USD 41.30 41.70
  • USD 41.30 41.70
  • EUR 41.55 41.70
  • PLN 9.90 10.15

Газові лічильники: у «Волиньгазу» й Уряду різні погляди на те, хто має платити

15 Вересня 2016 18:30
Вже декілька місяців у Луцьку триває спір між лучанами та ПАТ «Волиньгаз» щодо встановлення приладів обліку газу. Хто ж таки має фінансувати квартирні лічильники: споживачі чи газівники? Чи загальнобудинковий лічильник – це єдине, на що варто сподіватися українцям, якщо вони не готові платити за прилади обліку з власної кишені? В Уряді переконують: в тарифі закладено встановлення квартирного лічильника. Та газівники на ці слова знизують плечима, мовляв, реальність не така: в тарифі закладено лише встановлення будинкових лічильників.

«Листи щастя» для незгідних

Так, чимало мешканців луцьких багатоповерхівок зі скандалами відмовляються ставити загальнобудинкові газові лічильники. Люди, посилаючись на Закон «Про забезпечення комерційного обліку природного газу», вимагають від ПАТ «Волиньгаз» встановлення індивідуальних лічильників у кожну квартиру. Лучани побоюються, що після встановлення загального лічильника їм доведеться платити за газ значно більше. До того ж, загальний лічильник позбавляє принципу справедливості, оскільки не дозволяє визначити, хто скільки природного газу споживає, адже спожитий за місяць газ ділиться на всі квартири у будинку.

Натомість, ПАТ «Волиньгаз» переконує: у 2015 році, відповідно до постанови НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), підприємства, що займаються постачанням природнього газу, змусили встановлювати не індивідуальні, а загальні лічильники на газ. Мовляв, у скрутні для України часи потрібно економити бюджетні кошти.

По тому, як будинки відмовилися встановлювати такі лічильники, у кожну квартиру, чий власник був проти, почали надходити «листи щастя».

У цих листах абонентів повідомляють:

«Згідно з абз. 7 п. З гл. 4 розділу IX Кодексу газорозподільних систем, затвердженого Постановою НКРЕКП №2494 30.09.2015 року, з (дата) до встановлення загальнобудинкового вузла обліку газу фактичний об'єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу по побутовому споживачу за відповідний календарний місяць визначається за граничними об’ємами споживання природного газу населенням, визначеними у додатку 10 до цього Кодексу, тобто 9,8 метра кубічних людино-місяць при використанні газової плити за наявності централізованого гарячого водопостачання та 18,3 метра кубічних людино-місяць при використанні газової плити у разі відсутності централізованого гарячого водопостачання та газового водонагрівача».
Тобто, ті, хто не захотів ставити загальнобудинковий лічильник, в трактуванні ПАТ «Волиньгаз», вже підписали собі вирок: їм нараховуватимуть плату «по повній». І нікого не хвилює, що споживачі не проти лічильника взагалі, а просто хочуть квартирний прилад обліку.
Власне, згаданий абзац Кодексу газорозподільних систем звучить наступним чином: «Якщо побутовий споживач, який не забезпечений лічильником газу, відмовляється від його встановлення за рахунок Оператора ГРМ (що підтверджується актом про порушення, складеним відповідно до вимог глави 5 розділу ХІ цього Кодексу), фактичний об’єм спожитого (розподіленого/поставленого) природного газу по побутовому споживачу за відповідний календарний місяць визначається за граничними об’ємами споживання природного газу населенням, визначеними у додатку 10 до цього Кодексу».

Згідно ж цього Кодексу (розділ «Визначення основних термінів та понять»), побутовий споживач – споживач, що є фізичною особою та придбав природний газ з метою використання для власних побутових потреб, у тому числі для приготування їжі, підігріву води та опалення своїх житлових приміщень, що не включає професійну та комерційну діяльність.

Квартирні лічильники закладені в тарифі, - Міністр

Важливість терміну «побутовий споживач – фізична особа» стала актуальною буквально вчора. Так, 14 вересня, Укрінформ процитував Міністра соціальної політики України Андрія Реву.

Посадовець під час розширеного засідання колегії Чернігівської ОДА зробив заяву: газівники повинні встановлювати поквартирні лічильники.

«Закон вимагає поквартирного обліку. Більше того, в тарифі на газ це закладено. Тому не треба «ламати 2 мешканців, не треба їм нав’язувати тісно працювати з ЖКГ, треба тісно працювати з законом. Передбачено - будь ласка, робіть так, як треба. Уряд не впливає на комісію (НКРЕКП – ред.), але для вас (газівників - ред.) вищим нормативним документом є закон», - зазначив він, звертаючись до голови правління ПАТ «Чернігівгаз» Алли Ярової.

