лавочки, фонтани. Дивись і туристи підтягнуться. Бюджет наповниться. Всі тільки виграють. Але нажаль людям з села це не зрозуміти
Ностра до лучанин Показати IP 23 Серпня 2015 11:44
І чим це бюджет наповниться?
otto Показати IP 15 Липня 2015 22:48
заступник начальника управління культури Волинської ОДА Віталій Стрільчук - це ракова пухлина Луцька ! ця людина поняття не не має ні про культуру, ні про спадщину. цей чоловяга поставлений там, щоб дерибанити комунальне майно., як це робили до нього старші ТОВАРІЩІ, типу фєді кошеля. Цетральний ринлк - це і є історична частина Луцька ! відсуньте свої рила від історичної спадщини - не вам про неї говорити ! всі знають, що ця земля потрібна вам, щоб втиснути туди замасть ринку черговий торгово-розважальний центр, ПА ТІПУ "істаріческій", нє таклі, гаспада , тіпа "слугі ніродныє" , а між нами - ХАПУГИ !
бублик Показати IP 16 Липня 2015 01:10
та хай наговоряться Dалеко не так все гладенько як вони хочуть: ---генеральний план презентували лише на четвертому засіданні -- --хто саме буде займатися фінансуванням завершення виготовлення документації -- ха-ха-ха який рух видимості важлиої роботи а вибори підпирають
ольга Показати IP 16 Липня 2015 10:54
старий ринок - це сором міста як і нахабні базарники в центрі. Це свинюшник. І не говоріть зручно, робочі місця. Це гадость.
Ностра до ольга Показати IP 23 Серпня 2015 11:48
Старий ринок - не свинюшник. А от ринок Скорпіон Токарського, що приліпився до Старого ринку, як раз і створює свинюшник. Знести торгові ряди Токарського, заборонити торгівлю поза межами кованої огорожі Центрального ринку - і не буде свинюшника!
Лучанка Показати IP 16 Липня 2015 12:35
Перенести 2 ринки старий і варшавський за межі міста і зробити нормальний доїзд різними маршрутками. Щоб вони їхати і через ГПЗ і через Д.Галицького і через Рованці. Для всіх буде зручно. Люди (особливо підприємці) покричать певний час а потім звикнуть і побачать що це найкраще рішення цієї проблеми.і І все буде добре. І зразу місто очиститься від срачу що робиться на варшавці і біля замку. Посадовці прислухайтесь і зробіть все разом перенос ринків і маршрутки, людям сподобається.
Хтось Показати IP 16 Липня 2015 14:44
А хоча б закрити його на неділю, слабо??
Ви мене знаєте Показати IP 16 Липня 2015 22:38
А Шибі що заважало з ринком щось робити ,коли він ніби мером робив?Продуктовий ринок однозначно повинен бути в існуючій капітальній споруді-для лучан ,які проживають в центральній частині Луцька. Історично завжди біля замку був базар.Без автозапчастин і секонд-хенду.У Львові-Галицький ,у Києві -Бесарабський ринки в центрі міста-і людям зручно і порядок є. Відновити раніше існуючу автостоянку,зробити благоустрій.Винести підстанцію-точно моці не хватить.А з двома кошиками сувенірів-,,не смєшите мои тапочки".Ви хоч визначіться,що ви від того ринку хочете.А то ваше творче кредо на рівні старшини,,стой там,иди сюда".Не зможете-люди через пару місяців підкажуть.
до otto Показати IP 17 Липня 2015 10:30
Цілком з Вами згідний, той д*біл з ОДА-конч*ний елемент, і не йому патякати про мерію, що їй робити, нехай роботою займеться, непотріб.
ліанна Показати IP 1 Вересня 2015 14:00
ви хапугі вам ще мало вже єрємєєв наївся хапав все підряд маршуткі може і будуть ходити але некожне зможе туди доїхати бо і ціни будуть відповідні тим хто проживає за межами міста продавці будуть але я сумніваюсь що будуть покупці які ви є ненажерливі то тепер простим людям з голоду помирати бо небудуть мати за що доїхати а старий ринок прибрати і небуде гадюшника
ліанна до оля Показати IP 1 Вересня 2015 14:13
якщо тобі старий ринок це сором міста і свинюшник то чому ти туди прешся не йди і не дивись тобі неподобаєця а людей там завжди сила силенна от якби в луцьку трохи менше барів ресторанів і забігайловок було то тоді був би порядок ане чоловіки йдуть з роботи і не додому а в бар просадять гроші мало того щей додому прийдуть пянючі як свинюкі деякі лягають спати а остальні дебоширять вдома що жінки і діти втікають з домівок і що доброго навпаки їдуть на ринок і тратять гроші на сімю оце добре
ліанна до лучанин Показати IP 1 Вересня 2015 14:29
а чій бюджет наповниться ви ж як і я прекрасно знаєте куда підуть ті гроші посадовцям у кишені в місті даже доріг нормальних нема що вони роблять для краси міста те що барів понастроювали а діти поза містом у школи їздять ще на радянських автобусах і це ж луцькі райони піддубці борохів гаразджа вийшла дитина жде автобуса а його нема неприїхав поламався бо ще совєцкій а ремонтувати нема за що от і поповняєця бюджет тількі не на потреби луцька
ліанна Показати IP 1 Вересня 2015 15:07
жаднюгі бюрократи
Анонім Показати IP 26 Листопада 2016 21:32
на ген план по вирішенні цього питання кожен рік виділяють/дерибанять по 100 тис... от владі і вигідно щоб це питання було підвішеним...
Гриць Показати IP 3 Вересня 2017 12:43
Грець з ним, з тим ринком. Мене більше цікавить куди перенесуть електропідстанцію з території ринку. Чи вона не заважатиме історичному Луцьку і її залишать?

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus