USD 39.80 40.10
  • USD 39.80 40.10
  • EUR 39.90 40.20
  • PLN 9.85 10.10

У Лондоні вперше відтворять музику з концтабору Аушвіц

25 Листопада 2023 00:18
Лондонський композитор Лео Геєр вирішив реконструювати музику оркестру, який грав у концтаборі Аушвіц.

Про це повідомляє Бабель з посиланням на CNN.

Геєр розповів, що випадково натрапив на колекцію музичних рукописів під час відвідин Аушвіцу в 2015 році. До музею він їздив, щоб створити музику на згадку про Мартіна Гілберта – це британського історика та експерта з Голокосту, який помер у лютому 2015 року. Геєр вирушив до Польщі, щоб «відчути серйозність» робіт Гілберта. Там він зустрівся з архіваріусом меморіалу і музею, який згадав, що є залишки партитур, які виконували оркестри в таборі.

За місяць Геєр повернувся до Польщі, щоб перевірити результати. В архіві знайшли 210 музичних творів різного рівня завершеності. Тоді чоловік захотів відтворити їх та втілити у життя.

Багато з цих фрагментів неповні, а деякі обгоріли по краях. Завданням Гаєра було поєднати частини. Готовий твір називається «Оркестри Аушвіцу». Чотири з відреставрованих творів виконає оркестр Геєра Constella Music.

Читати ще: У Луцьку відроджуватимуть українські барокові партеси

Лео Геєр розповів CNN, що в більшості концентраційних таборів були такі собі оркестри, що складалися з увʼязнених, які грали на будь-яких доступних їм інструментах. У певний час в Аушвіці було шість оркестрів, і всі вони були суворо санкціоновані СС, а в деяких випадках і створені на замовлення СС. Здебільшого вони були досить маленькими і мали «химерну суміш інструментів», найпоширенішими були акордеони та саксофони.

У жіночому оркестрі в Біркенау роками не було віолончеліста, поки не вдалося знайти одного. Цією віолончелісткою була Аніта Ласкер-Валфіш. Вона пережила Голокост і досі мешкає у Великій Британії. Її онук Саймон Волфіш візьме участь у цьому концерті в лондонському театрі Седлерс Веллс.

Читати ще: Кожну історію прожила. Лучанка Леся Бондарук написала книгу про українців у таборах ГУЛАГу

Аніта Ласкер-Валфіш розповіла CNN про свій досвід в оркестрі: «Наше завдання полягало в тому, щоб щоранку і щовечора грати біля воріт табору, аби охоронці, що йдуть і приходять, марширували акуратно в такт маршам, які ми грали. Ми також мали бути доступними в будь-який час, щоб виступати перед окремими співробітниками СС, які приходили до нашого кварталу і хотіли послухати музику після того, як відправили на смерть тисячі людей».

За її словами, інколи оркестри таємно грали для інших вʼязнів. Також були випадки, коли для підйому в концтаборі використовували музику. Деякі вʼязні бунтували через музику – наприклад, «вплітали» в марші польський державний гімн.
Знайшли помилку? Виділіть текст і натисніть


Підписуйтесь на наш Telegram-канал, аби першими дізнаватись найактуальніші новини Волині, України та світу


Коментарів: 0

Додати коментар:

УВАГА! Користувач www.volynnews.com має розуміти, що коментування на сайті створені аж ніяк не для політичного піару чи антипіару, зведення особистих рахунків, комерційної реклами, образ, безпідставних звинувачень та інших некоректних і негідних речей. Утім коментарі – це не редакційні матеріали, не мають попередньої модерації, суб’єктивні повідомлення і можуть містити недостовірну інформацію.


Система Orphus