Тобто, Міністр наголосив: по-перше, в тарифі закладено встановлення квартирних лічильників, а по-друге, постанова-постановою, але закон ніхто не відміняв.

Крім того, Рева вважає, що будинок у даному випадку не може бути споживачем, оскільки договори на постачання блакитного палива газівники укладають з кожним користувачем послуги окремо.

Відлуння міністерської заяви на Волині

Так співпало, що сьогодні, 15 вересня, на наступний день після появи слів Міністра в ЗМІ, у Волинській ОДА відбулося засідання антикризового енергетичного штабу.

Питання встановлення квартирних газових лічильників навіть виділили окремо. Зокрема, заступник голови ОДА Сергій Кошарук буквально процитував Андрія Реву.

«Дійсно є напружена ситуація щодо зобов’язань і законодавчих вимог встановлення газових лічильників для споживачів. Були встановлені терміни. Ця робота проводиться за рахунок організацій, які забезпечують газопостачання. Дані витрати відображені, як інвестиційна складова в тарифі на газопостачання. І відбувається ситуація, коли є різне бачення споживачів. Бо споживач - це власник квартири, а часто газопостачальники бачать як споживача будинок», - зауважив він.

Тож він доручив департаменту ЖКГ ОДА оформити запит до НКРЕКП, щоб з’ясувати, скільки по Волині передбачено інвестиційних коштів на встановлення лічильників та запит до «Волиньгазу», щоб дізнатися, скільки заплановано надходжень по цій складовій і, скільки вже витрачено.

«Щоб ми могли планувати, виконувати завдання в терміни і щоб забезпечити поквартирний облік», - наголосив він.

До слова, прозвучала в залі й думка, що, можливо, після отриманої інформації можна буде поміркувати над співфінансуванням встановлення квартирних лічильників.

Законом працівників не нагодуєш

Натомість в ПАТ «Волиньгаз» про слова Міністра Андрія Реви ще не чули. Заступник голови правління з обліку та балансів ПАТ «Волиньгаз» Андрій Карпомиз, на прохання прокоментувати слова Міністра соцполітики, знизав плечима, мовляв, ще цього не бачив і не чув. Саме з ним і відбувся цікавий діалог у автора матеріалу з цього приводу.

- Тож закладена вартість квартирного лічильника в тарифі чи ні?

- Квартирні лічильники в тарифі не закладені. Тільки будинкові. Все.

- Тобто, вчора Міністр сказав неправду?

- Я ще не бачив, треба подивитися.

- Він це казав учора, під час засідання колегії в Чернігівській ОДА.

- Раніше таке було, але на даний момент є рішення НКРЕКП про те, щоб змінити і зробити будинковий облік, тільки він був закладений в програму.

- То що ж вище: рішення НКРЕКП чи закон?

- На даний момент - рішення НКРЕКП, тому що вони розподіляють кошти і встановлюють складову тарифу, розумієте. Закон це добре, що він є. А мені людям зарплату платити треба? Треба. У нас 1300 працівників, у них є діти, батьки, яких треба нагодувати. То законом нагодувати, чи тарифом, встановленим НКРЕКП? Приймайте рішення самі.

Отож, у ПАТ «Волиньгаз» своїх позицій не здають і переконують: все вони роблять правильно.

А як же «листи щастя»?

Прокоментував Андрій Іванович і листи, які отримують лучани, що відмовилися від встановлення загальнобудинкового лічильника. Виявляється, якщо півбудинку «за» лічильник, а півбудинку – «проти», то тим, хто «за» норми споживання не підвищують. Та ще й на засідання комісії запрошують.

«У нас щочетверга відбувається засідання комісії, на які ми запрошуємо людей. Ми намагаємося пояснити людям, що на даний момент невиконання програми встановлення приладів обліку газу тягне за собою збільшення норми споживання газу. Ми їх запрошуємо, щоб пояснити, що краще встановити будинковий облік, а з часом можна встановити квартирний за власні кошти. Хто приходить - ми переконуємо і вони погоджуються. Більше того, тих, хто погоджується, ми не переводимо на збільшену норму споживання. Приміром, якщо зі 100 квартир 50 проти встановлення, а 50 - за і в мене є їхнє письмове свідчення, що вони не проти, то я цих 50 абонентів не переводжу на збільшену норму споживання газу», - повідомив він.
Переведення на збільшену норму споживання, з його слів, відбувається з першого числа місяця, коли відбулося засідання комісії.

Такі методи виявилися, до слова, дуже дієвими: чимало лучан після отримання цих листів вкупі з платіжками кинулись купувати лічильники за власні кошти і встановлювати їх в своїх квартирах.

Але дехто усе-таки сподівається домогтися встановлення безкоштовного квартирного лічильника, але, що робити з платіжками – ніхто не знає. Адже навіть якщо згодом вони встановлять квартирний лічильник, то заплачені гроші за збільшену норму газу навряд чи вдасться повернути. А тим часом, цю ситуацію з «Волиньгазом» почали називати зловживанням монопольним становищем.

До слова, така ситуація – не лише в Луцьку. Аналогічні процеси відбуваються у інших містах Волині й України.

Юлія МАЛЄЄВА
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 36
Семен Показати IP 15 Вересня 2016 18:47
Нажаль в нас ніхто по закону жити не хоче, коли це не вигідно його п'ятій точці і навпаки. але ж не так давно всі горлали "Закон один для всіх!". Закон для того і існує, щоб поступати так як треба, а не так як хочеться. Так для чого ж це все нищили? Якби існувала судова система, то можна було б споживачеві виграти це в суді. А так, тільки мрійте.
Споживач Показати IP 15 Вересня 2016 19:09
Міністр Рева абсолютно правильно все сказав.Це міністр Премєра,а отже це позиція Уряду в цілому.Нехай Карпомиз спочатку поінформує населення,що таке ПАТ"Волиньгаз" з акціями в кіпрських офшорних компаніях.Жодної держ.акції там немає.Тоді причому тут програми Уряду,гроші бюджету і таке інше.Ви знаходитесь в правовому полі України і тоді виконуйте ЗАКОН УКРАЇНИ.Все інше брехня,шантаж і маніпуляції.Загальнобудинковий прилад обліку газу...Треба ж таке придумати.Отримання неправомірної вигоди,що це...під яку статтю підлягає...
777 до Споживач Показати IP 15 Вересня 2016 19:41
Ви вважаєте нормальною заяву міністра, який не може налагодити роботу у сфері якою напряму опікується? Тобто для вас авторитетна заява пана, який для піару говорить людям те що їм подобається, а в своїй безпосередній діяльності має повний хаос із призначенням та нарахуванням субсидій, яких то дають забагато, то не дають взагалі, потім забирають??? У нас міністри що, Закони може читають??? І чому б тоді Реві не виносити питання до рівня компетентних органів аби врегулювати яким насправді має бути тариф і яким лічильник? Звісно він чього не робитиме! він державний чиновник високого рангу - йому вистачить секунди оплесків від натовпу і протім тижня розмов про це у змі. НКРЕКП - це теж державний орган, підпорядкований Президентові і підзвітний Верховній Раді України. І бачив він того Реву теж в одному дуже цікавому місці і що хотіли вони - те й прописали на виконання облгазам, бо за їх положенням облгази зобов"язані виконувати їх премудрі рішення.
Вася до 777 Показати IP 16 Вересня 2016 10:35
Рева усе вірно сказав, дав посилання на Закон, а такий як ти проплачений газовиками троль трохит туповатий і керуєшся рекомендаціями НКРЄ. Якщо для тебе рекомендація вище закону, то про що тут говорити?
123 Споживаач до Споживач Показати IP 16 Вересня 2016 09:22
так в тому й справа що РГК необхідно утримувати рахунки у Кіпрских та Мальтійских банках - та шей кожну "попу" нагріти, Волингаз лише мала частка - мізерна,складова великого надувалова українського народу, облгазів 21 підприємство, подивіться детально інформацію на сайті 104!!!
Споживач Показати IP 15 Вересня 2016 19:22
Він не читав заяву міністра?І ще хтось в це вірить.Вони і до цього все прекрасно знали,але монопольним становищем і зговором хотіли "втюхати" ці лічильники,які зрозуміло закуплені.Це ж так добре,ніхто не контролює куби.Трохи пішло не так.Люди починають думати і аналізувати.Бо коли буде поквартирний облік,жодного куба вже не вкрадеш.А коли мені він буде задорогий,матим можливість кран зовсім закрутити.А влітку споживання буде зовсім мінімальне.Як жити "великим"людям...
кравчука Показати IP 15 Вересня 2016 19:42
А нам сьогодні газ перекрили у будинку і опломбували, бо люди проти такого лічильника. Хіба так можна?
Луцьк до кравчука Показати IP 15 Вересня 2016 21:47
Посіпак Фірташа - на гілляку! перекрили ЯК? Стояли і мовчки дивилися? А вломити їм люлєй по саме не можу слабо???
ххх до кравчука Показати IP 16 Вересня 2016 12:24
а кому пломби під відповідальність здавали?
Кравчуку Показати IP 15 Вересня 2016 19:57
Ні не можна.Бо якщо навіть не створено ОСББ до 01.липня,то з 01.вересня,згідно Постанови №301,балансоутримувачем є мешканці будинку,а отже сласниками всього майна.Монтування будь яких приладів при письмовому погодженні всіх мешканців.Втручання в газому мережу без аварії протизаконне.Збори,протокол,заяви в усі відповідні органи.Поки що так.
До 777 Показати IP 15 Вересня 2016 20:04
Якщо так розмірковувати,то Вам в джунглі,там діє закон сили.А багато українців хочуть жити в правовій державі.Закон прийнятий Верховною Радою України і виконувати його повинні всі.Це факт.
бєлка до До 777 Показати IP 16 Вересня 2016 09:12
Так, усі з смердючого Газмяса теж повинні виконувати. Нехай ця Крапомиз напише, яка у них зарплатня в директорів в їхньому Газмясі - більше 100 тис грн, в той час, коли 90% волинян животіє і ледве зводить кінці з кінцями на 2-3 тис у місяць. Коли ви вже нажеретесь?
анонім Показати IP 15 Вересня 2016 20:21
Скільки вже ті Реви і інші міністри будуть брехати і піаритись!!!
Вася до анонім Показати IP 16 Вересня 2016 10:38
Коли вже ті проплачені тролі заберуться з соцмереж? Гидко читати от такі безграмотні пости. Лічильники по закону мають бути поквартирні і крапка!!!!
Олеся Показати IP 15 Вересня 2016 21:13
Безлад всюди... Потрібен майдан...
лучанка Показати IP 15 Вересня 2016 21:26
А чому власнику приватного будинку, який встановив лічильник десять рокіів тому(бо не підводили газ без лічильника) Волиньгаз не поверне вартість приладу, якщо його вартість закладена в тарифі. Чому власникам квартир все безкоштовно??????
ячсм до лучанка Показати IP 15 Вересня 2016 23:11
Запитай в Обленерго
Споживач Показати IP 15 Вересня 2016 22:02
Складається враження,що "Волиньгаз",а також інші облгази,які в більшості приватні не можуть,чи не хочуть виконувати Закон 2011 року.В них достатньо "газових"лоббістів і в ВР,Кабміні,АП,щоб заявити публічно і внести зміни в Закон,чи по строках,чи по кредитуванню,50 на 50,інше.Але вони цього не роблять.Питання-чому?Не вигідно.Не достатньо голосів,інше.Цікаво почути думки споживачів.На превеликий жаль,газ завжди був політикою в Україні.
Лучанці Показати IP 15 Вересня 2016 22:21
Закон прийнятий 5 років тому,читайте уважно.
Бубочка Показати IP 15 Вересня 2016 22:49
Що безкоштовно, лічильник? Ніхто в квартиру не ставить безкоштовно, стояли на черзі рік і толку.... За газ платити 200 грн за трьох людей. Пішли домовлятись за гроші, щоб поставили, але це не так просто.... На Львівський одна людина відповідає за дозвіл на встановлення лічильника і його ніколи немає. Дали на Франка номер і встановили за 2.5 тис.грн За то тепер замість 200 грн, плачу 28 грн.
а Показати IP 15 Вересня 2016 22:51
так потрібно і в магазин ходити зі своїм касовим апаратом.надають послуги- так потрібно їх облікувати!!скільки викорисав- заплати.,чомусь на вулицю з 30-ти будинків не ставлять один лічильник(один будинок 120 а інший 350м кв -і поділити на всіх), а з квартирами прокатить!!!не кожна сім"я і використає ті куби за які платить,а скільки квартир.під"їздів.будинків в місті- ДОХЕРА!!!!МОГЛИ БИ ЛЮДИ ТОЙ ГАЗ ЗАПРАВЯТИ В ЯКІСЬ ЄМКОСТІ І ПРОДАВАТИ - ЛІЧИЛЬНИКІ БУЛИ БИ У ВСІХ!!!!
Руль Показати IP 15 Вересня 2016 23:23
З яких то пір Карпомиз хвилюється за своїх працівників, щоб без зарплати не залишились? Зменшіть свої зарплати від 50 тис. грн. до 260 тис грн. в місяць і проблем не буде.
Читач Показати IP 16 Вересня 2016 07:15
А якщо поставити один на м.Луцьк, чи на область
Золотко до Читач Показати IP 16 Вересня 2016 10:51
Так на вході в область саме і стоїть лічильник обліку газу. Чому вони не ділять спожитий газ на всіх мешканців області? Це - дуже гарна ідея! Можу її подарувати облгазу. А ще краще поставити по одному лічильнику на Рованці, Боратин, Боголюби, Тарасово, Зміїнець, Струмівка Липини та ін.
Братан до Волиньгазу до Золотко Показати IP 17 Вересня 2016 09:19
Ну як вам їдея Золотка ? Ну то, що може спробуйте! Можливо за рацпропозицію там вам в Києві дадуть премію вже не 100% а 200% і не в квартал , а щомісячно.
Кум до Золотко Показати IP 17 Вересня 2016 09:44
Бажано електронного( є електронні і механічні) лічильника.
Українець Показати IP 16 Вересня 2016 07:49
Карпомиз лукавить. Встановлення загальнобудинкових лічильників фінансується за рахунок коштів передбачених інвестиційною програмою а встановлення індивідуальних лічильників повинно фінансуватись за рахунок цільової надбавки яка є складовою тарифу. До чого тут бюджет? На що дивляться НКРЕКП (регулятор), влада, правоохоронні органи? НАС ДУРЯТЬ!!!
Вася до Українець Показати IP 16 Вересня 2016 10:40
До 01.01.16 р. встановлювалися індивідуальні лічильники, а потім НКРЄ дало газовикам рекомендацію і усім стало пофігу на закон.
лучанин Показати IP 16 Вересня 2016 08:36
НКРЕКП затверджує тарифи на комунальні послуги(тепло-водопостачання,водовідведення,постчання газу і ін.) на основі розрахунків тарифів на ці послуги,які здійснюють постачальники цих послуг.В тарифи обовязково закладується інвестиційна складова -куди й входить встановлення лічильників обліку газу.Але газовикам вигідніше ставити будинковий облік,бо дешевше.В структурі тарифу закладаються всі затрати і рентабельність не менше 6%.Ці тарифи надавачі послуг захищають на засіданні НКРЕКП.А регіональниий орган НКРЕКП в Луцьку має право і повинен контролювати виконання постачальником ліцензійних умов.Так от,якраз 15 вересня на засіданні НКРЕКП і слухалось питання порушення Волиньгазом порушееня ліцензійних умов.Може і про це Карпомиз теж не чув?
Споживач Показати IP 16 Вересня 2016 08:52
Газ-це товар.А товар відпускається або поштучно за ціною,або зважується.Облік у споживача дає йому право товар не брати.якщо він дорогий,або економити.Советським анахронізмом у вигляді прописаних(зареєстрованих)"волиньгаз"просто маніпулює і вводить людей в оману(дурить),щоб отримати неправомірну вигоду,а це вже кримінальна стаття.
газель Показати IP 16 Вересня 2016 11:40
Карпомиз показав свою безграмотність, хоча у волиньгаз підбирались кадри керівників- це куми , брати друзі. Ось і керують там афірюги, думають, якби то собі набити ще кармани за рахунок таких маніпуляцій.Невже їх ніхто за них не візьметься???
газель до модерації до газель Показати IP 16 Вересня 2016 17:01
Останнє речення на модерації сайту виправили. Навіщо?
афіноген до газель Показати IP 17 Вересня 2016 01:10
А куди ж та влада дивиться???? На професійне свято газовиків прибігли Романюки і Гунчики, бажали гарних успіхів, по 100 грам випили і поїхали, а ви люди собі махайтесь.До виборів ще далеко.Тоді і про людей згадають.
Ми до афіноген Показати IP 17 Вересня 2016 09:11
Випити по 100 грам для Волиньгазу- то святе. Подивіться на їхні пики....
МИ Показати IP 16 Вересня 2016 12:44
Газ, опалення, електроенергія, нафта повинні бути державними і крапка!
марина Показати IP 17 Вересня 2016 11:31
А чому всі забули про якісні характеристики газу? Чому на Волині самий поганий за своїми ознаками і калорійністю газ?Це не газ, а смердюча суміш, яка коштує по ціні газу! І цю бадягу ще лічильниками міряти?

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus